Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

kobalt blauw

Gestart door Damaris, januari 08, 2017, 16:17:06 PM

Damaris

moeilijk om deze droom te beginnen. Ik weet namelijk niet waar ik ben. in ieder geval "het platte land?" ik sta in een deuropening. Ik zie weilanden, en een werkgever waar ik voor heb gewerkt staat buiten, bij paarden. Om mijn nek hangt mijn oudste dochter, ze lijkt dronken, ze is in ieder geval slap. De werkgever is een christelijke man. Een man die weinig contact maakte met zijn werknemers, hij was afstandelijk, en werd op de werkvloer altijd "meneer pastoor"genoemd (maar dat terzijde). Ik heb met hem wel gepraat over geloof. (maar ook dit terzijde). Hij is buiten bezig met de paarden, wat mij zeer verwonderd, omdat deze heer mij geen paardenliefhebber lijkt. Hij kijkt naar mij en mijn dochter, dan vraagt mijn dochter of het leuk is om kinderen te hebben. Ik kijk naar mijn oude werkgever en vertel hem dat ze volgend jaar met kerst misschien een kind krijgt. (wat geloof ik niet de werkelijke bedoeling van mijn dochter op dit moment is). Dan ga ik binnen in het huis. Daar is mijn jongste, ze springt rond op een hele smalle aflopende vensterbank, met grote ramen. dan zit mijn schoonzoon op een hele lage bank, er ligt kobaltblauw vloerbedekking op de grond, met hier en daar stukje glas genaaid in het tapijt. ik ben op blote voeten, en ik denk hoe moet ik nu hierdoor heen lopen. Mijn schoonzoon steekt een glas omhoog en zegt hier leven we dan tussen alle ikea spullen (of iets dergelijks).

Damaris

Kobaltblauw is een pigment met een intens blauwe kleur. Het is kostbaar maar tevens uitzonderlijk stabiel. De chemische samenstelling is kobalt(II)oxide - aluminiumoxide (CoO · Al2O3).

De naam kobalt komt van het woord kobold, een ondergrondse kwelgeest, waarvan men dacht dat hij vindplaatsen van zilvererts verontreinigde.

Gabriëlla

Hoi Damaris,

Het lijkt erop (dat is althans het eerste wat in mij opkomt) dat deze droom over de onuitgesproken gevoelens die tussen jou en je ex baas gespeeld hebben. Zo aan de kleur te zien, betreft dit geen gemakkelijke thema's. Je hebt het allemaal wel aan gekund, de thema's zijn zeer leerzaam voor je geweest en dit heeft duidelijk invloed op jouw persoonlijkheid gehad (Een huis binnen gaan staat vaak voor verandering van de persoonlijkheid).
Gelet op de stukjes glas op de vloerbedekking, is dit toch niet makkelijk geweest ondanks het feit dat je de situatie goed hebt beheerst.

Wat ik van Chinese astrologie heb begrepen, is dat mensen die in het Jaar van het Paard geboren zijn zich moeilijker kunnen uiten dan andere Chinese sterrenbeelden. Omdat jouw ex werkgever zo met hen bezig is, had hij blijkbaar zeer veel moeite met het uiten van emoties. Ik begrijp uit dit verhaal dat hij in jouw droom niet op de vraag van je dochter reageert?

Een deur staat vaak voor het vrouwelijke (vagina?). Was jouw werkgever een zeer orthodoxe christen? Ik heb namelijk het idee dat hij er zeer traditionele gedachten op nahield aangaande man-vrouw relaties en rollenpatronen. Heeft dit tussen jou en hem veel (onderliggende) wrijvingen gegeven?
Jouw uitzicht op dat grote platteland, zegt mij toch dat je lang je best hebt willen doen om het contact tussen jou en hem goed te laten verlopen. De slappe houding van jouw dochter lijkt te zeggen mam, doe er maar geen moeite meer voor. Probeer het te laten gaan. Een boodschap van haar in je droom dus.

Ik krijg even niet door wat jouw jongste dochter je in deze droom duidelijk wil maken. Misschien dat hij het contract met zijn eigen kinderlijke kant heeft verloren en daarmee ook zijn eigen innerlijke drijfveren. Nogmaals: kan het even niet goed linken.
Kan het misschien zijn dat hij bang was dat jij bepaalde dingen in hem wakker maakte?

Ik sluit toch ook niet uit dat die paarden in deze droom voor een sterke energie van je ex werkgever. Misschien een rare vraag maar kan hij homo zijn?


GABRIELLA

Damaris

hallo Gabriëlla

Dank voor het duiden van mijn droom. Hierbij mijn reactie.

Citaat van: Gabriëlla op januari 09, 2017, 00:24:37 AM
Het lijkt erop (dat is althans het eerste wat in mij opkomt) dat deze droom over de onuitgesproken gevoelens die tussen jou en je ex baas gespeeld hebben. Zo aan de kleur te zien, betreft dit geen gemakkelijke thema's. Je hebt het allemaal wel aan gekund, de thema's zijn zeer leerzaam voor je geweest en dit heeft duidelijk invloed op jouw persoonlijkheid gehad (Een huis binnen gaan staat vaak voor verandering van de persoonlijkheid).
Gelet op de stukjes glas op de vloerbedekking, is dit toch niet makkelijk geweest ondanks het feit dat je de situatie goed hebt beheerst.

