totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945

#75




                                               de ijsbeer~ 8 de kluizenaar

                           de ijsbeer komt voor in het noordpool gebied ontstaan als jongste berensoort
                           die mogelijk een afstammeling is van van de bruine siberische beer de ijsberen
                           worden zelden ouder dan 25 jaar zoals bekent leeft de ijsbeer alleen de ijsbeer

                           is zowel overdag als ook het 's nachts actief soms zijn de ijsberen ook in groepen
                           te zien zij zijn tolerant naar elkaar en meestal zijn de groepen te zien waar veel
                           voedsel aan wezig is zij zijn bijzonder goede zwemmers en kunnen zich op land

                           ook goed vertoeven de drachtige vrouwtjes houden een winterslaap om net als
                           de bruine beer hen jong te laten geboren worden in hun berenhol het magische
                           oog gericht op de samenbundeling van energie in een krachtconsentratie om

                           vanuit een bepaald punt zijn doel te bereiken operend vanuit de magische vorm
                           van zijn wezen liggen zijn interessen bij de echtheid van de dingen waardoor
                           de ijsbeer grootse avonturen beleeft de ijsbeer is eerlijk in het uiten van emoties

                           en met zijn grillige temprament is het zijn emotionele wijze het naarboven
                           laten komen van de eerlijkheids energie toch weet de ijsbeer soms geen raad met
                           al deze energie in zijn lijf daardoor lijdt de ijsbeer dan ook aan zelf onderdrukking

                           wanneer je de ijsbeer op je pad ontmoet zal zij de boodschap begrijpen als je zegt
                           zet je krachten in en schiet raak in de roos scherp al je energiën aan en laat de
                           molens draaien ook zal zij geef acht zeggen om de kracht van energie te bevrijden

                           als mens geconsentreerd in samengeperste energie geordend gebundeld bewust
                           van de tomatenenergie hun weg zal laten vinden op een directe wijze zich bewust
                           ervan angsten dat angsten de kop op zullen steken wanneer de energie te veel

                          gebonden zijn en zodoende voor een blokade zorgen deze blokade zorgen er dan
                          weer voor dat je jezelf als mens geen eerlijk uithoudings vermogen kan ontwikkelen
                          of dat je toestaat op een instincmatig niveau te leven in de sfeer hebben en houden

                          inplaats van jezelf te vertrouwen met een zijn van liefdevolle harts kracht
                          als een onverdroten ijverige scorpioen graaft de ijsbeer dieper en dieper de duizend
                          poot die zo veel te doen heeft zoals voorzich zelf zorgen en die zich van alles wilt voorzien

                          als een soor overlevings handelen van een soort angst hij/zij zal hamsteren en
                          probeert alles te verstoppen en herbergt als goed als ware het nog oorlogs tijd
                          is voortdurend in de weer om zijn hebben en houden en zichzelf in veiligheid

                          te brengen de ijsbeer is soms te gejaagt bezig in zijn hoofd en deze gejaagtheid
                          wilt dat hij/zij zich voortduren zichzelf angstig blijft voort duwen wat een onnodige
                          stres veroorzaakt die er voor zorgt dat hij/zij dat het vertrouwen geblokkeerd is

                          en kan het vertrouwen onmogelijk vinden en hierdoor veel teveel te verwerken krijgt
                          deze ijsbeer schrikt heel gauw en zal gaan ijsberen omdat hij geen uitweg ziet om zich
                          snel uit de voeten te maken hij heeft een onbestemt gevoel en wilt weg lopen

                          om zijn hagje te redden inplaats van werkelijk te zien dat hij niets heeft te vrezen
                          eigenlijk zegt de ijsbeer die op je pad komt dat je als mens zo diep wilt graven
                          er naar verlangt om de angsten te leren kennen tot diep in je wortels ook de angst

                          voor de dood ligt daar waar het begin van het eindeloze leven ligt geworteld
                          wilt de ijsbeer diep graven om zijn oerangsten op te lossen en zal zijn trauma's
                          tegen komen om te gaan werken aan de bewustwording en te komen tot nieuwe

                          inzichten zichzelf sterk maken in de imuniteit door te gaan weten hoe het leven echt
                          in elkaar steekt zo zal de mens zijn leven steeds meer en meer in zijn eigen hand
                          weten te nemen de ijsbeer zegt ik ben onwetend als die en ook als mens word je

                          gedwongen om te kijken naar je angsten die een beeld zullen scheppen bij jezelf
                          en ze zo op te lossen door de feitelijke realiteit er van te zien ga in vertrouwen
                          op je eigen natuur en in het leven zelf je hoeft niet steeds op de hoede te zijn

                          de wereld om je heen zal je niet verslinden of een aanslag doen op jou agresieve
                          oerangsten het gaat gewoon over het angstreflex wat je doet laten weg lopen
                          en wat maakt dat je jezelf wilt schuilhouden en vind dat niemand het hoeft te

                          zien de witte beer die zich verschuilt in de witte sneeuw de krachten zitten misschien
                          op een geweldige manier samen gebundeld samengebald in stilte toegetrokken
                          in een afwachtende houding om dan met een reusachtige knal los te schieten

                          als een aanvallen of op de vlucht slaan het is een graven en zoeken in de paraadheid
                          die voortduren verwacht gedood te zullen worden door dat men zich niet echt veilig
                          kan voelen bengelt men zomaar boven de aarde en zal zoeken naar een houvast

                          redmiddel die buiten zichzelf de troost kan bieden als de smaak van azijn overtuigt
                          van de lijdensweg die onontkoombaar eindigt in een soort kruisingsdood

                          je mag jezelf overtuigen dat het leven zoet zal smaken wanneer je het leven in je
                          eigen hand neemt door te gaan leven naar een ander perspectief als mens die zelf beseft
                          dat jezelf de energiën bestuurt en jezelf onbewust en bewust tot inzicht zal komen

                          de ijsbeer zal even stilstaan bij het spiegelbeeld en vraagt zichzelf af waarom zou ik
                          weg blijven lopen blijven vluchten of verstoppen ik hoef niet langer verscholen te
                          leven ik heb al lang de mogelijkheden om mijzelf als mens uit deze oude traum's

                          te halen ik ga een oervertrouwen ontwikkelen dat het ware zonlicht tot diep in mijzelf
                          zal laten doordringen om te geloven in het vermogen  van mijn eigen verlichtende kern
                          de levenskern in onszelf wetend dat we ons leven zelf mogen sturen omdat er niets is
       
