totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945



                                              de potvis~pentagrammen 3

de porvis is een onder orde van de tandwalvis die zich voedt met de reuzen inktvis
en de pijl inktvis de potvis vangt deze op 3000 meter diepte en bij de vangst van
deze reuzen inktvis gaan ze in een groep aan het werk iedere potvis heeft in de groep

zijn eigen taak zij eten per dag zo'n 3% van hun lichaamsgewicht aan prooidieren
het afval product vanuit hun darmen heet amber en word gebruikt in de productie
van de parfum industrie een belangrijke rol van de potvis word in het boek van moby dick

beschreven en heeft de potvis tot bekendheid gebracht de potvis behoort tot de roofdieren
waar de mannetjes 16 meter lang worden en de vrouwtjes 11 meter zij behoren tot de grootste
roofdieren op aarde en zij kunnen wel 2 uur onder water blijven voor dat zij weer opduiken

en nieuwe zuurstof tot zich nemen zij is veilig binnen haar eigen structuur toch ervaar hij/zij
wat vervelende dingentjes om zichzelf heen zij leeft daar door in een strakke structuur maar
zwaait deze vervelende dingetjes zonder aarzelen van zich af en laat de energieën evenwichtig uitdeinen

over de structuur van haar lichaam de potvis houdt niet van zichzelf te verwaarlozen en zal zichzelf
nooit naar een lager niveau brengen ook bij twijfel weet de potvis zichzelf in eren te houden
in zijn innerlijke veld vind de potvis het negatieve veld dat hem veel te lang kan blijven hangen

in het positieve veld is zijn zelfrespect van geven aan jezelf waar je recht op hebt zorg voor jezelf
zegt de potvis zegt de potvis haal jezelf nooit naar beneden verzuim jezelf nooit en breng er geen
slordigheid in ga keurig door en ga hierin niet te ver blijf bij jezelf in een natuurlijke wildheid

durf jezelf te tonen wie je bent durf je schatkist van wie je werkelijk bent te openen en uit te pakken
ook als je gestrand bent zegt de potvis verlies jezelf niet te zeer aan de buitenkant van jezelf
blijf bij je eigen hart het innerlijke zelf respect in volle glorie bouwen vanuit je eigen hart

de potvis vergeet dit wel eens dit zelfrespect maar de potvis kent de kneepjes van het vak
hij/zij weet tonen en manifesteren is de krachtige wijze die het innerlijke hart erkent voel ....
                       besef zonder nadenken vanuit de totalen inhoud jezelf zijn

klaproos1945




                                                          de jak~pentagrammen 4

              met het gewicht van 1000 kg en een schouderhoogte van 2 meter bereikt de jak een lengte
              bereiken van 3,25 meter waar de koeien zelden meer dan 350 kg wegen zij zijn dan ook een
              stuk kleiner van oorsprong dit kleiner zijn is ook bij de tamme jak zowel de tamme en de wilde jak

              hebben een behaarde kop opstaande schouders en krachtige behaarde ledenmaten de vacht reikt   
              tot op de bodem en beschermd de jak tegen de kou van het himalaya gebergte van de haren maakt
              de mens kleren en tenten en van de jakmelk word boter gemaakt en de mestkoeken dienen als

             brandstof de jak is een uitstekende ploeger voor het tibetaanse volk en zeker multifunctioneel
             hij is rustig en kunstig in zijn evenwichtals een circusartiest gaan zij door de piste balancerend
             op een wiel de mooie strekhouding stevig gestructureerd zich bezig houdend kan zij eeuwig door
     
             gaan de dingen goed laten verlopen zo als ze in het nu zijn soms staat de jak op de plaats te     
             trappelen om in het nu zijn balans te bewaren een soort van doorgaande beweging om in het nu
             te trainen het is de training van jezelf om de stilstand mogelijkheden de houding te hervinden

             opdat geen onheil geschiedt de jak wilt onszelf leren om met de minste inspanning onszelf op een
             veilige wijze in evenwicht te houden wachtend op de punt van een rots wetend dat men op dit
             moment niet verder kan gaan met evalueren doch dat men op het punt staat om de evaluatie

            uit te voeren en zegt de jak bekijk de zaken nog een keer we vallen nog niet om we houden de
            motor draaiende in een perfecte balanswetend dat het startschot gaat komen om verder te gaan
            de jak vertelt je hou je met geduld en uithoudingsvermogen in een soort stilte in jezelf kunt blijven

            hoe je rustig in een absoluut evenwicht blijft waar je nu bent bijvoorbeeld wanneer het verkeerslicht
            op rood blijft staan zie dit dan als een signaal kom even dicht in je nu moment dicht tegen jezelf aan
            en vlieg vooral niet weg zegt de jak met de gedachten naar overal.......................

