gekke droom weet iemand misschien een betekenis hiervan

Gestart door Neslihan, november 05, 2004, 13:58:27 PM

Neslihan

gisternacht heb ik erg vreemd gedroomd

mn droom begon ermee dat ik samen met mijn moeder een kerkhof aan t schoonmaken was. Het kerkhof was heel groot bestond uit 3 delen. het eerste deel was een heel groot veld dat bestond uit allemaal platte grafstenen die lagen zegmaar als een soort bed en ze waren allemaal donkergrijs somiige klein andere groter. het tweede deel beston uit een speeltuin van hou met een glijbaan ne dinegn om op te klimmen. Van het derde deel ben ik niet zeker. Volgens mij was dit veld nog leeg. Het was dus de bedoeling dat wij dit alles gingen schoonmaken. Het speelde zich op het eerste veld af. Mijn moeder zat met twee jongens van rond de 30 te praten en ik was helemaal gestresst en vroeg steeds wat ik moest schoonmaken en zei dat we op moesten schieten. Ik liep met twee natte roze vaaddoeken op mn rechterschouder te rennen over de grafstenen. Ik sprong van de een naar de ander en daarna rende ik over het gras en liet ik allemaal putjes acter waarschijnlijk van mij hakken ofzoiets. Er zaten ook 4 eenden op het kerkhof 2 ervan zaten de hele tijd met hun snavel tegen elkaar aan en dat vond ik in mn droom heel schattig maar niemand toonde er verder belangstelling voor. Verder dacht ik dat ik 1 eend had omgeschopt en dat hij dood was ik raakte in paniek en toen bleek het een beeldje van een eend te zijn. Ik wist niet meer waar de vandaan kwam en zette m bij n graf waar ook een beeldje van een vis stond. Ik vroeg aan mn moeder wat moet ik nou doen en toen zei ze je moet de stoel schoonmaken waar je geesten kan zien die zitten dan opeens boven je... het was dus een soort kerkhof en pretpark ineen. die stoel kon ik niet vinden en toen stopte dat gedeelte van mijn droom.


Mijn droom ging verder in ons huis. Al was het niet ons huis want het was een heel grooit huis voor rijke mensen. Er was ergens een trap die liep ik af naar beneden en dan was een stuk witte gang met een tafeltje en twee stoelen onderaan de trap en waren er grote ramen waar je naar buiten kon kijken. Als je die gang doorging kwam je in een adere grote ruimte maar dara kan ik me niet veel meer van herinneren. Ik kan me wel herinneren dat ik op een gegeven moment naar onze garage liep die heelmaal van glas was en daar stond een donkerblauwe maar toch ook felle kleur blauwe auto. Mijn oma stapte in de auto. Ik vroeg wat ze ging doen en ze zei dat het zo'n mooie zonnige dag was dat ze auto ging rijen. Ik vond dat belachelijk. Er waren twee deuren in die garage ook van glas. Ik probeerde de rechterdeur met een sleutel op slot te doen zodat mijn oma de garage niet uit kon. Mijn oma stond bij de linker deur met een zelfde soort sleutel. Zij kreeg de deur open en probeerde daarna weg te rijden. Toen ebn ik in de auto met haar gesapt en probeerde mn moeder te bellen. Ik zocht in mn hele telefoon maar ik kon er het nummer van mijn moeder niet invinden. Ik herinner me dat ik wle een smsje tegen kwam van een jongen gadir waarin stond "wij horen echt bij elkaar". Verder reden mn oma en ik in de zon en ik verbaaste me dat ze zo goed kon rijden. We reden over een verkeersdrempel en dat was het einde van mijn droom.

Neslihan

achtergrond informatie dat misschien kan helpen is dat eenden smane met leeuwen mn lievelingsdieren zijn. mijn moeder schoonmaakster van beroep is. ik eenhekel heb aan vaaddoeken. mijn oma overleden is 4 jaar geleden en geen auto kan rijden. ze heeft daarvoor 8 jaar bij ons in huis gewoond. verder als er vragen zijn geef ik graag antwoord. ik hoop dat iemand mij ene beetje op weg kan helpen met deze droom.