                          dat zomaar gebeurt de angst zal plaats maken voor een gerustheid van het
                                                zalige gevoel van een warm hart
                                                       een warme zelf liefde
                                                 door zichzelf te baden in het
                                                lichtende vlammetje van liefde
                                               jezelf veilig en geborgen voelen  
                                                     in ons eigen liefdes bad

klaproos1945

#76
 


                                                     de lynx~9 de gerechtigheid

                     als we ons ondoen van de oude symboliek kan de oude energetische ballon
                     ontploffen de oerstam zal vrij komen want in de middenstam zitten die
                     gegevens van jouw zelf de lucht die uigepers word zal jezelf als mens

                     zo sterk laten leven als ik ben de lynx vormt een geslacht van een aantal
                     middel grote katten uit de famillie van de katachtigen lynxen zij hebben breden
                     gevoerde poten om over de sneeuw te lopen de lynks komt voor in europa

                     azië en noord amerika voornamelijk in bergachtige streken en naald bossen
                     de jacht op de lynx heeft hun verdreven uit hun leefgebied zij zijn vrijzeldzaam
                     geworden hun kenmerk zijn de pluimen aan hen oren  een soort oerangst

                     weerspiegelt het beeld van het verhaal over het paradijs dat er eens was en
                     er niet meer is het is een soort gewetings vroeging als van de slangentaal
                     de mens zal gaan inzien dat de twijfel en ongeloof hierdoor zijn ontstaan

                     de angst om verdreven te worden uit het paradijs het is goed om te weten
                     dat het paradijs nog gebouwd zal worden als we weten en beseffen dat er
                     niet is wat er tevrezen valt wanner men in goedheid gaat leven en naar deze

                     goedheid gaat streven door te leven met je zelf en niet met de andere
                     leef naar jezelf toe als je huilt als het doek valt in een gevoel van eenzaamheid
                     weet dat je huilt om een oplossing te vinden en je weet niet hoe weet dan

                     dat het antwoord voor mens en dier eigenlijk het geloven is in jezelf in de
                     godheid van je middenstam dat je niet meer langer hoeft te grijpen buiten
                     jezelf door jezelf waar te maken de lynx is nog niet zo ver en vraagt daarom aan

                     de mens zien jullie mij wel graag want ik voel me zo buiten gesloten en daarom
                     ben ik soms heel verdrietig ook vraagt de lynx zich af ziet mij nog eigenlijk wel
                     iemand staan tel ik nog wel mee en dat komt omdat de lynx leeft in de overtuiging

                     niet zonder de erkennig en de goodwil van andere te kunnen bestaan als zijn neus
                     en vacht onder het bloed zit door het verslinden zal de lynx een hysterische oproep
                     doen om aandacht het is de vicieuze cirkel zonder einde zolang de lynx toegeeft

                     aan dit destruktief grijpgedrag en mag je jezelf afvragen hoe kan ik me ooit goed
                     voelen  en hoe kan ik mijn geweten ooit zuiver laten zijn je zult gaan beseffen dat
                     het aan IK is om hier aan aandacht te geven aan jezelf en zichzelf de goed keuring

                     te geven om de liefde te ontvangen en te geven aan onszelf en dat ieder wezen
                     het recht heeft om op elk moment opnieuw met een schone lei te beginnen of te
                     herstarten wanneer men het goed meent met zichzelf kan men ten alletijden

                     een streep zetten onder het verleden en in een eerlijke gedaante naar buiten treden
                     ontdaan van begeerte en machtsdrang en begrijpen dat de vulling zoek buiten
                     zichzelf een doodlopend straatje is inplaats hier van de aandacht zal schenken

                     aan zichzelf in de erkenning van vreugde zonder dat je jezelf door verdriet laat
                     overspoelen erken jezelf in de absolute zelf erkening jou verdriet zal overgaan
                     naar mate jij jezelf erkent en jezelf de nodige aandacht schenkt in de liefde aan

                     jezelf en door op te houden met je kop te stoten of om jezelf omlaag te halen
                     weiger niet langer om te geloven in je eigen schoonheid word wakker in het
                     leven en sta op ontdek de vreugde van jou ik hoe op met de droefheid dit

                     niet weten het is emotioneel ongemak de lynx zegt ga jezelf redden haal jezelf
                     op het drogen voel je blij met jezelf het gevallen weten van mijn spiegelbeeld
                     is slechts een spiegel een beeld van wat er in de oermens heeft afgespeeld

                     en de mens vraagt voor een grondige oplossing laat los en grijp voor eens en
                     voor altijd de stam in jezelf beed en begin in volheid de aandacht te geven
                     aan jezelf geef jezelf de liefde die je verdient vraag de aandacht niet aan de ander

                     je verdriet zal wegvloeien  als je alle aandacht aan jezelf schenkt want vanuit
                              deze zelf liefde onspringt als vanzelf de liefde naar andere toe  

klaproos1945

#77


                                                                de kreeft~9 de wereld

                                de kreeft komt over de hele wereld voor zowel in zout als ook in zoet water
                                de blauwzwarte kleur word afgewisselt met oranje vlekken zij word in het
                                algemeen tientallen jaren oud en dit is voor een ongewerveld die zeer oud

                                de kreeften zijn bang voor het licht zij zullen daarom bij het minste of geringste
                                terug schieten in hun hol overdag schuilen zij in rotsspleten en tussen de
                                de stenen het 's nachts worden zij actief de kreeft zegt al je in het zelfbevredigings

                                gedrag blijft hangen omdat je de weg niet kunt vinden naar de globale ontplooiing
                                van je scheppende creaties je eigen talenten nog geen inhoud weet te geven
                                en daardoor nog niet echt kan toekomen om jou vruchten te zaaien op

                                de aardse akkers word het tijd van transformeren en ontvouw de plooiien
                                van je scheppings kracht benut deze in de opbouw van jezelf maak het
                                vrijgevende gebaar van zaaien kom als het ware uit jee grotwoning kom naar

                                buiten met jezelfmet je innerlijke schatten die de scheppingskracht inhoud
                                om jezelf te verwezelijken in de essentie van je land doe je nog steeds
                                geheimzinnig zwaaiend met je wierooksvat hul je jezelf nog in de sfeer

                                van mist en heilige dampen ga spreken over jezelf over wie je werkelijk bent
                                je hoeft jezelf niet te schamen in je diepe gronden kom en open je leven
                                en je zul zien dat je zuiver bent jij mag ook als durf je niet omdat jezelf

                                denkt dat het niet dat het niet kan de kreeft geeft je de boodschap mee
                                neem de ruimte die je als mens nodig hebt met jou lichaam voluit spreid
                                je armen de ribbenkast wijdt open en open jezelf in de volle breedte van je zijn

