Kaartlegging

Gestart door LindaB, november 18, 2012, 23:41:52 PM

LindaB

Hallo forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie vragen of er iemand is die voor mij een legging die ik heb gedaan kan duiden?
Als ik voor mezelf leg is het verleidelijk de kaarten naar verlangen in te vullen.
Ook een legging buiten de legging die ik al heb gedaan is welkom.

Ik doe voor anderen graag hetzelfde terug, mocht je hier interesse in hebben laat het mij weten!

Hier komt de legging; ik heb een Keltisch Kruis gelegd met daarbij een elfde hulpkaart (hier ben ik ooit mee begonnen, ik weet niet waarom eigenlijk).

1. De Wereld
2. Koning van Pentakels
3. Gerechtigheid
4. Pentagrammen III
5. De Heremiet
6. De Zegewagen
7. Het Oordeel
8. Kelken III
9. Aas van Kelken
10. Kracht
11. Koning van Zwaarden

Groetjes,

Linda

dameblanche

#1
hallo linda, allereerst welkom hier op dit forum.
je legt jezelf ook kaarten en het blijft steeds de valkuil om voor jezelf te duiden.
ik doe het zelf ook nooit, al is de verleiding groot, maar de doem en wensgedachten spelen je parten en dan kun je toch niet objectief naar jezelf kijken.
ik weet niet welke vraag je hevbt gesteld ik ga ervan uit dat we gewoon eens kijken welke krachten spelen er rondom lindaB..

je roept er altijd een 11e kaart bij, ik zelf doe dat nooit, tenzij ik verduidelijking wil bij een van de kaarten die al liggen..

hier zie ik eigenlijk dat je de wereld wil bereiken, dus waar het totaalplaatje zichtbaar wordt, het einde van een periode en het begin van een nieuwe periode, maar ik zie ook dat je wat vast zit, en geen kant op weet..
de zwaarden koning vertelt me dit even als de koning van pentakels, je hebt al heel wat weten te bereiken, maar je zit  gewoon al een tijdje stap op dezelfde plaats te maken..
het is ook een roerige periode, en ieder en vooral ook de hooggevoeligen onder ons hebben daar last van..
het is dan ook de planeet saturnus die haar plaats nog moet zien te vinden.
vanuit een evaluatie periode waarbij je eerlijk naar jezelf hebt mogen kijken, ook kunnen bepalen eat je wel en wat je niet [meer] wilt zit je nu in een groei fase, immers je kunt van je ervarigen uit je verleden eindelijk de vruchten gaan plukken..
ik weet niet hoe oud je bent, maar dit even terzijde..

we kijken even verder, de kaart 9 en 10 zijn nu even belangrijk, want die hebben invloed op de komende periode...
je hebt de kracht, maar je bent bang deze te gaan gebruiken, maar waarom twijfel je steeds weer?
je gaat hiervoor even in jezelf keren en ga je schaduwkanten, evenals je blinde vlek eens onder ogen zien, en ook durven, want dit hinderd je vaak.
probeer dit onder ogen te gaan zien, er zijn hier bijvoorbeeld ook leggingen voor om daar presies achter te komen.

je bent in ieder geval goed bezig en wil die twijfels ook wegwerken, 100% wil je er ook voor gaan, zuiverheid staat dan ook hoog in het vizier bij je...
100% of anders niks....
goede instelling linda.
anderen zien wel dat je goed met je eigen emoties om kunt gaan.....

liefs marianne

LindaB

Hallo Marianne,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

De dingen die je schrijft herken ik heel sterk, vooral dat ik op het moment niet weet welke richting ik op moet gaan. Ik loop steeds tegen hetzelfde aan, heb hier van alles mee gedaan maar "dé" oplossing nog niet gevonden.

Welke legging zou jij adviseren wat betreft die schaduwkanten en blinde vlek?

Wat betreft de twijfel; ik weet intuïtief heel veel dit botst nogal eens met mijn verstand waardoor ik mezelf in situaties breng waarin ik een soort van wil "bewijzen" dat ik het of toch niet weet of "zelf wel uitmaak wat er gebeurt".
Lastig om uit te leggen maar misschien snap je wat ik bedoel.
Het is een beetje alsof ik in een soort van puberfase zit wat dat betreft.

Mijn drang naar zuiverheid en mijn integriteit brengen mij weleens in de problemen, toch blijf ik er aan vasthouden, ik kan niet anders.

Dat voor de volle honderd procent ergens voor gaan klopt ook helemaal.
Wat ik op dit moment "mis" is iets waar ik ook echt voor de volle honderd procent wil gaan.
Ik mis iets waar ik mijn ei in kwijt kan.

Nogmaals hartelijk dank voor je uitleg.

