Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

een ei

Gestart door rosie989, december 13, 2005, 21:24:39 PM

rosie989

hoi allemaal,

Heeft iemand enig idee waar een ei voor symbool zou kunnen staan.

Ik droomde namelijk dat een neef tegen me zei" het betekent een ei" ik zei "nee joh de kleur paars betekent spiritualiteit, hogere zelf, en nog meer van die betekenissen..."nee zegt hij dat betekent een ei!!!

haha als ik aan een ei denk dan denk ik aan een zwangerschap.

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Een ei staat voor het begin, de kiem, de oorsprong. Ook voor groei en eventueel nieuw leven of wedergeboorte. In het ei is alles aanwezig om tot ontwikkeling en vol(maakt)heid te komen. Het is een symbool van latente aanwezige krachten, sluimerende vermogens en onzichtbare (innerlijke) activiteiten. Het bewustzijn heeft diep van binnen de drang om zijn vermogens ten volle te gebruiken, zijn capaciteiten te vergroten, en zich met vreugde verder te wagen dan de schijnbare grenzen van zijn eigen ervaring (de schaal).

Pijn is het breken van de schaal die je inzicht omsluit...

Het ei is ook een uitdrukking van broosheid en alles waarmee je voorzichtig moet zijn. Bepaalde vermogens en talenten staan op het punt te ontkiemen. De tijd is nog niet rijp om er al iets mee te doen. Het zit nog in de dop... Heb geduld, het proces is in gang gezet. Sta de scheppingsenergie toe zich op het juiste moment te manifesteren in de ruimte van het mogelijke.

En tenslotte is het ei ook een symbool van het Zelf. Wij zijn allen goden in embryonale staat, groeiend in de schoot van de tijd.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

From Ricca with Love

rosie989

#3
Oh Ricca wat een toepasselijk plaatje..
en een mooie uitleg over het ei.
Dank je.. :-*

Maar waarom bleef in mijn droom die neef vol houden dat dat paarse... een ei was vraag ik me af, ben ik te eigenwijs om te luisteren misschien..ik zei duidelijk dat heeft met spiritualiteit en het paranorale te maken en hij zei nee het betekent  een ei.. :o
Misschien de komende tijd even opassen dan maar..en niet te veel willen.
Maar dat doe ik infeite al ik stel me de laatste tijd niet zo maar open voor mensen ik verschuil me..dat gaat automatisch

Zou het kunnen zijn dat die neef bepaalde eigenschappen kan weerspiegelen? dus mijn oordelen over  hem weerspiegelen naar mezelf?

De kleur paars hmmm...

Liefs Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Bij de kleur paars in combinatie met een ei denk ik aan het zgn. kosmische ei: de oorsprong van alle dingen.

Zelf breng ik spiritualiteit en paranormale zaken eerder in verband met de kleur blauw (het diepblauw van het voorhoofdchakra), maar spiritualiteit en paranormaal zijn natuurlijk rekbare begrippen. Paars houdt meer verband met het kosmische, het universele, het allesomvattende. Paars bestaat voor een deel uit blauw... dus het overlapt gedeeltelijk.

Natuurlijk kan een droompersonage jouw eigen gedachten/gevoelens weerspiegelen, maar daar zou dan wel een reden voor moeten zijn...  Vaak is de reden voor een dergelijke spiegeling het feit dat wij bepaalde dingen nu eenmaal sneller in anderen opmerken dan in onszelf... en dan bestaat er eigenlijk geen betere manier om over onszelf te dromen dan door over anderen te dromen - vooral als het om een minder prettig trekje van onszelf gaat. Als je in de droom bezig bent met de betekenis van symbolen, zie ik eigenlijk geen reden voor spiegeling. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Hoi Ricca,

in mijn dromen ben ik zeer zeker bezig met symbolen. Ik vind het ook heel mooi om daavan te dromen , deze dromen geven mij een speciaal gevoel. De droom over het ei bijvoorbeeld , is mij nu ook duidelijker...
Ik kreeg in mijn mail een droom van iemand , ze vroeg me hem uit te leggen en hij ging over de kleur paars. Gek genoeg wist ik wat het was, en waar het mee te maken had en ik moest meteen denken aan mijn eigen droom met het ei.

