Keltisch kruis

Gestart door eva, oktober 20, 2014, 19:48:40 PM

eva

hallo allemaal.

Ik heb gisteren kaartjes gekocht en een Keltisch kruis gelegd, maar ik kom er niet uit. De afgelopen jaren zijn er veel moeilijkheden geweest in mijn gezinssituatie. Nu lijkt het erop alsof alles iets beter zal gaan,daarom heb ik deze legging gedaan.

de vraag die ik gesteld heb, wat kan ik de eerste maanden verwachten.

1) ridder zwaarden
2) pentakels 9
3) bekers 6
4) koningin van de pentakels
5) de wereld
6) de zon
7) schildknaap bekers
8) schildknaap staven omgekeerd
9) bekers 3
10) keizerin omgekeerd.

Nu zie ik natuurlijk hele mooie kaarten. De zon, de wereld. Maar wat mij verontrust is de keizerin omgekeerd. Ikzelf weet weinig van tarot, dus heb ik deze site gelezen
http://www.the-tarot-reader.com/betekenis-tarotkaart-de-keizerin/

Omgekeerd: De natuurlijke cyclus van groei, geven en nemen is geblokkeerd of onderbroken. Je ondervindt dat je plannen en ondernemingen tot niets zijn gekomen of zelfs tot verliezen leiden. Liefde wordt niet meer gegeven of niet aanvaard. Wat eens groeide kwijnt nu weg, een relatie is in het slop gekomen of wordt beëindigt. Aan deze verdorde periode lijkt geen einde te komen, er valt niets te genieten en daardoor is het ook moeilijk om te geven. Het leven lijkt volledig verdwenen. Maar de Keizerin houdt je ook voor dat alles onderhevig is aan een universele cyclus en wat nu kwijnt en verdord is zal door tijd weer genezen, opbloeien en gaan stromen.

De kaart ligt op de 10de plaats, dus de kaart van de toekomst.
Wie kan mij helpen?

Eva.

Mikal

Hai Eva,

Ik maak zelf nooit gebruik van omgekeerde kaarten en je kunt ervoor kiezen om dat eerst nog achterwege te laten terwijl je de kaarten leert kennen.
Mijn gedachte over de omgekeerde keizerein; mischien kan het duiden op dat er ruimte is voor groei en er iets nieuws tot ontwikkeling kan gaan komen? Iets wat tijd nodig heeft om te groeien maar al wel in jou aanwezig is.

Als ik kijk naar de rest van de kaarten lijkt het over kinderen en moeders te gaan. Ik weet natuurlijk niet of je zelf moeder bent, misschien met een kinderwens rondloopt of het misschien zelfs gaat over de band met je eigen moeder?? Maar de zon en de keizerin doen me denken aan het sterken van de band met je kinderen/eigen moeder.
Jij verwacht de moeilijkheden die zijn geweest nu af te kunnen sluiten maar ik denk dat de zon jou verteld dat die moeilijkheden jou juist sterker hebben gemaakt en je daar kracht uit kunt halen om iets nieuws tot bloei te laten komen. Het heeft jou juist richting gegeven en gemaakt tot wie je nu bent en waar je naartoe gaat. Volop in ontwikkeling dus, maar wat in gang is gezet moet nog rijpen...
Hoop dat je hier iets mee kunt  :D

dameblanche

omgekeerde kaarten duiden geven meer duidelijkheid, het is vaak het punt waar aan gewerkt dient te worden, soms geeft het een tijdsaanduiding aan.

de kaarten moet je allemaal in het geheel zien, maar we llettende op welke plek zij liggen.

je kijt de kaarten te afzonderlijk, ziet een paar leuke kaarten liggen, waaronder de wereld en de zon en denkt dan dat alles oke is.

