Zou leeuwin een liefdeslegging voor mij willen doen?

Gestart door scirocco, augustus 25, 2011, 11:11:00 AM

scirocco

Op 27 mei heb ik een kaartlegging laten doen (door leeuwin), dit was verbazend, het enige waar ik ''commentaar'' op had was op het volgende wat je schreef; ''Het enige wat ik zie is dat je bang bent voor het nieuwe, het onbekende. Ik zou haast willen schreeuwen, ke moet er wel voor gaan!! Juist als je er niet voor gaat verval je misschien weer in je oude strijd of je krijgt opnieuw een strijd waar je niet op zit te wachten''.
Ik heb dit in zijn algemeen opgevat, vandaar mijn antwoord, maar als dit duidde op een liefdesrelatie (die allang bezig was, maar ik zag het verband toen nog niet, het was allemaal nog vrijblijvend, hij is n.l. nog getrouwd) dan is het de spijker op zijn kop. :o
In liefdesrelaties verval ik (tot voor kort) altijd in mijn oude fouten. Ik heb nu ook sterk de neiging dat te doen, in mijn huidige relatie blijven hangen, er niet voor gaan en vervolgens ben en blijf ik prive ongelukkig... Mijn huidige relatie ga, en moet ik voor mijn eigen geluk toch beeindigen, los van deze eventuele nieuwe relatie. Mijn nieuwe relatie is door een gezamenlijke korte vakantie eigenlijk ineens in een stroomversnelling gekomen, het vrijblijvende wat we dachten te handhaven, dat wordt een probleem. Met de tijd (inmiddels bijna 2 jaar) zien we wel in dat het serieus word en we bij elkaar willen zijn. Hij is de eerste man waarbij ik echt rust vind. We hebben het heerlijk samen. Hij gaat nu 4 weken weg op vakantie, daarin hoopt hij ook tijd te vinden om alles op een rij te krijgen. Het laatste wat ik overigens wil is dat hij gaat scheiden maar vervolgens door die beslissing ongelukkig wordt. Daar zit ik niet op te wachten, ik wil op den duur een gelukkige man. Hij levert momenteel een enorme strijd met zichzelf, 35 jaar huwelijk zet je niet zomaar opzij, het is een ''way of living'' geworden voor hem, aan de ene kant is dat veilig en moeilijk te stoppen voor hem maar dan moet hij de broer/zus relatie voor lief nemen. En dat wil hij niet. Ik ben benieuwd hoe het met ons verder gaat als hij terugkomt.
Heel erg bedankt voor je moeite en ik kijk vol spanning naar het antwoord uit.

Leeuwin

Hoi Scirocco,

Bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn toenmalige legging! Je hebt een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt lees ik. Ik zal voor jullie een relatielegging doen.

1. Je toekomstige partner: De Geliefden
2. Jijzelf: De Zegewagen
3. Hier gaat het hem om: Staven Schildknaap
4. Hier gaat het jou om: Gerechtigheid
5. De gezamenlijke oplossing: Staven 6

De Geliefden geeft overduidelijk de tweestrijd aan waarin je toekomstige partner zit. Aan jou zal het niet liggen, jij gaat er zo voor :) (De Zegewagen) Het is je echter aan te raden om hem niet te pushen tot het nemen van besluiten want zoals je terecht aanvoelt: anders neemt hij beslissingen waar hij achteraf spijt van heeft! Dat doet jullie dan uiteindelijk ook geen goed!

Staven Schildknaap geeft inderdaad aan dat hij een gebrek aan leven in de brouwerij ervaart, zoals men dat zo vaak noemt. Gecombineerd met De Geliefden vraag ik me af of dit voor hem een basis is om met zijn huidige, superlange relatie te kappen. Zit die gebrek aan dynamiek in de relatie zelf of ligt dat aan zijn huidige vrouw? Ik denk dat dit een punt is waarover hij grondig nadenkt momenteel.

Gerechtigheid geeft het geduld wat jij met hem hebt aan maar ik denk echter wel dat jij op den duur wat ongeduldiger wordt en toch een consequente keus van hem verwacht.

Staven 6 geeft aan dat het met de liefde tussen jou en hem wel goed zit maar ik twijfel of er op den duur geen frictie ontstaat tussen zijn besluiteloosheid en jouw vastberadenheid tot een nieuw begin met hem.