            als de jak op je pad komt vraagt hij aan zichzelf waaraan heb ik nog te werken in mezelf of waaraan
            loop ik nog veel te snel aan voorbij ik moet even stil gaan staan om de dingen op een rijtje te zetten
            en mijzelf de kans geven om mezelf te doorvoeden met de energie van mijn wezen ik zal even stil

            gaan staan tot ik het totaalcontact met mijzelf heb gemaakt het enige wat ik nu kan doen is stilstaan
            bij mezelf mijzelf zijn dit kan voor de mens heel nuttig zijn hou je bij jezelf zegt het jak blijf even
            waar je nu bent en loop hier niet snel van weg er is een boodschap die zich wilt laten voelen

           die kan dan ook goed gepaard gaan in de communicatie met andere via woord of gebaar dat gene wat
           je in het nu nodig hebt als je nu verder holt zegt de jak ontmoet je deze boodschap niet forceer of
           dwing geen tijdstip af om ergens te geraken .............

            dan kom je waarschijnlijk te vroeg of te laat dan goed voor jezelf is en jammer genoeg beseffen
            we dat niet altijd daarom blijf dicht bij jezelf want je hebt eerst deze boodschap te verwerken er is
            nog iets in jezelf dat vraagt om voltooiing laat jezelf hangen doe even niets..........

          tot het juiste moment dat je weer verder kan gaan doe het met gemak in wijsheid als mens
          het besluit dient te worden gevoeld.... en te worden toegepast met ronde starlingskracht draag je
                                                   
                                           het leven als mens fier soms hoog in gedachten
                                                 de aard van jezelf niet omlaag halen
                               
                                                    twijfelen aan jezelf vraagt de jak   
                                                      waarom bescherm jezelf goed 

                                              faalangst is niet nodig geloof in jezelf op een 
                                                        krachtige onnavolgbare wijze

                                       helemaal van binnenuit gegroeid stralende zonenkracht
                                                           aards en fysiek sterk


                                                                               

           


             

klaproos1945



                                                             de leguaan~pentagrammen 5

           de leguaan vraagt zich af waarom ben ik op deze plaats terecht gekomen hij weet dat hij een
           enorm verspreidingsgebied heeft van mexico tot noord amerika in elk tropische gebied en in
           het bladverliezende loofbomen bos is de leguaan vertegenwoordigt en heeft zich dankzij de

           mens verspreid tot in midden amerika met als gevolg dat hij/zij ook in zuid amerika talrijk is te vinden
           hun oorspronkelijke gebied is mexico het tropische gebied van de campeche en yucadan
           hier hebben zij hun habitat en woont de leguaan in hoge bomen tot op duizend meter hoogte boven

           de zeespiegel zijn zij te vinden daar waar de oertwijfels knagen aan de appel en alleen het
           klokkenhuis is overgebleven zal de leegte zich vullen die word gezalfd laat de rust u wel bekomen....
           zegt de leguaan heel de wonden van eertijds..... corrigeer dat gene waar de bal werd misgeslagen...

           zie de nieuwe inzichten bij en van jezelf  die de wonden van zichzelf kan corrigeren zal de wonden
           wassen en de correcties worden uitgevoerd en geheeld de leguaan draagt een grote bol geestes
           energie in zijn halsklier die opzwelt als het nieuwe vlees gaat aangroeien... het vertrouwen in jezelf

           gaat gestalte krijgen als de rechter halsklier een te grote geest en gedachtenkracht heeft gedragen
           dan geeft zij de ervaring van de gevarenzone als ervaring van de wachter de gevarenzone die geen
           gevarenzone is moeras en vaste grond diep en ondiep water de leguaan waarschuwde voortdurend

           van let op..... kijk uit..... de geest van de leguaan heeft in die zin de gedachten opgebouwd het is
            het onnodige verdedigingsmechanisme het systeem dat zich in het wezen van de leguaan heeft
            gecreëerd de mens die steeds om zich heen kijkt om zich schrap te zetten kijken of er niemand

            is die in zijn ongeluk loopt wilt zichzelf of de ander behoeden voor het denkebeeldige gevaar dat van
            onderen bedreigd als we de leguaan ontmoeten op onze weg zal deze meteen beginnen te
            waarschuwen let op... kijk uit zal de leguaan roepen zij roept vanuit volle kracht de mens

            hoeft het besluit van de leguaan in geen geval te aanvaardenhet is de leguaan zijn overtuiging
            waardoor de leguaan zo gespannen door het leven gaat een gespannen houding die zijn leven
            zo laat verlopen laat jezelf niet bang maken want de leguaan werkt vanuit het wantrouwen

            hij/zij ziet overal gevaar in en maakt de omgeving bang laat jezelf niet intimideren door de leguaan
            ook niet door jezelf want we camoufleren zo de angsten die we hebben broos en kwetsbaar als we zijn
            laten we ons zelf beetnemen door zijn opgeschroefde gedrag ervaar je bij jezelf de angsten en