maar zo moet je het niet zien, ik zie een confliktgedrag liggen bij je, je voelt je niet gelukkig. komende vanuit een gevoel om alles in harmonie te willen dirigeren, het heeft je ook veel moeite gekost, daarbijkeek je ook te vele naar het verleden, ben je nu tevreden, althans tevreden? de wereld geeft hier het bewust nivo aan, wanneer ben je tevreden, hierbij leg je voor jezelf de lat vaak veel te hoog, het is net alsof het steeds beter kan.
je stemt jezelf toe niet te genieten., overgeven aan plezier.
de eerst voorspellende kaart is de zon, een en ander blijft zich nog goed ontwikkelen.
jijzelf bent iemand die steeds weer nieuwe ontdekkingen wil doen, nieuwe impulsen inbrengt en die ook steeds weer nieuwe kans wil zien, ene optimistisch iemand, je omgeving echter doet hier niks aan, zij maken het je niet gemakkelijk.
je hoopt op een aangename en genoeglijke tijd samen, maar je voelt je daar ZELF  teveel verantwoordelijk voor, het moet van beide kanten blijven komen, en dat maakt uiteindelijk dat de keizerin op de kop terecht komt, je ervaart op den duurt stagnatie.
je hebt het gevoel niet hard genoeg gestreden te hebben voor je geluk in de gezinssituatie, je wijdt dit echter teveel aan jezelf doordat je te perfectionistisch bent, je betrekt alles te veel op jouw kant...
niet doen hoor eva, ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen geluk..


eva

Hallo Mikel en Marianne.

Dank jullie wel voor de duiding. Ik ben er erg blij mee. Mikel jij slaat de spijker op zijn kop. Het gaat inderdaad over mij en mijn oudste zoon. Mijn oudste zoon heeft een aangeboren stoornis en zoals dat zo mooi heet: niet nader omschreven. Nu is het zo dat zijn gedrag steeds moeilijker word, en voor mij te moeilijk. Daarom zijn we bezig om een goed tehuis voor deze jongen te zoeken. Dit gaat natuurlijk niet zonder slag en stoot. Lange wachtlijsten, huizen die niet goed aansluiten. Meerder malen ergens ondergebracht, maar zijn gedrag was te moeilijk. En nu zijn we weer in gesprek. Ik weet absoluut niet wat ik kan verwachten, of het doorgaat, daarom had ik kaartjes gelegd. Hoe zal het de komende tijd gaan. Toen ik de keizerin omgekeerd was, heb ik opgezocht wat dat betekende, en ik schrok nogal van de uitkomst. Ik heb weinig ervaring met tarot, lees vaak de duidingen op catharinaweb.

ik zag ook de zon en de wereldkaart, niet met het idee 'O alles zal wel goed zijn" genoeg levenservaring om te weten dat dit niet zo makkelijk gaat. Maar ik vond het wel fijn dat deze kaarten erbij lagen.

Nogmaals heel erg bedankt voor de duiding. Zal ze nog vaak overlezen.

Eva.

dameblanche

je doet je best, je wil het beste voor je zoon, klopt bij divers instanties aan, maar je komt op de wachtlijst te staan.
het is tegenwoordig zo dat een kind na een lange reis langs diverse instanties een indicatie krijgt, op die indicatie komt dan de toegespitste hulp.
maar deze hulp zal nooit perfect toegespitst kunnen zijn,[de wereld]
op vandaag vallen de meeste kinderen tussen wal en schip, tehuizen sluiten hun deuren.
je zult de zon hard nodig hebben om de keizerin uiteindelijk weer rechtop te kunnen krijgen.
uiteindelijk zul je je frustraties niet kwijt kunnen.
accepteer de situatie, het is nu eenmaal zoals het is!

heleen

Lieve Eva.

Ook ik heb gekeken naar je legging. En ik zie net als jij een mooie zon kaart in de duiding. Een kaart van het licht, het optimisme en het geluk. Je zit in een moeilijke situatie, maar ook deze kaart is niet voor niets gevallen. Inderdaad de keizerin ligt omgekeerd. Maar ik weet niet of dit echt ongunstig is. Bij een bevalling (geboorte) ligt de baby ook met zijn hoofd naar beneden. Iets wat ik in jouw legging heel duidelijk naar voren zie komen. De kaart van de wereld, met daarom heen de laurierkrans. Een vrouw omringt door een baarmoeder. Het samen 1 zijn met een kind. Ricca heeft op het forum ons een hele mooie kaart laten zien.