                                jij mens jij mag jij kan en jij durft jij bent een mens en mensen bestaan eerst echt
                                          als ze voluit zichzelf mogen zijn zuiver en veerkrachtig in hun zijn

klaproos1945

#78




                                                   de gorilla~10 kracht

              de gorilla word als een intellegent dier beschouwd hij/zij heeft een rijk emotioneel
              leven de gorilla kan lachen en verdriet hebben en gebruikt gereedschappen zoals
              een boomstam om een stuk moeras te overbruggen en de stok voor de termieten

              heuvel is allom bekent worden we geconfronteerd met de gorilla bedenk dan het
              volgende ontwikkel je talenten ontvouw de waaier van mogelijkheden in jezelf
              van mogelijkheden in jezelf ontwikkel de kracht in je lichaam want de innerlijk

              kracht die in je zit wenst zich te manifesteren in de spieren botten de energie
              wil zich laten voelen in elke vezel van je lichaam de gorilla zegt ook leer zo stilletjes
              aan om voor jezelf op te komen ook al lukt dit niet altijd even goed kom achter

              de grote gorilla vandaan durf jezelf te tonen laat zien wie je bent door net als de
              gorilla eens lekker op je borst te trommellen zo van kijk mij nou ook zegt de gorilla
              wijk niet van de hoofdweg af laat je niet afleiden van jou doelstelling je mag zonder

              aarzellen er zijn sterk en vastbesloten zorg er voor dat je niet weg droomt blijf in het
              hier en nu als je het gevoel hebt innerlijk kwaad te zijn omdat je uit de gevangenis wilt
              ontsnappen weet dan dat dit je onmacht is het strijdtoneel van waken en slapen

             tussen ik en niet ik zijn de gorilla zegt soms ben ik verveeld dan toon ik mijn tanden
             even maar veel verder zal ik niet gaan ik wou jou alleen maar even laten schrikken
             ook ik wil op eigen benen gaan staan ik wil het liefst het zoete schenken maar mijn

             leven smaakt soms nog zuur omdat angst en kwaadheid mij nog tergen het komt
             omdat ik nog niet helemaal in mijn IK kan staan nu wil ik de sprong gaan wagen
             om geboren te worden in mijn kracht los van de bescherming van mijn ouders

             nu ik weet dat ik mijn eigen middenstam heb gegrepen en de fopspeen niet
             meer nodig heb ik beloof mezelf er goede zorgen aan te besteden en zonder
             omzien door te werken aan mijn eigen bestaan zing lach en maak dolle pret

             rol net als de gorilla over de grond maak een duikeling en een koprol of kijk eens
             naar de lachfilm laat je emoties vrij schateren en geef de lach de kracht die
             innerlijk aan wezig zal zijn dit kan stimulerend werken voor je zekerheidsgevoel

             het gevoel van zich helemaal beschermd voelen en te weten dat je jezelf veilig
                                      binnen de grenzen van je sterke IK

klaproos1945

#79



                                                               de stern~11 de gehangenen

                                 de noodse stern ziet waarschijnlijk meer daglicht dan menig ander
                                 wezen zij is de vogel die broed in het noorden en overwintert in
                                 het zuiden rond de anartika in groot britanië hebben ze in de zomer

                                 een sterrn kuiken geringd in de zomer is zij uitgevlogen de stern
                                 heeft in oktober van het zelfde jaar australië weten te bereiken
                                 de vogel had daar 22000 km voltooid in 3 maanden de gemiddelde

                                 snelheid van deze stern is 240 km ik heb het niet nagerekend maar
                                 van het internet gehaald wikipedia geeft mij deze informatie dus
                                 240 km per dag had de sten er opzitten de stern is een middelgrote

                                 vogel  die deze langste afstand ooit heeft vast gelegt en heeft gevlogen
                                  zo als ik al zij ze is een middelgrote vogel met een witgrijs verenkleed
                                  een lange snavel en haar poten hebben zwemvliezen ze zijn licht gebouwd

                                 en als ze vliegen hebben zij een eleganten vorm van de ware talenten
                                 waar zij haar vreugde uit haalt toch zegt de stern haal jij de vreugde
                                 werkelijk uit de vreugde of komt deze vreugde uit een spartaanse opvoeding

                                 waant daardoor kan ik presteren en tot uiterste gaan hier mee haal ik de
                                 beste resultaten uit mezelf met harde dicipline is het uithoudings vermogen
                                 de vraag van de stern of je de vreugde die je besteed het wel waard is om  
                 
                                 als  echte vreugde te worden aangezien onze vogel vertelt je het volgende
                                 mik geen sport te hoog op de ladder het is een aangeboren talent een gave
                                 bedenk dat hier geen spartaanse oefening voor nodig is want wat de spartaanse

                                 oefening kost pleegt roofbouw op ziel en lichaam elkeen heeft zijn geaardheid
                                 en zijn talentjes je mag je talente zelf uitpakken ook zegt de stern dat geen mens
                                 mens te ver mag gaan in streven en hard oefenen want dan dooft het leven

                                 zich langzaam uit dit wilt eigenlijk zeggen je jezelf in vrijheid zal ontwikkelen
                                 zonder alte grote druk volg je neus en je instincten de boodschap van de stern
                                 is wil niet gezien zijn maar doe het met plezier vooral voor je eigen plezier

                                 vanuit jezelf zonder je zelf te forceren of te overdrijven zet de instinctieve
                                 energiën om in bewuste zijn krachten en bouw je leven mooi en krachtig uit
                                 verlies je zelf nooit in de act in het doen van het spel zet verbetenheid en

                                 kwaadheid om in het verwezelijke van eigen wensen leef niet naar de
                                 schijnwerpers  luister naar je gevoel zo blijft je menicus gezond ga op zoek
                                 naar wie je in werkelijkheid bent wil je nog bevallig overkomen  om amdere

                                 te behagen of wil je lief en zacht overkomen bedenk dan dat hier de ijzerhand
                                 nog onder kan zitten die grijpt en het lichaam op spartaanse wijze dwingt
                                 dit of dat dieet te volgen en om deze sport op harde wijze toe te passen

                                 het contrast tussen  inhoud en facade kan werkelijk heel groot zijn men vervalt
                                 dan in het bewijzen zo van zie je wel dat ik het kan open je je schelp alleen
                                 als je bewonderd word mogen ze alleen bewonderen als jij het voorrecht geeft

                                 ken je waarde die je aan de buitenkant plaats de stern zegt ga met dit gegeven
                                 op zoek naar je werkelijke waarden jou eigen innerlijke parel schat blijf niet
                                 langer stil staan bij de show je voelt jezelf door het leven verkocht  de show

                                 die jezelf min of meer zelf hebt gekocht in de ambitieuze zin zelf hebt vertoont
                                 de stern confontratie doet je stil staan bij dit schrille pijnlijk contact dat soms
                                 heerst tussen uiterlijk en innerlijk als een gevoel van leegte ga de onrechtstreekse