Het kan zijn dat er onuitgesproken gevoelen zijn geweest tussen mijn ex baas en mij. Misschien dat ik wel verliefde gevoelens voor hem heb gevoeld. Maar meer zoals een kind van haar vader houd, en kleine kinderen kunnen verliefd zijn op hun Papa. We hebben inderdaad gesproken over geloof en wat dat voor mij als vrouw betekende. Het verhaal van Adam en Eva, en de rol van Eva die Adam verleid zou hebben tot het eten van de verboden vrucht, zodat God Adam en Eva woedend uit de hemel zette. Dit verhaal heeft op mijn leven nogal een impact gehad, als meisje en later als vrouw heb ik me totaal niet kunnen ontwikkelen. Studeren was voor een meisje niet nodig, zodat ik op mijn 13 op de LHNO terecht kom, net als mijn zussen. Tenslotte stond dat bij onze geboorte al vast. Nu heb ik me prima vermaakt op de huishoudschool, maar carrière zat er niet meer in. Nu heerste er op dit bedrijf een mannencultuur. Op mijn afdeling werkte er maar 2 vrouwen (parttime), en we werden niet “echt” voor vol aangezien. Met mijn baas ben ik een discussie aangegaan over de rol van de vrouw, en ik heb best wel voor een cultuurschok veroorzaakt, als minst opgeleide werknemer. Maar dit is 10 jaar geleden, en ik denk er (nauwelijks) aan terug.

Citaat van: Gabriëlla op januari 09, 2017, 00:24:37 AM
Wat ik van Chinese astrologie heb begrepen, is dat mensen die in het Jaar van het Paard geboren zijn zich moeilijker kunnen uiten dan andere Chinese sterrenbeelden. Omdat jouw ex werkgever zo met hen bezig is, had hij blijkbaar zeer veel moeite met het uiten van emoties. Ik begrijp uit dit verhaal dat hij in jouw droom niet op de vraag van je dochter reageert?

Ik ben geboren in het jaar van de Paard, of ik mijn emotie niet kan uiten, dat weet ik niet. Ik ben anders wel een vurig paardje, met soms een iets te grote mond. Of mijn baas reageert weet ik niet, hij kan zoiets gezegd hebben van “leuk”. Zo reageerde hij altijd als je hem iets vertelde, een leuk zonder interesse.

Citaat van: Gabriëlla op januari 09, 2017, 00:24:37 AM
Een deur staat vaak voor het vrouwelijke (vagina?). Was jouw werkgever een zeer orthodoxe christen? Ik heb namelijk het idee dat hij er zeer traditionele gedachten op nahield aangaande man-vrouw relaties en rollenpatronen. Heeft dit tussen jou en hem veel (onderliggende) wrijvingen gegeven?
Jouw uitzicht op dat grote platteland, zegt mij toch dat je lang je best hebt willen doen om het contact tussen jou en hem goed te laten verlopen. De slappe houding van jouw dochter lijkt te zeggen mam, doe er maar geen moeite meer voor. Probeer het te laten gaan. Een boodschap van haar in je droom dus.

Of mijn werkgever een orthodoxe christen was, weet ik niet zo goed. Hij was niet “echt” streng, maar hij was duidelijk gelovig. En daardoor anders, als ik me goed uitdruk. Daarin tegen kan ik mijn eigen vader orthodox noemen. Hij hield er nogal van het “negatieve” van de mensen te benadrukken. Wij zijn uit zonde geboren….tralalalla En God straft ons……..voor diezelfde zonde…….Maar volgens het katholieke geloof zouden deze uitspraken niet overeenkomen met wat de kerk nu beweert, zei een pastoor eens tegen mij, maar dit zou passen bij een protestant geloof. Want de katholieke geloof stond voor liefde. Hoewel hij me in 1e instantie liefdeloos niet wilde ontvangen, omdat mijn zus zelfmoord had gepleegd. Hoe paradoxaal kan het er soms aan toe gaan.

Citaat van: Gabriëlla op januari 09, 2017, 00:24:37 AM
Ik krijg even niet door wat jouw jongste dochter je in deze droom duidelijk wil maken. Misschien dat hij het contract met zijn eigen kinderlijke kant heeft verloren en daarmee ook zijn eigen innerlijke drijfveren. Nogmaals: kan het even niet goed linken.
Kan het misschien zijn dat hij bang was dat jij bepaalde dingen in hem wakker maakte?

Ik sluit toch ook niet uit dat die paarden in deze droom voor een sterke energie van je ex werkgever. Misschien een rare vraag maar kan hij homo zijn?

