Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

kobalt blauw

Gestart door Damaris, januari 08, 2017, 16:17:06 PM

Gabriëlla

Ik heb niet gesteld dat de wetenschap de ultieme waarheid verkondigt, ik stel alleen dat het onderzoekende en ook je inslag nog van een wetenschapper kunnen zijn. Gezien het feit dat je nooit de opleiding hebt kunnen doen die je wilde, waardoor je ook nooit werk hebt gevonden wat naar je zin is, kan die onrust dus toenemen.

Een hoop mensen denken heden ten dage nog steeds dat materie zaligmakend is. Ik bemerk daarbij ook een sterkere inslag van komt het vandaag niet dan komt het morgen wel. In ieder geval: zolang ze hun natje en droogje maar hebben dan is het goed. Mede hierom (er zijn natuurlijk nog meer oorzaken) is de economie steeds belangrijker geworden.
Des te meer frappeert het mij dat mensen zich schijnbaar niet afvragen waar bepaalde gelden blijven. Hoeveel geld is er in onderwijs gepompt om nieuwe leerkrachten aan te trekken?! En nog steeds zowat geen nieuwe leraren met als gevolg een hoop ziekteverzuim. Hoe komt het dat de huren zo explosief stijgen?? Niemand die zich dat hardop afvraagt en vooral: niemand doet er wat aan. In klagen zijn mensen wel goed maar doen: ho maar!!
Mensen worden graag voor de gek gehouden, waardoor de universiteit ze gek kan maken!

Jouw onrust komt niet door die etiketjes die jij jezelf opplakt maar doordat je op zoek bent naar iets waar je (onbewust) heel erg naar verlangt en maar niet komt.

Damaris

#16
klopt ik ben op zoek naar iets wat maar niet wil komen, of wat ik niet wil zien. en etiketjes plakken (samen met andere) is dan voor mij een leuke bezigheid. Tenslotte is etiketjes plakken iets benamen, waar Adam en Eva in het paradijs mee bezig waren voordat Eva besloot van de boom van Kennis van het Goed/kwaad te eten. Nu wil ik niet suggereren dat ik op zoek ben naar de slang, tenslotte kan ik die beter niet geloven, uit ervaring gesproken. We zitten hier op aarde tenslotte vast door die "fout", hoewel ik denk dat dit bedoeling is geweest. Maar waar ik naar op zoek ben, dat weet ik niet (meer). Amnesie ook een leuke, denk dat ik daar achter aan ga rennen. ;D

https://www.youtube.com/watch?v=QinABEXzutY

Damaris

Citaat van: Damaris op januari 08, 2017, 16:17:06 PM
dan zit mijn schoonzoon op een hele lage bank, er ligt kobaltblauw vloerbedekking op de grond, met hier en daar stukje glas genaaid in het tapijt. ik ben op blote voeten, en ik denk hoe moet ik nu hierdoor heen lopen. Mijn schoonzoon steekt een glas omhoog en zegt hier leven we dan tussen alle ikea spullen (of iets dergelijks).

de kleur blauw kan staan voor teleurstelling. en ook gebroken glas staat voor teleurstelling. ik loop dus door de teleurstellingen van 2 mensen waar ik heel van houd. maar gebroken glas kan ook staan voor veranderingen in het leven. Mijn leven blijft maar ronddraaien rondom veranderingen. Toch lijkt er "schijnbaar"niets te veranderen. mijn jaar kaart bekers 9. Mijn schoonzoon steekt zijn glas (beker) omhoog. en hier leven we dan tussen ikea spullen, en weer proef ik teleurstelling. Blijft voor mij de vraag, waarom eerst een stuk over mijn oude baas, en daarna over mijn beide kinderen. Inderdaad in onze relatie's zijn scherven en breuken, ik het verband  maar niet vinden met mijn oude baas. toch blijft deze droom mij bezig houden.

damaris

Damaris

#18
https://www.youtube.com/watch?v=bIB8EWqCPrQ

ondertussen dat ik het antwoord schreef, hoorde ik voor het eerst dit lied.

kleine kinderen worden groot, en ze gaan hun eigen weg. Je ziet hun pijn, en je weet dat je ze niet meer kan helpen, hoe graag je dat ook zou willen. ik ben jaren geleden terug gegaan op het spirituele weg. Mijn kinderen hebben dit nooit (goed) begrepen. Ze zagen God als een concurrent. dit lied past er goed bij.

