Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Kracht en de Tuin. Nu twee dagen achter elkaar een groet Arcana kaart dus er staan belangrijke dingen te gebeuren. De Kracht toont een vrouw die een leeuw liefdevol aait. Ze heeft hem onder controle.
De Tuin zou o.a. staan voor veranderingen wat betreft gezelschap.
De link snap ik nog niet helemaal.

Liefs, H.

rianna

@Marianne
zo voelt het inderdaad of ik  of de teugels van mijn leven meer controle krijg
en ja ik probeer wijs te zijn maar of het lukken zal hhihi
dank je wel
liefs Rianna

EDA

Citaat van: marianne op april 28, 2012, 08:23:45 AM
Citaat van: EDA op april 28, 2012, 03:18:18 AM
Zwaarden 9   en   De Weg     :P

de zwaarden 10 wijzen op zelfmedelijden, de zwaarden 9 niet...
de zwaarden 9 is eigenlijk een zwaardere kaart als de zwaarden 10...
bij de zwaarden 10 is nog ligt aan de horizon, bij de zwaarden 9 worden we zelf het slachtoffer van dingen die van buitenaf komen en waar we zelf geen vat op hebben...
je bent onderweg geeft de weg aan, er komt nog een hoop op je af EDA...wen er maar vast aan...
je komt tot heel wat nieuwe bevindingen....
Als puber, waar je voor je toekomst belangrijke beslissingen dient te nemen, was ik vastbesloten heroinehoeren uit de shit te helpen. Ik vond hun situatie meer dan onrechtvaardig. Dit is er echter nooit van gekomen, maar terugkijkend op mijn leven en de relaties daarin, kan ik wel zeggen dat ik een voorkeur blijk te hebben voor "slachtoffers".
De moeder van mijn dochter was op een dag in het huis van haar moeder in A'dam, zou daar overnachten, belde me of ik het bezwaarlijk zou vinden als een vriend van haar bij haar zou blijven slapen, want hij had de trein naar Maastricht gemist ( ik hoefde niet bang te zijn dat er "iets"  zou gebeuren.. ). 9 Maanden later werd onze mooie dochter geboren en weer iets later kwam de aap uit de mouw. Ik besloot toch door te gaan met haar, wilde ons gezin en relatie toch zo mooi mogelijk. Wat heb ik een moeite gehad bij de benadering van mijn dochter, om de gedachten " ben jij mijn kind eigenlijk wel?" van me af te zetten. Nu hebben we een hechte band.
En NOG steeds maak ik me druk om mijn ex en wil ik nog graag dat het haar goed gaat, ook al fladdert ze alle kanten op.
Dialoog onmogelijk. Wel wenselijk i.v.m. ONZE dochter.
Hier dient zich duidelijk een keuze aan, niet?
Ik moet het " zorgen voor" laten en mijzelf weer op de rails zetten.
Heb me middels 3 rechtszaken ietsje terug geknokt en weer contact met mijn dochter. Valse aangiften zijn geseponeerd. Er is me een bak modder over me uitgestort. Vooral leugens en rechters nemen dat aan voor waar en beslissen derhalve niet ten faveure van het contact vader-kind.
Ik heb veel gehuild, diep gejankt, vanuit mijn tenen en nog komt het soms weer omhoog.
Maar ik moet door en " de weg " is een duidelijk signaal dat het tijd is te stoppen met treuren, me zorgen maken over mijn kind en te kiezen voor mijn leven. Er zijn nog genoeg wetten en regels waar ik mee te maken heb en krijg en ik zal me er tussendoor moeten laveren, om mijn leven terug op de bouwen. DAT vraagt alle aandacht en beter kan ik dus mijn focus weghalen bij die zaken waar mijn invloed weinig zoden aan de dijk zet. Deze keuze heb ik te maken, anders ga ik nog verder ten onder. ( In spiritueel opzicht groei ik wel wat, ik heb een groot stuk rust herwonnen, voel me sterker, maar er zijn nog taken genoeg, welke aandacht behoeven... )
Treffende combi dus voor vandaag. Oef...

dameblanche

aan EDA
je bent een geboren hulpverlener peter, als je maar kan helpen,daar voel je je goed bij..
je kunt je goed invoelen...en kunt daardoor ook goed handelen...
maar bij persoonlijke relaties werkt dat anders.
daar in 'zakelijke'relaties je ego beter afgeschermt kan worden lukt dat in een persoonlijke relatie echter niet of minder....
en zeker niet bij je ex, en ook je docher...
je stelt hier geen grenzen, je laat een en ander daarom ook ver komen...
maar is er een weg terug, in een hulpverlenersrol wordt te veel gesleutlet aan de hulpvrager, op een gegeven moment denkt de hulpvrager dat het  allemaal om hem/haar draait, krijgt egoistische trekjes en loopt vaak ook nog eens weg...
de hulpverler in dit geval jij als partner stelt hierbij geen grenzen omdat jje niet aan jezelf sleutelt en dsaarom krijg je een ongelijkwaardige relatie waarin je haar dan ook nog terug neemt...
ook al is een en ander totaal uit de hand gelopen...

