Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Anja

Beste Maankind,

Als iemand een zeer lange tijd van zijn/haar partner vervreemd is, dat kaarten een (gewezen) vriendschap of zelfs kennis aangeven! Schrik daar niet van! Ik weet uit ervaring dat mensen niet zomaar tussen een stel in komen als het fundament van je relatie heel goed is! Zelfs die eventuele kennis is dan geen bedreiging meer voor je, ook al zoekt hij tot aan het zeer brutale toe, toenadering tot jou. Jij weet dan immers waar je staat!

Nu mijn kaarten van de laatste twaalf dagen! Ik ben benieuwd wat jij daaraan kan ontdekken.

Staven 6
Zwaarden Koning
Zwaarden 9
De Dood
Staven 3
De Magiër
Pentakels Koningin
De Hogepriester
Pentakels 9
De Dood
Kelken 7
De Keizer


Groetjes van Anja

Amethista

Hallo allemaal!

Ik ben 'Amethista', 34 jaar en wonende in België samen met mijn vriend, pluszoon, kat en hond.

Ik heb voor deze username gekozen omdat ik iets met edelstenen en mineralen heb. Vooral de amethist behoort tot een van mijn favoriete stenen.

Mijn interesse in spiritualiteit is groot en gevarieerd: astrologie (waterman, ASC tweelingen en maan in ram  ;) ), pendelen, kaartleggen, dubbele cijfers/ nummers en edelstenen, I like it all!

Ik ben altijd wel al gefascineerd geweest door het spirituele en heb in mijn jongere jaren regelmatig iets meegemaakt, maar ik heb dat nooit gedeeld met anderen. Mss bang om voor gek verklaard te worden? Of toch twijfelend aan mezelf?

Een 5-tal jaren geleden ben ik geregeld naar een kaartenlegster beginnen gaan. Zij gaf me steeds boodschappen van mijn engelen en zei dat ik beter moest leren luisteren, dat ze rechtstreeks contact met me wilden. Ze raadde me een boek van Doreen Virtue aan en vanaf toen ben ik me beginnen inlezen.
Er gaat geen dag voorbij dat ik geen dubbele cijfers op de klok zie. Sinds kort probeer ik ook dagelijks te mediteren, maar ik geef toe: daar moet ik nog in groeien.
Het pendelen en kaartleggen heb ik sinds december '19 opgepikt. Pendelen doe ik voornamelijk voor mezelf (terwijl ik heel vaak lees dat dat niet betrouwbaar is), maar af en toe vragen ook mijn vriendinnen om te pendelen.
Het kaartleggen vind ik een ander paar mouwen, omdat het toch vaak voor interpretatie vatbaar is. Hier moet ik nog verder mijn weg in zoeken.
En ondertussen blijf ik puzzelen aan mijn geboortehoroscoop. Het is ondertussen al een 3-jarenplan geworden!  ;D
Tot nu toe leer/ ontdek ik voornamelijk op mezelf, dus ik hoop hier nog heel wat op te steken!

Carla

Ik heet je hartelijk welkom Amethista!

Amethista


Anja


Amethista


Anneleen

Hoi allemaal! Mijn naam is Anneleen en trek al meerdere jaren kaarten voor mezelf. De laatste maanden meer en meer omdat ik in een zeer verwarrende situatie zit. Maar ik merk dat ik met het boekje van mijn kaarten niet voldoende informatie krijg. Op dit forum heb ik al heel wat gelezen én passende informatie gevonden. Hoe kan ik een kaart objectief bekijken en vermijden dat ik zie wat ik wil zien?
En hoe trek ik het beste kaarten? Schudden en in hoopjes laten vallen of uitschuiven en op gevoel kaarten eruit trekken?

Anja

Beste Anneleen,

Wat bij mij het beste werkt als ik in een vervelende situatie kaarten voor mezelf wil trekken.

Ik ga eerst mediteren om rust in mijn hoofd te krijgen. Door die rust kun je als het ware de afspeelband in je hoofd stilzetten. Want op die zg. afspeelband zitten allerlei emoties, erop gekomen door levenservaring (in het verleden).
Door dit zoveel mogelijk uit te schakelen krijg jij een objectief beeld van het antwoord wat de kaarten aan jou geven.

Ikzelf schuif de kaarten altijd uit want dan komen alle kaarten in beeld. Dat vind ik ook erg objectief. Door kaarten in hoopjes te laten vallen blijven andere kaarten misschien wel onzichtbaar en daar kan juist het antwoord in zitten.