Damaris

Damaris

mijn oudste dochter ligt buiten op de grond, bij mijn voordeur. zoals op de kaart zwaarden 10. Mijn jongste dochter ligt op de bank in mijn kamer, en zegt tegen mij dan ga ik maar weer buiten hangen. (mijn dochter is verslaafd geweest aan drugs, als ze toen ze nog bij mij woonde, haar zin niet kreeg zij ze als dreigement, dan ga ik maar weer buiten hangen) ik knikte. Naast haar hoofd hangt een dikke grijze spinnenweb. dan zit mijn schoonzoon op mijn bank, hij heeft mijn kater vast. Althans het zou mijn kater moeten zijn, maar hij is veel groter, en heeft een streep bruine haren op zijn rug.

Damaris

ik weet dat de dromen verband met elkaar hebben.  :-\ blauw is de kleur van de spiritualiteit, van de teleurstelling, de hoge priesteres. Er is een verband tussen het scheppingsverhaal. Ik zie het allemaal, maar wat wil het me allemaal duidelijk maken? God schiep de aarde, ik mijn gezin. Dat is één ding wat zeker is. ik haalde Eva en Lilith in mijn leven, en Adam is erachter aangewandeld. En nu......God donderde ze allemaal het paradijs uit, om volwassen te worden. Tja zo gaat dat nu eenmaal.

Damaris

elke sage en legende
ieder sprookje, elk verhaal
de geringste anecdote,
oud of nieuw, in elke taal

als een tijdloos WEB VAN WOORDEN
dat de eeuwen overspant
genotereerd voor generaties (droom dat ik het bed lig van mijn Oma)
of geschreven in het zand.

vol van vreugde, nat van tranen
warm en teder, scherp en zwart
over duizend personages
of een eenzaam kloppend hart

elk verhaal van alle mensen
dat ons doorgegeven word (SCHEPPINGSVERHAAL)
gaat uiteindelijk over liefde
en het menselijk tekort...

luister dan nu naar het verhaal van liefde
in een tijd vol haat
over liefde die eindigd in landverraad,
waar de brede Nijl woestijnen
bloeien deed
midden in een oorlog
bikkelhard en wreed.

De rivier (IK) was voor Egypte (KINDEREN)
ademtocht (SLAP HANGEN)en levensbron (voor mijn oudste dochter en jongste dochter)
die zij als bezit beschouwde (mijn dochter(s) is nogal jaloers)
en geen ander delen kon.  (ruzie van beide meiden om mij, ook met partner waar ik goed mee over weg kan)

dus mocht de naaste buur
geen goede vriend meer zijn
Nubie vernederd, leeggeroofd
alleen nog pijn.

ooooohhh moed word altijd beloond.

glorie voor Egypte
want het kent zijn grenzen niet
van de vruchtbaar- groene delta tot het dor woestijngebied
hoe meer gezien hoe meer gehoord
hoe wijzer les geleerd
hoe verder weggegaan
hoe rijker weergekeerd

ohhh moed wordt altijd beloond

ik zie de taak mij toebedeeld,
de lange weg die voor mij ligt
over alle grenzen heen
het einde is nog niet in zicht
de nacht verlicht
het tij gekeerd
de dood besport en afgereist
Naar nooit in kaart gebracht gebied

moed word altijd beloond
hoe meer gezien hoe meer gehoord
hoe wijzer les geleerd
hoe verder weg gegaan
hoe rijker weergekeerd

neem het lot in eigen hand
ons is alles toegestaan
het is onze vrije keus om op te staan of neer te gaan. (DROOM LIGT MIJN DOCHTER OP DE GROND)
deze waarheid drijft mij voort
als leider van een legermacht
maar wankelt weer in het paleis
kracht wordt altijd beloont
jeugd wordt altijd beloont
moed wordt altijd beloont

https://www.youtube.com/watch?v=TZ6jw-jqotM