Aspecten met pluto

Gestart door luna, mei 15, 2005, 16:05:44 PM

luna

In het kader van het zijspoor op 'mannen met vrouwelijke trekjes' wil ik over dit onderwerp toch een nieuwe topic beginnen ;D

luna

Sofie,

in mijn bestand heb ik toch iemand gevonden die pluto (in weegschaal) heeft in 4, vierk maan (in kreeft), opp venus (in ram). Waarvan maan en venus ook in vierk staan en maan vierk maansknopen.
Eerlijk gezegd geloof ik niet in vorige levens maar ik vind de stand van pluto wel boeiend.

Bij de forumleden (waarvan ik de gegevens in mijn bestand heb) is alleen Manuel bij de gelukkigen. Pluto in 10 vierk venus en vierk zon.

Medusa

Manuel

Het klopt inderdaad dat ik ietswat (min of meer) ''vrouwelijke'' energie heb, maar ik wil toch sterk beklemtonen dat IK hetero ben. Als jullie mijn oudere posts hebben gelezen heb ik daar vaker mee te kampen gehad. (Ja ook vanmiddag in Scheveningen ontkwam ik er weer niet aan.) Als je me op foto's ziet merk je niets aan me op, ik kleed me als een jongen, gebruik geen makeup enzo  ;) en qua haarstijl... tja dat tegenwoordig maakt dat al niets meer uit. (gelukkig  ;) ) Het zou puur aan mijn uitstraling moeten liggen. Ik zend gewoon iets ''speciaals'' uit, lijkt wel. Ik heb misschien ook wel een ietswat ander ideaalbeeld van een vrouw dan de meeste mensen, dat ik zelf veel meer voor een sportieve of avontuurlijke persoonlijkheid ga, maar dat is maar een gevoel eigenlijk.

Het is een mythe dat mannen met een (ietswat) vrouwelijke uitstraling homo zijn, en dat zou ik graag uit de wereld willen helpen. Ik denk dat je nooit kan zien of iemand hetero of homo is. Ik heb in ieder geval wel 2 mannen gekend die homo waren, en waar ik het nooit achter had gezocht, hoewel de ene echt heel macho was.

Maar wat betekend dit nu precies voor mij??? Dat ik misschien heel erg getwijfeld heb voor mijn incarnatie?  :) Best mogelijk, ik kan nogal eens twijfelen tot het allerlaatste moment.  ;D

luna

#3
Lieve Manuel,

dit gaat ook helemaal niet over homo, hetero of bi.
Ik denk toch dat mensen hier op het forum slim genoeg zijn om dit ook zo te lezen en te interpreteren.  ;)

Dat doet me aan iets denken...
Ik heb vroeger iemand gekend, hij was helemaal man, gedrag, uiterlijk, gedachten, alles....
Behalve in zijn bewegingen...
Als hij liep, liep hij echt op een vrouwelijke manier.  Bepaalde handelingen kwamen er bij hem op een vrouwelijke manier uit.
Dat was nochtans zijn natuurlijke manier, en die was gewoon nogal vrouwelijk ;D

Misschien ligt het gewoon in details.  Je oogopslag bv.  Of misschien heb je lange wimpers?


Medusa

Vladimir

#4
Manuel, maak je daar niet te druk over. Dat deed ik vroeger namelijk ook. Het is simpel: sta open voor wat je op je pad tegenkomt. Wordt je verliefd op een man, dan is dat ook ok. Het is maar net wat je het eerst tegenkomt. En uit eigen ervaring spreek ik in zo'n geval dan ook nog over een kalverliefde; die eerste keer.

Anderhalf jaar met een relnicht (en met recht) en ik heb er met volle teugen van genoten. Tot hij het niet meer zag zitten en ik het tijd vond om eens iets anders te gaan doen. Uit jouw woorden maak ik op, dat jij zelf nog niet echt de ervaring hebt opgedaan die maakt dat je weet waarom je 'hetero' bent. Anders zou je er niet zo op hoeven hameren, toch?

Je begrijpt het wel, je voelt het wel, maar de ervaring is er nog niet. En die kan goed nog 5 jaar op zich laten wachten. Niet te druk over maken dus. Die komt wel, die ervaring.. ;)

Manuel

#5
Oh ik ben afgelopen jaar dus wel 2 keer verliefd geworden op 2 mensen van het vrouwelijke geslacht  :P Dus ik weet het al wel hoor.  ;) Daarbij ben ik eigenlijk best dol op meiden om het zo maar even te zeggen.  ;D

En dat terwijl ik eerder (jaren geleden) nog eens dacht dat ik mogelijk op niemand anders verliefd zou worden dan op mijn jeugdliefde  :-X (je weet misschien nog wel van mijn oude posts van jaren terug).

Ja, dat hameren was ergens misschien wel een beetje overbodig, maar gezien ik de indruk heb dat er toch veel mensen zijn die hier gewoon niets bij kunnen voorstellen (ergens ook wel begrijpelijk) of alles gewoon te zwart-wit zien, dacht ik dat het geen kwaad kon om eventjes te benadrukken  dat het niet per definitie zo is als de meeste mensen zeggen of denken, of wat de media je inprent.