            gedragingen van de leguaan dan is dit leven er voor om de oertwijfels op te lossen geloof de vrede
            in jezelf het zijn de oeroude reflexen zegt de leguaan die mogen worden omgezet naar de intuïtieve
            wijsheden van de bewustzijns energieën die handelen vanuit het vertrouwen van de bewuste geest

            die het mooie verwacht zet de oerkracht in ten bate van de opbouw in jezelf geef jezelf in geen
            geval over aan je eigen overlevingsinstincten dit is de belemmering van je bewustzijn groei
            ontdek het verdedigingsmechanisme in jezelf dan kan je de oorzaak hiervan vinden en ontdekken

            die jezelf zal vrij maken van de verwachtingen die in de verdediging verborgen zijn tevens heeft
            men dan inzicht in de teleurstellingen die men heeft opgebouwd over zich zelf of de omgeving

           

klaproos1945





                                                        de hond~pentagrammen 6

greyfairs bobby is het verhaal van een trouwen hond in 1858 is een nachtwaker overleden
aan tuberculose en hoewel er niemand zich om zijn graf bekommerde bleef zijn hond bobby
de trouwe waker van het graf van de nachtwaker dit bleef de hond bobby doen totdat hij zelf

14 jaar later zelf overleed en wel in 1872 er staat een standbeeld van bobby binnen de poort
van het zelfde kerkhof en het is tevens zijn grafplaats dit dier is edel te noemen omdat bobby
zijn omgeving in ogenschouw blijft nemen weids kijkend weet bobby de tijd te nemen om bepaalde

zaken te slikken...... de onbestemde angsten de weg te laten volgen omdat bobby weet dat zijn
omgeving goed voor hem zal zorgen heeft hij de moed gevonden om ook goed voor zichzelf te zijn
bobby zegt dan ook zorg goed voor jezelf als mens want oprechte zelfliefde verjaagt alle angsten

heb geen twijfel zegt bobby hierin is het middelpunt van jouw bestaan de erkenning van je eigen
waarde is helemaal aanwezig in jezelf weet je zegt bobby je hoeft niet zo nodig op de vlucht te
slaan weet dat je verzamelt om aan het werk te gaan doe dit zonder angst tot je genoeg verzamelt

hebt want je gezonde verstand laat jezelf gestadig doorgaan in de keuzes maken... de boodschap van
bobby is kijk uit wat je tot je neemt het zou datgene moeten zijn wat jezelf goed doet voelen spontaan
dat voedsel tot je nemen wat goed is voor lichaam en geest het je meteen goed laat voelen en volg

je intuïtie je smaak en vooral je zintuigen dan zegt bobby zul je gewaar worden wat goed voor jezelf is
als je bijvoorbeeld geen keuze weet te maken van de kleur mosgroen of graskleur van de ene kleur kan
houden en de andere niet... dan zal bobby jezelf naar de gekleurde mosgroen bewegen... het aanvoelen

van een dieper weten het innerlijke voelen intuïtief of instinctmatig voelen zo dat je links of rechts kan gaan
leer jezelf daar waar het goed is te gaan wandelen volg je neus zegt bobby wijd je vertakte voelhorens
als het ware op dat gene wat komen gaat of in aantocht is zonder vrees stel jezelf open voor dat gene

wat jij met jou fijn gevoelige antennes kan waarnemen ik ken mijn grenzen hiermee zegt bobby een vlaamse
spreuk zegt wie de oren te luiseren legt aan de wand hoort slecht zijn eigen schande..... hiermee overschrijd
je de grens zegt bobby de symboliek hiervan je mag wel komen maar dit zijn mijn grenzen en tevens is dit

dan ook jouw grens tot hier en niet verder en op deze wijze schermt bobby zijn zintuigen van zijn lichaam af
van energie verlies... de hond richt zichzelf niet zo veel op wat buiten hem speelt want deze word innerlijk
gewaarschuwd en blijft dicht bij zichzelf bewaakt zichzelf en zijn innerlijke domein

                                              de sterke grens afbakening van jouw eigen wezen
                                                                                      is de liefde voor jezelf

                                                              in jezelf vertrouwen is je eigen domein
                                                      zo zal bobby voor eeuwig een voorbeeld zijn

                                                                                    de nachtwaker overdag
                                                                                                              1872
                                                                                       

klaproos1945

 


