Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

HamToby

Hey,

Ik ben Toby 20 jaar oud en vind het altijd leuk om op Catharinaweb wat dingen te lezen komen meestal wel overeen met de realiteit of mijn eigen gecreerde wereld :p

Carla


Eveningstar

Ha welkom, Toby!

Voel je hier thuis en welgekomen in ons midden.

Liefs,
Eveningstar

Audrey

Beste Buc, Paul, Cajsa en Toby,

Ook van mijn kant van harte welkom geheten op het forum. :)

Hartelijke groet,
Audrey

Sweetie

Hallo Toby

Ik heet u ook van harte Welkom !!

Suzy

dameblanche

welkom toby, 20 jaar heerlijk, je haalt de gemiddelde leeftijd weer omlaag!!!!!!!!

SahuShanti

Hallo iedereen,
Ik ben Sahushanti, na lang zoeken heb ik gevonden wat ik graag doe en dat is werken met mensen. Uiteindelijk ben ik dan nu healster en ik run een vzw (Recht op Leven) voor kinderen die HIV+ zijn in Nepal.
Verder ben ik 53 jaar en heb ik een 30-jarige dochter. Ik hoop hier een mooie tijd te kunnen doorbrengen en nieuwe dingen te leren. Als er iemand is met vragen beantwoord ik die graag.
Liefs, Sahushanti

Cajsa

Welkom op het forum. Ben zelf ook pas nieuw en blij met alle reacties die ik steeds krijg op mijn berichtjes. Mooi stuk werk wat je doet in Nepal, wens je veel succes daar en hier op het forum.
Groetjes Cajsa

Eveningstar

Hallo SahuShanti,

Welkom bij ons hier.
Voel je thuis en geniet mee van alles.

Liefs,
Eveningstar

Sweetie

Hallo Shiatsu .. amai ... ik ben daar slecht in ...  :-[
Inieder geval een hartelijk warm welkom !!!

Liefs
Suzy

SahuShanti

Hartelijk bedankt.. het is wel zo dat ik van de hier vermelde onderwerpen niet zo heel ve"el afweet dus ik kan alleen maar delen wat ik kan de rest is absorberen.. ;-)
Liefs, SahuShanti

Carla

Daar is niets op tegen hoor  ;D

SpiderGoddess

Ik zal me ook maar even voorstellen. Dat is wel zo netjes  ;) Ik ben op het web bekent als SpiderGoddess of Black Widow. Dit omdat ik hartstikke gek ben op spinnen. ik ben nu nog 34 zomers jong, maar dat duurt niet lang meer. Ik deel mijn webje (huisje) met mijn vriend, 2 schatten van kinderen, 3 katten, een vogelspin en we hebben een aquarium in wording.

Ik ben al een tijdje bezig met natuurreligie en mijn interesses liggen vooral bij het oude Egypte, runen, tarot, kristallen en edelstenen, numerologie, kruiden en oliƫn. Mijn hobby's zijn ; lezen, (glas) schilderen, tekenen, films kijken, schrijven, websites maken, voor mijn diertjes zorgen, wandelen, zwemmen en nog veel meer.

Ik kwam al vaak spieken op de site en vond het nu maar eens tijd worden om lid te worden van het forum, omdat ik merk dat sommige dingen niet helemaal gaan zoals ik had gehoopt en dat ik daardoor het eigenlijk maar weer laat liggen. En ik hoop dat dit een klein duwtje in mijn rug geeft om toch verder te gaan. En hebben jullie nog vragen dan mogen jullie die altijd stellen, maar of er ook antwoord komt, tja dat ligt aan de vraag  ;)

Groetjes, Spider

Carla

Ik vind spinnen fascinerende dieren, en hun symboliek (zoals het weven) spreekt me zeker aan, toch hou ik in de praktijk van alledag niet zo van grote zwarte spinnen, al ben ik er niet zo bang meer voor als ik eerder wel was. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig wat voor rol de vogelspin inneemt tussen de katten, de kinderen, de vriend.. Zit hij/zij in een terrarium? Heeft de spin een persoonlijkheid, zoals ook een kat kan hebben? Wil je er wel wat over vertellen?

SpiderGoddess

Hij zit in een terrarium en zijn bijnaam is Bob de Bouwer omdat hij altijd zijn hele bak over hoop haalt. Ik wilde al jaren een spin hebben, maar door mijn eigen eisen heb ik er nooit 1 genomen. Totdat ik bij de dierenwinkel was voor voer voor mijn katten. Ze hebben daar een klein hoekje met aquaria en terraria en ik moet daar toch altijd even kijken en toen zag ik mijn mooie Grammostola rosea, want dat is hij voor soort. En eerst dacht ik dat het een vrouwtje was, maar we hadden hem nog geen 2 weken en toen ging hij al vervellen en daarna zag ik eigenlijk pas goed dat het een mannetje was. De foppert.

Hij heeft geen actieve rol in ons gezin zoals de katten, maar onbewust leert hij mijn kinderen wel om respect te hebben en gezonde angst. Mijn katten leren mijn kinderen vooral hoe ze met dieren om moeten gaan. Een vogelspin is toch een dier dat gif heeft. Al vermoed ik dat hij niet heel snel zal bijten gezien het een bombardeerspin is. Hij zal dus eerder met zijn achterpoten haartjes van zijn achterlijf door de lucht schiet dan dat hij zijn tanden in je zet. Maar voor hij dat doet, zal hij eerst proberen te vluchten lukt dat niet dan zal hij gaan dreigen door zijn 4 voorpoten omhoog te doen en zijn 2 giftanden te laten zien.

Maar ik denk dat elk dier zijn/haar persoonlijkheid heeft, al is dat soms heel moeilijk te zien. Mijn vogelspin is een rustige spin die vooral zijn eigen ding doet. En ik zal heel eerlijk zijn, ik heb een spinnenwebben fobie, dankzij een oud klasgenootje van me. Maar op een of andere manier had het zo moeten zijn. Mensen en dieren komen op je pad om wat te leren en ik heb altijd al iets met spinnen en adelaars gehad.

Oeps, het is wat langer geworden dan ik had gedacht. Maar ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden en misschien moet je maar eens op je gemakje kijken hoe een spin een web(je) maakt, dit is zo mooi en fascinerend om te zien.

Groetjes, Spider