Het is 10 jaar geleden, en waarom nu deze droom. Het kan zijn dat ik hem liet twijfelen aan het geloof, ik heb hem een spiritueel (kinder) boek gegeven. Wat hij erg mooi vond.
ik sluit niets uit, maar het is 10 jaar geleden, en ik zie de beste man niet meer.

liefs
Damaris

Gabriëlla

Toch denk ik dat je deze droom niet voor niets krijgt. Ik denk dat je dat zelf ook wel voelt want anders had je je niet afgevraagd waarom je nu na tien jaar die droom krijgt. Al met al heeft die relatie met je baas en het hele gebeuren eromheen meer impact op je gehad dan je zelf beseft. Kan het zijn dat juist deze emoties onder de oppervlakte liggen en nu naar buiten moeten komen omdat je inmiddels gegroeid bent?
Weet dat het verhaal van Adam en Eva anders ligt dan de bijbel vertelt, liever gezegd; toenmalige kerkleiders die de bijbel hebben samengesteld. Eva, die het vrije leven als jager-verzamelaar leidde, moest er ineens rekening mee houden dat mensen bezit kregen en die bewaakte. In het overgangstijdperk van jager-verzamelaar naar het boerentijdperk, moest men leren dat je niet zomaar over iemands grenzen ging. Eva heeft toen in haar onwetendheid een vrucht van iemands boom geplukt, eigenlijk niet wetend dat dit toen niet meer mocht. Toch kreeg ze hier mega straf voor! Ze werd dus verbannen...maar dus NIET uit het Hof van Eden en zeer zeker niet omdat ze een man verleid zou hebben.

Kan het zijn dat je misschien meer oud zeer met je meedraagt vanwege het feit dat er geen carriére voor je in zat? Dat je je totaal niet hebt kunnen ontwikkelen? Kan het misschien zelfs zo zijn dat hier de KERN van veel oud zeer zit? En dat dit dan extra invloed heeft op gevoelens van achter gesteld worden als vrouw zijnde? Dat hetgeen jij bij dit bedrijf hebt meegemaakt extra impact op je heeft gehad?

Wij zijn uit zonde geboren, God straft ons >:( :( ??? Een mooi middel om je (kerkelijke) medemens onder de duim te houden! De waarheid ligt echter stukken genuanceerder!! Geloven....het woord zegt het al...betekent toch vertrouwen hebben in..? Wil God niet dat je je aan hem overgeeft en vertrouwen hebt in het leven?? Volgens mij staat er ook ergens in de bijbel dat God het laatste oordeel zal hebben. Dus niet de mensen op aarde. Dat oordeel is echt niet streng!
De katholieke kerk heeft een trouwens veilig achter slot en grendel een keur aan (Bijbelse) symboliek hoor! Ze sluiten die symboliek veilig op omdat ze bang zijn om voor (te) heidens te worden uitgemaakt!

Wat kan JIJ eraan doen ??? ??? ??? dat jouw zus een eind aan haar leven maakt??? Daar heb je het al: oordeel niet opdat gij niet veroordeeld wordt. Zeker als je de hele achtergrond van zo'n ingrijpende daad niet kent. Ze zouden je mega moeten troosten met het verlies van je zus!


GABRIELLA

Damaris

hetgeen ik meegemaakt heb in dit bedrijf heeft geen impact op mij. Totaal niet, ik heb het daar  naar mijn zin gehad, en ben trots dat ik binnen deze cultuur het voor elkaar heb gekregen heb mensen andere inzichten te geven. Hetgeen mij stoort is (nog) steeds de ondergeschiktheid van de vrouw. Ja ik heb er last van dat ik niet voldoende ben opgeleid. Iedere dag weer. De meeste banen die ik heb gehad heb ik me verveeld. Maar ook binnen het geloof heb ik er last van. Geloven hoort nog steeds mannen toe, en als vrouw ben je wel leuk, maar meestal wordt je niet serieus genomen. althans zo ervaar ik het. Zelfs ik zie vrouwen die proberen het geloof uit te dragen niet als serieus. Tenslotte moet je vrouwen toch ook bezig zien te houden. kijk naar de "leiders" Jezus, boeddha, Johannes de doper etc. Natuurlijk er waren vrouwen, maar hun rol is toch duidelijk onder de vloerkleed geschoven. Er is nooit een vrouwelijke leider geweest. Zelfs Maria Magdalena had weinig te vertellen. En al zou ze Jezus haar een grote rol hebben gegeven, dan is dat nooit (echt) aan het licht gebracht. En ja, ik baal daarvan. Ik ben mijn ondergeschikte rol beu. En tenslotte we spreken continue over de "zoon"van God. Zou god niet blij zijn, als hij een mooie meid krijgt?

ik weet dat de waarheid anders is dan dat de kerken vertellen. En ik weet dat de laatste oordeel is aan God. Maar ik weet niet of ik mij wel aan God over wil geven. Tenslotte heeft hij zijn dochters behoorlijk alleen laten ploeteren, terwijl hij schijnbaar meer tijd had voor mannen. (Mozes, Abraham etc.) Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie.

