legging k kruis

Gestart door Vlinder, januari 10, 2013, 20:11:00 PM

Vlinder

Wie wil zijn licht hier over laten schijnen?
Ik wil een switch maken in mijn werk maar heb koud water vrees, doe nl al heel lang hetzelfde,
Vroeg me zomaar af...?

1 - staven aas
2 - het rad van fortuin
3 - 8 bekers
4 - 2 zwaarden
5 - koningin bekers
6 - 2 munten
7 - 6 bekers
8 - het ordeel
9 - bekers koning
10 -bekers 2

Met de staven aas kan ik het rad een positieve draai geven, dat lijkt me goed, er liggen wel veel bekers kaarten, dat vind ik er wat kwetsbaar uitzien.

heleen

Dat (koud) watervrees, dat kan ik me voorstellen. Op bijna ieder kaartje staat water, of is door bekers met water verbonden. Maar wat me ook direct opvalt is 2. Pentakels 2, zwaarden 2 en bekers 2. En bekers 6 heeft ook raakvlakken met het getal 2. vind ik dat zwaarden 2 en pentakels 2 met evenwicht te maken hebben, en de  andere 2 met aanreiken, nemen. Dan nog eens 2 hofkaarten, koning en koningin.

1, Centrumkaart: aas staven
2, Kruiskaart: rad van fortuin
3, Basiskaart/grondslag: bekers 8
4, Recent Verleden:  zwaarden 2
5, Kroonkaart of Mogelijke Uitkomst: koningin kelken
6, Nabije Toekomst: pentakels 2
7, Zelf: bekers 6
8, Omgeving: oordeel
9, Hoop en Vrees: koning kelken.
10, Uitkomst: bekers 2


waar gaat het om, iets nieuws, je wil verandering. Je hebt de stok van de groei al in je hand, en wat durf je nu?
gekruist met het rad van fortuin. De kaart die niets wil zeggen, want het rad kan alle kanten op. Ook zie ik bijna elk element erin terug. behalve water. maar de kaarten erom heen komt allemaal water voor. Verplaatsing van water te maken. water en in beweging gebracht door het rad van fortuin. Het cirkeltje gaat draaien. Op het moment dat je het legt ligt de koningin aan de top. Door jouw getwijfel over wat je moet doen zou over een uur zwaarden 2 bovenop kunnen komen te liggen. Wat wel opvalt is dat zwaarden 2 en pentakels 2 tegenover elkaar liggen. Balans, en balans moet je proberen te verleggen vlinder. Van het stijve naar het speelse. Durf je dat? je koud water vrees komt bijna op een top punt, maar dat kan ook niet anders want in al de 4 kaartjes zit water, hoogstwaarschijnlijk koud water. Maakt het nu uit of het rad links recht draait, Nee. Want in de top blijft jouw watervrees zitten. Het water van de gevoelige koningin, de hoge beangstigende golven van de vrolijke pias pentakels 2, de diepe vijver of ondiep, wie weet van zwaarden 2 en het waddenlopen bij bekers 8. En weer geen uitkomst op te trekken.

Ga ik  maar naar de staaf.
Het water wordt ingesloten door 2 kaarten waar geen water op te zien is. Bekers is er wel mee verbonden. Maar op de kaarten niet te zien. Het water is dus gekanaliseerd, door een combinatie van bekers  zonder water kaarten. En ik denk dat dit heel belangrijk is Vlinder. Je laat teveel water wegstromen door geen keuze te durven te maken.

7, Zelf: bekers 6
8, Omgeving: oordeel
9, Hoop en Vrees: koning kelken.
10, Uitkomst: bekers 2


het hoofdje van de vrouw die niet weet of ze de beker wil aannemen. Je weet niet of je het durft.
omgeving: die zou willen dat jij je bevrijdt, misschien uit een sleur. Maar dat is misschien niet jouw wil.
Wat overwonnen moet worden en ik denk dat dit een hele belangrijke kaart is.

DE KONING VAN HET WATER!

de baas van het water van jouw koud watervreesl.
Durf je vlinder, durf je het aan?
Een kind op een hele hoge duikplan, wil springen naar beneden, durft het kind, loopt naar het einde van de plank, kijkt naar beneden. Wel erg diep. Kind kijkt hulpeloos rond of iemand hem ziet. Gaat toch maar weg van de plank. Maar bij de trap aangekomen, raapt het weer alle moed bij elkaar. loopt de plank weer op.
De kaart van het oordeel roept nu Spring maar je kunt het. Het kind kijkt naar beneden, de plank is echt hoog. Hij hoort het roepen, maar durft zij te springen. De keuze is aan het kind!

het kinderlijke kaartje bij bekers 6, en nadat de beslissing is gevallen het aanreiken van de bekers door 2 volwassen.

Te vliegen durf je vlinder, Durf je ook te springen.
In het hele koude water? Ik moedig je aan, kom vlindertje je kunt het! ;D

Heleen






Vlinder

#2
Heleen,
Je raakt me, echt wat heb je dat mooi onder woorden gebracht, vooral dat kind wat niet durft, ik zag tijdens het lezen mezelf staan ( als kleine  meisje)...... maar dan in een andere situatie,

dank je voor je mooie interpretatie en aanmoediging, ik ga er eens een nachtje over slapen.

liefs Vlinder

dameblanche

hallo butterfly....

een vlindertje dat vliegt in de wind....
aan een draadje naar de zon....

de uitdaging dat zegt staven aas, maar wat blokkeerd, het rad....het altijd draaiende rad waar je niet uit durft te stappen.
je twijfelt steeds aan je capaciteiten, je bent onzeker over je talenten, je bent bang dat je het niet waar kunt maken vlinder.

hier liggen maar liefst 2 tweeen in een legging, bij 2 tweeen scheiden er 2 partijen, maar hier liggen er 3, dus het blijft zoals het is..
komende vanuit de poortkaart, dus de ideeen om na de kelken 7  [wensdromen] ook de wil eraan toe te kunnen voegen zit je nu in de zwaarden 2...
blinddoek voor en hart afgeschermt...

op naar de bekers koningin die zoals je zelf heel goed weet, goed in haar vel moet blijven zitten anders verliest zij de grond onder haar voeten en laat zij zich makkelijk beinvloeden, al datgeen blijf je overwegen, je blijft wikken en wegen in je hoofd, terwijl je naar buiten toe wel iemand laat zien die definitief een streep ergens onder kan zetten [oordeel]
maar das maar schone schijn....

liefs marianne

Vlinder

#4
Marianne, bedankt, toen ik gister Heleens reactie had gelezen en ik in m,n bed lag dacht ik;
pas als ik echt zou willen en denken "Dit is het voor me", trek ik alle twijfel door de wc en ga er voor, en ben ik inderdaad  iemand die ergens definitief een streep onder zet, maar die noodzaak voel ik niet en ik kan natuurlijk veel te veel kanten zien positieve en negatieve, waardoor ik heel vaak twijfel....

:D