Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

rianna

zal er om denken Marianne om meer de hondjes uit te gaan laten
dank je wel
liefs Rianna

kristina1975

Ik zoek zo mijn bed en natuurlijk als eerst mijn kaarten
Ik heb net zwaarden ridder en de berg getrokken.
Morgen heb ik een afspraak ivm arbeidsvoorwaarden, degene hoort het voor mij op te komen echter ze kiest liever de makkelijke weg. Een gesprek met zwaarden echter zal ik beheerst blijven ondanks de bergen.
Morgen is de bedoeling een vriend te ontmoeten, ik hoop dat hij toch niet kan zodat ik bij kan komen van alle werk wat in het weekend gewoon doorgaat.

Verder ik mis mijn koning nu!

Slaap en droom lekker allen,

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag


zwaarden heer-bekers 10-staven 6


blijdschap in het gezin door een heer die dienstbaar is

dameblanche

goede morgen sala-fret
blijf bij hetgene wat je in gang hebt gezet...
de maan, niet niks....brengt roerselen aan het licht, de kreeft, oeroude gevoelens willen bevrijdt worden, maar duikt ook weer weg, de hond [getemd] de wolf[wild] blaffen naar de maan.
vaak trekken we deze kaart waarin we ons niet lekker in ons vel voelen, we kunnen de situatie niet goed inschatten....
de maan maant ;D je dan ook aan de situatie te verdiepen en verborgen roerselen aan het licht te gaan brengen..
niet over een nacht ijs gaan...bijvoorbeeld!

gr. marianne

dameblanche

aan believe
ik denk dat het nog al een een kritiek-dagje gaat worden....believe, het kan zijn dat jij kritiek krijgt, het kan ook zijn dat jij kritiek moet geven en dan wel op de juffrouw die over de arbeidswaarden gaat...
hier worden bij beide verantwoordelijkheden naar elkaar toegeschoven.....

dameblanche

#230
Citaat van: assie63 op april 13, 2012, 06:48:54 AM
zwaarden heer-bekers 10-staven 6
blijdschap in het gezin door een heer die dienstbaar is

klinkt erg algemeen assie, het zou bijna een citaat uit de bijbel kunnen zijn...... ;D

de zwaarden heeft geeft je doel aan; onafhankelijkheid, helderheid en een vooruitziende blik verkrijgen...
de bekers 10 geven aan dat je trouw moet blijven aan waar je voor staat, niet net doe alsof, in feite ben je een persoon die hunkerd naar harmonie en veiligheid

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
Aas van Staven en 21 = de berg
vandaag word mijn creativiteit geblokkeerd
liefs Rianna

dameblanche

#232
je energie wordt weer op de proef gestelt rianne, dat gaat zich weer uiten in een of ander kwaaltje als je niet oppast, meid.....

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag wederom rad van fortuin en de dame. Ik moet schijnbaar beter leren dat ik weer het rad heb.

Iets, h.

heijdenv

Goedemorgen allemaal,

mijn dagkaarten: pentakels 8, de heremiet en de matigheid. Belangrijke kaarten die opnieuw slaan op mijn werksituatie.

Thema: pentakels 8, ik heb heel wat bereikt, er ook hard voor moeten werken, moet ik nog steeds. Het is echter heel erg druk op het moment, er moet hard gewerkt worden om alles af te krijgen en dat lukt vaak niet.
Mijn kansen: de heremiet, ik denk dat de heremiet aangeeft dat ik mezelf niet voorbij moet rennen, werk is goed maar niet ten koste van alles...
De matigheid zegt dan ook rust nemen en rustiger aan doen...

Ben benieuwd naar jouw uitleg Marianne :-).

Liefs, Vicky

Jean

#235
Hallo,
Is er ergens een uitleg over hoe je precies die dagkaarten trekt met wat ze aanduiden? Ik zie soms 1 tarot + 1 lenormand voorbij komen, dan weer 2 of 3 tarot kaarten.
Groet, Jean.

Edit: O ik zie het al, het staat op de voorpagina hier. :)
Groeten uit Groningen
https://jcremers.com

rianna

@marianne
ja is zo ik ben vandaag weer uitgeput enkel en alleen omda tik gisteren voor mijn doen teveel heb gedaan dus rustig aan en  verder niks bijzonders
liefs Rianna

klaproos1945

#237
vrijdag 13-4-2012

dagkaart de zon~vogels

de vogels in een blauwe lucht
een lente zonnetje dat straalt
dat deze dag u wel bekomen

klaproosje :D

De Zoeker
De Zoeker is de kaart van de teruggetrokkenheid. Deze kaart symboliseert een introverte levensfase waarin we tot onszelf moeten komen. De Zoeker staat voor betekenisvolle ervaringen, voor diepe beleving en inzicht.

Tip:
Laat alles wat je tot nu toe bezig hield van je afglijden en maak je geest leeg. Op deze manier komt van zelf de inspiratie die je nodig hebt.

Salsafret

@ Marianne: dank je wel voor het laatste puzzelstukje:-) Fijn!

Voor vandaag:
Dagkaart: Zwaarden 6
Hulpkaart: De gehangene

Ik ben aan een reis (proces) bezig waarvan ik nog niet weet waar het op uit zal lopen of ik verkeer in een moeilijke situatie. Dit kan ook met elkaar verbonden zijn en dat is ook wel een beetje de huidige situatie. Ik ben bezig aan een zelfproces om uit een moeilijke situatie te komen. Ik denk namelijk dat de beste methode om iets te veranderen, zelf veranderen is.
De gehangene verteld me dat ik de situatie in een ander perspectief moet gaan zien. Misschien vanuit een ongebruikelijk perspectief. Mijn intuitie volgen ipv doen wat anderen verwachten.

Dat herken ik weer in dat zelfproces waar ik mee bezig ben. Is mijn gedrag aangeleerd of natuurlijk. Is wat ik voel echt wat ik voel of is dat wat de buitenwereld of de gevestigde orde/opvoeding mij heeft geleerd.
Best wel een struggle;-)

dameblanche

het rad draait maar door, er komt geen einde aan...
sta je open voor verandering?
dan moet je zelf die verandering ook door gaan zetten...hatsie :-*