Wat ik eraan kan doen dat mijn zus zelfmoord pleegt. Niets,helemaal niets. Nog erger ik veroordeel haar dood niet eens. En troost uit de kerk??? Ik krijg van weinig mensen te horen dat ze zich gesteund voelen door de kerk.

Damaris

Gabriëlla

Als dat bedrijf er dan niet de oorzaak van is dat jij zo getriggerd raakt door de (schijnbaar) ondergeschikte rol van vrouwen, wat is het dan wel? Het geloof ja maar ik vraag mij af of dit bij jou de enige oorzaak is! Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie.

Ik weet dat machtige toenmalige kerkleiders een aanzienlijk aantal Bijbelboeken niet in de bijbel hebben opgenomen omdat dit voor hen goed uitkwam. Om voor mij nu nog duistere redenen waren ze bang dat deze Bijbelboeken de macht van de kerk teniet zou doen.
Voordat je er honderd procent zeker van bent dat Hij zijn dochters alleen heeft laten ploeteren, zou ik er eerst maar eens die apocriefe Bijbelboeken op naslaan! Daar staat namelijk zoveel in wat kerken niet weten! Dominees leren hier tegenwoordig zelfs nog maar heel weinig van.
God had trouwens een mooie meid, genaamd Asjera! Schijnt een zeer goed huwelijk geweest te zijn.

Vergeet niet dat die ondergeschikte vrouwenrol ook een hele tijd door vrouwen ZELF geaccepteerd is hé! Niet alleen in de kerk trouwens maar sowieso in de hele (toenmalige) maatschappij! Er is op dit vlak nog veel voor verbetering vatbaar, vooral bij orthodoxen maar in vergelijk met vroeger is het nu toch wel wat milder. De Bijbel, het Oerboek kan je daar veel meer over vertellen!

Te laag geplaatst zijn op school plus de daaruit voortvloeiende consequenties kunnen een diepe impact op je hebben! Een chronisch gevoel van onderwaardering kan daar bij horen.
Wat mij daar vaak aan stoort, is dat je in Nederland niet of slecht verder wordt geholpen. Je bent naar school geweest en daarna zoek je het maar uit. Ik vind dit uit den boze! Door omstandigheden waar je niks aan kunt doen (een kind heeft geen macht over de schoolkeus die de ouders voor hem maken) kun je kansen missen die je later niet meer kunt inhalen. Bovendien vieren hormonen bij pubers hoogtij en heb je op die leeftijd nog geen ervaring met het functioneren in een werkkring. En dan moet je desalniettemin je vakkenpakket voor heel je leven samenstellen! Dit klopt naar mijn idee niet, waardoor er naar mijn idee nog een aanzienlijk aantal kinderen vastlopen op school!

De kerk stelt in een geval als je zus snel vast dat dit Gods bedoeling is. Ik kijk daar heel  anders tegenaan en ook al zou ik daar ongelijk in hebben: wat heb je er op dat moment aan dat het Zijn bedoeling is? Jij moet het hier op aarde met deze gebeurtenis doen! Je bent met deze benadering inderdaad niets geholpen. Kerken gebruiken God vaak als geneesmiddel terwijl Hij als wondermiddel ingezet moet worden.

Damaris

Citaat van: Gabriëlla op januari 11, 2017, 23:59:35 PM
Als dat bedrijf er dan niet de oorzaak van is dat jij zo getriggerd raakt door de (schijnbaar) ondergeschikte rol van vrouwen, wat is het dan wel?

het was een overkoepeld orgaan van diverse scholen. sommige scholen stonden goed aangeschreven sommige zeer slecht. Op dat moment ben je bezig met de zogenaamde onderkant en de bovenkant van de samenleving. en alle daaruit vloeiende problemen. Het was een hele vreemde ervaring, die ik niet zo goed kan beschrijven, maar wat wel een rol speelt in mijn leven. het aller uiterste (moeten) ervaren. Tussen God en de duivel, tussen het licht en het duister. Wat speelt daar allemaal af en wie zijn we dan nog? Ik weet niet of je me begrijpt, maar dat is wel een hele duidelijke issue in mijn leven (geweest). wat is goed en wat is slecht. Een vrome baas, of een crimineel. Nu ervaar ik een vrome baas vaak ook als een crimineel. En weet ik van criminelen dat zij net zo goed in God geloven. Het is allemaal hetzelfde en toch anders. En wat is alles dan? Het is zo makkelijk om "netjes, keurig en braaf"te zijn, als je op de juiste plaats staat, maar als je bent geboren bent in een gezin dat onderaan de samenleving bungelt, waar nauwelijks geld is, je vader dronken op de bank ligt, en jij jat......ben je dan slecht? kinderen die aan hun lot overgelaten zijn (waren). En wie is er dan verantwoordelijk? De ouders die nooit door de samenleving vooruit geholpen worden (geld voor de meeste allochtonen) Vrouwen die moeten prostitueren om hun kinderen eten te kunnen geven. En ja hoor natuurlijk we hebben een bijstand wet, maar soms lijkt prostitueren beter dan je iedere keer af te laten snauwen door de gemeente. afgelopen week had ik weer een bijeenkomst waarin alle buitenlandse vrouwen "broodjes mochten gaan smeren"omdat ze geen werk hadden. Soms springt mijn hard dan open, en is mijn geloof in God dan nihil. Of het de keuze van God is of niet......ik weet het niet.