als ik dan verder kijk via kaarten dan kom ik uit op 1 de schildknaap van zwaarden....
je staat open voor veranderingen, maar je laat het te veel op zijn beloop...
je wacht af...
je wil wel doelstellingen realiseren, maar eigenlijk weet je nog niet wat je in beweging brengt..
vanuit een ongelukkig verleden, je voelde je je niet lekker bij die situatie, heb je jezlef kunnen vrij maken...
nabije toekomst...
de ster op de kop in relatie met de uitkomst [kracht]
geeft aan dat je je kracht moet zien te behouden, en te blijven behouden, je weet wel dat een en ander je te wachten staat, maar je bent bang het niet vol te kunnen houden...
je hebt dan ook het gevoel er alleen voor te staan, en dat het oordeel van de rechter aan de kant van de moeder zal vallen...
blijf knokken, het is je dochter peter....kom ook voor je rechten op en laat je mond spreken!!!

EDA




kristina1975

mijn hart schreeuwt gewoon om hem ongelovelijk. Sinds paar weken ken ik een koppel die onze sterrenbeelden hebben en hij op dezelfde wijze praat als HIJ..... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
o nee auuuwwwwwww  ;)

xxx

Citaat van: marianne op april 28, 2012, 08:19:33 AM
Citaat van: Believe75 op april 28, 2012, 00:21:58 AM
ik heb net de Hogepriesteres en het Hart!
zelfvertrouwen, eigenwaarde, leer beslissingen nemen waarbij je meer op je hart moet gaan vertrouwen en minder vasnuit je verstand
je eigen  oordeel hangt te veel af van anderen... :-*

kristina1975

#548
hiiii lieve Marianne,
alweer een zwaarden aas en het anker ook voor de tweede keer deze week. Ik snap dat de zwaarden Aas veel op te schonen heeft en het anker geeft weer mijn wens dat alles opgeschoond is voor een goede vastigheid  :D
xxx

EDA

Zondag:

Pentakels 3 en weer de weg.

Citeerwerk waar je goed in bent en wat je met plezier en toewijding doet, is een voertuig voor je innerlijke ontwikkeling.
;D


dameblanche

Citaat van: Vicky op april 28, 2012, 09:56:51 AM
Thema: pentakels schildknaap,
Taken: zwaarden koning,
Kansen: kelken schildknaap.

van de ene kant ben je een gevoelsmens, maar je wilt je ook niet de kaas van je breood laten eten vichy, daarbij zul je iets aanvallender moeten wezen
ook op je werk, op dit moment is het gewoon zo dat werkgevers misbruik maken van de situatie op de arbeidsmarkt, maar het hoeft niet zo ver te gaan dat wanneer zij je in je schoenen pissen je ook dank je wel moet zeggen..... :-[


dameblanche

Citaat van: assie63 op april 28, 2012, 10:55:55 AM
goedemorgen allemaal
kelken 9-kelken 8-penakels heer
waar tover je toch steeds die heer vandaan assie....
de heer de wens van je gedachten???
hij komt niet uit de lucht vallen...
ook sinterklaas is nog ver weg, dus in je schoen met een lief gedichtje zul je hem niet vinden...
het feit dat je nog niet presies weet wat je zoekt maakt ook dat je hem nog niet vindt, oh er zijn genoeg mannen, geen hand vol maar een land vol, zo niet de hele wereld...
maar om weer in een zelfde patroon te vervallen schrikt je af....
je hebt een hoop ervaren, maar neem die ervaringen mee...
gelukig worden, ja, maar dan niet jezelf willlen en ook hoeven opofferen[kelken 8]

dameblanche

niet dat er belangrijke dingen gaan gebeuren hatsie, of het moet het versieren van je fiets zijn om mee in het defilee te kunnen gaan a.s. maandag....

den kaarten van de grote arcana duiden een balngrijk  aspect voor je aan....
kracht vinden in je omgeving en in je vrienden...
heb je eigen vrienden of meer gezamelijke?

dameblanche

ja believe, wat wil het zwaard nu zeggen en dan ook nog eens de aas...
de aas het zaad of de kern van het elemant lucht, de energie die ontstaat door het op elkaar inwerken van water en vuur...
de kaart symboliseert een sterke wervelende kracht die zowel  positief als negatief kan werken....

tranen van geluk of tranen van verdriet om je eigen zelf......
het gaat vaak alle kanten op en bereikt bij je grote hoogten en diepe dalen believe.....


dameblanche

goh EDA, je was er vroeg bij vanochtend of laat gisteren..het ism aar hoe je het wilt bekijken net zoals het glas dat half vol is of te wel half leeg, je kunt er je hersenen over breken...
deze vraag kan ook een groot deel van je dag in beslag nemen :P

ja weer de weg, weer de keuze, weer de twijfels, weer de vraag welke kant gaat het allemaal op, zit ik op een keerpunt, ja, maar je zit al lang op dat keerpunt....
je stelt jezelf al zo lang voor de keuze....
wie laat je je eigen keuze bepalen?
wil je die nu zelf eens gaan bepalen...EDA
bouw zelf aan je eigen wereld...investeer in jezelf.....