Damaris

Hoi Anneleen.
Citaat van: Anneleen op april 11, 2020, 19:40:10 PM
Hoe kan ik een kaart objectief bekijken en vermijden dat ik zie wat ik wil zien?

Mijn inziens kun je niet (geheel) objectief kijken naar je kaarten. Wij zijn nu eenmaal mensen en laten ons meespelen in ons "levensspel" met alle emotie's . En dat is ook de bedoeling van leven. En fouten mogen gemaakt worden, daar leer je juist heel veel van. Ook in de tarot.

Citaat van: Anneleen op april 11, 2020, 19:40:10 PM
En hoe trek ik het beste kaarten? Schudden en in hoopjes laten vallen of uitschuiven en op gevoel kaarten eruit trekken?

Ik ga ervan uit dat de juiste kaarten op juiste moment zich zullen aandienen. Eigenlijk weten wij precies hoe alles is, maar we zijn  het vergeten en naargeestig op zoek naar antwoorden. En juist omdat we zoveel vragen en daardoor zoveel antwoorden vergaren, luisteren we niet voldoende naar de bron in  onszelf.

Ik hoop dat je een fijne tijd zult hebben op het forum

liefs
Damaris.

Anja

Het kan misschien ook zijn dat iemand dat in principe wel weet maar de ingang/het begin nog niet weet te vinden. Er wordt dan eerder gezocht naar een gelegenheid dan naar het weten. De gelegenheid die zich dan alsnog aandient blijft dan toch nog altijd een verrassing!

Anja

Ik weet niet hoe het komt maar ik kreeg ineens zin om op deze website een engelenkaart te trekken :)

Ik trok: GEDULD :D :D :D

Zo zien jullie maar: kaarten dienen zich altijd op het juiste moment aan 8)



Vrolijk Pasen,

Anja

Ronaldb

Tjee, me even voorstellen.

Ik kan heel krachtig zijn, maar kan ook goed op de achtergrond blijven.
Ik ben Ronald ( geb. 1959) en mijn hele leven leef ik met mijn ene been in deze wereld en mijn andere been in de werkelijke wereld (geestenwereld, boven natuurlijke wereld, enz.). Ik weet wat ik geweest ben in mijn vorige levens en voor het grootste deel waarom. Ik voel me niet paranormaal, medium of iets dergelijks, omdat dit niet samenvat wat ik wel ben. Ik reis regelmatig in andere werelden, heb gesprekken met hogere zielen en juist daardoor voel ik me heel klein. Waarheid heeft voor mij vele gradaties en elke gradatie heeft vele invalshoeken. Ik leer het meeste van stilte en luisteren. Dat is soms best lastig, omdat ik ook een gevoelsmens ben. Ik ben hertrouwd en heel gelukkig in de liefde. Ik heb les en lezingen gegeven in Tarot en lezingen over reïncarnatie mbt de ontwikkeling van de ziel.

Anja

Hoi Ronaldb,

Welkom, ik hoop op een mooie leerzame uitwisseling.



ANJA

Anneleen

Dank je wel Anja. Mss moet ik maar wat meer tot rust komen eerst en inderdaad de kaarten uitwaaieren vooraleer ik er trek. Ik trek ook gewoon te vaak kaarten en merk dat ze me vaak onzeker maken...

Doelde die geduld kaart op mij?

Dank je wel Damaris, ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat de juiste kaarten zich aandienen... Maar ik vraag me af of ik het wel op de juiste manier dor. Ik trek vaak staven acht maar weet niet in welke zin ik ze moet interpreteren. Naar mijn gevoel zit er geen verandering in de situatie en al zeker niet snel. Daarom dat ik dus zo twijfel erover...

Anja

Hoi Anneleen,

Ik vergelijk tarotkaarten weleens met homeopathie: hoe kleiner de dosering, hoe groter de uitwerking! Teveel van het goeie brengt het lichaam juist in de war, hetgeen voor tarotkaarten ook telt.

Staven 8 geeft een snelle geest die snel is met nieuwe ideeën en/of affaires maar zich voorlopig niet wil settelen (reislustig is). En/of het kan zijn dat iemand gedachten en gevoelens niet in zichzelf kan of wil 'settelen'. waardoor er in een of meer zaken van het leven geen vooruitgang zit. Dit gebeurt ook nogal eens bij mensen die uitermate koppig zijn, hun ideeën maar blijven verkondigen terwijl er niemand luistert.