Wie wilt er een legging voor me doen? Mini crisis!

Gestart door Scathach, januari 04, 2011, 12:37:32 PM

Scathach

Dag liefste mensen

Twee jaar geleden kreeg ik een burnout op mijn werk, waardoor ik mijn ontslag heb gegeven, gevolgd door een depressie en een financiële kater waavan ik pas zal herstellen over een dikke 3 jaar, als ik mijn advocaat mag geloven  :-[
 
De afgelopen 2 waren dus niet echt makkelijk voor me. Langzaam maar zeker bouw ik mijn leven en zelfvertrouwen terug op, heb ik een leuke jongen leren kennen, nam ik mijn oude job weer aan... Maar af en toe grijpt dat zwartgallige gevoel me weer en dan is het net of die depressie me weer terug in het 'diepe' trekt, geen leuk gevoel, heel beangstigend en momenteel heb ik zo'n dip.
Ik voel mezelf nu erg onzeker over de gehele lijn van mijn leven. Niets gaat vanzelf en elk obstakel lijkt wel een onbeklimbare berg. Ik weet dat dit maar tijdelijk is, dat het weer overgaat... Maar toch is die angst daar, dat ik weer permanent zou kunnen terugvallen in die depressie. 

Vanmorgen ben ik al enkele keren aan een legging voor mezelf begonnen, zonder er één af te kunnen maken. De onrust is te erg aanwezig in mijn geest en hart... Daarom vroeg ik me af of er iemand langs deze weg een legging voor me zou willen doen? Wie is mijn redder in nood? 

Leeuwin

Hoi Scath,

Ik heb het Keltisch Kruis voor je gelegd.

1. Situatie: Pentakels 4 (gekeerd)
2. Obstakel: Staven Ridder
3. Eerste ontwikkeling: Kelken Aas (gekeerd)
4. Fundament: Pentakels 2
5. Verleden: De Duivel
6. Toekomstige ontwikkeling: Kelken Koningin
7. Persoonskaart: Pentakels 8 (gekeerd)
8. Omgevingskaart: Kracht
9. Hoop en vrees: De Toren
10. Uitkomst: Pentakels Koning

Dat af en toe opkomende zwartgallige komt van angsten uit het verleden. Je bent duidelijk dit hoofdstuk aan het afsluiten. Zo aan Pentakels 4 te zien heb je er heel alleen voor gestaan, je kon met niemand praten. Nu pas voel je de spanning waaraan je lange tijd hebt blootgestaan.

Je kunt jezelf spreekwoordelijk wel voor je kop slaan (De Toren). Je schaamt je misschien ook om over je financiele problemen te praten? Ben je bang voor je eigen impulsiviteit geworden? (Staven Ridder). Weet dan in ieder geval dat je van jouw handelswijze hebt geleerd en dat je dit zeker geen tweede keer zult doen! Zeg dit desnoods een paar keer per dag tegen jezelf, wedden dat dit je zelfvertrouwen bevordert.  Gelet op de omgekeerde Bekers Aas zegt mij dat je in ieder geval iets aan je impulsiviteit kunt doen. Ik heb echter het idee dat je je niet altijd even gesteund voelde door je omgeving (Pentakels 2) waardoor een eenzaam gevoel en jij je onbegrepen voelde.
Vertrouw op je huidige omgeving (Kracht) want (ook) die jongen zal je veel steun geven.

Gelet op Bekers Koningin en Pentakels Koning, zegt mij dat je hier in ieder geval een stuk sterker uit zult komen. Je oude angsten verdwijnen dus. Ook op je werk zul je vooruitgang boeken. (Pentakels Koning)
Wel moet je er rekening mee houden dat je financiele kater iets langer dan drie jaar kan duren. Maar dan heb jij je nieuwe leven alweer met een hoop goede dingen uitgebreid.

Liefs van Leeuwin

Scathach

Hoi Leeuwin,

Inderdaad, ik heb er best wel alleen voor gestaan de laatste jaren, ik had nooit gedacht dat ik me zo in de schulden zou werken en ja, daar schaam ik me om. Het was deels mijn eigen schaamte die maakte dat ik mijn eigen vrienden /omgeving wegduwde. Het beperkte budget waar ik nu mee toekom isoleert me sowieso van heel wat sociale activiteiten en tja, zo leer je je echte vrienden wel kennen...

De laatste jaren heb ik me zo erg gefocust op simpelweg overleven, dat ik, nu ik stilaan stabiliteit begin op te bouwen, wordt geconfronteerd met alle overtollige spanning van de laatste tijden. Hopelijk leer ik snel mijn faalangst wat meer te relativeren zodat ik écht aan een fris hoofdstuk in mijn leven kan beginnen... En ja, erover praten helpt echt. Niet alleen praten met een goede vriend maar ook langs deze weg, mensen zoals jij helpen me zeker alles vanuit een ander perspectief te bekijken :) Ik ben me er minder door gaan schamen over mijn financiële situatie en dat maakt dat ik meer met opgeheven hoofd begin rond te lopen.

Ik hoop écht dat mijn vooruitzicht op het werk wat meer gaat opklaren... die financiële kater gaat idd voorlopig nergens heen maar dat kan ik accepteren, zolang ik weet dat ik er moreel niet alleen voor sta  :)

Lieve Leeuwin, bedankt voor je inzicht, je tijd en je wijsheid.

   

Leeuwin

Je komt er wel Scathach!! 8) Hou vol!

Liefs van Leeuwin