                                        de vissen~pentagrammen 7

de vliegende vis familie van de straal zeevissen deze vissensoort bestaat uit 70 soorten en zijn geprogrammeerd van 7 tot 9 geslachten zij zwemmen over en in de oceanen in het hoofdzakelijk
in warm topische of subtropische gebied en de borstvinnen zijn hun kenmerk deze vinnen zijn

ongekend groot zij stellen de vliegende vis in de gelegenheid om korte duikvluchten te maken
om aan de roofdieren te onsnappen zijn bij sommige soorten de buikvinnen groot het lijkt bij
deze soorten er op dat de vis vier vleugels heeftals de vis het water verlaat spreidt deze zijn

vinvleugels uit de staartvin is gevorkt en beweegt zich snel om zich voort te bewegen als de rest
van zijn lichaam het water reeds heeft verlaten ook het water hoort bij de aarde zonder water
zou de aarde niet bestaan de vis bevloeid de akkers van het leven en bestrooit het leven met het

water zodat de akkers nooit droog komen te staan de vis symboliseert de mens en dier als een
opgestelde watersproeier in het groene veld leidt in de ochtend glorie als de douw nog op het gewas
en grassen is het aanvoelen van het natuurlijke welzijn en wat we te doen  op welk moment we de

elementen gaan voor zien....... zodat alles gezond kan opgroeien in dat wat mens en dier vanuit het
onbewustebegaan is met zijn eigen natuur zal werken met het voortbestaan stem jezelf juister af op
je doel zegt de vis aanvoelend raak je jezelf doeltreffend maak dat gene wat jezelf nodig hebt waar

om jezelf draaiende te houden zo goed mogelijk klaar zorg voor een goede schroevendraaier de meer
greep heeft op de schroef maak het hart stevig waar dit nodig is zorgzaamheid is een handige efficiëntie
die hand in hand gaan met het leven ga hierbij efficient aan de slag intuïtief je neus en de andere

zintuigenjezelf laten tonen waarheen dit dient te gaan als we gezond wonen in een lijf van heilzaamheid
je leven in een natuurlijke intuïtie voed drink en produceer wees een echt levend wezen dat kan genieten
van zijn aardse besaan zegt de vis laat dit bestaan niet verkommeren de watercirculatie van het vocht

in ons lichaam de inname ervan het produceren en uitblazen is het doorgeve van het evenwicht dat in
stand gehouden word houdt jezelf heerlijk vochtig als een altijd vruchtbare akker hou jezelf op peil
wees gericht op het leven kijk voldaan naar jezelf de akker die er op voorbereid is om het nieuwe zaad

te ontvangen omgeploegd is de aarde fijn gemalen en de kleine voren zijn gereinigd van al wat er niet
in thuis behoord het heeft een complete bevrijding actie doorstaan tot in het nu....... voel jij de blijheid
en de dankbaarheid hierbij het gevoel van voldaan zijn omdat jijzelf deze taak hebt volbracht en hebt

volgehouden omdat jij je eigen basis op een zuivere manier hebt aangemaakt je eigen aard is niet te droog
of te vochtig je bent klaar om opnieuw de zaden te laten kiemen  met een blij toekomst perspectief
beseffent dat alles is gedaan om dit alles zo zuiver mogelijk te laten verlopen

                                                   in de schoonheid mooi geworden
                                            lichaam en geest eendrachtig laten groeien 
                                                         is de basis van het hart                               

klaproos1945



                                                                      de olifant~pentagrammen 8

in de orde van de slurfdieren onderscheidt de olifant zich van de andere dieren de lange slurf
dient als grijporgaan waarmee zij zich bijvoorbeeld van voedsel water en zand kan voor zien
het krachtige orgaan heeft hij zij om bomen mee te verplaatsen of andere opstakels van haar pad

de bosolifant is de bewoner van het Afrikaanse oerwoud genetisch gezien gaat het om een apart
soort dat men erkent aan zijn ronde oren en korte slachttanden deze olifant heet een heel groot
woon gebied ze zijn regelmatig te zien op de open plekken van het Afrikaanse oerwoud zij weken

met plezier aan de eenheid daar komt hij dan ook in een stevige donderpas aan met zachte voeten
soms manifesteerend en wat imponerend schrik aanjagend de aarde laten beven zo deelt de olifant
zijn levende dreunen uit al grommend zegt de olifant heb je mij gezien of hoorde je mij al aankomen

mijn liedje is mijn eigen akkoord al daverend met mijn voeten vorm ik mijn eigen pad zegt de olifant
en mijn spiegelbeeld is de confrontatie met mij zelf vooral als ik me afvraag wat heeft dit nu allemaal
voor zin laat me lui liggen laat me toch zijn wie ik ben eigenlijk interseert het me niet om mijn hersenen

te ontwikkelen en ik zal je nog wat zeggen mijn gevoelens wil ik ook niet voelen zegt de olifant kijk eens
naar jezelf ja zegt de olifant heb jij ook zo'n last van die vliegen oeps daar zitten we toch ook wel op een
heel vervelend laag niveau voorwaarts mars zegt zegt het dierlijke stadium ga naar de weg van de

verbreding maak een verruiming van de gevoels en hersen ervaring loop niet net als ik zegt de olifant
weg van jezelf het hart is diep verborgen onder gedompeld in het veld van de emoties de buikloop zegt
blijf thuis bij jezelf loop niet angstig weg en zegt de olifant trek niets aan van al die turbulentie loop niet

