totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945






                                                             coyote prairyhond en dwaas

                                  de wijsheid is vaak de bedrieger als eveneens de grappenmaker
                                  wanneer de coyote vol plezier zijn levenspad bewandeld met een
                                  aanpassings vermogen word de coyote ook we de leraar en de

                                 hoeder van de magie genoemt hij/zij herinnert ons aan onze eigen
                                 mogelijkheden we mogen deze zien als het begin van een nieuwe
                                 levens face het word tijd om meer balans te vinden tussen werk en

                                 genieten de wolf is een onzettend inteligent dier dat zijn best doet
                                 om alle probleme en moeilijke situaties te vermijden laat nu niet
                                 je verbeelding op hol slaan als de wolf in je leven verschijnt het

                                 zijn cosiale wezens die de rituele gedragingen kent die geplaats zijn
                                 in de magie al zijn we induvidueel bezig waken doen we altijd we
                                 kennen in de roede geen verdeeldheid als het gaat om het vertrouwen

                                 van eigen indrukken dit is het deel van de les die de wolf ons leerd

klaproos1945




                                                     de salamander staven drie

                               leeft bij voorkeur op natte plekken het water en de vochtige
                               atmosfeer zijn onmisbaar bij de ademhaling vandaar dat de
                               mensheid zo goed zich vrij kan voelen om te ademen en is

                               het 't ruime uitzicht dat de dagelijkse bezigheden breekt het
                               moment van inzicht te verkrijgen over alles wat er speelt
                               in het leven voel de frisse wind die je adem opneemt zelfs door

                              de huid van je lichaam de kluizenaar verteld een kleine anekdote
                              omdat deze in de legging van de wolf voort kwam en het wijds
                              uitzicht over ge zee kan haar.hem wel bevallen het in de wedergeboorte

                             van de magie en de spiritualiteit kan voelen als een nieuw begin
                             waar het oude plaats heeft gehad in harmonie en vrede door
                             een subtiele manier veranderen we de kleur van de emotie

                             die een vernieuwing brengt in onze basis van een relatie
                             de groene andis is een geschenk dat als huisdier word gehouden
                             en laat zien dat we dankbaar zijn voor dat gene wat in ons leven

                                                                aanwezig is
     
                                                           

Troubadour

Vraagje.
Normaal als ik wandel, geniet ik van de dingen om me heen en als ik een hert zie, zie ik een hert zonder daar een speciale betekenis aan toe te kennen, net als met andere dieren overigens, heb de laatste jaren al van alles gezien hier, dassen, marters, vossen, uilen en ga zo maar door.
Een paar jaar geleden wel een gesprek met een das gehad, kwam recht op me toe lopen, scharrelde wat bij me in de buurt rond en ging vervolgens zijn/haar weegs schrok niet van mijn stem.
Maar nu de vraag, zelden zie ik muizen als ik wandel, gister stak tijdens een wandeling tot twee keer een muis over mijn pad, kan dit een betekenis hebben?
Met vriendelijke groet
Dirk Jan

IKKE***)

Dag Troubadour,

Dat de muis je bij is gebleven op een andere manier dan bijvoorbeeld het hert wat je tegen kwam tijdens een wandeling geeft mij altijd te denken.

De muis staat voor aandacht voor het detail. Muis staat ook symbool voor grote golven van energie. Naar de mens vertaald is dit op zowel geestelijk als lichamelijk niveau.

Muis is op haar best wanneer zij dat wat haar overkomt tot zich neemt, overweegt enz en dan pas tot actie over gaat. Dit doet ze weloverwogen en recht op haar doel af. Qua energie je grenzen aangeven en niet bang zijn. Luister goed naar jezelf. Wees jezelf.

Het kan ook zijn dat er op dit momenten mensen aan je "trekken" muis roept je dan op om kordaat te handelen nadat je innerlijk overleg met jezelf hebt gehad wat passend is bij jou zodat je bijvoorbeeld kunt zeggen: Nee dit wil ik niet en de beslissing neemt die passend is bij jou.

Het cijfer 2 geeft dualiteit aan, je zag twee keer een muis.

De energie van muis is z`n 5 a 6 weken actief dit koppelt men aan de tijd die de muis besteed aan het zorgen voor zijn jongen. Daarna moeten ze het alleen zien te redden.

Lana



Troubadour

Dank je Lana, ik kan hier iets mee, moet inderdaad beslissingen nemen en bij mezelf blijven, ik denk dat de dualiteit er in zit dat ik me teveel probeer het standpunt van de ander goed te praten en zo mijn eigen gevoel ga negeren.
Dank je.
Groet Dirk Jan

Varen

De Muis is meestal een ongewenst huisdier in elk nederlands huishouden, maar bij de Native Americans heeft elk dier ons een spirituele les te leren.

