Variatie in mijn droom...

Gestart door Selene71, november 05, 2008, 14:59:43 PM

Selene71

Ja, ik zeg maar 'variatie', omdat ik op niets anders kon komen...lieve mensen, ik heb me afgelopen nacht toch een droom gehad... Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb afgesproken met wat mensen (familie), waaronder een tante die ik al heel lang niet meer heb gezien. We stappen in haar auto, een oude bak. We gaan door een tunnel, en in tegengestelde richting razen auto's voorbij, maar onze rijbaan gaat moeilijk. Moeilijk, omdat er allerlei obstakels zijn: vuilnisbakken, grote balen van wat dan ook, zelfs een wrak van een auto... Mijn tante omzeilt alles, of duwt bijv. de wrak gewoon opzij met haar auto (vandaar dat-ie er ondertussen niet meer uitzag!) We waren niet alleen: zij had haar nieuwe partner meegenomen, een man die geestelijk een beetje achtergesteld was en nog iemand (gevoel zegt familie).  We komen op de plaats van bestemming: een feestje. Er waren niet al te veel mensen, het huis ken ik niet. Ik voel me niet helemaal op mijn gemak, kan mijn tante ook niet meer vinden. Ik bijna automatisch naar een deur, die op een groot terras uitkomt. Zwaai ze open en kijk.... een prachtige regenboog is zich aan het vormen, speciaal voor mij! Het leek net een film, bewerkt met een computer want in mijn droom realiseer ik mij dat hetgeen aan het gebeuren is, is niet normaal, de voorwaarden voor het ontstaan een regenboog waren er niet.
Er verschijnt een prachtige, dieppaarse lijn, de eerste kleur van deze regenboog. Daarna een lichtere tint paars en daarna.... wordt ik (helemaal) wakker, want half in slaap en half wakker besef ik dat die regenboog gewoon niet waar kan zijn....

Wat denken jullie ervan?

Liefs,

Selene

Ricca

Lieve Selene,

Je droom doet me sterk denken aan wat je in het kader van gedachtekracht elders schreef over jouw hartewens om bij je partner in Italië te gaan wonen en de obstakels die je daarbij ondervindt.

Je tante is een zeer wilskrachtige kant van jou, de oude bak van een auto is het voertuig van je wil. Het is een oude bak... De wil is een kracht die jou naar het 'feestje' (geluk) kan brengen, desnoods dwars tegen alles in (de tegenliggers), alle obstakels omzeilend of gewoon wegduwend, maar het is een bumpy road (de wil loopt deuken op) en het feestje blijkt ook niet helemaal je-dat...

Er is ook aan andere manier om je geluk te vinden en dat is het creëren van je geluk. Willen en creëren is absoluut niet hetzelfde. Creëren doe je met geloof en vertrouwen (de nieuwe partner van de wil, in de droom nog een beetje 'geestelijk achtergesteld'). Als je iets creëert, hoef je je geen zorgen te maken over allerlei details of voorwaarden. Als je iets creëert, vallen de obstakels vanzelf weg. :) Je krijgt daar in de droom een voorproefje van in de vorm van de prachtige regenboog die zich begint te vormen... de vervulling van je hartewens.   

Je kunt het ontstaan van de regenboog nauwelijks aanvaarden, omdat 'de voorwaarden voor het ontstaan van een regenboog niet aanwezig zijn'. Het is echter slechts jouw overtuiging dat er voorwaarden gelden voor de vervulling van je hartewens. Diep vertrouwen kan ook een regenboog doen ontstaan. :) Vertrouwen is de kracht die creëert. Laat alle overtuigingen maar los die zeggen dat het niet mee zal vallen om je doel te bereiken, en vervang ze door simpel, diep vertrouwen.

En als het geluk zich dan aandient... zorg dat je het niet door ongeloof weer teniet doet. Je ontwaakt uit de droom met de gedachte dat het gewoon niet waar kan zijn, te mooi is om waar te zijn... maar terwijl jij overgaat tot de orde van de dag, gaat die droom gewoon door. De regenboog zal zich voltooien. Heb vertrouwen! Vertrouwen is de zekerste weg.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Selene71

Lieve Ricca,

ik kan mij heel goed vinden in de verklaring. Helaas heb je geen tijd om de dromen en/of reacties op andere onderwerpen te lezen, maar ik zie zelf dat bijna alle dromen die ik heb kunnen onthouden verband houden met hetzelfde: voorbereidingen treffen om de wens om te verhuizen naar het buitenland in vervulling te laten gaan....

Hartelijk dank voor je reactie :D

Liefs,

Selene

P.S. gelukkig heb ik de mogelijkheid om jullie vanuit Rome te bereiken en te vermoeien met vervolgdromen! ;D ;D