angstig weg maak jezelf maar niet zo druk over word er immuun en ongevoelig voor het is het geharrewar
wat je niet kunt begrijpen want zeg nou eerlijk het is voor ons simpel en duidelijk we werken met plezier
we maken zelf wel uit waar we hinder van hebben laat jezelf ongehinderd rusten of rustig verder gaan

on bekommert de hersenen in rust lekker kalm blijven zonder al dat emotionele inleven  van de situatie
daar wind ik me niet meer over op zegt de olifant zoals je weet heb ik een dikke huid waar dan mijn
gevoelige hartje zich in kan verschuilen zich veilig voelen en mijn geestje haar standvastigheid kan bewaren

zodat er geen emoties zijn die jezelf uit evenwicht halen of brengen de ontmoeting met mij zo zegt de
olifant werk aan je basis kom zodat jezelf vanuit de basis  sterk uit kan komen voor wij je eigenlijk bent
in jezelf je eigen aardse  lichaam je lichamelijke kracht zo zijn wij olifanten zo heeft de natuur ons voort
                                                                  gebracht

klaproos1945

                                            de marmot~pentagrammen 9

op het himalaya tibetaanse plateau leeft de himalayana marmot de zijn familie van de eekhoorn
en is de grootste marmotten soort hij/zij kan wel 70 cm groot worden en 9 kg in gewicht
deze marmotten leven meestal op de steppen en alpenweides van wel 4800 m hoogte

waar zij zich het recht neemt om alles tot zich te nemen waar ze recht op heeft.........
ons wolletje is een rustige knabbelaar die met haartandjes rustig op een houtje kan knabbelen
en een beetje giebelent spelender wijs weet door te bijten ondertussen maakt zij scherpe opmerkingen

grafend zaagt zij lekker door om zo nodig pijlrecht snel en glad de zaken af te handelen want de marmot
houdt niet van half werk als zij iets doet dan doet zij het goed hij laat alles naar behoren werken
en stelt het op prijs dat alles keurig word afgeleverd zodat het naar behoren loopt

zij heeft vrede in het eindresultaat dat is belangrijk zegt de marmot ook zullen wij van tijd tot tijd
ons glaasje heffen want we scheppen er genoegen in om zonder grootspraak de woorden om te zetten
in daden als we doorzetten om alle materialen die we verslepen naar ons nestholletje

gaan we met onze vrienden ...... werken en dan even rusten met pretlichtjes in de ogen delen
op een speelse manier geef mij maar een leuke babbel zegt de goedzak want ik vind je gezelschap leuk
en voedend je hoeft niet te treuren zegt de marmot ik zie daar geen redevoor want zegt ons marmotje

het leven is pret en plezier........ :D
zij ziet de wereld als een pretpark met het schilders palet in de hand maakt zij haar meester werk
en zingt het hoogste lied zij zingt  't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed diertje bent als ik
Zo stoer, zo charmant en zo aardig, ja, dat zie in een ogenblik
Ik denk vaak, als ik 's morgens kijk, zo in de spiegel: Nou, daar staat een geweldig marmotje
't Is moeilijk bescheiden te blijven hoor, voor een marmotje  met zoveel talent

maar zegt het marmotte bolletje zijn die stukken die ik voortbreng van een schoonheid die de joker
in een kleurenpracht brengt........

als je de marmot op je pad ontmoet dan sta jezelf op een moment van overgave aan het AL
het loslaten van de dingen het marmotje zegt we gaan slingeren in de lianen we grijpen deze vast
om alles open te gooien in een vliegende vlucht geef een plank gaszegt ons marmotje en kom nooit

meer terug blaas alle papieren zakken op vergeet ook niet de plastiek zakken en de ballonnen
we gaan rekken en strekken om te vergeten wat er geweest is en zegt het marmotje we geven een
start sein het geheugen is bijna gewist en de herinneringene die er nog zijn richten geen schade meer aan

want in jezelf zegt het marmotje laten we exploderen zodat dat gene wat overblijft het goede is
wat over blijft we gaan op weg naar het volgende limiet laat het exploderen want het maakt een
begin van de nieuwe ontwikkeling het vermogen van het iets opgang brengen in je eigen evolutiepatroon




klaproos1945

                                                                    meerkatten~ pentagram 10


in Afrika vormen de meerkatten een groep apen zij worden in 35 soorten meerkatten verdeeld
wij gaan voor de huzaren aap het is het slanken soort met lange lede maten en heeft een ruige oranje achtige
vacht op zijn rug terwijl zijn staart en hoofd kruin gelig wit zijn zijn gezichtshuid is grijs tot zwart