Ik ging vandaag naar een beurs.. ik liet een aura foto maken, een paar daagjes geleden ( onder het topic alweer een symbolische droom) had ik een droom neer gezet over een paard en een tijger. Nu begrijp ik het weer beter, de uitleg die ik kreeg van die mevrouw verbaasde ik mij over... ze zei me dat ik iets met dieren deed..ik wist niet wat ik moest zeggen want tuurlijk hou ik van dieren. Maar die dieren uit mijn dromen zaten in mijn gedachten en toen zei ik "Ja, dat klopt!!"
Ik hou me bezig met het paard en de tijger..
Nu snap ik dat ook beter, dat kun je wel aan de kleur van mijn aura zien op de foto( algemene forum) ;D

Heel mooi ricca die droom symbolen, ik hou me er veel mee bezig en ik voel me er goed bij, ik heb een talent ontdekt bij mezelf waarvan ik nooit had gedacht dat ik dat in mij had..
Ik heb ooit eens gedacht (nu ga je misschien lachen)

Ik wou dat ik me zo goed kon verwoorden als ricca en dat ik de symboliek beter begreep, ik had bewondering voor je ( nu nog) ;)
Langzaam beetje bij beetje zie ik steeds meer in de symboliek en het geeft me een fijn gevoel.
Vaak krijg ik via mail een droom die ik dan mag uitleggen die mensen zijn er dan zo blij mee dat doet mij goed.

Dus Ricca voor jou nu een mooie roos...en bedankt voor je tijd en uitleg
http://i28.photobucket.com/albums/c249/rosie989/rooieroos.jpg
:-*

Ricca

Wat lief, Rosie. :D En wat een mooie roos. Dank je! :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

Lieve Ricca,

Ik heb een vraagje omtrent deze droom.

De neef die ik in deze droom zag een tijdje terug over dat ei, een nieuw leven etc etc heeft mij aan het denken gezet na een vreselijk voorval.

In de nacht van oud en nieuw heeft mijn neef iemand vermoord :-[ de man die hij vermoord heeft was 47 jaar en is vermoord met een riek. Ik moest meteen aan deze droom denken aan het paarse en hij hield vol het is een ei!
Ik begreep ineens waar die droom voor stond, het was een gevoel die door mij heen ging. Het is verschrikkelijk om te weten dat er zo iets kan gebeuren.
Nog erger is dat zijn vader mijn oom dus, overleden is tijdens de moord aan een hartstilstand, hij had immers een zwak hart.
Ik had geen contact meer met deze mensen hoor maar toch grijpt het aan en vooral als de droom inene naar boven schiet, want mijn gevoel zei me, "dit was die droom" zou ik goed zitten met mijn gevoel? En die droom over mijn gids dat hij dood zat in die auto? dat was in hun straat voor de deur, waar hun vroeger hebben gewoond ik woonde een paar huizen verder. Die droom deed me ook metee denken aan mijn neef. En weet je, die man die vermoord is, is een buitenlandse man....waar ik het over had. :-\
En toch denk ik dat deze dromen daarmee te maken hebben hoe gek dit ook mag klinken, het gevoel is daabij zo sterk. Alleen weet ik het pas altijd achteraf, wt overgens normaal is anders zou ik veel kunnen voorspellen...

