Dierenriem actueel

Gestart door gj.mulder, januari 03, 2012, 14:35:07 PM

cathy

#75
Leuk hoor Meneer Mulder. Mercurius in Maagd, kritisch dus. Ik heb hem zelf ook, maar dan conjunct Pluto.
Dan weet U ook vast in welk huis, want dat speelt natuurlijk ook een rol.
En ach wie heeft er nu niet graag gelijk. Daar staat je hier op dit forum niet alleen in. Al zijn er
die daarbij ook nog een flinke klont boter op het hoofd hebben  :P, maar dat maakt het allemaal
wel weer grappig.

Cathy

gj.mulder

Ik ben er weer. Net weer terug van een reisje naar Xirion-Phi7 en ik heb een goed bericht en een slecht bericht. Eerst maar het goede bericht.
De ster Xirion-Phi7 heeft één planeet en er leven daar ook mensen. Er zijn zelfs ook astrologen.
Hun planeet noemen ze Retar en Retar heeft een zuiver verticale draaiingsas zodat er geen precessie is.
De astrologie is er al wel tienduizend jaar oud maar dfe tekens van tienduizend jaar geleden staan nog steeds op dezelfde plek aan de hemel. (De Retar as heeft immers geen precessie.)
Retar heeft geen maan en er zijn ook geen andere planeten.
De astrologen gebruiken dus alleen maar het zonneteken dat daar het Xirion-Icoon heet.
De Retarbewoners hebben een soort van dierenriem, maar die kent maar zeven Iconen.
Elke Retaraan is dus geboren in een van die zeven Xirion-Iconen. Allemaal heel eenvoudig en overzichtelijk.

Dan het slechte bericht:
Het is er oersaai. Een verticale as betekent geen seizoenen zodat het op elke breedtegraag het hele jaar hetzelfde weer is. De instraling van Xirion is op elke breedtegraad constant, overal steeds dezelfde temperatuur. Er zijn dus ook geen meteorologen, want wat valt er nog te voorspellen?
Op de hele planeet is het door die verticale as overal evenlang licht en evenlang donker. Dag en nacht zijn het hele jaar gelijk. Geen maan aan de hemel, geen andere planeet te zien, elke horoscoop is gemaakt binnen één minuut en bevat slechts het Xirion-Icoon en een Xirion-Ascendant. Dat zijn dus zeven keer zeven oftewel 49 verschillende mogelijkheden. Geen discussies, saai, saai, saai.

Nee, dan onze aarde. Ingewikkeld hoor met al die planeten, manen, schuine aardas.
Ik vind het boeiend, en je hoeft niet ergens in te geloven om het toch interessant te vinden.
Psychologie is immers ook een vak. (Nee Leeuwin, ik ben inderdaad zeker geen astroloog, maar dat wist je toch hopelijk al?) En deskundig? Tja, mijn oorspronkelijke vraag is uiteindelijk beantwoord, maar wat doen jullie daar vreselijk lang over. Ik probeer zoals je wenst wel steeds direct en goed te antwoorden, maar je leest het alsof ik astroloog ben. Als mijn antwoorden fouten bevatten op astronomisch gebied, laat het even weten alsjeblieft.

Je bent volhardend Hoyma, net als ik. Wel jammer dat we de astrologie en astronomie niet naast elkaar kunnen zetten. Mijn Mercuriusvraag zet je gewoon terzijde met de opmerking 'plank voor het hoofd' en dergelijke. Wel jammer, want ik bedoelde het serieus.
Ik las op jullie forum dat de maan slechts 2,5 dag in een teken staat. Kijk, dat vind ik nou leuk, dat is eenvoudig te berekenen en het klopt astronomisch precies! Dan zijn we het gewoon eens.
Alleen als ik dan vertel waarom de maan slechts 2,5 dag in een teken staat krijg ik weer Hoyma-gemekker.
Je zou bijvoorbeeld ook eens gewoon kunnen instemmen met de juistheid van de astronomische berekening die erachter zit. Doet niets af aan je eigen waarde voor de astrologie, maar kan alleen maar bijdragen aan een goede onderbouwing. Jammer.

