Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Tsunami

Gestart door Goele, april 05, 2017, 19:50:23 PM

Goele

Ik heb tegenwoordig soms nachtmerries, als kind had ik dit ook veel, maar als volwassene herinner ik me mijn dromen bijna nooit meer tot sinds kort. Zo heb ik de laatste weken al een viertal keer gedroomd dat ik en mijn vijfjarige zoon moeten vluchten voor een Tsunami op vakantie. Deze week is mijn vriend (in het echte leven) voor het eerst alleen met mijn zoon op vakantie en heb ik de droom al enkele keren levensecht gehad. Ik droom elke nacht sinds ze op vakantie zijn vertrokken. Droom van eergisteren: We staan op het strand en de tsunami komt er aan, we hebben op de één of andere manier wel tijd gehad om beiden een zwemvest aan te trekken, wat mij in mijn paniek toch de hoop geeft dat we het kunnen overleven. Ik besef dat ik voor zijn bestwil moet proberen zo rustig mogelijk te blijven, hem niet te laten panikeren, hij mag niet merken hoe bang ik ben. Ik blijf staan, kniel voor hem en leg hem uit dat hij binnen enkele seconden heel diep in moet ademen en zijn adem in moet houden tot hij niet meer kan, dan heel langzaam uit moet ademen en zeker niet meer in mag ademen tot we weer boven water komen, dat ik zijn handje heel goed zal vast houden en hij zich gewoon moet ontspannen en mama hem zal mee trekken, dat mama er haar best gaat doen om te zorgen dat we hier uit raken, dat ik 'nu' zal zeggen zeggen als hij zijn adem moet in houden. (Ik moet heel veel vertellen in een korte tijdspanne omdat de vloedgolf er aan komt en ik moet echt mijn best doen om traag en rustig te praten en hoop erg dat hij het snapt.) Dan zeg ik 'NU!' en wordt ik wakker. Bij de droom van gisteren zei ik iets te laat 'NU' en had hij enkele druppels water binnen en begon hij te hoesten en proesten, ik dacht 'nu zijn we verloren!' en ik ben compleet in paniek wakker geworden, en heb echt moeten opstaan om weer even tot mezelf en uit de droom te komen. Omdat de droom toch al een aantal keer terug komt; zou daar één of andere symboliek achter kunnen zitten?

Mirjam

Ik denk zelf dat je bang bent dat er wat gebeurd met hem.
Je bent er nu niet bij om hem te beschermen.
Misschien ben je je er niet bewust van of duw je het weg.
Toch krijg ik heel sterk het gevoel dat je het eng vind dat ze met z'n tweetjes weg zijn.

Damaris

er zijn veel dromen over  Tsunami. Ook ik heb veel gedroomd over vloedgolven. water staat voor emotie. Het niet onder controle houden, overspoeld kunnen worden. Ook doet het me altijd heel erg denken met de kaart Het Oordeel. Ook daar zie je een vloedgolf aankomen. het oordeel, in foute zin is onze grootste angst, hebben we alles wel goed gedaan, is alles onder controle? Maar ik noem de kaart geen oordeel maar Opstanding. Her herrijzen uit de dood. maar er gaat wel angst aan vooraf. Ook denk ik dat vloedgolven iets te maken hebben met Atlantis en een oud trauma. Tenslotte zijn we daar ook vergaan door een vloedgolf. maar toch hebben we het op een ander manier overleeft. ik weet niet of ik me helder uitdruk, maar dat gevoel heb ik erbij.

Damaris