Als er muizen op je pad komen, welke boodschap krijg je dan?   

Als ik lees wat de Medicijnkaarten over de Muis te vertellen hebben, moet ik astrologisch onmiddellijk denken aan het teken Maagd,

Want Muis zegt: "Om iets te kennen, raak ik het aan met mijn snorharen."

Paradoxaal genoeg is dit zowel een grote kracht als een grote zwakte.

Het is goed voor je om zaken van dichtbij te bekijken, het is goed voor je om aandacht te besteden aan details, maar het is slecht voor je om elke kleinigheid in nog kleinere delen te ontleden.

Muis heeft vele roofzuchtige vijanden, waaronder vogels, slangen en katten. Doordat Muis voedsel vormt voor veel dieren, is zijn vermogen om overal gevaar te bespeuren hoog ontwikkeld.

Onze zogenaamde beschaving is een zeer ingewikkeld geheel van componenten. Om er je weg in te vinden, heb je elk jaar meer organisatievermogen nodig.

De kracht van Muis kan je hierbij goed te pas komen. Dingen die in de ogen van anderen onbelangrijk lijken, zijn voor Muis van levensbelang.   

Mensen met de kracht van Muis veroorzaken nogal eens boosheid bij mensen met andere kracht, omdat ze zulke vitters zijn.

Mensen met de kracht van Muis zullen het pluisje op je jas opmerken..   

Het kan zijn dat als je persoonlijke kracht die van Muis is, dat je misschien een beetje bang bent voor het leven.

Je bent echter zeer goed georganiseerd en hebt voor alles een vakje.

Als Muis verschijnt vertelt het dat je nauwkeurig moet gaan onderzoeken. Kijk zorgvuldig naar jezelf en anderen.   

klaproos1945

 de troubadoer heeft een gesprek met de das

zij/hij vertelt ons dat er enerzijds een tijd is voor onze geestelijke zoektocht

en anderzijds een tijd voor de meer aardse bezichheden en er is een tijd

aangebroken waarin we praktische dingen na streven

dit zijn vruchten die we gaan afwerpen de das zegt ook

dat we mogen en kunnen vertrouwen op onszelf en onze mening

in de herfst gaat de jonge das zijn eigen weg

als we de das tegen komen betekent het dat we genoeg weten over ons zelf

maar ook dat we beter voor ons zelf moeten opkomen

de das doet dit meestal op een agressife effectieve manier

de kans is groot dat door communicatie problemen je onderneming
door mis communicatie gehinderd worden en vertraging oplopen

de das vraagt of je wel over voldoende vaardigheden beschikt

of heb je voldoende ervaring om de dingen op dit moment in je

eentje te klaren misschien moet je eerst leren dit zal een half jaar in beslag nemen

vergeet niet dat jonge dassen in de lente geboren worden

en de muis geeft aan dat we door de bomen het bos niet meer zien


Troubadour

Beste Varen, ook jij bedankt.
Ben zeker geen vitter, maar heb op het moment wel e.e.a. uit te zoeken, het zijn zaken die ik diep van binnen al heb erkend en herkend, ben blij dat ik nu enige bevestiging krijg aangaande mijn gevoel.
Groet
Dirk Jan

Troubadour

Beste Klaproos,
Mijn ontmoeting met de Das is al een aantal jaar geleden maar heeft me destijds de rust gegeven om een aantal zaken onder ogen te zien die ik diep van binnen wel wist maar waar ik niet aan wilde, het einde van een relatie van bijna 18 jaar.
Ik had destijds meer van dit soort ontmoetingen omdat ik mij terugtrok in mijzelf en de natuur, het gaf me rust en helderheid in mijn denken
We hebben onze relatie op een respektvolle manier beeindigd en zijn nog immer goede vrienden, ik vroeg me af wat de muizen te betekenen hadden en inmiddels weet ik dat ik naar mijn eigen gevoel moet luisteren, ok in dit geval heeft het met een relatie te maken, ben er al een paar maanden stuk van, van respekt is totaal geen sprake, maar mijn gevoel blijkt achteraf juist te zijn geweest, het pijnlijke is dat ik het om wat voor reden dan ook maar niet los kan laten,voel me enorm gekwetst ondanks het feit dat ik voelde dat ik de relatie moest beeindigen, het heeft me letterlijk uit mijn evenwicht getrokken, het was een zeer korte heftige ontmoeting, de naam relatie durf ik het eigenlijk niet geven, het heeft me enorm aan mijn eigen beoordelings vermogen doen twijfelen terwijl ik normaal gezien erg zeker en evenwichtig ben, ben tot drie maal opnieuw begonnen  omdat de ander mij verzekerde dat ik het verkeerd zagen liep tot drie maal tegen hetzelfde aan.
In die zin ben ik dus erg blij met muis, besef dat ik nog een lange weg te gaan heb voor ik weer enigszins de oude zal zijn, maar de dagkaarten en deze ontmoetingen geven mij aan dat ik nog steeds het juiste pad bewandel.
Dank en vriendelijke groet
Dirk Jan