Citaat van: Ricca op februari 16, 2010, 16:10:43 PM
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/We_And.jpg

Citaat van: Ricca op februari 16, 2010, 16:10:43 PM
De vele tinten rood op de kaart en de in de rode nevel vaag herkenbare vorm van een foetus (hoofd met grote ogen en neusje, dun nekje, lijfje achter de vrouw), herinneren aan de geboorte als baby op aarde.

Citaat van: Ricca op november 26, 2006, 15:44:00 PM
De vorm van de krans herinnert aan het getal 0 van de Dwaas en aan het kosmische ei dat een nieuw begin of wedergeboorte symboliseert, de verwerkelijking van dat wat altijd al in de kiem aanwezig was. De krans die de vrouw geheel omgeeft, heeft betrekking op het leven in zijn totaliteit. De overwinning die door de krans gesymboliseerd wordt omvat het totale bestaan. Problemen die we met bepaalde aspecten of onderdelen van het leven hebben, zijn vaak het gevolg van onze houding ten opzichte van het totale leven. Het Zelf is in álle dingen tegenwoordig...
Het aspect wedergeboorte komt nog duidelijker tot uiting in diverse kaarten die een pasgeborene laten zien. Bijvoorbeeld kaart 21 in de Inner Child tarot:
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/We_IC.jpg

Dat gevoel heb ik bij het zien van je kaarten. Je bent bezig met een bevalling. Dit zal niet zonder slag of stoot gebeuren, het proces is ook niet meer voor je tegen te houden, maar ik weet zeker er komt iets goeds uit komt.

Voor de verdere rest ik zie geen negatieve kaarten liggen.
De 1e kaart  ridder van de zwaarden. De stormen waarin je bevindt, wordt gekruist met de mooie pentakels 9. Een vrouw met rust, die kan afwachten tot ze de prooi binnen kan halen. Een mooie rustige serene kaart.

Waar rust het op bekers 6. De kaart van de nostalgie, verleden. Ook geen negatieve kaart. Terug denken doen we allemaal. De liefde tussen het kleine vrouwtje en de kabouter. Er straalt liefde uit.

Het verleden: de mooie koningin van de pentakels. Zij koestert haar pentakel met liefde en zorgzaamheid. Groei is in het verleden al begonnen, kijk naar de aarde waarop de koningin zit.

In de top de prachtige wereld kaart, die ik al beschreven heb. Voor mij staat het voor geboorte.

Dan de mooie zon kaart.

Hoe jij het zelf ziet schildknaap bekers. En alweer een nieuw begin. Herrijzen vanuit het gevoel. Ook een prachtige kaart.

Wat ander zien
Schildknaap staven omgekeerd. Het vuur is misschien een beetje gedoofd. Maar het begin is er weer.
En weer iets heel moois van Ricca.

Citaat van: Ricca op mei 16, 2005, 18:29:02 PM
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/StS_NV.jpg
Op de New Visionkaart verdwijnt een vrouw in donkere kleding in de richting van het verleden (links en rechts zijn in de NV-tarot verwisseld). Door haar jeugdige gestalte en door de fakkel doet zij me denken aan een andere naam voor Staven Schildknaap: 'Dochter der Vuurvlammen'. Zij is zijn oude zelf zijn, dat hij de rug heeft toegekeerd en de fakkel symboliseert oude plannen die ten grave gedragen worden.

Gevolgd door de bekers 3 kaart. Weer een prachtige kaart.

Inderdaad je moet alle kaarten in zijn totaal bekijken, maar dan ook alle kaarten.

Ik wens je heel veel sterkte, en ik stuur je heel veel licht in de komende periode.

Heleen.