                                 gevoelens aan op zoek naar de dieper gelegen schatten van de ziel de ziels
                                 inhoud het vinden van de oerdiepe waarde van je ziel en je ware talentjes
                                 om ten einde uiterlijke schijn te lemineren dat gene wat sterk lijkt te zijn maar

                                 in werkelijkheid flauw is als een opplaksel van een schimmige vertoning
                                 vlucht weg uit dit gespannen keurslijf en laat de opdrachten van de facade
                                 vallen breek die schijn en kom zonder al die imago's dichter bij je hart

                                   
                                 

klaproos1945

#80



                                                                stokstaartje~12 de gematigde

                                       is een kleinroofdier dat ook wel aardmannetje word genoemd
                                       een veel komend dier in de kalaharie dit is halve woestijn in
                                       het zuiden van afrika waar stokstaartjes afzonderlijke taken hebben

                                       1 is de wachter die altijd hoger staat den de rest deze wachter ziet
                                        meer dan de rest en is goed op de hoogte van de omgeving hij/zij
                                       geeft een allarm in de vorm van een fluitgeluid dat opgepast betekent

                                       voor de groep als de wachter begint te blaffen dan gaat de wachter
                                       en de rest de groep rennen voor hun leven de stokstaart is zeker niet
                                       naiëf te noemen hij stelt zich zelf vele vragen eer hij zal doorgaan

                                       wat de stokstaar eerst wilt weten is of de kust wel veilig is dan vraagt
                                       hij/zij zich afof hij wel door mag gaan vanop zij kijkt hij je dwingend
                                       aan zeker als je iets doet wat hem niet bevalt want naar hem moet je

                                       luisteren terwijl het hart van de mens om mildheid en zachtheid vraagt
                                       ook al is die mens kordaat het stokstaartje wijst je er op dat je boosheid
                                       je uitvallen je willencontroleren van andere zoals ook het willen zeggen

                                       aan deze en gene allemaal te maken heeft met een soort angstige onzekerheid
                                       een onvoldoende beseffen dat je inderdaad je leven zelf in handen hebt
                                       en dat dit de dood overstijgt ook zegt het stokstaartje jezelf niet in een

                                       stoer gedrach hoeft te manifesteren het stokstaartje zal jou op een dwingend
                                       wijze tot de orde roepen bij de plaatsiname mag je de oerangsten en de
                                       instinctieve gevechtskrachten gaan omzetten in positieve bewustzijns
       
                                       energie zodat je met de oude giftige slang in jezelf kan afrekenen
                                       als het stokstaartje op je pad ontmoet zal hij je vertellen dat jij jezelf
                                       misschien de das om doet maar denkt dat andere je de das omdoet

                                       of ga jij op een liefdevolle manier met jezelf om en zal je zonder macht
                                       en kracht de zaken willen veranderen en ben je niet bang om zelf
                                       gekwetst te worden het stoksteertje zegt aan de mens kwets jezelf

                                       niet zet geen stekels uit keer je liefde inwaards en je zult je rustig voelen
                                       en veilig het leuke hiervan is dat je niet meer gekwets zal worden door
                                       niet door jezelf en ook niet door de andere de giftige scherpe harde

                                      energie van de pijlen die men op de andere richt is niet bepaald het
                                      voorbeeld van vrede lievend vertrouwen kijk je nog uit je doppen
                                      om de ander aantevallen vraag jezelf af of het niet wat minder paranoide

                                      kan zou jij ook niet in liefde en zachtheid willen thuis komen want
                                                    zonder milde liefde word het leven onmogelijk
                                   

klaproos1945

#81


                                                  de harpy~13 de dood

                         de harpy is vernoemt naar de gevaarlijke wezens uit de griekse
                                 mythologie hier wil ik niet verder op ingaan

                         de harpy is een van de grootste arenden bewoner van de laagland
                         regenwouden de harpy is in zijn relatie monogaam ze blijven tot
                         in de dood bij hun partner de harpy draag iets van de gouden kracht

                        inzich die een goede bassis vormt met haar inhoud en de vorm wil zij
                        zuiver en edel dat gene uitdragen wat hoog in haar vaandel staat
                        het zijn de idialen van het onschuldig lam de harpy wil de boodschap

                        van het leven uitdragen een goude glans omstraalt zijn wezen zij is
                        de wachter een eeuwige bewaker van het heiligste goed de harpy
                        wil er op toezien dat niets edels aan het leven word ontnomen

                        de goeden krachtschaal kan blijven bestaan alleen zij  weet wanneer
                        de rechtvaardige rechters zich weer willen vervoegen bij het symbool
                        van goedheid en onschuld de harpy houdt de wacht en is gerust

                        zij is de grootse verdeiger die er bestaat niemand zal haar heiligheid
                       ontnemen op haar kan je rekenen oervast en eeuwig de harpy weet
                       je het volgende te vertellen laat alles rijpen zolang als dat noodzakelijk is

                       door niet voortijdig het nest te verlaten ga niet voortijdig weg van de plek
                        waar het rijpings proces plaat heeft genomen in een beschutte plaats
                       laat de gevoelens tot rijping komen dit is je inhoud geduld in het weten

                       waar je eigenwaarde ligt van het leven weet je beschermd in jezelf
                       je hoeft niets anders te doen dan te zijn in jezelf weet dat niets of niemand
                       in jezelf kan schenden wat heilig is ook je waarden of je lichaam niet

                       voel de eigen rust en trek niet ten strijden laat de dingen op je af komen
                       en vertrouw jezelf want jijzelf bent je eigenwaarde debewaker de krachtige
                       graniet rots het oer fundament van je eigen IK en de scepter die je draagt

                                        straalt liefdeskracht uit in de meesterschap
                                                       van je eigen leven

klaproos1945

#82


                                                                   de haan~14 duivel

                            als een schotel antennen heeft de haan een wijde ontvangst hij luistert
                            en ontvangt alle vibraties in zijn brein zijn constructie centrum in zijn
                            wezen de haan zuigt en drinkt aan de heerlijke waterplassen van het

                            leven zichtbaar genietend van dat gene wat hij tot zich kan nemen
                            kan binnen slurpen en opzuigen de haankip is de mannelijke kip
                            zijn vrouwtje is het hennetje en het jong is zijn kuiken de haan is

                            in zijn soort meestal iets groterdan de hen de haan is ook het symbool
                            van vruchtbaarheid en zal fier en trots zijn mannelijkheid tonen boven
                            op de toren staat de windhaan en als traditioneel attribuut zal je hem vinden

                            op de biechtstoel waar hij door zijn waakzaam gedrag er voor kan zorgen
                            dat we berouw tonen als er iets van verraad het leven binnen sluipt
                            zo als bijvoorbeeld bij het verkoop van granen er woekerwinsten