klaproos1945

het heeft me letterlijk uit mijn evenwicht getrokken, het was een zeer korte heftige ontmoeting,

de das is nog niet vergeten dat je met hem/haar gesproken hebt
ook al is het een tijd geleden want je hebt mij in je verhaal verteld

en als je neemt dat de das je rustig benaderde mag je dat toch heel bijzonder vinden
het is blijkbaar niet voor niets geweest dat je haar ontmoet hebt misschien is dat

de aan wijzing van je laatse heftige onmoeting die je lied inzien dat het volgens haar
je het verkeerd zien van je levens pad je jezelf niet van de wijs liet brengen

toch ben je aan je beoordelings vermogen gaan twijfelen
en liep je driemaal tegen het zelfde aan

de das zegt heb je wel diep genoeg gegraven
of als er sprake is van hindernissen
heb je dan de moeite genomen om eens onder de oprvlakte te kijken
messchien is het daar tijd voor nemen aangebroken

dank voor de openheid
groetjes      de das

Troubadour

Beste Klaproos
Het onder de oppervlakte kijken heb ik gedaan, de heftige ontmoeting heeft zeker zijn nut gehad, het heeft me dingen duidelijk, pijnlijk duidelijk gemaakt zelfs die ik voorheen niet zag, mijn eigen gedrag namelijk, het heeft me een spiegel voorgehouden en in die zin weet ik dat het dan ook een functie heeft gehad, nu het loslaten nog.
Dank Klaproos
Met vriendelijke groet
Dirk Jan

klaproos1945

het gesprek voort zetten met de das en de muizen

de das zegt bouw aan je onafhankelijkheid
hij?zij vraagt zich af of het een bekroning is zonder doorstroming
je bent in je heelheid vast komen te zitten daardoor kan het zijn
dat deze heelheid niet kan door stromen naar de toekomst

de das roept je op niet op de oude manier voort te borduren
maar de onderliggende oproep van deze kaart is dan ook om
je los te gooien en te bevrijden van dat gene wat je huidige
houding voort brengt

want deze zorgt ( de energie van de das is zeer genezend het is een agressief probaat middel)
de resultaten zullen effectief de bekroning los te laten
die de stagnatie bevordert deze wilt doorleeft worden

de das zegt je hebt wel degelijk iets bereikt
deze ervaringen waren de moeite waard
omdat ze niet overgeslagen zijn toch lijken ze
in het nieuwe enigsinds overbodig en kun je er niet verder op varen

voel je je nog melangolisch of teleurgesteld

de das nodigt je uit om het geleerde in een ander daglicht te plaatsen
laat de warmte tot je doordringen alvorens je de nieuwe koers aanvangt

de muizen vragen je is er nog iets dat al zonnenklaar is
nog over het hoofd word gezien of versnipper je nog de
energie en verwaarloos je daardoor nog jezelf
het aller belangrijkste negeren we graag
en willen we in een afhankele situatie
het niet onder zoeken

vriendelijk groet
de das en de muizen


Troubadour

Dank Klaproos en dank aan de das en de muizen, ik zal mij hier eens in alle rust over beraden of ik niet iets over het hoofd zie, de boodschap is duidelijk.
Met vriendelijke groet
Dirk Jan

klaproos1945






                                        nadat de troubadoer
   
              klaproos de das de muizen heeft bedankt volgde hij het bospad
                       nog een beetje nadenkend over zijn gesprek

             ook de kluizenaar gaat weer naar zijn bankje en naast hem zit de uil
             de toubadoer gooide zijn oude jasje in een plas met water en voelde
             zich nog een beetje dwaas een beetje dubbel en besluit om fluitend

            verder te gaan met het voor nemen de creatieve kant van het leven
            soepel te verkennen behendigt beweegt de das zich als een
            acrobaat om de diversiteiten te leren of te genezen snel in welke vorm

            dan ook van de ervaringen die zijn ontsluierd in de essentie van het hart
            dat door liefde zal bevrijden en ons innerlijk blijmoedig zal maken
            door het leven te begrijpen op een dieper niveau

Troubadour

Dank je klaproos, je slaat de nagel op de kop, het was inderdaad het besluit wat diep in mij al sluimerde en de laatste dagen steeds duidelijker naar boven komt.
Mooi wel dat ik een bevestiging krijg, nu nog mijn gevoel leren vertrouwen zonder die bevestiging te hoeven zoeken, maar ik kom er wel.
Met regelmaat maakt mijn hart weer een sprongetje.
Met vriendelijke groet
Dirk Jan