Merkwaardige verhalen

Gestart door Sweetie, mei 09, 2012, 19:12:13 PM

Vlinder

hoi Lottie
Het lijkt me een goed idee om je huis te zuiveren met witte salie, en de entiteit  te vragen naar het licht te gaan.
Je zou het samen met iemand kunnen doen die  hier ervaring mee heeft.

Groetjes Vlinder.

Lottie

Hallo,

hebben het huis intussen inderdaad nog maar eens gezuiverd met salie enz, helaas tussen de bedrijven van het inslapen van mijn poes door, maar heb intussen nergens geen last meer van, qua zien dan, want het geluid is er nog altijd wel, maar ben al een pak geruster.

Dank jullie.

Lottie

cathy

Citaat van: Lottie op juli 12, 2013, 14:23:02 PM
Vind het opvallend dat jullie voornamelijk witte veren of lichte veren lijken te vinden? Ik/wij vinden altijd voornamelijk donkere/zwarte veren, wij springen zowat een gat in de lucht als we eens een lichte of witte veer vinden ... ???

Ik vond meestal lichte veren. Sinds ik het bericht over de veren heb gelezen vind ik ook alleen maar donkere.
Maar die zijn ook mooi toch.

Cathy

cathy

#213
Ik heb ook wel een eigenaardig leuk verhaal te vertellen.
Voor jaren heb ik al de vraag in wat de preciese ascendant van mijn horoscoop is.
Op allerlei manieren probeerde ik er achter te komen.  Bij het stadhuis staat  een tijd van 6
uur in de morgen. Dit geeft een ascendant van 23 en  nog wat Leeuw.
Nu wil het zo dat ik van die houten hartvormen voor mijn raam had hangen van gemiddelde
grote. Bij een vrouw waar ik werk kwamen bij het opruimen drie kleine hartjes tevoorschijn.
Zij deed er niets mee en ik mocht ze mee nemen om bij de anderen voor het raam te hangen.
Hartstikke leuk vond ik dat. Nog een foto gemaakt voor die mevrouw op facebook.
Een paar weken later kom ik van diezelfde mevrouw vandaan en vind ik onder een haag
zo'n klein houten hartje. Hmmm, ik denk vreemd, want mijn raam  is vol. Mijn man grapte, nou
die is voor jou. Goed, verder niet meer aan gedacht. Later op de dag kijk ik naar de transits in mijn
horoscoop en wat zie ik tot mijn grote verbazing. Venus, de planeet van de liefde boven op mijn
ascendant. Het duurde even voordat het kwartje viel, maar uiteindelijk  besefte ik toch dat dit mijn aanwijzing was voor de juiste tijd van de ascendant. Echt een cadeautje van de kosmos, of wie dan ook.
Ik ben er zo blij mee.

groet Cathy

Carla

Wat een prachtig verhaal Cathy!  :-*

Sweetie


Lottie

#216
Citaat van: CathyIk vond meestal lichte veren. Sinds ik het bericht over de veren heb gelezen vind ik ook alleen maar donkere.
Maar die zijn ook mooi toch.

Donkere veren zijn zeker ook mooi  :)

Sorry gaat iets mis bij het quoten, nog niet zo handig daarmee sorry..

[Ik heb de quote aangepast, Lottie. Als je nu even op citaat klikt, kun je zien hoe ik dat gedaan heb. Ricca]

Lottie

#217
Hallo iedereen,

ik heb een voor mij merkwaardig voorval. Ik heb een pasfoto van mijn moeder toen ze jong was. Die ligt altijd op de tafel. Gisterenavond/nacht heb ik er nog naar gekeken en was ie nog mooi gaaf. Deze morgen kijk ik ernaar en is de film (dus eigenlijk de foto) bij de hoeken van het papier gekruld en in die mate dat mijn moeder haar gezicht nog normaal is.

Ik heb het aan mijn vriend gevraagd en die zei ook dat hij die foto gisterenavond nog mooi gaaf had zien liggen en die heeft ook niet direct een verklaring hoe het komt dat die film zo omgekruld ligt op het papier.

Het papier waar de film op ligt is ook nog mooi plat, er was geen water of hete bron in de buurt, heb ik allemaal al nagezocht, tenminste dat waren opties die me te binnen schoten, maar dat is niet van toepassing, foto lag dus ook gewoon op een droge plek met normale temperatuur (kamertemperatuur).

Ik heb zo nog meer foto's in mijn omgeving liggen en daar is niets mee gebeurd, enkel met de pasfoto van mijn moeder. Het is ook op een gekke manier gekruld die "folie".

Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb ook al gegoogled maar daar vind ik ook niet direct iets dat erop lijkt?