                            worden behaald de haan zal drinken tot dat hij voldaan is water als
                            symbool van reiniging en zuivering van zelfvervulling en uitzuiveren
                            de haan geeft aan de mens de boodschap mee neem van de buiten wereld

                           wat voelt dat het goed is of het nu om zintuigelijke indrukken gaat of om
                           geestelijke informatie en eten of drinken geef dit aan jezelf ook zegt de haan
                           ik zet mijn poten stevig op de grond en grijp de aarde als het ware beet

                           ik zet me stevig vast en veranker mij zelf op de plaats waar ik sta alsof hij
                           aan de mens wil doorgeven dat je jezelf stevig in de grond mag planten
                           of incarneer jezelf heel stevig op aarde en voel hoe de driehoekskracht

                           in daalt als een weergave van jou moeder-vader-kind zijn grijp je vast
                           aan de takken van de bomen en plant jezelf stevig in de aarde durf al je
                           gevoelens en krachten in jezelf te doorleven zonder de verbodsbepaling

                           gaan we ons overgeven aan ons zelf zonder ons te verschuilen worden we
                           ons bewust van onze eigenwaarde door jezelf vertrouwen te schenken
                           vinden we de liefde weet jezelf geborgen in jezelf en maak je vrij van de

                           afhankelijkheid laat alle angsten varen naar de grote oceaan en voel de
                           ontspanning van jou diepste kern strek jezelf uit tot in grote hoogte naar
                           de hoogste toppen van de bomen en daal neer tot het kleinste hoekje

                           van je tenen neem rijkelijk je plaats in op aarde hoog reiken en toch geaard
                           blijven de haan zegt vandaag mag je   blij zijn dat je me hebt leren kennen
                           want vanmorgen was ik de gene die je heeft wakker gekraait en ik spoor je

                           aan in lichamelijkheid de eigenliefde en de eigenwaarde misschien ook de
                           sexualiteit maar je ook de onwaarheid te laten zien ze liggen heel dicht
                           bij elkaar alleen de ware liefde staat nu tegenover de haan het is de liefde

                           die geen angst kent maar is maar is wel de ultime harmonie

                           

klaproos1945

#83

                                                          het nijlpaard~16 de toren

                        het nijlpaard is de grootste en algemeensten soort uit de familie
                        der nijlpaarden ze leven in en om het water rivieren plassen en
                        meren ook komenzij voor bij moerassen in het grootste gedeelten


                        van afrika nijlpaarden zijn een belangrijk onderdeel van hun ecosysteem
                        de meren zouden zo goed als levenloos zijn zonder hen zij spuiten als
                        het ware vrijwel steriel bronwater en door hun bemesting voelt de

                        gehele gemeenschap zich ondersteunt overdag is het nijlpaard te vinden in het
                        water het water beschermt hem tegen oververhitting uitdrogen en zonnebrand
                        's nachts verlaten zij het water om te grazen zij legt vaste paden aan naar de

                        de groene weide en zij eet het liefste het korte  gras de paden die zij aanlegt
                        kunnen variëren van 10 tot 15 km dat is de afstand die zij ieder nacht aflegt
                        het nijlpaard eet dan zo'n 60 kg gras hij/zij heeft een kop zo rond als de zon

                        en zwemt als een zonnevis met leeuwen aanschijn als het nijlpaard zwemt
                        maakt hij het merendeel de schoolslach want hij wil leren hoe hij verder
                        geraakt in het leven  met een soort braafheid alles wat hij/zij doet loopt

                        gestructureerd gepland en naar regels door de vele gewoonten waar hij/zij
                        zich niet zo snel van af laat brengen wat het nijlpaard wel kent is een
                        andere gewoonte aanleren hier in zal hij helemaal niet koppig zijn en wat

                        dat betreft kunnen wij van hem iets leren het nijlpaard zegt mijn centrum
                        is de innemende zomerronde uitstraling en die wil ik graag behouden
                        ook al kan ik last hebben van springende insecten vooral in mijn nek

                        zo erg soms dat ik zou willen weglopen toch moet ik beseffen dat het juist
                        om de rode energie gaat in mij zelf die vraagt om een spontane uitgroei
                        het is ook de energie om spontaan als uitlaatklep te dienen als het gaat

                        om mijn vastgezette structuren en het luisteren naar mijn innerlijke kracht
                        het zal mij helpen om mijn innerlijke kracht naar buiten te stuwen want
                        oppotten heeft geen zin het nijlpaard weet dat hij/zij het beter niet kan

                        afremmen of vastzetten want daar word mijn huid zo gevoelig van en
                        kwetsbaarbarheid want een geschaafde huid is mijn pijnlijk geraakt zijn
                        en dat verdwijn bij mij niet zo snel vooral met contacten met ander probeer

                       ik me te verstevigen het voor mijn ik blijven opkomen blijven mijn reflexen
                       soms achterwegen in de vergelijking van mijn omzichtigheid kan mijn nadenken
                       bestudeerend zijn en bewandel ik mijn pad voorzichtig weet dat de nobele uitstraling

                       van een nijlpaard er is omdat hijzij kan wachten met veel geduld kan zij andere
                       voor laten gaan in een tijd van wachten heeft zij begrip voor de zwakkeren
                       vanuit een soort luiheid of gemakzucht laat hij/zij zich passeren want zij weet

                       dat het wel weer overgaat zo van laat maar gebeuren want mijn toren stort
                       niet zo gauw in het nijlpaard zegt ook je hoeft jezelf niet steeds aan te passen
                       want hierdoor neem jezelg te weinig intiatief in die zin ben je eigenlijk net als ik

                       veel te braaf en te goedhartig in het goed vinden het is de koek gelijk verdelen
                       en pas beginnen als een ander het zegt die ander is dan de dirigent van jouw zijn
                       en schrik dan ook niet als je jezelf bij de staart voelt gepakthet is als een wenen

                      omdat gene wat achter je ligt als mens doe je er goed aan om dit geen voorbeeld
                      te nemen aan dit gegeven de boodschap die het nijlpaard voor je heeft is kam
                      rustig je haren uit tot dat ieder detail meer overblijft haal de knopen uit je haar

                      doe het rustig aan en neem er alletijd voor verzorg je eigen huid voel je beschermd
                      onkwetsbaar je immuniteit goed ingeduffeld in je eigen ik zijn vraag je eens af of
                      je op je tenen loopt omdat je andere stoort wat je eigenlijk door je zachtheid

                      opoffert ten voordelen van de andere ook mag je jezelf afvragen of je wel voldoende
                      los laat of ben je juist zo iemand die het nog wilt vast houden in welke maten dan
                      ook hou je het nog vast heb je nog moeite met je ontlasing vraag jezelf ook af

                      waar houdt ik nog iets in achter de hand in mijn gedachten en mijn concrete
                      realiteit zie je handen als een heerlijke instrumenten ga genieten van je zijn
                      laat je handjes wapper strelen pot geen enkel gevoel op transformeer jezelf

                      naar buiten in een oranje gevoel dat zal ontplofingen voorkomen in deze
                      vruchtbare tijd van produceren creëen vrij worden en zijn in een onophoudelijke
                                                     beweging van bevrijd worden