de huzaren aap leeft in de noordelijke savanne  Senegal   Mauritanië  zij via Soedan berijken zij het
noorden van Oeganda de huzaren aap is overdag actief en de nacht brengen ze al slapend door
in de hoge bomen  in relatie met de mens voelt de huzaren aap zich niet bedreigt toch word zij in een

landbouw gebied als ongedierte beschouwd en bejaagd daarom staat de huzaren aap regelmatig stil om de omgeving in de gate te houden vooral de mannetjes zijn zeer waakzaam want deze beschermt de troep
de meerkat staat voor de draaiende zon van het leven zelf die van binnenuit is opgebouwd soms is er

een stevige muur omheen gebouwd die dan dient om de kern te beschermen zodat niemand kan binnen dringen........ en iedereen tegen houdt... de muur geeft bescherming maar het is daardoor ook moeilijk om bij de kern te komen de meerkat zegt het is een dikke muur die wij zelf hebben op gebouwd gemetseld

en gecementeerd en het aardse wezen groeit in zijn structuur stevig en ondoorgrondelijk laat de meerkat zijn aard zien en hij wilt graag vertellen over de degelijkheid van zijn huis de meerkat beseft dat  zijn ambitie 
van vroeger zijn petje te boven zijn gegaan ze zijn zo met de tijd zegt de meerkat toch realiseerbaar

geworden zo groeit elk mens zegt de meerkat de tijd afwachten en niets forceren de meerkat wilt dat alles stevig is en kan pas tevreden zijn als alles stevig is de ontmoeting van de huzaren meerkat laat me denken
aan een huzarenstukje dat soms door de mens word bereikt als je de confrontatie met je zelf aangaat

te kijken of je huisje nog wel water dicht is heb je jezelf wel goed voorzien zegt de meerkat in het binnenste van je lichaam soms vraagt de meerkat zich af of hij niet te meegaand is en zichzelf te flauw opstelt
hij vraagt aan de mens wat is jou dodenmars van je eigen onderneming wou jij die top als eerste bereiken

om dan als een koppige stier de afgrond in te storten hou daar mee op dit is een drang de meerkat zegt
bouw aan jezelf de zekerheid die in jezelf leeft en zeker niet aan de ambities en de topprestaties
die geven je innerlijk onzekerheid zij brengen je aan het wankelen bouw aan je fundamenten in jezelf

met een sterke ruggengraat is jou zijn op aarde de meerkat is tegen roekeloosheid of overhaast gedrag
rustig en bedaard kan de meerkat plots een duikeling maken als een acrobaat rustig en beheerst blijft ze binnen het veld van veiligheid kijk een keer naar mij zegt de meerkat bij een ontmoeting op je pad als

je gelooft in jezelf in jou eigen groeipotentie in de mooie belevenis van de kracht potentie voel je lichaam   
en de krachten die er in dat moment opborrelen........ voel de innerlijke kracht...................





klaproos1945

                                               hoatzin~pentakels page

de kennis van de evolutie is tegenwoordig toegenomen en de hypothese is het orgaan dat door
de evolutie is verdwenen en niet meer terug zou komen word door de hoatzin weerlegt omdat
het kuiken van de moderne hoatzin volledig functionele vingers en klauwen aan de vleugels ontwikkelen

en dat terwijl de voorouders dit soort eigenschappen al lang geleden zijn verloren het genetische mechanisme dollo genaamd is miljoenen jaren geleden een uitgeschakeld gen het werd door een simpele mutatie uit
geschakeld en het is blijven sluimeren tot dat er door een nieuwe mutatie het gen weer word ingeschakeld

en tot leven geroepen is bij het hoatzin kuiken we kijken naar de symboliek van de nagels en begrijpen de hoatzin die er vooral mooi wilt uitzien de hoatzin wilt zichzelf perfect presenteren anderzijds is de hoatzin een nagellak gezinde het soort dat zich weet te camoufleren en te verbergen de hoatzin weet zichzelf te

beveiligen in een oerinstinct om haar eigen domein en bezittingen te behouden de hoatzin is het symbool voor het lieflijke  lijkende rode scherpe krachten die echter eensklaps naar boven kunnen komen
om die gene die hij/zij als tegenstander ervaart aan te vallen in zijn/haar vleugel nagels draagt

zij het venijn en dit venijn zal er vroeg of laat uitspetteren zijn linker oog weerspiegelt heel wat ben je het
stads leven moe en zat heb je behoefte aan de plattelands rust vraagt de hoatzin aan je hoe kan je dit nog weigeren aan jezelf waarom weiger je nog om aan deze behoefte toe te geven geeft toe aan je behoefte

deze keuze moet je maken en moet genomen worden zegt de hoatzin deze wijsheid klinkt radicaal scherp en ernstig keer jezelf naar je scherpe eigen wezen om zo de wegen naar vrede en liefde te vinden in de zelf opbouw van jezelf hoatzin maant je aan om te genieten van je bestaan op aarde door steeds weer opnieuw

