kaartlegging

Gestart door shanti, mei 22, 2008, 13:30:57 PM

shanti

zou iemand voor mij een kaartlegging willen doen?
het is blijkbaar de tijd van relationele problemen, want ik zit ook in zo een situatie.
mijn vriend heeft beslist om na drie jaar, terug alleen te gaan wonen. hij wou de relatie behouden, mar nu ik zo alleen woon, samen met mijn dochter (dus dat is niet echt alleen) zie ik dat zij helemaal openbloeit.
nu weet ik niet gped wat ik moet doen.

bedankt in ieder geval

liefs,
shanti

Mikal

Hoi Shanti,
Ik begreep je vraag niet helemaal goed. Wat is het probleem en wat wil je weten?
Toch heb ik een legging voor je gedaan. Meer om te zien wat er dan uit zou komen. Naar mijn idee is er geen duidelijk antwoord uit gekomen voor je. Kijk maar of je er wat mee kunt. Misschien is er nog iemand anders die een poging wil wagen met deze legging?

De legging:
Keltisch Kruis
1. pentagrammen 10 (de situatie in het heden)
2. Koningin van Pentagrammen (wat ermee te maken heeft)
3. Pentagrammen 9 (wat eraan ten grondslag ligt)
4. De maan (recente verleden)
5. Zwaarden 8 (mogeliljke uitkomst)
6. Schildknaap van Bekers (toekomstige invloeden)
7. Pentagrammen 8 (zelf, dus shanti)
8. Bekers 3 (de omgeving)
9. Bekers 4 (hoop en angsten)
10. Ridder van Bekers (de uitkomst)

Ik krijg het idee dat er veel meer meespeelt dan alleen je dochter die openbloeit nu hij niet meer bij jullie woont. Ik heb het gevoel dat er ook iets van wraak meespeelt. Het idee dat jij je afgewezen voelde toen hij besloot weer op zichzelf te gaan wonen ofzo, en jij hem nu wil laten voelen hoe dat is. Een soort van boontje komt om z'n loontje en nu weet hij ook hoe dat is! Hij mag toekijken hoe jij en je dochter het samen goed redden. Want ik heb het idee dat jij je boontjes goed kunt doppen, met andere woorden, een zelfstandige vrouw die het allemaal goed voor elkaar heeft en zichzelf kan redden.
Zou het feit dat jullie - jij met je dochter - samenwonen en jij je best doet voor haar, en (als  ik het goed interpreteer hoor) je extra je best doet met je dochter juist om je man/vriend te laten zien dat je het goed redt zonder hem, er niet voor zorgen dat je dochter openbloeit?

Verder voel ik verontwaardiging zo van; wat wil hij nou eigenlijk?! Samen verder, appart samen verder, niet? En gepiekeerdheid. Ook heb ik het idee dat jij er nu eigenlijk nog weinig voor voelt om samen met hem onder één dak te wonen. Volgens mij heb je eigenlijk al de beslissing genomen de relatie af te sluiten. Wat je nog tegenhoudt is denk ik dat je niet weet of dit het beste is voor je dochter. Het beëindigen van de relatie of het toch gaan voor de relatie zodat je dochter opgroeit in een gezin met beide ouders. In hoeverre dit dan een 'zakelijke relatie' zal zijn, zijn denk ik de overwegingen die je maakt. Het bij elkaar blijven omwille van jullie dochter, hoeveel zal haar dat opleveren? Want het ontbreken van de staven wijst erop dat het vuurtje van de passie in de relatie is gedoofd.

Het argument dat je niet weet of je verder moet gaan omdat je dochter openbloeit zonder vader/vriend van jou is volgens mij een overtuiging die zeker meespeelt. Maar de vraag of jullie samen verder gaan komt toch bij jou vandaan. De twijfel was er misschien al. M.a.w. in plaats van te kijken wat het beste is - zou zijn - voor je dochter, kijk ook eens eerlijk naar je eigen beweegredenen.

Als ik de kaarten zo eens tesamen bekijk zou het dan kunnen zijn dat jij andere dingen in het leven belangrijk vindt dan je vriend? Dat jij het belangrijk vindt jezelf te ontwikkelen (emotioneel/intuïtief), hard te werken om vooruit te komen en toch graag wat financieële comfort wil en je vriend dat niet zo belangrijk vindt. Dat jij eigenlijk vindt dat hij zichzelf ook zou moeten ontwikkelen om zo vooruit te komen. Iets nieuws leren/nieuwe baan (schildknaap van pentagrammen is een ontbrekende kaart), om zo ook zijn steentje bij te kunnen dragen in vooruitgang.
Misschien is het goed om samen wat meer te ondernemen. Maar dan echt als partners/stel samen.

Nou hier laat ik het even bij. Het ontbreekt me namelijk eigenlijk aan tijd. Ik hoor graag van je Shanti, en succes met je keuze!
Liefs...

shanti

hallo,
ik vind het leuk dat e het gedaan hebt.
ik zal zeggen wat ik te weten ben gekomen, of al  wist sinds hij is vertrokken.
mijn dochter werd emotioneel gechanteerd doro hem. vandaar dat ze dus terug openbloeit.
(als jij dat niet doet, dan.....)
mijn dochter is niet zijn echte dochter.

wat het erste deel betreft;
hij duwt onder mijn neus dat hij het zo geod kan redden.
maar aan de andere kant, "Een soort van boontje komt om z'n loontje en nu weet hij ook hoe dat is" speelt ook wel een beetje mee
verder heb ik sinds vorige zondag beslist een einde te maken aan de relatie. omdat het niet meer door de beugel kon voor mij dat hij zijn wil zo oplegde, en dan die chantage nog....

de laatste stukjes wegen het zwaarst, want nog niet alles is uit de doeken.
maar dat komt ook wel.

bij mij is fibromyalgie vastgesteld, een tijdje terug.
daarom moet ik een nieuwe bvaan zoeken, nieuwe dingen uitproberen, en hj verstaat dit niet. dat ik niet alles meer kan

bedankt,
liefs
shanti

Mikal

Lieve Shanti,
Bedankt voor je reactie! Dat is erg fijn voor me, daar kan ik weer wat mee.
Zo te lezen heb je een goede keus gemaakt de relatie te beëindigen, chantage, nee dat kan echt niet! Erg veel succes met alles. Spijtig te lezen dat je fybromyalgie hebt. Dat maakt het nog eens extra zwaar wat je al over je heen hebt gekregen. Nogmaals veel succes!
Liefs