dagkaartjes Lief

Gestart door Lief, september 26, 2016, 16:12:20 PM

Lief

#45
morning,

kaartjes voor vandaag....

  kind    huis     roede   =man    mc/vos
ooievaar    beer      huis
          maan    toren
                 beer

straks naar kijken.

Eerst sollicitatie nu.....

Sollicitatie ging goed. Afwachten. Ik maak wel kansje denk ik.

Verder is het thema van de dag wantrouwen. Das niet zo gek na al het gebeuren.
Gelijk ook de grote vraag. Hoe kan iemand ooit weer vertrouwen winnen.

Openheid in huis waardoor er dingen kunnen veranderen. Dit gaat gepaard met woordenwisselingen. Veranderingen qua werk waar ik vrolijk van wordt.

fijne dag!

liefs, Lief :-*
Look for the answer inside your question...

Lief

#46
3 kaartjes voor de zondag: vos zeis vissen

Fijne zondag!

Liefs, Lief😘
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Een tijdelijke breuk, daarna weer een stuk beter.

Lief

#48
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Hey Lief,

Jouw verhaal is zeer herkenbaar! De partner van degene die vreemdgaat, die moet alles maar door de vinger zien want 'het' stelde niks voor en/of het is toch over en het was 'gewoon een vergissing. Ik kan er nog zat clichés aan toevoegen! Maar zo makkelijk gaat dat niet!!
Vreemdgaan gebeurt niet zomaar!! Daar gaat altijd een proces aan vooraf en daar zijn er altijd nog twee bij! Hangende dit proces kan een van de twee altijd nog nee zeggen! Kijk, of je nu gebonden bent of niet, je kijkt altijd naar mensen die je aantrekkelijk vindt. Trouwaktes en samenwoningsovereenkomsten houden dit niet tegen. Maar als een relatie goed is, dan kun je nog denken mooie meid of mooie gozer maar dan verdwijnt dat gevoel als het ware vanzelf. Want dan ben je teveel met je partner verbonden om dat gevoel voor die ander tot ontwikkeling laten komen. Ga je wel op de avances van die ander in, dan voel je je in ieder geval niet meer of in ieder geval minder met je vaste partner verbonden. Er is in ieder geval iets wat je bij je vaste partner en/of jezelf mist, iets dat tot ontwikkeling moet komen.
Gelet op dit laatste bericht en wat je verder allemaal voer je man hebt geschreven, denk ik dat hij zich momenteel meer met haar verbonden voelt dan met jou, helaas :( :( :(. Als partner van een degene die vreemdgaat krijgt je eigenwaarde vaak een deuk. Want wat heeft zij dan wat ik niet heb? Ben ik niet goed voor hem geweest, wat heb ik verkeerd gedaan?
Daar komt nog bij dat je je verschrikkelijk bedonderd voelt, hetgeen veel erger is dan het vreemdgaan zelf! Het is een veel voorkomende foute gedachte: als ik maar blijf ontkennen dat ik vreemd ga en/of doe alsof het slippertje niets voorstelt dan is het er ook niet c.q valt het ook wel mee!! Er wordt te weinig beseft dat dit liegen de zaak juist nog erger maakt!

Hij zegt niks tegen je en je ontdekt zijn geheime relatie. Pas als hij gesnapt wordt is het ineens 'over' en vervolgens gaat hij (stiekem) zitten sms-en met haar. Om woedend van te worden!! Ook al is het heel moeilijk voor hem: hij kan dan veel beter toegeven dat hij om haar is gaan geven en hoe alles is ontstaan! Ik vind trouwens ook dat jij recht hebt om te weten waarom hij zich niet meer zo verbonden voelt met jou. Je mist ook nog eens informatie waar je recht op hebt, een extra trap na!

Gelukkig ben je inderdaad geen idioot!!

Jouw dagkaart van vandaag duidt in ieder geval op een mooier en liefdevoller bestaan. Het kan om een (tijdelijke) breuk gaan met hem of misschien wel een nieuwe partner. De rest heb ik al geschreven.