de schatten vanuit je innerlijke spelonken naar boven te halen in een puur gedrag het is een manifestatie van je totale inhoud ga opzoek naar en in jezelf waar ligt het allemaal verborgen welke dubbele laag moet er nog verwijdert worden alvorens we aan de grondlaag kunnen komen schraap weg en diep uit laat het meest

pure naar boven komen en haal de scherpe kantjes er van af zodat er geen schijn laag of schijnmanoeuvre
nog in stand gehouden worden kijk naar jezelf om de diverse dimensies te ontdekken in de regionen van de verborgen elementen wees niet bang om te baggeren in de oude modder jij hebt de kracht om het boven te

halen en te spuien tot het verwijderen van de oude modder zullen de plutonische krachten alles naar boven halen om te verwerken transformeren en te elimineren de hoatzin zegt leer van je eigen situatie door te begrijpen want elk wezen is in evolutie leef bewust want dan begrijp je wat er met jezelf gebeurd

hoatzin spreekt hier over als volgt bekijk het allemaal niet te donker kleur je leven in op een blijden manier
je hoeft geen achterdocht te maken in een valse glimlach het is een gevolg van achterdochtig zijn naar jezelf toe het gevolg van een achterdochtig zijn in je eigen houden van jezelf je inhoud...........

dit is jou roep om jezelf te bevrijden zegt de hoatzin de glimlach is een flinterdunne verpakking van een rijpe inhoud die vraagt om getransformeerd te worden in de verbergen angsten en agressies die er om vragen
om te verwijderen waarna we met open ogen frank en vrij de wereld in durven kijken stralend zijn de

gezuiverde emoties van echtheid die vanuit een open hart naar buiten worden gebracht in een prachtige

                                                                 verschijning zegt het hoatzin kuiken :D

klaproos1945

op mijn vraag of ik door kan gaan met het voor gaand
zegt het orakel van de toumdieren het volgende

verleden de spotvogel

in het verleden heb ik hoogst waarschijnlijk de spotvogel
in mijzelf laten spreken

het heden de antiloop
zegt daar in tegen leer te vertrouwen op jezelf
de kracht van je eigen innerlijke ervaringen

die de valk als scherpe waarneming aangeving
tot in de kleinste details heeft gezien het is
belangrijk deze situatie van alle kanten te bekijken

wees dapper in de tegemoet treding............... 

klaproos1945

http://www.catharinaweb.nl/sjamanisme/sjamanisme-filmpjes.htm

er zijn in het sjamanisme van die momenten
dat de medietatie kan helpen om inzicht te krijgen

klaproosje :D

klaproos1945

het studie matriaal komt uit het boek van christiane beerland
als de dieren spreken het is een uittreksel van de dieren
die hebben gesproken in de tarot legging..............

ISBN 078-90-75849-36-3

nu volgt de inventaris van de tarot legging
deze begint in de 5 de pagina van dit topic

de grote arcade
0 de impala
1 de beer
2.... de jan van gent
3.... naaktslak
4.... de kalkoen
5.... de struisvogel
6.... de kouw
7.... de otter
8.... de ijsbeer
9.... de lynks
10.... de kreeft
11.... de gorila
12.... de stern
13.... het stokpaardje
14.... de haan
15.... het rad van fortuin?
16.... nijlpaard
17.... de kat
18.... de luis
19.... de gaai
20.... de wolf
22.... het javaanse schubdier
23.... de hoge priesteres
blanco kaart.... zwarte beer+ de aalachtige paling

dank voor het prachtige boek
waar nog veel meer dieren in beschreven staan
in dit topic staan ook nog de zwaarden~ staven~ en de pentagrammen

klaproosje :D :-*

klaproos1945

#132
http://www.catharinaweb.nl/sjamanisme/totemdieren/havik.htm

de dagkaart de havik geeft mij de bevestiging
dat ik op mijn manier mag doorgaan met de pentagrammen :-X


De havik bezorgt belangrijke berichten.

Misschien komt het per post of per e-mail bij je binnen,
maar het kan ook een toevallige opmerking in de supermarkt zijn,
een blijkbaar willekeurig openvallende pagina van een boek,
een gesprek in de bus of wat je hoort op de radio.