Een groet van Leeuwin


scirocco

Dank je wel Leeuwin,

Voor je snelle reactie en de liefdeslegging.
Je uitleg/legging is heel juist, eigenlijk zitten we nu op het punt wat je beschrijft.
Een kleine toelichting nog, hij wilde 10 jaar geleden al scheiden maar door een verstrekkende gebeurtenis op het zakelijk vlak heeft hij het toen op de lange baan geschoven. Daarna verstreken de jaren zeg maar en had hij op de duur zoiets van, waarom nog moeilijk doen na zoveel jaar huwelijk en op m'n 60e gaan scheiden.
De afgelopen jaren heeft hij diverse relaties gehad buiten zijn huwelijk. Totdat wij elkaar tegenkwamen, dat begon ook niet anders dan een ''ordinaire'' verhouding, maar is uitgegroeid tot een (h)echte relatie die inmiddels 2 jaar duurt.
Ik heb geen haast, maar hij heeft zoiets van, ga ik nog door met een relatie waarin ik niet gelukkig ben, maar ook niet echt ongelukkig en ga ik dus gezapig nog een jaar of 20 verder, of ga ik van koers veranderen en ga ik er nog 20 jaar van genieten. (ben reeel genoeg om te weten dat het niet alleen genieten is natuurlijk ;))
Nou, daar gaat ie dus de komende maand over nadenken.... wellicht vraag ik je bij zijn terugkomst om nog een inzicht te geven...
Nogmaals heel hartelijk dank voor je inspanning :D

Leeuwin

@Scirocco,

Graag gedaan en ik hoop dat je over een maand meer duidelijkheid hebt. Wat duurt een maand dan lang hé?!

Liefs van Leeuwin

scirocco

Dag Leeuwin,

Tja, voordat je het weet zijn er ruim 3 weken voorbij....Ben gesloopt, heeft me veel energie gekost, wat kan iemand toch in je dagelijkse systeem zitten. Heb ook zeer slecht geslapen.
Nu merk ik pas hoeveel energie ik van hem kreeg, ook voor mijn bedrijf, ideeen, dicipline, ff doorzetten,
ben bekaf inmiddels. Maar volgende week dinsdag is hij weer terug.
Hij heeft zijn laptop meegenomen op vakantie en bijna elke dag, soms twee keer per dag een berichtje gestuurd.... :)
Algemene zaken, veel dat hij me mist (dat is geheel wederzijds) en dat hij het moeilijk heeft.
Ik denk dat we voorlopig verder zullen gaan zoals we de laatste 2 jaar hebben gedaan (enigszins gedwongen door de situatie, 35 jaar huwelijk zet je niet zomaar aan de kant, dat zou ik overigens ook niet echt charmant vinden, als hij dat zou doen, daarbij; andermans verdriet, daar wil ik niet gelukkig van worden)
Tja, hij zou het liefst een relatie met mij willen (denk ik) en een andersoortige vriendschaps relatie met zijn vrouw, maar ja dat krijg je niet zomaar voor elkaar. Daar zal tijd (met het nodige verdriet, verwijten, ruzie over heen gaan voordat partijen wellicht op deze manier verder kunnen).
(mijn psychologie van de koude grond ;)) Neem aan dat hij de afgelopen weken prive ook niet stil gezeten heeft,
zijn vrouw moet zo langzamerhand toch ook (onbewust) signalen krijgen.
Heb jij nog inzichten Leeuwin?


Liefs van een andere Leeuwin ;)

Leeuwin

Hoi Sirocco,

Bedankt voor het reageren op mijn reactie. Je vraagt aan mij of ik nog inzichten heb. Wel, ik heb alles nog eens doorgelezen en ik krijg het vage gevoel dat hij uiteindelijk niet bij zijn vrouw weg gaat. Ik hoop voor je dat ik het mis heb want je geeft heel veel om hem! Maar als je me nu vraagt naar mijn inzichten dan krijg ik niet het gevoel dat hij wil scheiden van zijn vrouw.
Weliswaar kan een ingrijpende gebeurtenis op zakengebied een scheiding uitstellen maar dat is toch inmiddels al tien jaar geleden? Hij had toch na vijf jaar alsnog zijn vrouw kunnen verlaten?

Ik heb zomaar het gevoel dat zijn vrouw signalen opvangt maar dat ze hem op dit punt laat begaan. Niet dat ze het ermee eens is hoor! Maar ook zij heeft niet de moed om te scheiden denk ik. Blijkbaar is er toch een soort van nauwe band wat hen bindt.

Jij hebt het over verdriet, verwijten en ruzie maar ik denk dat hij dit juist koste wat het kost wil vermijden.