                                                         maak van onecht echt
                                                  weet dat het kortstondig kan zijn
                                                  als je oude toren is afgebrokelt
                                                      blijft er een ruwine over
                                                      wat ga je hier mee doen
                                           help je jezelf of vraag je om een wonder
                                              zie het verband van je mogelijkheden

                     

                       

klaproos1945





                                                            de kat~17 maan

                    communiseren met katten zal de band met hem of haar wederzijds versterken
                    er zijn verschillende manieren om de signaal van de kat te bekijken en kat zal
                                         ze begrijpen als de mens ze toe past

                   @ blazen het sissende blaasgeluid hiermee geven de katten hun ongenoegen
                       met het uiten hier van begrijpen de katten zich onderling uitstekend als de
                       mens dit blaasgeluid aan de kat geeft zal zij u uitstekend begrijpen wanneer
                       ze ongewenst gedrag vertoont
                 
                  @ ogen samen knijpen hiermee geeft ze aan dat haar territorium veilig is zoiets
                      als hier kun je veilig slapen wanneer je als mens de ogen samenknijpt naar
                      de kat toon je toon je dat je deze kat vertrouwt

                  @ spinnen en tegelijkertijd de nagels strekken de kat bedoelt hier mee dat ze zich
                      veilig voelt  bij je de kat kan het ook op een andere manier aan je laten merken
                      en het is aan jou om te zien wat de kat doet om het je te laten zien

                  @ de beide ogen sluiten hiermee geeft de kat aan dat ze zich ontspannen voelt
                      en rustig als mens ken je als je je ogensluit deze toestand bij de kat opwekken
                      of verstevigen en ook kan je dit hiermee versterken zodat de kat zich kan ontspannen

                 @ kopjes geven aan elkaar als teken van affectie ook geven ze wel eens kopjes aan
                     voorwerpen om een hartelijke vriendelijke manier van stemming te signaleren
                     als mens kan je kopjes geven aan muren of meubels om de omgeving van de kat
                     in een hartelijke vriendelijke stemming te brengen

                 @ vast nemen bij het nekvel een volwassen kat is te zwaar om veilig bij het nekvel te
                     worden opgetild wanneer de je echter de kat stevig in haar nekvel pakt zonder haar
                     op te tillen zal zij zich heel rustig houden de kat reageert nu alleen nog op heel
                     dreigende impulsen ook als de kat op de arm gedragen word en je niet wilt
                     dat ze weg springt is het genoeg als je haar nekvel pakt en stevig vast houdt

              de kat vertoeft in het het lichtgele veld van de epifyse op volle toeren alsof de ijle
              ochtendzon in haar kopje woont ze lijkt soms op een filosoof als zij hoog in de roze
              wolk vertoeft kan zij je dan vriendelijk aan kijken en je dan vragen wat zeg je eigenlijk

              ik ben vandaag een beetje verstrooit de kat zegt ook wacht je het antwoord af of ga
              je meteen verder in je eigen droom wereldje want in dit wereldje van fletse ijle sferen
              zal ik als kat door het leven baden ook al kan ik soms iets te pietepeuterig zijn of

              zelfs iets te kritisch uit mijn hoek komen eigenzinnig zo als ik ben iets te fijnzinnig
              te voorschijn springend zo van oei daar heb ik jou toch bijna omvergeblazen dat
              komt zegt de kat omdat is zulke flinke gedachten over mijzelf heb de kat merkt

              ook wanneer er vaak getwijfeld word aan de waarde van mijn zijn automatisch zet
              ik mijn pootjes dat waar het goed is mijn gedachten zijn kritisch ingesteld dat komt
              door mijn karakter omdat datgene wat onbegrijpelijk lijkt bij mezelf observeer en

             noteer om dan te concenteren dat het ver van mij afligt de kat leeft in haar eigen droom
             wereldje als het ware op een klein eilandje waar hij/zij kan ervaren en zich gewoon kan voelen
             om haar leven te beleven op haar eigen manier ook zegt de kat aan de mens heb geen
 
             bemoeinissen met de ander dan is de tijd aan jezelf deze tijd besteed ik aan het leven
             wel te verstaan want de mens hoeft zich niet in de hoge sferen terug te trekken of
             afgesloten te leven in het warmhartige aardse leven maak jezelf een gezellig bestaan

            waarom zou je je lalveloos drinken of jezelf brengen  in een roes of daar drugs voor gebruiken
            soms  probeer ik te overdrijven zegt de kat als ik vergeet om tot mijzelf te komen
            en nog de sprong moet wagen omdat ik nog uit het oerei aan het springen ben zorg er voor

            dat je met bijde voetjes goed op de zwarte grond beland in de aardse realiteit gaat creëen
            door creatief bezig te zijn in gedachten en daden zonder overhaasting want weet jezelf
            hebt de tijd om rustig te wandelen op deze aarde is het de keerzijde van de madaille

            van een diep maan gevoel vind de rust van een sterke boom blijf waakzaam en ben klaar
                    voordat je uit het oerei springt en weet dat je veilig bent in je eigen zijn
                 



klaproos1945



                                                            de luis~18 ster

                            je zult het niet geloven ze hebben mij tot ster gemaakt de dieren
                            en de mensen ollee de luist zegt ik heb een leven als god in frankrijk
                            het leven komt mij voor als een leven op een zeer hoofdje dit is mijn
   
                            terrein de luis is beetje bazig dit is mijn terrein en je ben het zelf die
                            mij nog vrij spel geeft als is het hoofd van de keizer of zit ik bij het
                            nijlpaard in de nek het kan ook zijn zegt de luis dat ik de horens van

                            de os recht op laat staan dit alles maakt de luis helemaal niets uit
                            de luis richt zich op manifesteert zich en voelt zich de koning te
                            rijk triomfantelijk maakt zij haar danspasjes zich voedend met ons

                            bloed de luis maakt je tot hem/haar onderdaan want de luis zegt bij
                            zijn ontmoeting op jou pad in hoever lat jij alles bij het oude word het
                            de tijd om jezelf niet meer te onderdrukken of onderdrukt te worden

                            om er achter te komen dat we eigenlijk de schijn heel hoog weten te
                            hoeden en zegt de luis we willen eigenlijk niet weten van elkaar dat
                            we bestaan daarom voel ik me thuis tussen als die haren want daar

