Waarvan geniet jij...?

Gestart door palomino, september 05, 2004, 02:55:17 AM

palomino

Waarvan kun jij intens genieten en waarom ?
Ik geniet van de meest simpele dingen zoals een vlinder die om mij heen vliegt,mijn dochter die tot een bepaald inzicht komt,een regenboog die aan de hemel verschijnt,onze hond die van kop tot teen kwispelt als ik binnen kom stappen,mijn fantasie,de lach die op het gezicht van een vreemde verschijnt als ik hem of haar aankijk in het voorbij gaan,de jaargetijden,,bepaalde berichten op dit forum,lekker kriebelen op m' n rug,de kinderen op m'n werk,m'n nieuwe dekbed,de natuur,de zon,de indianen ,de golven van de zee en het leven,liefde,'toeval',ellende waarin iets moois blijkt te schuilen,de vrijheid die ik voel en die niemand mij kan ontnemen...en nog veel meer... :D :D :D
Liefs Palomino

Calenzia

Ik geniet ook het meest van de kleinste dingen. Een kindje in het voorbij gaan wat net heel schattig aan het doen is. Mijn vriend die me verwent met een leuke verrassing. De wolken die weer eens mooi van vorm zijn. Een regenboog. De kleuren van de herfstbladeren. Draco (mijn baardagaam, een reptiel soort hagedis) die weer eens schattig zit te doen en ga zo maar door. Het zit hem volgens mij ook vooral in die kleine dingen.

snowdrop

Ook ik geniet het meest van kleine dingen, de dingen die Palo en Isis noemen: een vlinder, een regenboog, een kind dat je onverwacht een stralende lach geeft in de metro, als je daar net ontzettend somber staat te zijn. Een plant die het toch weer gaat doen terwijl je dacht dat-ie het helemaal gehad had. Muziek. Lekker eten maken (en opeten uiteraard)  ;D Zon op je lijf. Heerlijk lang douchen. Ontmoetingen met wildvreemde mensen met wie je onverwacht een leuk gesprek hebt. Sowieso alles wat zomaar onverwacht aan leuks op je weg komt. En bijvoorbeeld die mooie blauwe iets te dure trui die ik net in Ierland heb gekocht.  ;D

Ricca

Lieve Palomino,

Ik geniet van alles wat liefde oproept. In mijzelf of in anderen.
Van de mildheid die door me heen golft als een hart zich opent.
Van tastbare kleine dingen.
Van ontastbare grote dingen.
Van mooie uitspraken ook.

Liefs,
Ricca

Kijk naar de zon.
Zie de maan en de sterren.
Bekijk de schoonheid van de groenende aarde.
En denk na.

                           Hildegard von Bingen (12e eeuwse mystica)
From Ricca with Love

huntres

ik kan van kleine dingen geniet, maar ik kan me er ook mateloos aan irriteren, cker als mijn humeur nie al te best is. dan kan ik kleine kinderen soms wel helemaal uitkotsen *bloos smilie*

Ben gelukkig nog nooit somber geworden van een vlinder  :D,
Ik ben een keer heeeeeel vrolijk geworden toen een jong koolmeesje op mijn schouder kwam zitten, ik schrok eerst want ik wist niet wat het was maar toen ik het zag pakte ik het van mijn schouder om het aan mijn vader te laten zien, die mij in de eest instantie niet geloofde  :D het was voor mij een heel speciaal moment, natuurlijk heb ik het vogeltje weer los gelaten, het piepte zo!

Josy

Ik heb, na een lange zware ziekte (waarvan ik gelukkig grotendeels hersteld ben), meer en meer bewondering gekregen voor de natuur en de rust en kracht die daarvan uitstraalt. Niet alleen bv. de ontluikende lentebloesems maar ook de kleurenpracht van de herfst kunnen me ten zeerste nu ontroeren. Het is ook in deze periode dat ik de Tarot heb leren kennen en waarderen. Ik weet nu ook dat tegenslag in het leven geen eindpunt betekent, maar tevens de start kan zijn van een nieuw begin. Deze wetenschap alleen al, is voor mij voldoende om opnieuw van het leven te kunnen genieten ...
Josy

janice

#6
Licht afgekoelde zwoele nachten na een hete dag
De lucht van onweer op komst
De lucht in de ochtend van nat gras nadat het 's nachts heeft geregent -> lijkt net of de aarde is schoongespoelt.
Luieren onder de zon.
Intuitie is verstand dat haast heeft

francoiseb

De geur van de lente (maar zeker ook van de herfst!). Van mooie muziek kan ik tranen in de ogen krijgen (letterlijk). Iemand een cadeau geven waarvan je weet dat ze dat geweldig mooi zullen vinden (hoeft natuurlijk verre van duur te zijn!)
Dat zijn zo van die dingen waar ik van geniet.., :D

Vladimir

Koffie!, wanneer ik thuiskom (zelf zetten, natuurlijk).
Fietsen!, op de RollerPhister, zwevend door de lucht.
Sex!, wanneer we weer eens compleet los slaan.
En die vlinder? Ja, natuurlijk. Al vind ik een inzicht niet iets wat ik tot de kleinoden des levens zou beschouwen ;D. Wanneer de zon schijnt en ik kijk naar buiten. De planten, de stilte, de sereniteit van alle daagse dingen.

(..)

huntres

#9
nu je de zijweg sex in slaat phi,

ik kan (ook) heerlijk genieten van de [glow=deeppink,glow width, #characters wide]liefde[/glow] ;)

snowdrop

(Zucht) Bij mij ff niet aan de orde  :(
Maarre...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woollen mittens
Brown paper packages tied up with strings ...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dit is ff een triviantvraag om de generatiekloof te testen.
Wie zegt dit wat???

palomino

...Klinkt mij erg Sound of Music-achtig in de oren Snowdrop... ;)

Muts

sound of music idd :P  jaa dat zingen wij met schoolkoor :D

Pinky

#13
....... These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

When the dog bites
When the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel so bad


Pink, die deze film minimaal 36x gezien heeft, er iedere keer weer van geniet en toen ze nog in het jeugdkoor zat, heel veel liedjes ook heeft gezongen.




francoiseb