Opti-Mystique

Citaat van: Mephisto op mei 15, 2005, 20:53:36 PM
...Wordt je verliefd op een man, dan is dat ook ok. Het is maar net wat je het eerst tegenkomt. En uit eigen ervaring spreek ik in zo'n geval dan ook nog over een kalverliefde; die eerste keer.

Anderhalf jaar met een relnicht (en met recht) en ik heb er met volle teugen van genoten. Tot hij het niet meer zag zitten en ik het tijd vond om eens iets anders te gaan doen...

Zoww PHi: dat is de 2e keer deze week dat je me in positieve zin verrast. Eerst met je redelijkheid en die wordt nu uitgebreid met openhartigheid.

Het lijkt nooit te laat om m'n mening nog eens te herzien, geloof ik... :)

greetinx van Dolf

sofie

Beste iedereen,

Misschien was het niet zo'n goed idee van me mijn bevindingen (gedeeltelijk uit een boek gehaald van een in mijn ogen integer astroloog) op dit net te gooien.Wat Medusa hier naar aanleiding van mijn schrijven als nieuw topic gooide was goed bedoeld.Astrologie is net als kaartlezen heel persoonlijk en als je met een persoon gaat werken aan zijn ontwikkeling kunnen er enige aanwijzigingen zijn, maar daar dient weer de hele horoscoop voor geduid te worden!Ik blijf erbij dat idd pluto standen in 4e(of kreeft) en 10e (of steenbok) gepaard gaan met recent geslachtsverandering bij reïncarnatie.In dit ganse verhaal dient ook de knopen worden bekeken.(+aspecten op die knoop of pluto)Er zijn idd aanwijzingen bij deze standen dat men eventueel lesbo , bi of wathever zou kunnen zijn en dat heb ik op dit net gegooid.Een tip of iets om mee rekening te houden. Dit gegeven is zijn eigen leven gaan leiden en blijkbaar voelen sommigen zich aangevallen.Ik zit zelf met dergelijke stand en ik ben zo hetero als kan zijn , wel heb ik mij vaak veel mannelijker gevoeld en gedragen.(ook had mijn vader liever een jongentje gehad).Nu voor alle duidelijkheid: Wat ik vertelde kan een hulpmiddel zijn om een horoscoop te duiden.(een persoon te helpen)Astrologie is een hulpmiddel om een persoon inzicht te leren krijgen in zichzelf en ook dient er rekening te worden gehouden met aan wat die persoon toe is.En alle bevindingen van geïnteresseerde astro-people zijn toch welkom?Kunnen we iets uitzoeken en van leren.
Liefs,
Sofie

Manuel

#8
Ik ben onder de indruk van alle openhartigheid hier die ik vanavond te horen heb gekregen in deze topic van zowel Phi als Sofie, maar ook van de pm van Medusa. Dus bedankt voor de reakties, want ik geloof dat ik er zelf wel wat mee kan.  :)

Vladimir

#9
Citaat van: Opti-Mystique op mei 15, 2005, 22:15:31 PMZoww PHi: dat is de 2e keer deze week dat je me in positieve zin verrast. Eerst met je redelijkheid en die wordt nu uitgebreid met openhartigheid.

Het lijkt nooit te laat om m'n mening nog eens te herzien, geloof ik... :)

greetinx van Dolf
Waarom denk je dat ik zei dat je welkom bent, wanneer je de kennis "begrijpt" die je nu nog "pretendeert"?

@Manuel: Goed begin [, die verliefdheden]. Gaat zo verder; die volgende [vriendin] komt vanzelf. Wat denk jij? ;D ;D ;D (puur zeikend tegen mijzelf: het leven is zo simpel.. Geniet ervan, zolang het er nog is.. :P :P)

luna

#10
Citaat van: sofie op mei 15, 2005, 22:27:32 PM
Misschien was het niet zo'n goed idee van me mijn bevindingen (gedeeltelijk uit een boek gehaald van een in mijn ogen integer astroloog) op dit net te gooien.

Natuurlijk was dit een goed idee Sofie :)
Vertrouw op je intuïtie...
Als we elkaar begrijpen en iedereen weet waarover het gaat, waarom zou je dit gegeven dan niet op het forum durven gooien?

Iedereen die kan nadenken weet het verschil tussen homo, lesbo en iemand met vrouwelijke of mannelijke trekjes toch?

Ik mag mezelf ook zien als een vrouw met mannelijke energie  ;D.
In die zin ben ik absoluut niet bang van openhartigheid over dit onderwerp ;D  Ik ben helemaal blij met mezelf, dat zou iedereen moeten kunnen zeggen trouwens!!!!

Medusa


Vladimir

ps. Sofie, uit jouw tekst (en jij begrijpt ze, toch?) maak ik niet direct de link tussen geslachtsverandering en (homo-)seksualiteit op. Kun jij me hierin helderheid bieden?