Ricca

Hallo Neslihan,

Ook van mij nog een hartelijk welkom op dit forum.
En wat een prachtige droom! Een begraafplaats en een pretpark. Dat is een mooie tegenstelling. Deze droom laat jou de mooie kanten van de dood zien. En je oma komt daar ook nog een demonstratie van geven...

Het grote kerkhof heeft met overledenen te maken en de drie aparte delen geven drie beelden van de dood of van hoe wij ons de belevingswereld van overledenen kunnen voorstellen. Het eerste deel met de platte grafstenen geeft een somber beeld van de dood als rustplaats (de stenen als bedden), de stenen zijn donkergrijs (beetje depressieve kleur) en steen is ook koud en hard. De speeltuin geeft een veel vrolijker en levendiger beeld van de dood. Het laat zien dat er na de dood ook nog plezier te beleven valt. Met de klimtoestellen kun je er naar een hoger niveau klimmen en de glijbaan symboliseert de mogelijkheid om als overledene even terug te keren naar het aardse niveau. Dit alles op een speelse manier. De toestellen zijn van hout, een levend materiaal en veel warmer dan steen... Het derde deel van het kerkhof is in jouw ogen leeg. Dit is een gebied waar jij geen zicht op hebt. Maar geloof maar dat het nog veel mooier is dan de speeltuin!

Je moeder doet er alles aan om het sombere beeld van de dood in stand te houden en ze wil dat jij daarin meegaat. De graven moeten goed onderhouden worden (schoongemaakt), het verdriet moet levend gehouden worden... Jij helpt haar, een beetje met tegenzin, maar wel uit liefde (de vaatdoeken zijn roze = kleur van liefde). Ik weet niet wie die twee mannen zijn met wie je moeder praat. Elders op het forum las ik dat je vader niet meer leeft. Was hij misschien ongeveer 30 jaar toen hij stierf? De twee mannen zouden dan je vader kunnen voorstellen. En het zijn er twee, dus misschien heeft je moeder tegenstrijdige gevoelens in verband met dood?

Het lijkt dus alsof de dood voor jouw moeder vooral een trieste aangelegenheid is, maar jij ziet dat toch anders. Al blijf je wel af en toe een beetje in de grond vastzitten met je hakken... (de aardse kijk op de dood). Je hebt de speeltuin al opgemerkt en ziet ook nog vier eenden (lievelingsdieren van jou, dus in ieder geval iets leuks voorstellend). De anderen merken de eenden niet op...  Even ben je in paniek als je per ongeluk een eend hebt omvergelopen en bang bent dat hij dood is, maar dan zie je dat het slechts een beeldje van een eend is. Je wilt jouw positieve beeld van de dood graag levend houden, maar soms twijfel je of je het allemaal wel goed ziet. En of het geen verbeelding is. Je zet het beeldje van de eend bij een beeldje van een vis. Een vis is een symbool van verbeelding en eventueel van paranormale waarneming. Wat moet je met deze beelden? Is het echt waar wat jij denkt of ziet? Met deze vraag eindigt het eerste deel van de droom. Wel moet je nog even van je moeder een stoel schoonmaken, waarop je geesten kunt zien (die dan boven je zweven). Op een stoel zitten is een passieve bezigheid. Misschien weerspiegelt dit het idee dat je alleen maar af kunt wachten of overledenen contact zoeken en dat je daar zelf niets aan kunt bespoedigen? Maar jij kunt die stoel niet vinden...