GABRIELLA

Lief

#50
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

"Proef" ik nu enig sarcasme Lief :)

Het is pas gestopt toen hij gesnapt was en anders had het (veel)langer geduurd. Hij stopt dan weliswaar, dat zegt hij althans :-\, maar voor jou is het duidelijk dat hij liever bij haar is dan bij jou. Dat stoppen op zich heeft dan geen enkele waarde meer! Helemaal als hij maar met haar blijft sms-en. Ik vraag me inderdaad af wie hij denkt voor zich te hebben. Sommige mensen denken dat ze een facade op kunnen blijven houden maar dat is natuurlijk niet zo.

En dan nog verongelijkt zijn ook! Heeft hij misschien gedacht dat jij zijn gedrag wel zou accepteren??

Groot gelijk als je stelt dat ze hem mag hebben! Want tot op heden was het allemaal vrijblijvend maar nu krijgt ze zijn rugzakje plus twee bloedjes van kinderen erbij. Kijken of ze hem nog zo leuk vindt!! Ik "vrees" dat die roze wolk al snel een donderwolk wordt!

Lief

#52
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Zo te lezen heeft jouw man een dijk van een minderwaardigheidsgevoel en kuurt dat op anderen uit. Maar pogingen doen om situaties te verbeteren waarover hij ontevreden is, ho maar! "Echt heel slim" ja, glashard ontkennen dat je vreemdgaat terwijl het er dubbeldik op ligt :-\ ::)
Het lijkt mij een type die in eerste instantie veel aan je geeft maar op den duur op een gehaaide manier iets van jou pakt! Je bent wel goed voor emotionele steun maar verder kun je dus barsten hé!

Ik wed dat het met die "zielige" tante van veel kortere duur is dan met jou! Laat ze allebei respectloos zalig zijn, past ze goed! Hij zal het nooit en te nimmer toegeven maar op den duur zal hij erachter komen wat hij mist als je een tijd uit zijn leven bent. Dat is mijn gevoel hoor!

Lief

#54
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Ik denk dat hij op hele onderdanige vrouwen valt! Iemand die misschien nog wel, heel ouderwets gezegd, de man in huis wil zijn omdat hij het geld inbrengt. Zij moet doen wat hij zegt. Ik denk dat hij meer onderdanigheid van jou heeft verwacht. Hij vindt je te dominant denk ik. Waarmee ik NIET wil zeggen dat je dit daadwerkelijk bent, ik schrijf alleen op hoe ik denk dat hij jou waarneemt.
Toen dat niet beterde ging hij zijn 'heil' bij een andere vrouw zoeken.

Hetgeen hij zelf tekort komt probeert hij uit anderen te halen. Hij lijkt me ook iemand die zijn eigen zwakten niet of slecht kent. Daarbij is hij ook niet eerlijk geweest. Niet alleen met die andere vrouw maar sowieso over zichzelf.

Dan moeten we je maken. Dit geeft mij het gevoel dat hij zich geen raad weet met de situatie. Enerzijds wil hij je terug omdat jij zijn ruggengraat bent, anderzijds ben je waarschijnlijk te dominant voor hem en voldoe je vervolgens niet helemaal aan zijn ideaalplaatje van een vrouw. Bedoelt hij met maken dat hij jou alsnog naar zijn ideaalbeeld wil kneden??
Ik denk ook dat hij ergens nog bang is voor gedonder! Hij wil niet graag dat mensen een hekel aan hem krijgen.

GABRIELLA

Lief

#56
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Je bent ook niet dominant maar zo ervaart hij het wel! Enerzijds trekt hij zich aan jou op omdat jij van aanpakken weet maar als jij de BOB niet mee wilt zijn (ik noem maar even wat) dan ben je ineens dominant!!) Uiteindelijk wil hij weer dat onderdanige huisvrouwtje en dat ben je dus niet. Dat heeft niets met dominant te maken maar gewoon weten wat je wilt.

Het lijkt wel alsof hij een soort van gevoelsarm is als ik dit zo lees. Een beetje weldenkend mens die snapt dat je dit niet met een grapje kunt oplossen?? Ik heb toch ook de indruk dat hij bang is om zijn steun en toeverlaat kwijt te raken hé!
Maar als ik naar je kaartjes kijk, denk ik niet dat hij zijn gedrag gaat bijstellen maar 'het' stiekem gaat doen.

GABRIELLA

Lief

#58
Lief
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Ik heb het gevoel dat die baan hem wel gaat worden!

GABRIELLA