de zelfdoding van mijn zus, is niet de keuze van God, volgens de katholieke, maar de invloed van de duivel. Daarom mogen deze mensen niet begraven worden, ze zijn ontheiligd en mogen nog hopen op een plekje in de hemel.

ik weet ook dat er veel  bijbelboeken niet zijn opgenomen in de bijbel. Maar dat is voor mij niet zo de issue, het katholieke geloof (petrus) is een mannen geloof. en vrouwen zijn duidelijk gediscrimineerd.

Damaris

Gabriëlla

Het is heden ten dage nog steeds een mega probleem dat pubers van 13,14 jaar al hun vakkenpakket voor heel hun leven moeten samenstellen! Dit terwijl je dan nog ten volle op zoek bent naar jezelf, geen greintje ervaring hebt met het functioneren op een werkplek en daarbij ook nog eens de (liefdes) hormonen door je lijf gieren. Heel moeilijk om dan ook nog dus dat vakkenpakket samen te stellen!
Dit geldt voor zowel allochtone als autochtone jongeren maar bij autochtone jongeren komt daar ook nog eens een mega taalprobleem bij. Ouders die nu verweten worden dat ze geen Nederlands spreken terwijl diezelfde overheid ze toentertijd met klem op het hart heeft gedrukt dat het leren van onze taal beslist niet noodzakelijk was! Dientengevolge hebben die ouders hun kinderen dus niet kunnen helpen met huiswerk maken, kinderen vervolgens een leerachterstand en tot slot van het liedje moeten ze het zelf maar uitzoeken!!

Gemeenten en/of uitkerende instanties lijken ver van de werkelijkheid af te staan. Want ook voor broodjes smeren kom je tegenwoordig niet zo makkelijk meer in aanmerking. Bovendien is er bij bedrijven zelf veel mis maar daar hoor je zo NOOIT over >:(De verantwoordelijkheid voor het ontbreken van werk lijkt altijd bij de werkzoekende te liggen.
Daarbij komt nog dat vakbonden bij lange na niet meer zijn wat ze ooit waren. De strijdvaardigheid lijkt eruit te zijn geslagen.

Als jij eens wist wat er bij bureau jeugdzorg allemaal mis is: veel bezuinigingen doorgevoerd waardoor er geen adequate hulp geboden kan worden en veel kinderen alsnog de dupe worden van ouders die niet geholpen kunnen of willen worden (die heb je helaas ook). Ik vind dat de overheid daar voor een (groot) deel verantwoordelijk voor is.
Kijk, als je een kind slechts één pedagogische op zijn vingers geeft (een per jaar!) dan word je al aangegeven voor kindermishandeling maar als het erop aankomt doen ze niks voor kinderen bij wie het allemaal veel erger is. Hoe krom kan het allemaal zijn?!

Mensen die zich uiterlijk netjes voordoen worden vaak als braaf en betrouwbaar gezien. Men verkijkt zich vaak op het uiterlijke!
Ikzelf heb helaas geen goed woord over voor mensen die kinderen drugs geven. Hoe zou jij het vinden als ik dat bij jouw kinderen deed? Blijf je dan in staat om mij te begrijpen, vooral als je ziet dat je kind aan die troep kapot gaat? Door MIJN toedoen dan hé!

Wat bij jou altijd een issue is geweest, is wat er zich tussen twee uitersten afspeelt. Wat speelt er zich in dat grijze gebied af? Dat is inderdaad onbevattelijker dan wij denken! Zeg gerust als ik het nu nog verkeerd begrijp hoor!

Damaris

 je begrijpt me wel goed, maar ik voel me op dit gebied door God in de steek gelaten. Wij zien een wereld die niet klopt, maar die we niet kunnen veranderen. Althans mij lukt dat niet. En met mij vele niet. De samenleving is volgens mij nog geen centimeter vooruit gekomen en alle eeuwen dat we het al aan het proberen zijn. Ik weet dat de mens verantwoordelijk is voor hetgeen hier gebeurd en niet God. Tenslotte wilde we graag van God los, en het zelf gaan proberen. Het kind in zijn ego fase, die zijn eigen ikje heeft ontdekt, wil niet meer aan de hand van de vader lopen. Dat is een natuurlijk proces, zo zijn wij mijn inziens hier gekomen. We zouden het zelf wel "even"gaan doen. Nu duurt mij dat "even" wel erg lang. En in de loop van de jaren heb ik me proberen om te draaien naar God. Tenslotte ben ik de berg op geklommen.En sta ik tegenover hem, maar wat dan? Ik kan hem niet duidelijk maken, zoals hij mij niet duidelijk kan maken. Ik ben niet meer de kleine Eva, tenslotte ben ik gegroeid, maar ik ben ook geen God. Wat ben ik dan, en wat is God dan? Wat is dan mijn rol, en wat is de zijne?