                            kan ik me goed verstoppen de luis krijgt hier vrijspel en kan lekker
                            gekke fratsen uithalen omdat jij in jouw kinderlijke levenspel eigenlijk
                            niet wilt of durft jezelf te zijn of anders gezegt je wilt het innerlijke

                            kind niet meer te ontmoeten of je durft geen kinder achtig gedrag meer
                            te vertonen omdat de confrontatie met de luizen vraagt om een bevrijding
                            van de pure levens energie zeg eens aan jezelf de ongezouten waarheid

                            dit zal in het begin een beetje flauw overkomen om het zonder inhouden
                            zonder vasthouden aan het oude gedragspatroon of zonder jezelf schrap
                            te zetten in de ij zere structuren van behagen de luis zegt ontluis jezelf

                            en het leven zal jezelf belonenhoudt jezelf niet langer gevangen zoek de
                            oorzaak in de vraag waar houdt ik mezelf gevangen en compenseer je
                            de vraag van schoonheid aan de buitenkant omdat jezelf vind dat de

                            schoonheid van de binnenkant niet de ware schoonheid is het inzicht
                            is nog verbonden aan de oude normen en waarde van het oude aan
                            geleerde gedrag blijf zonder dat gegeven je afvragen waarom zou

                            ik mezelf geen vrijheid geven om de grenzen te verkennen en eventueel
                            bij mijzelf te verleggen die gene te zijn die ikzelf ben durf de ruimte te
                            ervaren in jezelf zegt de intuïtie dat je kan gaan manifesteren zo als je

                            werkelijk bent houdt je jezelf nog stilletjes thuis in je eigen marskracht
                            gefrustreerd door kwaadheid verbijtend omdat je jezelf geen kans geeft
                            om je uit te leven nu word het tijd om geboren te worden in je ik krachten

                            blijf niet hangen in de moederschoot want dan kom je onder de luizen
                            beten te zitten door de afremming bijgevolg kan je dan de situaties
                            ook nog naar je toe halen die de remmingen dan nog ondersteunen

                            weet dat de basis oorzaak bij jezelf ligt hoe jong je ook bent de tijd is om
                            je weet het je weet het zelf wat je er aan mag doen een vraag om verandering
                            aan te brengen in structeren waar binnen jij jezelf als vrij kan gaan beleven

                            er word eerlijkheid van binnenuit gevraagt haal jezelf uit de schijnwerkelijkheid

                                                       

klaproos1945





                                                     de gaai~19 de zon

                        de eik is afhankelijk van de gaai omdat zij?hij de eikels verspreid in het bos
                        ze verstopt de eikels als voedselvoorraad in de zachte omgewoelde grond
                        waar ze dan enkele plekken vergeet en de nieuwe eikenboompjes zullen

                        ontspruiten de gaai komt voor in de cultuur gebieden hoofd zakelijk in de
                        cultuur bossen van midden en zuid europa in de nieuwe woonweiken is zij
                        minder te zien maar als de bomen hoger worden neemt zij ook daar haar

                        plaats in de gaai is daar dan ook volledig aanwezig de gaai heeft het karakter
                        van een scarabee ze verzameld alles inzicht voedsel voor hem/haar jongen
                        het kiemen en groeien de gaai zegt wees steeds vooruitziend zorg voor een

                        voorraadje snel en kwiek lachend naar de zon staat de gaai borg voor het
                        voortbestaan van het leven zich elke dag werkt zij zich bij in het bijeen
                        scharrelen van zijn noden van vandaag en ook van morgen kordaat en

                        krachtig maakt zij/hij een breuk met de oude bestaande zaken om ze in
                        een nieuwe vorm te gieten in zekere zin breekt de gaai de neptuaanse
                        ijle nevel ze kijkt naar de goede aspecten van zijn omgeving en mede

                        bewoners omdat gene in een ander licht te zien zodat de oude pijnen
                        zullen verdwijnen de gaai is in staat om te breken met dat gene wat dient
                        achter gelaten te worden ze loopt vooruit met de nieuwe dingen in haar/zijn

                        snavel voorzienend tegelijkertijd is zij degene die oude wetten kan verbreken
                        en zich sterk geconcentreerd de krachten weten in te zetten om iets nieuws te
                        maken de gaai zegt ben een revolutieoneer maar let tegelijkertijd op dat je bij

                        jezelf de krachten gaat forceren buiten en binnen jezelf de gaai wilt je tonen
                        hoe je op affectieve wijzedeze kan laten doorstromen en inzetten de gaai zegt
                        ook als je een knoop wilt door of verbreken dan doe dit met een klap en ga met

                       veel aandacht en geduld het nieuwe opbouwen hak hier voor desnoods een tak
                       in honderd stukken oersterk in je karakter als de eik waarin ik me nestel maant
                       zij ons aan om actief aan het leven deel te nemen het leven zien van de zonnige

                      kant vooruitkijken oplettend wakker blijven om te doen wat we voelen voel het
                      tikje in je nek als de gaai zegt nu ga je jezelf even te buitendoe maar rustig aan
                      het komt allemaal goed doe de noodzakelijke handelingen die onder je eigen

                      toezicht staan leef in vrijheid bestudeer bekijk en ga zien zet de zintuigen open
                      en laat de bron stromen door de beek het een energieke rivier kan worden die
                      stroomt door berg en dal zowel onder als boven de grond stromend tot aan

                      de grote oceaan zoals de emoties boven komen die de oerkracht in zich heeft en
                      de zon gaat onder om de volgende dag weer boven zal komen de nevels zullen
                      oplossen in haar wonderbaarlijk licht laat dit licht naar jezelf toestromen jezelf

                      genezen kun je al zien dat een ander niets zal toevoegen ook zal de ander er niets
                      aan kunnen af doen nu de zon in je leven is zegt de gaai kinderen geef de warmte
                                       door die ik jullie gegeven heb begin je eigen leven
                 

klaproos1945


                                                     de wolf~20 het laatste oordeel


                         de wolf is een sterrenbeeld aan de hemel in het zuiden de rechte klimming is een
                         term in de astrologie het is gebruikelijk de positie van de hemel te bepalen
                         met dit hemelobject ten opzichten van de hemelequator de hemelevenaar

                        het stijgende snijpunt van de ecliptica met de hemelevenaar geeft de positie
                        van het object ten oosten aan dit word ook wel het lentepunt genoemd omdat
                        wanneer de zon dit punt passeert de lente begint het lijkt er op dat er geen

                        geen standaard notities bestaan in dit tijdsbestek van de rechtklimming
                        de wolf staat symbool voor een soort van gemakkelijkheid zoals het gemak
                        hoe iets opgebouwd kan worden zo weet men dat zich alles geleidelijk aan