Liefs,

Linda

dameblanche

als je wilt kan ik voor je een blinde vlek legging doen.
de keuze is dat je of de kaarten zelf trekt of ik kan het in jouw energie doen...
gr. marianne

LindaB

Hallo Marianne,

Trek de kaarten maar in mijn energie, ik ben heel benieuwd!

Liefs,

Linda

dameblanche

alle kaarten op de kop voor je getrokken linda b

maar ik ga het je proberen uit te leggen.
kaart 1 bewust; hier komt ons bewuste zelfsbeeld overeen hoe anderen ons zien

kaart 2 onbewust; deze kaart laat zien hoe onbewustew processen inons werkzaam zijn, waar wijzelf nog anderen weet van hebben

kaart 3; schaduw; dit zijn de kanten die wijzelf wel kennen, maar die we voor anderen verborgen houden.

kaart 4 de blinde vlek; dit is het deel waar we zelf geen zicht op hebben, maar voor anderen wel zichtbaar zijn.

kaart 1 pentakels 6 op de kop..
ik zie hier dat je vooral het anderen naar de zin wil maken, je gaat te veel op de  wensen van de ander in...
je praat hen te veel naar de mond, voor jouw gevoel, ergens wil je dat helemaal niet maar het gebeurd gewoon, je betrapt je er zelf op, het is moeilijk als mensen je niet wille nvolgen en hun eigen wensgedachten persee naar voren willen brengen

kaart 2 onbewuste processen; koningin van pentakels op de kop..
je wil graag bevredigende antwoorden geven..tegengesputter brengt je van de wap.

kaart  3, je gaat ongewild twijfelen, je denkt dat je je niet goed hebt leeg kunnen maken, neem ik niet een stuk van mijn eigen ervarigen met me mee..hebben die niet te veel invloed bij de zaak, ben ik niet objectieg genoeg...

kaart 4 de zwaarden 3 op de kop je geraakt op die manier vervreemd van je zelf...

probeer meer te aarden, probeer direct contact te maken met je buikgevoel, je eerste ingeving is de juiste, je hebt het wel, je wil het te puur doen, maar je raakt zenuwachtig als te sterke personen je proberen te beinvloeden, probeer je beter af te gaan schermen linda.

begrijp je wat ik bedoel???

gr. marianne

kaart 3; de schaduwkanten; weer een 6, kelken 6 de harmonie bewaren

LindaB

Hallo Marianne,

Ik heb je tekst eens op mij laten inwerken en er een nachtje over geslapen omdat ik er eerlijk gezegd in eerste instantie niet zoveel in herken.
Nu is het natuurlijk een blinde vlek legging maar toch  :).

Kaart 1: Nee en ja. Ik heb een bedrijf en zoals wel meer mensen met bedrijf is het de laatste tijd lastig om draaiende te blijven. Voorheen deed ik geen concessie aan idealen en principes, nu doe ik dit af en toe wel omdat het moet. In privesituaties herken ik dit niet.

Kaart 2 en kaart 3: Hoe bedoel je dit precies?

Kaart 4: Ja, echter is dit niet iets waar ik mij niet bewust van ben. Wel iets waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.

Wat je schrijft over sterke personen herken ik niet. Ik heb dit nagevraagd bij anderen (in het licht van de blinde vlek) maar ook zij herkennen het niet. Ik herken wel dat bepaalde mensen heel sterk op mij reageren (vooral zelfverklaarde wanna be guru's ;)).

Groetjes,

Linda

dameblanche

blinde vlek legging blijft moeilijk het te kunnen herkennen en erkennen linda...
kaart 1..een disharmonie in geven en nemen, als gever wordt geprovoceerd nog ongeremder te kunnen geven en vooral niet presies te berekenen wat hij zich kan veroorloven, maar werkelijk te delen...

dit kun je afzetten zowel op de werkvloer al in je prive-leven...

het onbewuste proces; je ontevredenheid, maar je laat het niet merken

je eigen twijfel wil je niet laten zien, hij is er wel...

het vervreemden van jezelf....

sterke personen....
er zijn mensen in je omgeving die vooral meeliften op je energie en die zich daar niet van bewust zijn, maar er wel gebruik van maken.

LindaB

Hallo Marianne,

Aha! Nu snap ik je.
Wat betreft het geven; ik heb de laatste tijd de indruk dat het niet uitmaakt hoeveel ik geef (en dan niet in materie), de uitkomst blijft hetzelfde als wanneer ik minder of niets geef.

De sterke personen; zoals je het nu omschrijft herken ik wat je bedoelt. Ze zijn er en hun aanwezigheid stoort mij.
Ik heb de indruk dat hoe meer ik hen negeer hoe sterker hun drang naar meeliften wordt.
Dat maakt dat ik geef om van ze af te zijn (en niet omdat ik wil delen of geven) en dat botst.

Het is nu zoeken naar een weg om hier mee om te gaan.

Nogmaals hartelijk dank!

Liefs,

Linda