Mijn kind

Gestart door Blue Birds, april 08, 2024, 09:53:45 AM

Blue Birds

Mijn kind (7) worstel met school leerstof en zichzelf
Voor de rest is ze een gelukkig en creatief kind. Enkel gaat het op schoolontwikkeling niet goed en ik zie dat ze het weg lacht maar ze knarstand snachts ook en ik vermoed dat ze stress heeft. Ze heeft de nodige hulp maar ik wil haar zo graag gelukkig zien en het gevoel geven dat ze enkel haar best kan doen en dat dit al enorm oke is.




Wat mag ik weten over haar en school      schildknaap van zwaarden en koningin van staven

wat heeft zij nodig wat haar enorm vooruit kan helpen      4 van staven en de dood???

waar worsteld ze emotioneel mee                       8 van staven

Wat kan haar geluk brengen                            de keizer

Hoe evalueerd het verder voor haar                    de keizerin

Wat wilt zij van mij dat veel voor haar zou betekenen en haar helpen     de magier

Wat is uiteindelijk de hoofdsleutel voor haar dat deuren kan openen    10 van bekers en matigdheid.

Anja

Beste Blue Birds,

Schildknaap van Zwaarden/Koningin van Staven:
Ik denk dat jij de waarheid mag weten Blue Birds. Mocht het zo zijn dat die koningin haar lerares is, dan vertelt zij jou niet de hele waarheid. Mag zij jouw dochter wel? Of kan het zijn dat een andere vorm van onderwijs beter bij jouw dochter aansluit? Ik neem aan dat ze op regulier basisonderwijs zit en iet op iets alternatiefs, bijvoorbeeld een antroposofische school?
In tegenstelling wat wordt beweerd, is jouw dochter een zeer slim kind, uit dat onbewust verbaal en daar hebben sommigen schrik van. Denk ik hoor.

Staven 4 en De Dood:
Om heel kort door de bocht te zijn: ik denk dat zij een andere klas/groep of misschien zelfs wel andere school nodig heeft. IK denk dat zij emotioneel gezien, in een voor haar verkeerde klas zit. Dit bevordert haar zelfvertrouwen niet.

Staven 8:
Ze worstelt met de vele indrukken die ze opdoet en haar snelle geest die ze bij niemand kwijt kan. Ze voelt ook weinig aansluiting bij andere kinderen en dat ligt zeer zeker niet alleen aan haar.

De Keizer:
Iemand moet voor haar het voortouw nemen. Ze wordt nu aan haar lot overgelaten. Een leraar (hoofd van de school?) die voor haar in de bres zal springen?

De Keizerin:
Jij als haar moeder en/of een moederlijk iemand ontfermt zich over haar.

De Magiƫr:
Ze heeft een sterke schouder nodig om haar ei kwijt te kunnen! Mensen die zelf te sterk emotioneel ingesteld zijn, daardoor voelt ze zich misschien echt niet door gesteund.

Ik heb even niet zo'n goede kijk op de hoofdsleutel. Ik denk dat het hier om een groep van gelijkgezinden gaat. Ik heb het idee dat ze haar creatieve ei niet kwijt kan en dit wel graag wil.