De kleine Eva die om mijn nek hangt, in mijn droom. Mijn oudste dochter heet Eva. Eva die hoogstwaarschijnlijk volgend jaar een kind krijgt (wat zou ik daar mee bedoelen?, het zwanger zijn, het vol van iets zijn) Eva vraagt aan mij of het leuk is om kinderen te krijgen. Tenslotte is dat de "zogenaamde"straf van God, voor de vrouw. Wij zullen voor de man de kinderen krijgen. Ik geef geen antwoord. Ik heb altijd genoten van het moederschap, hoewel het door de "meeste"vrouwen niet als uitdaging wordt gezien. Want tenslotte ben je "niets"als je niet werkt. Terwijl kinderen opvoeden een enorme verantwoording met zich mee draagt. Wie de kind heeft, heeft de toekomst.

binnen gekomen zie ik mijn jongste dochter. Mijn jongste dochter, ik noem haar vaak de kleine Lilith. (de zwarte maan) Ik weet niet of je het verhaal van lilith kent.

Daar stonden zij dan: de eerste man en de eerste vrouw in het Paradijs dat God voor hen had geschapen. De meeste mensen denken dat dit Adam en Eva waren, maar volgens vele geschriften, legenden en overleveringen klopt dit niet. Eva werd namelijk pas later geschapen â€" uit een rib van Adam. Wie stond er dan aan Adams zijde?

Haar naam is Lilith, de eerste vrouw, net als Adam door God zelf uit aarde geschapen. Een onafhankelijk en gelijkwaardig wezen dat niet van plan was de ondergeschikte rol te spelen, zoals Adam dat graag zag. In het Joods kabbalistische geschrift de Zohar uit de dertiende eeuw staat in geuren en kleuren beschreven hoe dit tot de eerste echtelijke ruzie leidde.

Een van de twistpunten was de wijze waarop Adam en Lilith zich moesten ‘vermenigvuldigen.’ Adam vond dat Lilith de ‘onderliggende partij’ moest zijn. Toen zij dit weigerde, liep de ruzie zo hoog op, dat God zich genoodzaakt zag Lilith uit het Paradijs te verdrijven. Achterna gezeten door Gods engelen, vluchtte zij richting de Rode Zee waar zij zich sindsdien verschuilt in een grot.

Voor Adam moest nu een nieuwe vrouw worden geschapen â€" dit keer niet een zelfstandig â€" want door God zelf geschapen wezen â€" maar een afsplitsing van haar man. Voor deze operatie wordt Adam in een diepe slaap gebracht. Wanneer hij daaruit ontmaakt, staat zijn nieuwe bruid voor hem. Adam is verrukt, want Eva is heel anders dan Lilith. Eva is braaf, meegaand en gehoorzaam en vindt het geen enkel probleem om de onderliggende partij te zijn

http://www.tijntouber.com/43-lilith-de-oorspronkelijke-vrouw/

Zij springt rond bij de ramen (maanlicht). het conflict van God met zijn dochter(s). Ontembaar, als een wild paardje. Ja ze zijn beide mijn dochters, en beide kinderen van God. Daarbij zit mijn schoonzoon, laag op de grond. Hij steekt zijn glas (heilige graal, vrouwelijkheid) omhoog en zegt hier zitten we dan tussen de Ikea, het woord IK en ea (en andere)spullen.

Toch een mooie droom. Het Dam(maar is) spel tussen God en mij is nog steeds niet uit gespeeld.


Gabriëlla

Zo zie je dus maar dat God beiden heeft geschapen: een onafhankelijke en een afhankelijke vrouw. Ik stel het even heel zwart-wit om het principe uit te drukken! Dit bevestigt voor mij nog eens dat de traditionele man-vrouw rolverdeling de mensen ZELF hebben gemaakt en God niet! Die traditionele rolverdeling had/heeft een sterke economische reden maar heeft niks met God te maken.
Toch was Lilith (ik ken haar zeker) blijkbaar heel bijzonder voor haar tijd, ik sluit echter niet uit dat zij dat alleen voor haar omgeving was. Kijk maar eens naar zoveel jagers-verzamelaars groepen. Daar was het doodgewoon dat vrouwen zowel een krijgers als moederrol hadden!
Maar omdat Lilith dus bijzonder werd gevonden, staat zij in geboortehoroscopen (aangeduid als de Zwarte Maan) voor het deel waarvan je het meest vervreemd bent van jezelf. Afgaand op jouw droom, kan het voor jou van zeer nuttige aard zijn om uit te vinden waar Lilith bij jou in je geboortehoroscoop staat. Het teken en het huis geeft meer informatie over jou nog te ontdekken zelf.
Lees trouwens het Chinese yin-yang principe maar eens goed, dan weet je dat man-vrouw elkaars aanvullende componenten zijn.