Liefs van Leeuwin

scirocco

Dank je wel, Leeuwin, voor je tijd.
Nu moet ik zeggen dat een scheiding van hem nu niet meteen is waar ik op zit te wachten...
Je zou best gelijk kunnen hebben. De keuze tussen in de ''comfort zone'' te blijven waar hij al zo'n 35 a 40 jaar in zit, (zonder al te veel gedoe, want ze kunnen verder best over de baan, en de ''sprong in het diepe'', lijkt me bijna onmogelijke keuze).
Ik had meer het gevoel, hoe gaat het nu verder, hetzelfde als de afgelopen 2 jaar? Waarschijnlijk wel en hoelang blijft dat zo? Vermoedelijk jaren. Ik laat het allemaal even los en begaan, ik zit weer redelijk in mijn vel.

Iets heel anders, ik ben zelf ook getrouwd, met iemand die ik al 14 jaar ken, na 7 jaar is de vriendschap omgeslagen in een relatie en van daaruit naar een huwelijk. Ik heb oprecht heel veel van deze man gehouden, tijdens onze vriendschap al. Ik kon mijn geluk ook niet op dat na 7 (!!) jaar we een relatie kregen. Voor die tijd had of de één net een relatie of de ander.
Helaas is deze man niet in staat om van mij te houden. Ik denk dat hij het als een uit de hand gelopen vriendschap heeft gezien, kan slecht alleen zijn, en uiteindelijk is hij met de ''verkeerde'' vrouw gaan samenwonen en trouwen. Na jaren proberen en verdriet, heb ik het opgegeven. Deze man heeft mij binnen onze relatie zo gekwetst, ik kan hem niet vergeven. Nu vraag ik mij af, wat is een goed moment om op mijzelf te gaan wonen (en te scheiden)? (dit staat totaal los van mijn relatie met die andere man) Kun je daar ook kaarten op leggen?
Alvast en alweer heel lief dat je daar eventueel naar wil kijken.

Liefs van leeuwin

Leeuwin

Hoi Scirocco,

Het feit dat je hier en nu zo duidelijk schrijft dat je hem niet kunt vergeven, zegt mij dat de tijd nu is aangebroken om op jezelf te gaan wonen. Als er geen vergeving meer mogelijk is, er geen respect meer voor hem is (een van de belangrijkste peilers van een relatie) dan heeft het geen zin meer, denk ik, om het weer opnieuw met hem te proberen.
Weet je zeker dat hij jullie relatie als een uit de hand gelopen vriendschap ziet, heeft hij dat gezegd net als al het andere wat je schrijft of denk je dat?

Ik wil in principe wel kaarten voor je leggen. Ik heb deze keer het gevoel dat het niet (alleen) om het op jezelf wonen gaat maar om nog iets anders wat je moeilijk vindt om te vertellen. Echter, op indirecte vragen krijg ik indirect antwoord als ik ga kaartleggen.

Liefs van Leeuwin

scirocco

Dag Leeuwin,

Eigenlijk heb ik ook geen kaarten nodig om te weten dat ik (eigenlijk al jaren geleden) weg had moeten gaan.
Ik denk dat ik eigenlijk gefrustreerd ben over het feit dat ik nooit antwoord van hem zal krijgen op vragen als:
waarom samenwonen, trouwen als er geen houden van in het verhaal is van zijn kant, waarom 2x in onze relatie zo kwetsen en dat eigenlijk op de dag van vandaag blijven doen, door mij nog steeds te confronteren met het gebeurde.
Die vraag kun je ook aan mij stellen, waarom samenwonen, trouwen en niet weggaan? Dat is een lang verhaal,
heel kort door de bocht heeft dat met iets vanuit mijn jeugd te maken.(voornamelijk relatie tussen mijn moeder, die gerust geestelijke mishandeling mag worden genoemd).
Vandaag toevallig (?) van mijn zoon gehoord die bij mijn moeder was (zij hebben af en toe nog wel contact)
dat ze mogelijk erg ziek is. Kwam meteen de vraag, stel dat ze niet lang meer heeft, ga je haar nog op zoeken mam?
Dat doe ik niet, maar bedacht vandaag dat als mijn moeder overlijd (mijn vader is al overleden), ik ''vrij'' ben.
Dat is wellicht het moment om ook weg te gaan uit mijn huwelijk.

In ieder geval heel erg bedankt voor je aandacht weer!!
Liefs terug

Leeuwin

Hoi Scirocco,

Je hoeft absoluut niet in details te treden hoor maar het feit dat je het mogelijke overlijden van je moeder als vrij zijn ervaart, zegt mij dat het er zeer behoorlijk aan toe moet zijn gegaan.

Ik hoop voor je dat je toch nog antwoord van hem krijgt en dat je over enige tijd heel gelukkig wordt, op wat voor een manier dan ook!

Liefs van Leeuwin