Pentakels Ridder

Gestart door janice, september 08, 2005, 12:49:29 PM

janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

Heb volgende week een stage/afstudeer-sollicitatiegesprek en vroeg me af wat daar voor uitslag uit zou kunnen komen na dat gesprek: deze kaart kwam naar voren.
Ben benieuwd dus wat dat te melden heeft, maar ben ook benieuwd naar de betekenis achter de symbolen op deze kaart.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Hi Janice,

Pentakels Ridder is de enige ridder die op een paard in stilstand zit. Dit benadrukt het de tijd nemen om stil te staan bij... Hetgene waar deze ridder bij stilstaat is de materie, of het gerealiseerde, in zijn hand: de pentakel.

Mijn interpretatie zou zijn dat je zult kunnen en mogen stilstaan bij iets dat je gerealiseerd hebt. En met betrekking tot je eindgesprek zie ik dit als een succesvolle afsluiting cq. nieuw begin... :D De achtergrond is ook geel en dat kenmerkt de energie die je ter beschikking staat en de mogelijkheden die hiermee te creëren zijn.

Heel veel succes volgende week!!

Liefs, Dolf

rosie989

schijven ridder zegt mij dat geduld nodig is om een moeilijke klus te klaren.

sleutelwoorden-standvastigheid-traagheid-betrouwbaarheid-uithoudingsvermogen-zwaarte-logheid-grote lichaamskracht.

Misschien heb je er wat aan ;) maar als je de schijven ridder hebt getrokken (klinkt echt heel raar ::) ) dan denk ik dat hij zegt heb er vertrouwen in ;)

Liefs rosie

janice

Thx people, weet je wat ik zelf denk. Hij zal idd iets in de geest als ââ,¬Ëœheb er vertrouwen inââ,¬â,,¢ zeggen ....dat je een plek zal vinden, maar niet in dit bedrijf  :o

Ik haat solliciteren zoiezo, wanneer ik opzoek ga naar werk dan stap ik gewoon een uitzendburo binnen en klaar :D Dus ik solliciteer weer eens voor het eerst sinds tijden. Ik heb er 3 achter1volgend volgende week, waarvan deze kaart geld voor het laatste bedrijf in die week. Die kaart zou dus ook kunnen zeggen dat ik na dat gesprek (en na al die gesprekken) ff stil kan staan bij wat ik (in zââ,¬â,,¢n algemeenheid) bereikt heb, en meer sollicitatie-ervaring voor de toekomst. ...(ookal wil ik gewoon direct beginnen).

Ik laat het jullie nog weten, kijken of ik net zoveel geluk heb als met de getrokken kaart pentakels 3, de typische werkkaart, toen had ik wel meteen een stageplek.
Intuitie is verstand dat haast heeft

snowdrop

Ze zien er een beetje moe uit allebei, die ridder en zijn paard. Misschien is het: pfoe, dat hebben we gehad (je laatste sollicitatie van de drie) en dan kijkt-ie naar die pentakel met een gezicht van 't zal mij benieuwen  ;D In elk geval veel succes!

janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

Daar is ze weer, sollicitatiemarathon bijna afgerond:

Maandag een gesprek gehad (vooraf getrokken kaart: Staven 2)-> mocht meteen beginnen maar was toch meer benieuwd naar het gesprek van vandaag(woensdag). Dus ik twijfelde of ik er wel zou werken

Dinsdag weer een gesprek gehad (vooraf getrokken kaart: zwaarden aas)-> hoor ik vrijdag wat van maar ik betwijvel of ik daar uberhaupt mag komen werken.

Het gesprek van woensdag (vandaag)(vooraf getrokken kaart: Pentakels Ridder) is gister verschoven naar volgende week donderdag  :-\ --> baal daarvan
Intuitie is verstand dat haast heeft

Forcess

Hi Janice,

Het is inmiddels alweer erg lang geleden, maar ben toch heel benieuwd of het destijds nog iets geworden is bij één van de drie?
Ik trok deze als dagkaart, geen specifieke vraag in gedachten, meer als algemeen advies (doe ik meestal), tot nu toe kan ik er niet zoveel mee.

Groetjes, Forcess

Laure

Hi Forcess

Voor mij was deze kaart eens de einduitkomst i.v.m. een love-interest van me.
Een superknappe en sterke kerel met redelijke intelligentie. Goede genen enfin.
Blijkbaar wil hij heel graag een gezin - huisje boompje beestje.
En ik wilde hem.
Maar nog geen gezin, ik wil de wereld!

Ik denk dat deze ridder verscheurd is tussen de Pentakels: het materiële (bvb. huisje-boompje-beestje), de stabiliteit ervan enerzijds, en anderzijds zijn paard dat met hem de wijde wereld in wil trekken.

Mijn 2 centiem :-)

Leeuwin

@Doosje,

Klopt. Kijk maar eens naar het harnas van deze ridder. Door dit harnas voelt hij zich beperkt door de materiele wereld om hem heen. Die gele kleur op de achtergrond van de Raider-Waitekaart geeft intelligentie aan maar ook bepaalde onzekerheden.

Groetjes van Leeuwin ;) :D

Leeuwin

Kijk ook eens hoe aandachtig hij naar zijn enige pentakel staart. Op zijn eigen gebiedje is hij heel hard bezig maar vergeet soms om even om zich heen te kijken.

Groetjes van Leeuwin ;D

Forcess

Hoi,

Deze kaart heeft wel even nodig gehad om te 'zakken' bij mij, ik had hem nooit eerder getrokken. Wat wel typisch is: de afgelopen 3 dagen trek ik alleen maar pentakels. Vandaag is het P7.

De ridder van gisteren heeft in mijn geval waarschijnlijk betrekking op het pad dat ik ingeslagen ben, ik ben net begonnen aan een nieuwe studie die mij in de toekomst oa een betere financiële positie kán verschaffen. Ookal is dat niet de hoofdreden, het zou wel prettig zijn.
Ik zie een standvastige ridder die stevig in zijn zadel zit,op een sterk, rustig paard. Op de achtergrond omgeploegd land (opgeruimd verleden?) en kijkt hij nu náár de pentakel, of eróverheen? Ik gok het laatste. Hij kijkt naar de toekomst, zelfverzekerd, bereidwillig, klaar voor zijn taak.
Pentakels hebben altijd betrekking op materie en volgens mij ook met groei. Ridders kunnen ook groei inhouden, ze zijn nog niet op de plaats van bestemming, er moet nog gewerkt cq. geleerd worden.

In mijn geval een goeie, duidelijke kaart dus!

Liefs, Forcess


Leeuwin

Hoi Forcess,

Met al die pentakelkaarten ben je in ieder geval zeer gemotiveerd om je studie te halen. P7 geeft misschien aan dat je hierover wat onzeker bent. Die Ridder zegt mij dat het wel goed komt als je zo je best blijft doen als nu. Voor jou inderdaad een goede kaart.

Liefs van Leeuwin. Succes met je studie!

Laure

Voor mij kijkt de ridder zowel naar het pentagram als erover, naar de horizon.
En ziet hij het pentagram verbleken als je hem tegen het gele licht houdt.
Hij verdwijnt als hij tegen de mooie gele achtergrond gehouden wordt, verliest veel van zijn waarde.
Het is maar een enkele pentagram en achter de einder liggen er veel mooiere, zeldzamere pentagrammen.
Voor mij is deze ridder een echte goudzoeker.