Groetjes,

Lottie

@ Ricca: dank je wel nog om het aan te passen voor mij, ik heb er op geklikt en hoop dat het de volgende keer wel goed gaat  :)

kreeft

ik heb vandaag iets met vlinders  :D
heb de hele namiddag gefietst en de vlinders vlogen me om de oren, boven het hoofd, en toen plots kwam er een 'kleine vos' boven op mijn stuurtas zitten, en bleef daar een tijdje zitten, lekker meefietsen  :D  vleugels open en genieten deed hij, die vlinder en ik met hem mee  :D
hij gaf me een heel fijn gevoel , het gevoel alsof mijn grootmoeder er was  :D

grtj  :)

kreeft

Citaat van: Lottie op augustus 10, 2013, 10:46:39 AM
Citaat van: CathyIk vond meestal lichte veren. Sinds ik het bericht over de veren heb gelezen vind ik ook alleen maar donkere.
Maar die zijn ook mooi toch.
Donkere veren zijn zeker ook mooi  :)
tot twee maanden geleden, vond ik nooit een donkere veer (zie verhaal eerder in dit topic) en toen plots leek het wel of ik anders niks meer vond, en ja, mooie hoor  :D,
maar sinds kort zijn het trug veren die lichter van kleur zijn,
zou dit te maken hebben met een 'mindere' periode in je leven, die donkere veren?

grtj  :)

Carla

Vlinders hebben vaak te maken met een transformatieproces, het overgaan van het ene stadium in het andere. Voor mij betekent een veer vinden dat er vaak iets is waar ik wat 'lichter' over zou moeten denken. Soms, als ik de veer herken, dat ik weet van welke vogel hij komt, kijk ik ook welke eigenschappen er bij zo'n vogel horen.

Een veer is natuurlijk al heel licht van zichzelf, maar een lichte veer..   ;D

kreeft

@Carla , dat is een goed idee , kijken van welke vogel die veer komt  :D, ja, zo had ik het nog niet bekeken,
soms associeer ik een veer ook met mijn grootmoeder (die stond altijd het dichtste bij mij, en nog altijd  :D)
zo ga ik regelmatig naar haar graf , steek een kaarsje aan en vertel wat, zo ook deze week  en net voor dat graf lag een mooi wit donsachtig veertje  :D
of soms als ik aan het wandelen of fietsen ben en diep in gedachten verzonken , om dan stilaan met gedachten in deze wereld te komen, zie ik plots een veer, dan zeg ik altijd, 'ha, oma, ben jij daar ook',
het geeft me telkens een goed gevoel, kan het moeilijk uitleggen  :D

die vlinders gistren dat was echt raar, de eerste die vlak voor je neus vliegt denk je dat het toeval is, maar ze bleven komen en dan rustig op die fietstas zo vlak voor mijn neus, hij voelde zich goed dat zag je, hij genoot en het feit dat hij zn vleugels spreidde, was hij bezig met warmte en energie op te slorpen, heel mooi om zien  :D

nu had ik net iets raars met de kaarten, shud de tarot kaarten en tot tweemaal toe schiet bekers negen eruit,
ik trek een kaartje zwaarden vier,
maar dacht door die floepers,, ,  ik herbegin, dus ik herschud, neem af, waaier uit ennn,  zwaarden vier trek ik eruit  ???

grtj en fijne zondag  :D  :-*

kreeft

wat betreft die vogels,

twee weken geleden, ik zit rustig op de bank en geniet van het uitzicht op piepklein tuintje, maar heb de voedernetjes en huisjes zo geschikt dat ik ze kan bespieden  ;D

wat zie ik plots , er komt iets 'groters' dan gewoonlijk aangevlogen dat landt op de hoek van een muurtje,
neem het verrekijkertje dat hier binnen handbereik ligt,  :o een bonte specht  :o
probeer met mijn mobieltje een foto te nemen, maar vanachte glas lukt dat niet zo goed,

ik zoek op welk mijn totemdier is, de specht  :o
http://www.catharinaweb.nl/sjamanisme/medicijndieren/specht.htm

grtj

Xuma

Erg mooi Kreeft, het verhaal van de vlinders !

Ik zat enige tijd geleden, tesamen met een vriendin ergens op een landelijk terras aan een bosrand .
We dronken thee en hadden ook een groot stuk appeltaart met slagroom besteld.
Tussen de tafeltjes door scharrelden haantjes en kippen.
Tijdens het gesprek met de vriendin wierp ik een van de haantjes die zich dicht bij mij ophield telkens een stukje van mijn appeltaart toe; hij leek de stukjes met graagte op te pikken en er van te genieten; hij bleef zich aldoor in mijn buurt ophouden.
Tenslotte gooide ik het laatste stukje appeltaart naar het haantje met de woorden: het is gedaan met de pret haantje, de koek is op.
Het diertje draaide zich om en liep weg.
Ik riep lachend : hee haantje kan je niet even dank je wel zeggen voordat je weggaat ?
Het dier bleef stil staan, schudde met zijn kippenkontje en uit de staart dwarrelde heel langzaam een veertje .Daarna vervolgde hij zijn weg.
Ik ging het cadeautje oprapen en zag een donzig, klein roodbruin veertje; ik bewaar het nog steeds in een speciaal mooi doosje, samen met andere voorwerpjes waaraan een mooi verhaal is verbonden. :D

:) Xu


Just a closer walk with Thee...........

kreeft

 :D ook een heel mooi verhaal Xuma  :D
ik bewaar ook veel veertjes, die soms op de meest speciale plaatsen of momenten plots daar zijn

:-*