Een goed begin om Astrologie te gaan studeren

Gestart door Kiwiwoman, december 05, 2008, 05:38:57 AM

Kiwiwoman

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen. Ik heb geen zin om alle topics langs te gaan, dus als iemand denkt: nah, dat heb ik al gelezen, sorry.

Astrologie is een studie van de sterren en planeten aan de hemel. Het is aan te bevelen, om eens tijdens een nacht zonder maan en met een heldere hemel zonder wolken, buiten te gaan zitten met je gezicht naar het oosten. Het beste is om naar een plek te gaan waar weinig strooilicht van lantaarnpalen en ander licht is.

Dat je moet gaan zitten is nodig om niet om te vallen van duizeligheid, want als je je gaat voorstellen, dat niet de sterren opkomen, maar dat de aarde naar de sterren valt, kun je wel eens je evenwicht verliezen  ;D.

Een uurtje is genoeg. Prent in het begin de standen van de sterren die in het oosten staan in je hoofd en ook die na dat uurtje "opkomen". Kijk ook wat je van de planeten kunt zien.

Ga nu naar je computer en maak een uitdraai van die standen. Daarmee weet je precies welk teken "opkwam" (waar je naartoe viel).

Je kunt die uitdraaien ook al vantevoren doen, maar dan moet je je precies aan die tijden houden. En dan weet je ook waar je de planeten moet zoeken.

Hiermee word je duidelijk, waar astrologie over gaat.

Luna

Leuk idee !
Ga ik zeker een keer proberen Hoyma!
Maar is de zomer daar niet geschikter voor?
Op een matrasje in de tuin ga ik in het voorjaar,
of de zomer naar boven koeke-loeren  ;D
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Billy

Leek zijnde:

Als ik naar de sterren kijk dan zie ik ineens lichtjes passeren; wellicht vliegtuigen.
Kan het zijn dat ik een satteliet voor ster aanzie of omgekeerd?

Luna

Citaat van: Billy op december 06, 2008, 22:10:37 PM
Leek zijnde:

Als ik naar de sterren kijk dan zie ik ineens lichtjes passeren; wellicht vliegtuigen.
Kan het zijn dat ik een satteliet voor ster aanzie of omgekeerd?



;D ;D ;D ;D ;D ;D,  Haa die Billy, ik heb om je zitten lachen net, hihihihi

Liefs Sheis  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Luna

Citaat van: Sheis op december 07, 2008, 19:04:26 PM
Citaat van: Billy op december 06, 2008, 22:10:37 PM
Leek zijnde:

Als ik naar de sterren kijk dan zie ik ineens lichtjes passeren; wellicht vliegtuigen.
Kan het zijn dat ik een satteliet voor ster aanzie of omgekeerd?



;D ;D ;D ;D ;D ;D,  Haa die Billy, ik heb om je zitten lachen net, hihihihi

Liefs Sheis  :)


Terwijl het eigenlijk helemaal geen gekke vraag is.
Want ik moet soms ook nog twee maal kijken.
Maar het klonk zo grappig. Erg droog zeg maar...  ;D

Of keek je naar boven toen het regende...?
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Kiwiwoman

Billy schreef: "Als ik naar de sterren kijk dan zie ik ineens lichtjes passeren; wellicht vliegtuigen.
Kan het zijn dat ik een satteliet voor ster aanzie of omgekeerd?"


UFOOOOHS!!!!!!

:D :D :D

Nee, effe serieus, hahaha. Ik heb geen idee, Billy. Waarschijnlijk vliegtuigen. Bij jullie is de lucht vol van die dingen. Bij ons niet. Alleen die naar Japan gaan en van Japan komen, vliegen hierboven en ook nog bij daglicht. Nooit 's nachts. Bij jullie wordt wel 's nachts gevlogen.

lilith

Hoi Billy

een vliegtuig heeft altijd knipperende lichten, rood en wit.
Een sataliet is gewoon een lichtje aan de hemel die een vaste baan heeft en soms iets vager of helderder is.
Als je de volgende dag op hetzelfde tijdstip weer kijkt, dan zal je hetzelfde zien.

groetjes Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Kiwiwoman

Sheis schreef: "Maar is de zomer daar niet geschikter voor?"

Nee, Sheis, in de winter is het echt donker, in de zomer niet. Het heeft met de reikwijdte van de zon te maken.
Bovendien heb je in de winter meer uren, dat het donker is. (hoef je niet 's nachts je bed uit :D :D :D)

libram

goed idee,

ga mijn kijker maar weer opstellen.


Billy

Ja, ik vroeg het me eigenlijk wel af maar tegelijkertijd is het toch grappig; ik ben blij dat ik jullie doen lachen heb. Op jullie beurt hebben jullie mij doen lachen. Ik zal vanaf nu meer de moeite doen om 'stil te staan' en naar de lucht te kijken als het donker is.

Billy

Citaat van: Hoyma op december 07, 2008, 23:35:41 PM
Bij jullie is de lucht vol van die dingen. Bij ons niet. Alleen die naar Japan gaan en van Japan komen, vliegen hierboven en ook nog bij daglicht. Nooit 's nachts. Bij jullie wordt wel 's nachts gevlogen.

Ja dat is zo.
Onlangs ging ik naar de kust en keek naar de horizon, ik was eigenlijk verbaasd dat ik zoveel schepen zag, dat was nog niet in mijn jeugd. En eigenlijk vind ik dat een beetje jammer.