Sta er voor open.

klaproosje :D

klaproos1945

pentagram ridder~ de kanarie

de gele kanariekomt in het algemeen voorin hetwesten van zuidelijk afrika
de habitat van de kanarie zijn de lage bosjes van de kust ook de valleien zijn
de woonplaats van dit vogeltje die zijn nesten in het kreupelhout van de habitat bouwt

met zijn 13 cm is de kanarie kleiner dan onze huismuszijn roep is tsjissek tjirie
en hier mee weet hij in het hele gebied de golftonen van muziek met grote geestdrif
harmonisch te laten vloeien dat als muziek klinkt in de oren van de mens

de vloeiende tonen brengt ons in de eenheidsharmonie het geleiden en dirigeren
van krachten~ energien~ emoties~gevoelens
klanken~ geuren~ kleuren en sferen dat maakt dat je jezelf helemaal kan opgaan

door jezelf helemaal een te voelen met de muziek waardoor je kunt en wilt mee werken
aan de prachtige wereld zuiver en klaterend zijn de stromen van de frisse levenswind
gedragen geeft zij zich over aan de heerlijke productiiteit van het samenspel van

genieten en zuiveren in de betrachting van de kanarie zegt zij maak van je leven iets moois
put uit je inhoud waar alle elementen mogen samen werken zodat het leven een groot
harmonieorkest word maak van je leven een mooi kunstwerk ook al kos het enige inspanning

het loont zich de moeite zegt de kanarie ook jij hebt de mogelijkheid in jou omgeving de
elementen bij elkaar te brengen om tot een harmonisch geheel kan brengen
alhoewel dit is wat de kanrie je voorstelt en toont

de vriendschapsverband van de kanarie zijn alle mensen rond de kanarie
hij speeld het klaar om al kijkend en luisterend zo in zijn eentje een heel klankenarsenaal
tot een weluidend geheel te maken met de onderliggende elementen

deze details op dusdanige manier bij elkaar weet te brengen
in een mooi beeld geleid en bestuurd worden door complexe klanken en beelden
heerlijk die syntese van de kanarie zij zegt ook dirigeer jezelf maak van de onderdelen

een schitterend geheel creeer geef vorm aan je leiding als jijzelf een verbinding maakt
met je allerdiepste gevoelens de schonheid ten bate van jezelf en de ander..............

klaproos1945

pentagramen koning & koningin~ de chimpansee



Chimpansee en cultuur

Uit veldonderzoek van wilde chimpansees in Afrika is gebleken dat groepen chimpansees
die op verschillende locaties leven ook eigen gedragsrepertoires vertonen.
Zij vertonen bijvoorbeeld verschillen in het verzorgen van zichzelf en hun kinderen,

de onderlinge omgang, gebruik van bepaalde voorwerpen of gereedschappen.
Deze gedragsverschillen kunnen verklaard worden als een gevolg van cultuur,
dat wil zeggen van sociaal gevormd gedrag dat van de ene generatie

aan de volgende generatie wordt doorgegeven.
Een tweede mogelijk is dat deze gedragsverschillen voortkomen uit verschillen in genetische kenmerken.
Een recente studie waarbij bij groepen wilde chimpansees ook het DNA is gemeten,

heeft kunnen vaststellen dat deze groepen ook verschillen in genetische kenmerken.
Het laatste woord over de vraag in hoeverre gedragsverschillen tussen chimpanseekolonies nu een gevolg zijn van 'cultuur' (aangeleerd gedrag) of 'natuur' (aangeboren gedrag)
lijkt dus nog niet gesproken te zijn.

Chimpansee en taal sybooloseert een stuk `vrijheid `

de chimpansee gooit zijn lange armen in de luch in een moment van grilligheid
om het dan plotseling op een lopen te zetten in de deugdoende energie weet
niemend waneer de chimpansee zal doorgaan of stoppen

in het snelle doorlopen zit de stralende blijheid van de chimpansee
deze vervult zijn hele lichaam hij///////zij vertelt ons van het plezierige leven
over zijn kindertijd waar zij nog heerlijk mochten spelen en denkt zo aan de mooiste

gebeurtenisen van zijn leven terug met speels plezier weet de chimpansee
de kracht in zichzelf waardoor hij snel voorwaarts kan schieten met zichzelf
hij haalt vanalles uit zijn leven ontdekt graag iets nieuws en dat houdt de chimpansee

jong en krachtig alhoewel de chimpansee of hij zich niet te veel vult met de dingen van buiten af
dan kan zijn leven er al gauw een stukje grauwer uit gaan zien en zal kleur bekennen
zogauw hij een vriend in iemand ziet als je zijn vriend bent gaat de chimpansee met je mee
eerst moet je zijn vertrouwen winnen in een gezonde combinatie van observeren en nuchterheid

de chimpansee heeft een weegschaal twijfel die niet zomaar weg te krijgen is
hij?zij neemt in overweging of zij het jouw zal laten doen of niet...... zal ik het doen of jij?
de chimpansee verdraagt niet dat men aan hem twijfelt terwijl hij zelf wel wantrouwend mag zijn

zijn achterdocht komt omdat hij twijfelt...... aan zichzelf aan zijn eigen keuzus
de chimpansee zal in de kinderlijke speelsheid haaar/zijn mannetje staan
wetend dat zij in haar kracht staat in zichzelf weet samen te bundelen

om de waarheid kenbaar te maken en weet deze door te drukken