Liefs Rosie

Ricca

#8
Lieve Rosie,

Wat een vreselijke gebeurtenis...
Maar je hoeft je helemaal niet te :-[ :-[. Integendeel. Je had met deze neef een geschiedenis, lang geleden, maar je hebt je daarvan losgemaakt. Ik vind het opvallend dat mensen met buitengewone gaven vaak geboren worden in families waar veel duisternis heerst. Alsof ze eerst een dwaalspoor hebben gekozen, omstandigheden die verwarring en pijn met zich meebrengen en die daardoor uitnodigen om te gaan zoeken, om innerlijk sterk te worden. Jij hebt je op het pad van innerlijke groei en bewustwording begeven en eigenlijk zet je daarmee ook een weg uit voor anderen. Je kunt dat zien als jouw missie, jouw taak... Door dat pad te banen wordt het ook beschikbaar voor anderen, voor je familie, voor iedereen die er gebruik van wil maken. Ook voor je neef in de doodlopende steeg... Het is niet jouw taak om hem aan de hand mee te nemen of ervoor te zorgen dat hij gaat veranderen, het is goed dat je je van hem hebt losgemaakt, het pad dat jij gebaand hebt door jouw klim uit de duisternis is de vervulling van jouw taak... Dus :-[, écht niet.

Die dromen hadden dus ook nog een andere kant. Dat zie je pas achteraf, omdat het nooit de bedoeling was dat jij deze gebeurtenis zou voorkómen...
Het ei... Misschien komt je neef eindelijk tot bezinning en breekt er een nieuw leven voor hem aan...
De vermoorde man... de dode buitenlandse man in die andere droom... in de straat van je neef... toch een beetje je neef zelf... Er is geen wezenlijk verschil tussen daders en slachtoffers. Het is dezelfde energie. Misschien gaat alle sympathie uit naar het slachtoffer, maar beide zijn slachtoffer en beide zijn daders...
Ook die droom had dus twee kanten, helemaal met elkaar verweven en moeilijk uit elkaar te halen. Niet of/of, maar en/en. De ene kant alleen achteraf begrijpelijk. In de droom gaven anderen jou de schuld. Maar de droom zelf maakt duidelijk dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Je mag de overledene zelfs een stukje wegbrengen... Ook hij kan gebruik maken van het pad dat jij gebaand hebt. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

dank je lieve Ricca,

Het valt allemaal niet mee en hoe verder ik kom met mijn gevoel des te meer ik me de droom herinner en hoe echt hij nu voelt.
Het is inderdaad zo dat ik al veel heb mee gemaakt in de familie en dat ik vele banden verroken heb, eerst wilde ik hun ogen openen en laten zien dat ze kunnen veranderen.
Maar ik heb daar een stop achter gezet omdat ik weet dat dat toch niets zal uithalen, mensen gaan je dan zien als beter weter. Ze hebbn me in het verleden gemanipuleert wat ik eigenlijk nog niet zo lang besef. En ook daar heeft deze dame een stop achter gezet ik heb me van hun losgemaakt maar begrijpen doen ze het niet.
Mij intereseerd het niet of dat het mijn zus,broer neef of zelfs de koningin is, als mensen mij kwetsen dan bescherm ik mezelf, (misschien spreekt nu het ego wel) maar dan is dat ego nu ook even nodig. Dan maar geen contact ik leef mijn leven op mijn manier en niet anders, ik kies voor een "juiste "manier van leven en niet op die.

het is verschrikkelijk wat nu is gebeurd, he duwt me langer en verder van hun vandaan.
CiteerIn de droom gaven anderen jou de schuld. Maar de droom zelf maakt duidelijk dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Je mag de overledene zelfs een stukje wegbrengen...

Weg brengen naar wat ricca naar die mooie andere kant die ik in mijn droom zag? weet je...ik vertrouw erop dat dat ook allemaal goed komt, maar ik ga niet naar de begrafenis, daar heb ik mijn redenen voor hij zal het me uiteindelijk ook niet kwalijk nemen maar begrijpen denk ik want het is niet MIJN schuld.