                        zal opbouwen ook in de gemakkelijke communicatie zonder forceren tekenen
                        we dit plan glooiend draaiend nemen nemen we de zachte bocht de wolf
                        reikt hierin de hand en zegt je hoeft alleen in het vertrouwen hier met me mee

                        te gaan ik zal je tonen waar je jezelf kan vinden en mijn woord geven op mij
                        kun je rekenen en samen gaan we voluit in zeewant wij spreken in de zelfde
                        golf lengte we voegen ons in de wendbaarheid en gaan uit van een flexibele

                        opbouw meedraaiend met de stroming van het leven de wolf zegt dan ook
                        maak het jezelf niet te moeilijk wanneer je beneden aan de berg staat en je jezelf
                        naar boven zou willen schieten om naar de top te gaan ga dan om de berg heen lopen

                        in een spiraal naar boven en voor dat je het beseft ben je boven op de berg
                        langzaam aan zodat geen steile hellingjou bezwaren kan zo zal een rustig verloop
                        jezelf boven op de berg brengen als iemand de wolf op zijn pad ontmoet doet er

                        goed aan zijn eigen grenzen te respecteren hij als wolf is vastbesloten deze weg te
                        bewandelen als geen andere kruis zijn vooropgestelde pad nooit elkeen heeft zijn baan
                        zijn ruimte dit mag gerespecteerd worden als een zwemmer die zijn baan heeft bepaald

                        ongestoord wenst te zwemmen in zijn eigen zwembeurt men zal een boterzacht moment
                        ervaren als men doet wat men zelf voelt enerzijds je pad aanwijzen jouw pad word aan
                        gelegt door de grenzen van jouw zijn in een territorium van je eigen weg zodat niemand

                        jezelf nog in de weg zal lopen geloof in jezelf blijf de werken uitvoeren onderwijl
                        doorgaand aan een gevoel van zichzelf horen en volgen tot aan de voltooiing is de
                        noodzaak van een diep inzicht dat het leven vraagt rustig verdergaand wetend wat we

                        doen de wolf zegt doe dit zonder aarzelen volbreng dit opbouwende werken op de weg
                        die het innerlijke leven aanwijst in de intuïtie en de wijze overdenkingen door een
                        bezonnen handelen in een weloverwogen tijd wetend dat het de moederstem is in

                        een sterke vaderbasis stippel innerlijk uit ga er voor als je voelt dit is oké zonder dat
                        je jezelf er roet in laat gooien volgen we het innerlijke gevoel als de wolf nemen we
                        onze taak op schrander zorgzame wijze als een lid van een wereld familie

klaproos1945





                                    Javaanse schubdier~21 het universum

                   dit schubdier komt voor in zuidoost azië is familie van manidae
                   het meest van de tijd brengen zij door met het slapen in hoge
                   bomen de rest van de tijd al etend met hun tandloze mond

                   zich voedend met mieren en termieten de langetong is kleverig
                   zodat het voedsel er aan kan blijven plakken de stelletjes paren
                   in de herfst ze krijgen hun nageslacht in het winterhol en zullen

                   daarna nog driemaanden voor de jonge blijven zorgen wanneer
                   het schubdier de tijger of de nevelpanter ontmoet zal het schubdier
                   zich om het jong heen draaien om haar jong en de zachte buik in

                   bescherming te nemen haar klauwen zijn sterk en hebben lange
                   nagels om grondig te graven opzoek naar voedsel wij leven solitair
                   dus niet in gezelschap van andere van ons soort onze activiteit en

                   nemen plaats zonder het bijzijn van andere men noemt ons daardoor
                   een introvert soort we gaan op het ritme van de regelmaat op een
                   krachtige wijze verder ook draven wij niet door wel gaan we rustig

                   lopend verder in een fier dragende levenskracht zowel uiterlijk als in
                   onze innerlijke inhoud het schubdier voelt zich sterk als een boeren
                   paard goed beschermd in het veilige huis van zijn lichaam de mens

                  die het schubdier ontmoet hoort diens vraag heb je wel genoeg zelf
                  respect of kom je niet naar buiten omdat je de confrontatie ontloopt
                  of vlucht je weg van jezelf door er bijvoorbeeld geen moment er bij

                  blijft stil staan dat je in het hier en nu wilt leven jezelf eigenlijk helemaal
                  niet beschermt kan voelen of veilig zijn in je waardigheid van je eigen
                  lichaam IK als schubdier raad je aan even stil te gaan staan bij jezelf

                  stop zeggend kom je bij je voeten op de aarde in het hier en nu word
                  bewust van de eigenwaarde in het volste respect worden gevoeld vlucht
                  niet langer in het herken van je eigen waarde ligt de immuniteit verborgen

                  toon de gezonde fierheid gekoppeld aan de inhoud ga opzoek naar het meest
                  edele in jezelf maak het rein en schoon ontdoe je van de slakken die verdrinken
                  in het lagere zelf en kom tot het hogere bewustzijn om met jezelf in het reine

                  te komen zowel innerlijk als lichamelijk noch in een donkere gerichtheid van jezelf
                  noch tegenover het lagere in de buitenwereld reinig jezelf van al dat gene wat
                  je zelf innerlijk verstopt ontdaan van je eigen duistere samenklittende zelf

                  zal men komen in een schoongemaakt zuivere zijn til jezelf op in het maken van
                  schoonschip weet jezelf gedragen door de wind van het leven zo raakt men het
                  gemakkelijke cadens het schubdier zegt doe maar spring op mijn rug want ik ben

                  diensbaar ingesteld vooral naar die gene die zwakker zijn dan ik want ik geef niet
                  gemakkelijk op daardoor overwin ik de harde woeste tijden met of zonder tanden
                  dat speelt geen rol in het leven het is het karakter dat telt en heb je geen buitenkant

                  meer nodig voor wat dan ook maakt ervaar zo het einde als een begin van nieuwe
                                                          mogelijkheden

klaproos1945





                                                                  de blanco kaart

                                de aalachtige paling                                               de zwarte beer

                                de aal spreekt laat de popelers goed draaien zodat je kan doorgaan
                                als je van start gaat zet de moters aan bereid je voor op de reis en
                                verwacht er het aller beste van nu zal je vertrouwen worden beloont

                                de aal vraagt nog even geduld want weldra zal de reis aanvangen

                                de zwarte beer zegt nog even stoeien in het gras als je gaat spelen
                                met groot en klein ja ja zegt de grote zwarte beer grinnikent geeft
                                de beer zich over aan de ja van het levensspel doe je mee scheppen

                                    vanuit jouw vruchtbaarheid de kern van jezelf
                                            creëer laat vrij baar en maak
                                            de schepping van jezelf zijn