Misschien smelt de boter nog op sommige hoofden en gelukkig zijn er ook velen die goed kunnen relativeren.
Wat waar is hoeft niet aangenaam te zijn en wat aangenaam is hoeft niet automatisch waar te zijn.

Groetjes vanaf Mercurius (even mijn huis controleren)

Varen

Volgens mij is er een type foutje in uw comment geslopen meneer Mulder. Het is planeet Retard waar u vandaan komt, als ik mij niet vergis.




Kiwiwoman


Carla

Citaat van: gj.mulder op januari 22, 2012, 10:52:48 AM
Blijkbaar toch leuk, boeiend of uitdagend genoeg om dit onderwerp te blijven volgen?
Ik heb geen verstand van aspecten, huizen, enz, dus dat zal allemaal wel (maar laat het me graag uitleggen hoor).

Mercurius in een vuurteken (zoals bij Hoyma) wil kort door de bocht zeggen dat iemand een 'vurige' manier van communiceren c.q. reageren heeft, en wanneer daar nog een aspect met Pluto bijkomt wordt dat 'vurige' nog een beetje geintensiveerd. Ik denk dat hier verder niets over toegelicht hoeft te worden, de berichten spreken voor zich heb ik het idee ;)

En in welk teken en huis staat nu jouw Mercurius, en wat zijn de aspecten die hij maakt?

Met benieuwde groet,
Carla
[met een welhaast ongeaspecteerde Mercurius, dus niet zo makkelijk 'mee te slepen'  ;D ]

cathy

Citaat van: Hoyma op januari 26, 2012, 22:20:49 PM
Retarded

Het laaste woord is weer voor jou Hoyma.
Geheel in de stijl van de Kraai kunnen we dus concluderen dat jullie vinden dat het bij Meneer Mulder niet helemaal 
radeerdt (retarded)   ;D

Leeuwin

Ik weet niet meer hoe ik het noemen moet Cathy! Ik ben het spoor bijster, mijn radeer doet het niet meer ;D

Leeuwin

cathy

Dan vliegen we maar weer mee op de vleugels van de Kraai.  Weten we ook niet waar we toe gaan, maar lollig is het wel. Ik vond zijn woordspel (l)ing weer fenominaal.
Misschien ga ik hem wel uitnodigen voor een partijtje scrabble. Samen met de heer Mulder en Hoyma natuurlijk. Kunnen we lekker met onze Mercurius aan de gang.

Cathy  :D

Varen

Fred douw is mijn wordfeud naam  ;D

cathy

Ik doe niet aan wordfeud. Ik speel altijd op jijbent.

Cathy  :)

Varen

Nou daar ook ff aangemeld. Lord_Woeps is de naam.  ;D

gj.mulder

Nou, nou, jullie zijn wel een stelletje dwaalsterren bij elkaar hoor.
Hoyma, heb je inhoudelijk nog antwoorden, reacties?
Die 20 minuten, afstand Mercurius, en foutieve 0 graden Ram bedoelde ik puur astronomisch.
Geen kwestie van gelijk willen hebben (het was geen discussie, gewoon een gegeven feit), want ik ben niet thuis in de astrologie.
Beetje flauw om dan zelf niet te willen erkennen, maar in plaats daarvan met allerlei misplaatste opmerkingen te komen.
Kijk, jij vraagt mij wat en ik geef je zo goed mogelijk antwoord (astronomisch). Jij schrijft ergens iets over de voorspellende waarde van de maanstanden. Dat vind ik wel uitdagend en vroeg je dus wat voor voorspelling je daarmee bedoelt. Kun je dat nog aangeven?
Ik heb in ieder geval nu geleerd dat astrologie beschrijft op basis van een oude taal die gebaseerd is op oude tekens terwijl astronomie verklaart op basis van falsificeerbaarheid.
Terra, Retar, Retard, Retarded, ach ja, het blijft leuk,
De groente van Jan

Varen

Dwaalsterren...  ;D

Moest ik toch nog lachen om die opgeblazen gasreus.


Ricca

Ach ja, natuurlijk, Jan, Terra is de Aarde. De tollende Aarde. En Retar de rollende Aarde. :)
In een gezellig parallel universum mischien? ::)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

gj.mulder

Hey Ricca, you crazy diamond,  geweldig idee! Misschien kan Kraai dan even door het wormgat vliegen?