Het grote huis in deel 2 van de droom stelt jouzelf voor. Als je de trap afdaalt, daal je af naar het onbewuste in jezelf. Daar is een witte gang met grote ramen, en een tafel met twee stoelen. De witte gang is de doorgang naar een hoger bewustzijnsniveau. De tafel met twee stoelen symboliseert een ontmoeting. Na enig zoeken kom je in de garage die helemaal van glas is. Een garage is het vertrekpunt van een reis. Glas is een onzichtbare barrière tussen twee werelden, in dit geval tussen de wereld van de levenden en de geestenwereld. Je overleden oma is die barrière blijkbaar al gepasseerd, want zij is hier aanwezig. Zij heeft een donkerblauwe auto. Het heldere donkerblauw is een spirituele kleur en de auto is een geestelijk voertuig. Ze wil gaan rijden, maar omdat jij de situatie niet helemaal begrijpt probeer je haar tegen te houden. Daarbij blijkt en passant dat jullie allebei een sleutel van de garagedeuren hebben en dat jij dus ook deze glazen barrière kunt passeren (die stoel heb je daar niet voor nodig - daarom kon je de stoel op het kerkhof niet vinden). De rechterdeur en de linkerdeur kunnen voor de verstandelijke en de intuïtieve weg staan. Er zit niets anders op dan bij je oma in de auto te stappen. Je laat je meevoeren in het geestelijke voertuig van je oma en samen maken jullie een ritje in de zonneschijn van de geestenwereld. :D Je probeert nog wel je moeder te bellen, maar kunt haar nummer niet vinden. Op dit moment is geen contact met je moeder mogelijk. Het sms'je kun je opvatten als een boodschap van je oma: "Wij horen bij elkaar". Je verbaast je dat je oma zo goed kan rijden omdat je nog steeds niet helemaal beseft wat er gaande is. De droom eindigt heel symbolisch met het rijden over een verkeersdrempel (de overgang naar het normale leven).

Gezien de symboliek van de droom mag je er gerust van uitgaan dat je een echte ontmoeting met je oma hebt gehad. Dit was dus geen verbeelding, al heb je de ervaring in de droom op je eigen manier geïnterpreteerd. Je oma heeft het misschien op een iets andere manier ervaren. Ik denk dat zij jou wilde laten zien dat er in verband met de dood niets is om treurig over te zijn. En misschien wil ze dat ook wel via jou aan je moeder laten weten, maar ze kan jou veel gemakkelijker bereiken omdat jij veel meer openstaat voor een vrolijke visie op de dood. Het sms'je dat jullie bij elkaar horen geeft blijk van haar verbondenheid met jou en misschien is ze wel altijd als gids bij jou aanwezig.

Ik wil nog even toevoegen dat je niet 'paranormaal begaafd' hoeft te zijn om dergelijke dromen te hebben. Wij kunnen allemaal in dromen contact hebben met geliefde overledenen. De een misschien iets gemakkelijker dan de ander. Ik weet niet of je meer ervaringen op dit gebied hebt. Het zou me niet verbazen.

Nogmaals, ik vind het een prachtige droom. Dank je, dat je hem op het forum hebt gezet. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

#3
Lieve Ricca,

Ik twijfelde of ik je een PM zou sturen, maar deze waardering moet openlijk uitgesproken worden: ik vind het zó waan-zin-nig gaaf om jouw droominterpretaties te lezen en te zien hoe jij die kunst beheerst!

Ik heb van jou een hele mooie verklaring van mijn eigen droom gekregen, waardoor ik mij nog bewuster van de situatie werd. Zoals Djeezeke al eerder opmerkte is het verbazingwekkend welke, wellicht op het eerste oog nietszeggende, details onthouden en neergepend worden en welke symboliek zij eigenlijk representeren.

Ik had nooit zoveel met dromen of de interpretaties hiervan, maar na het lezen van de interpretaties van mijn eigen droom, de prachtige droom van Pink en nu deze fantastische droom weer... ben ik verkocht.

Dank je wel hiervoor.

Hoe leuk je het zelf ook zult vinden om te doen; je inzet en moeite wordt gewaardeerd!

Liefs van Dolf

Ricca

Dank je, Dolf. :D Het is inderdaad leuk om te doen en sommige dromen zijn extra leuk.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Neslihan

ricca echt verschrikkelijk bedankt dat je mijn droom helemaal hebt uit konnne leggen ik ben verbaasd dat er zoveel betekenis achter zat en ontroert door deze mooie betekenis echt avnuit het grond van mijn hart bedankt !!!