Nieuwe legging 'mijn zieke kat'

Gestart door Sandance, november 04, 2005, 19:27:30 PM

Sandance

Hoi,

ik heb nog eens 3 kaarten getrokken voor mijn zieke kat. (had het hier op dit forum al eerder over haar: baarmoederontsteking, mammatumoren en Diabetes)

Maar nu trok ik Heden: staven2 (omgekeerd)

verleden: zwaarden ridder (omgekeerd)

Toekomst: Rad van fortuin. (rechtopstaand)

Ik weet dat Rad van fortuin voor verandering staat, maar denken jullie dat deze 3 kaarten positief zijn samen?

Liefs,

Dance

Ricca

#1
Lieve Dance,

Hoewel de tarotkaarten niet zo geschikt zijn om specifieke informatie over gezondheidsproblemen te geven, kunnen ze natuurlijk wel iets over de algemene situatie zeggen. En soms kan er via een link met de chakra's wel iets duidelijk worden. Nu denk ik even terug aan Staven Koningin, de kaart die je al eerder voor je kat had getrokken. Staven vertegenwoordigen het element vuur en dat hoort, net als de gele kleur van de mantel van deze koningin, bij het 3e chakra. Dit chakra staat o.m. in verband met de verbranding en vertering in het lichaam, dus de bloedsuikerspiegel (suiker is brandstof) hoort daar ook bij. Achteraf zou je dus kunnen zeggen dat de suikerziekte wel in die kaart zichtbaar was (natuurlijk wijst Staven Koningin niet altijd op suikerziekte!). Maar ook kracht en energie en levenslust...

Dan de nieuwe legging:
Verleden: Zwaarden Ridder omgekeerd
Heden: Staven 2 omgekeerd
Toekomst: Rad van Fortuin

VERLEDEN: Zwaarden Ridder omgekeerd. Bij deze kaart van communicatie denk ik aan onprettige of onnadenkende mededelingen of suggesties. De dierenarts heeft je toch niet in de put gepraat? Is er door iemand iets gezegd dat dwars tegen je gevoel ingaat? Heb je moeite om de situatie met je zieke kat te accepteren? Ik weet niet hoe suikerziekte bij een kat behandeld wordt... kan het misschien zijn dat je je verzet tegen de behandeling? Of wil je juist koste wat kost dat er alles aan gedaan wordt om je kat te helpen? Al deze betekenissen zitten in Zwaarden Ridder. Maar de kaart is een kaart van strijd... De strijd aanbinden met de ziekten... Hulp komt gewoonlijk uit een heel andere hoek...

HEDEN: Staven 2 omgekeerd gooit het roer om. Alsof je het in één keer helemaal anders gaat doen... of zien... Jíj bepaalt wat er moet gebeuren. Dat kan betrekking hebben op de behandeling, bijvoorbeeld kiezen voor een andere behandeling (als die er is?), maar eigenlijk denk ik dat de omslag erin zit dat je je vooral richt op de kwaliteit van leven van Spirou en bijvoorbeeld geen dingen doet of laat doen die onaangenaam voor haar zijn... In ieder geval is het verzet van Zwaarden Ridder verdwenen. Je twijfelt nog wel of je het goede doet, maar verbaast je ook over een soort nieuw vertrouwen en innerlijke rust. Eigenlijk is het een grote eer om voor een ziek dier te zorgen en een heel bijzondere gelegenheid om te groeien (staven staan voor groei). Zie je dat ook zo?

TOEKOMST: Het Rad van Fortuin staat voor verandering. Dat kan een gewenste of een ongewenste verandering zijn. Wat het precies is, weet ik niet, dat is nooit te zeggen met het Rad, maar het feit dat de kaart rechtop ligt betekent dat je die verandering kunt aanvaarden, je erbij neer kunt leggen (in het ene geval) of er gewoon blij mee bent (in het andere geval). Eigenlijk zegt het Rad van Fortuin je dus dat je er vrede mee zult hebben, wat er ook gebeurt.

Ik realiseer me dat deze lezing waarschijnlijk je grootste vraag niet beantwoordt, maar blijkbaar is wát er zal gebeuren op dit moment minder belangrijk om te weten, en is het belangrijker voor je om te weten hóe je het zult ervaren.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sandance

Hoi lieve Ricca,

Bedankt voor jou interpretatie.

De Da heeft ons een verkeerde behandeling voorgesteld. Hij schreef ons de insuline voor die bij honden moet worden gegeven(veel hoger dan bij katten)...bijna was Spirou er niet meer. We spoten 2 maal 10 eenheden!

Er kwam hulp dankzij internet. Iem. die mijn bericht zag ivm Spirou haar diabetes, vroeg me hoeveel insuline ik haar gaf..ze schrok zich een bult en heeft me doorverwezen naar de suikerkattenlijst waar ieder lid een suikerzieke kat heeft. Die mensen hebben mij direct hulp aan geboden. Dankzij hen ben ik heel wat te weten gekomen over haar ziekte. Ook zij hebben me aan gezet tot zelf bloedprikken..Nu geven we 2 maal 2 eenheden

Het was niet zo evident om de raad van de DA niet op te volgen..je denkt die mensen te mogen vertrouwen...

Zelf haar dieetvoer was niet het juiste...(de DA had geen meer, en dan heeft hij er ons maar ander verkocht..) Het was even goed zei hij..

Onze katten zijn niet zomaar onze katten, het zijn onze kinderen. We hebben er dus alles voor over om haar een zo'n aangenaam leventje te geven.

Door haar ziek zijn is ze heel wat aanhankelijker geworden. De altijd op de achtergrond tredende kat treedt nu op de voorgrond (zonder de andere katten te werwaarlozen natuurlijk)


dat wat jij allemaal uit de kaarten haalt is wel heel erg van toepassing hé.

Bedankt,
Ik heb er weer heel wat van opgestoken.

Liefs,

Sandance

PS: Niet te geloven dat Staven Koningin voor die suikerziekte zou kunnen staan!

Ricca

Lieve Dance,

Ik zie ook opvallende overeenkomsten, al zijn de details van je verhaal toch wel weer verrassend voor mij. Tja, dierenartsen zijn ook maar mensen. Gelukkig heb je elders hulp gevonden!

Natuurlijk zul je nooit enkel op grond van een tarotlezing een behandeling helemaal omgooien, maar als blijkt dat de kaarten er toch iets over zeggen, is dat wellicht een aanmoediging voor je om met de kaarten door te gaan.

In ieder geval veel sterkte met prikken. Lijkt me een hele opgave. Maar voor je kattenkindjes ben je tot veel in staat. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love