Nu jouw dochter die zegt volgend jaar een kind te krijgen. Het kan om een zwangerschap gaan maar ook voor het begin van iets anders, iets nieuws.

Trek je nou alsjeblieft niks aan van moeders die je niks vinden als je niet werkt! Er rust tegenwoordig nog een groot taboe op maar velen zullen er een lief ding voor over hebben als ze in ieder geval minder hoefden te werken! Sommigen stoppen zelfs het liefst helemaal! Niemand durft toe te geven dat werk en kinderen hebben best zwaar is. Sinds enkele jaren hebben mannen vaak een papa dag. Op zich ook heel goed maar hanteren ze tijdens deze dag weleens de stofzuiger? Doen ze op die dag de was voor moeder de vrouw? Ik heb het in ieder geval niet vaak gezien.
Ik merk dat vrouwen nu dubbel belast zijn met zowel de zorg voor kinderen als het inkomen. Dat er drie keer zoveel vrouwen als mannen in de ziektewet zitten is daar mede de oorzaak van.
Ik zeg altijd maar zo: als moeder heb je een zeven dagen per week vierentwintig uur werk. Er is geen cao en je krijgt er ook niet voor betaald.

Wat in deze samenleving zeer ver is doorgeschoten, is het individualisme (het ondeelbare!). Samen sterk ligt allang achter ons!! Weliswaar komt men hier steeds meer van terug maar ik vind het echter wat langzaam gaan. Door deze doorgeschoten trend krijg je steeds meer mensen die aan de zijlijn komen te staan. Op deze manier leeft een mens niet in zijn natuurlijke habitat plus de daarbij behorende omgangsvormen. Natuurlijk is het heel goed dat je in deze moderne maatschappij alleen zou kunnen overleven maar wat menig mens vergeet, is dat niemand voor de volle honderd procent onafhankelijk kan zijn. Dit maakt dat je geen centimeter vooruit komt.

God zelf is weliswaar heel wijs en (zeer) hoog begaafd maar hij was niet perfect, in tegenstelling tot wat veel mensen denken! Hij kan een richtingaanwijzer zijn op weg naar je levenspad maar jij bent zelf degene die dat pad moet bewandelen. Ik denk eerlijk gezegd als ik je zo eens lees dat jij je gevoel voor richting kwijtgeraakt bent. Kan het misschien ook zijn dat je (extreem) gevoelig bent voor onderliggende motieven van mensen? In de Tarot legging De geïnspireerde Gehangene was Gerechtigheid jouw kernkaart toch? Kan het zijn dat Hij jou een soort van laat dwalen om uiteindelijk te krijgen/voelen of zien waar je recht op hebt (Gerechtigheid)?

GABRIELLA

Damaris

Ik geloof niet dat er werkelijk mannen of vrouwen zijn. Wij wonen in een bepaald lichaam, ik toevallig in een vrouwen lichaam, hoewel mijn gedrag volgens deze maatschappij meer mannelijk is. Een vrouwen lichaam vol mannelijke energie. Boeddha heeft gezegd dat hij zich alleen in een mannenlichaam heeft gemanifesteerd omdat hij dan meer geloofwaardig over zou komen op de mensheid dan in een vrouwenlichaam, maar dat hij geen binding voelde me zijn stoffelijk lichaam en dus net zo goed vrouw had kunnen zijn.

mijn dochter zei niet dat ze een zwanger was, ik zei dat tegen mijn baas. Het enige wat zij aan mij vroeg is of het fijn was om kinderen te krijgen. Natuurlijk kan een zwangerschap iets nieuws betekenen, maar wat ik dan afvraag of er iemand daadwerkelijk zwanger is in deze droom. Schijnbaar ben ik met een zwangerschap bezig.

mijn kinderen zijn al groot, dus ik hoef mij niets van andere moeders meer aan te trekken. Maar deze zaken zijn wel heel vaak (ook in mijn leven geweest) een groot issue. Alle moeders moeten volgens deze samenleving gaan werken, of het nu gaat of niet. Ik zie heel veel vrouwen "kapot' gaan door deze regelingen, die steeds harder worden. Ook de overbelasting voor kinderen, die bijna 12 uur van huis af zijn, en rond hangen in de opvang.

of ik de richting ben kwijt geraakt, durf ik je niet te zeggen. Ik geloof niet zo in de richting, en ja ik loop alle richtingen op.
https://www.youtube.com/watch?v=7o_LkrPppzs

of ik extreem gevoelig ben voor onderliggende motieven van mensen. ook voor mij een vraag. Ik zou het niet weten. Meestal houd ik me niet zo bezig met mensen. ik houd van mensen daar niet van, maar ik ben niet iemand die heel diepgaand graaft in het leven van een ander, of een ander laat graven in mijn leven. teveel ADHD gedrag, omdat te kunnen. ::)

https://www.youtube.com/watch?v=zaLpCUSJVg8

voor het woord blues vul ik altijd het woord God in.