Ricca er werd me ook weer wat duidelijk, in de droom wezen ze met de vinger naar mij , het was mijn schuld zeiden ze, en die personen bleven dat volhouden. Schuld bestaat niet het heeft zo moeten gebeuren en telkens als ik voorspellende dromen had in het verleden gaf ik mijzelf de schuld, ik had het kunnen tegenhouden....want ik wist het eigenlijk al...ik had het moeten stoppen...mar dit keer geef ik mijzef geen schuld meer en dat is wat mijn gids me misschien wel wou zeggen, jij kan er niets aan doen"het loopt gewoon zo"ik heb ook het idee dat er iemand trots op me is daarvoor op de een of andere manier.

En nu vraag ik mij af, ik heb hem wat belooft die bloemetjes weet je nog? die belofte was ik ook in mijn droom nagekomen maar ik kan me nog niet zo goed bedenken hoe ik dat zou kunnen interpreteren met deze situatie.

De moord is ook inderdaad gepleegt in de hals met een riek hoorde ik later op deze dag, dat zegt voor mij ook al meer dan genoeg want ik heb iemand dood gezien met een wond in de hals zonder bloeden dus voelt het voor mij zo alsof het niet de bedoeling is geweest iemand te kwetsen dus is de moord niet met opzet geweest voor mijn gevoel. En de man zat achter het stuur in een auto, wat een voertuig is dat je op plaats van bestemming brengt langs je levenspad...hij voert je langs de weg van bestemming..Het was eigenlijk een kijkje in de toekomst en een boodschap van mijn gids.

Wat dan zo eigenaardig is is dat er nog een persoon het niet aankon en overleed aan een hartstilstand. Dat was de persoon die ik weg heb gebracht, begeleid naar het licht....amen...meer heb ik niet meer te zeggen dan...het ei een nieuw leven dat volgt na de dood waar ik niet de schuld van op me moet nemen want ik kon het niet voorkomen, en waar de vingers naar toe zullen wijzen zal wel duidelijk worden... met de tijd...

Liefs Rosie

rosie989

#10
Lieve Ricca als ik dit allemaal ga samenvatten, dan is dit een glimpje geweest op de toekomst. En alles zal wel uitwijzen waar het naartoe zal leiden.
De belofte, de bloemen, de schuld, het begeleiden naar een ruimte waar ik niet mocht komen, het ei en de paarse kleur waar zoveel nadruk op gelegd werd.. het zal wel weer duidelijker worden na een poosje ik laat het allemaal eerst maar eens een beetje op me in werken. van 1 ding ben ik nu wel zeker en dat is dat ik bovennatuurlijke gaven heb, en een prima intuïtie. En dat is iets wat ik me eigenlijk een tijdje geleden eigenlijk afvroeg...het geloof...

Maar het is niet mijn taak om het tegen te houden zoals ik eerst altijd dacht, maar wat is het dan wel en waarom worden die beelden uit de toekomst aan mij getoont, wat doe ik ermee? om mij te laten zien dat het mijn schuld niet is?? ik denk zelf dat dat niet het enige is, ik vraag mij af wat is de taak dan wel en waarom heb ik in hemelscheets zelf voor deze familie gekozen, om sterker te worden :-\
Liefs Rosie

rosie989

Citaat van: rosie989 op december 13, 2005, 21:24:39 PM
hoi allemaal,

Heeft iemand enig idee waar een ei voor symbool zou kunnen staan.

Ik droomde namelijk dat een neef tegen me zei" het betekent een ei" ik zei "nee joh de kleur paars betekent spiritualiteit, hogere zelf, en nog meer van die betekenissen..."nee zegt hij dat betekent een ei!!!

haha als ik aan een ei denk dan denk ik aan een zwangerschap.


Liefs Rosie


tuurlijk de zwangerschap , de weg naar de verlichting, met de kleur paars wordt de wedergeboorte aangespoort. Spirituele verlichting, een nieuw begin de weg van mezelf...