Lilith en zowel mijn maan staan in het 3de huis in vissen.

Damaris

Gabriëlla

Ik denk eerder dat de maatschappij een zeer hoge mate een materieel leven oplegt. De een zit de ander hierin nog gekker te maken en er zijn tot op heden nog maar weinig mensen die hier openlijk tegen durven te ageren. Als je niet in een groot rijtjeshuis woont, geen grote auto onder je kont hebt en ook niet drie keer per jaar op vakantie gaat dan tel je niet mee. Ik denk dat hier de wortel  van het issue ligt. Om deze dure leefstijl te kunnen bekostigen worden zowel man als vrouw gedwongen om te werken, niet zelden ten kosten van de kinderen.
Bij een hoop ouders speelt de grote angst voor afwijzing van anderen als ze niet meedoen aan het materialistische leven van deze maatschappij. Maar......ik ben altijd een zeer eigenwijze drol geweest ;D Ik weet niet of je dat al begrepen had :D Al vanaf het prilste moment dat ik naar zelfstandig wonen toe groeide, heb ik meteen gezegd dat ik NOOIT een groot huis wilde hebben en zeker geen topbaan. Een baan die naar mijn zin is al verdient het dan wat minder.
Je moet de reacties van sommige gewezen klasgenootjes van me zien als ze me tegenkomen! Sommigen (dus zeker niet allemaal) willen niet eens met me praten! Ik merkte dat toen ik op een keer in een winkel stond. Echt, ik werd zo melig, dat ik hardop heb geroepen hé, Claudia!! Da's een tijd geleden, leuk je te zien, hoe is het met je? Ik lachte in mijn vuistje toen ik haar gezicht zag! Ik heb namelijk een klein, knus huisje waar ik tevreden mee ben. Ik ga dus echt niet verhuizen! Ik heb ook werk (gedaan) waarin ik veel contact met mensen heb, is ook helemaal iets voor mij en dat neemt niemand me meer af!

Achter Lilith in het derde huis schuilt vaak de geest van een wetenschapper. De persoon in kwestie heeft zich in een of meerdere levens op wetenschap toegelegd. Hij/zij was in ieder geval constant bezig om kennis te vergaren. De persoon in kwestie heeft in die levens/dat leven een zeer grote mate van vrijheid gekend. Ik denk dat jij je daarom heel snel door mensen en ideeën geclaimd voelt, wat er mede de oorzaak van is dat je voor je richting wegloopt. Want een richting uit gaan betekent voor je gevoel vastleggen.
Jouw doel is denk ik toch om een netwerk van mensen op te bouwen waardoor je je ideeën in de praktijk kunt brengen. Je angst voor verlies van vrijheid zul je hiervoor moeten overwinnen. Ben je de laatste tijd wat nerveus? Zo ja, dan kan het zijn dat je in toenemende mate de behoefte gaat voelen om eropuit te trekken!
Lilith in Vissen: verliet je je in dat vorige leven nog op feiten: nu meer op het irrationele, op 'boven'. Met je intrede in dit leven ben je er vanuit gegaan dat het leven vol gevaar is, dat het hele leven bezoedeld is. Je hebt het gevoel dat je op dit vlak het leven heel erg het hoofd moet bieden. Leren vertrouwen wordt denk ik nog een issue.

Ik vind het te makkelijk om zowel jezelf als een ander een ADHD etiket op te plakken! Etiketjes opplakken is eem modeverschijnsel waar ik niet aan meedoe! Die onrust komt ergens vandaag en dat moet aangepakt worden!

GABRIELLA

Damaris

ook ik heb het niet zo op materie, daar zit echt geen geluk in. Jammer genoeg heb ik weinig werk gehad waar ik me gelukkig in heb gevoeld, en vind ik werken vaak dodelijk saai. Maar ja ik heb dan ook nooit de opleiding mogen doen waar ik zin in had.

ach een wetenschapper, dat is dan in dit leven niet tot zijn recht gekomen. En wat zegt de wetenschap nu precies. De wetenschap is ook maar een geloof. Wat we geloven en denken te bewijzen, wordt onze wetenschap. Mijn oudste dochter heeft een universitaire opleiding, en wat daar allemaal bedacht wordt voor onzin. Ze is nu dierenarts, maar alles draait ook daar om geld. Ik word er soms zo moe van. De economie is belangrijker geworden dan de mens. De economie is ontworpen om ons te ondersteunen. Ondertussen zijn wij de economie gaan ondersteunen. Dieren zijn niet meer zo belangrijk, het geld wat je ermee kan verdienen, dat is belangrijk, tenslotte zijn dierenartsen tegenwoordig ondernemers. ???
liefde voor het vak, wordt steeds minder, daar moeten ze veel te hard voor werken. Ze hebben al een burn-out voordat ze de universiteit verlaten, omdat de tijden die ze moeten werken absurd zijn. 7 dagen per week 24 uur oproepbaar zijn :-[ Hou dat maar vol.  :-\ Maar ja als je straks je eigen praktijk hebt......roept de Uni.

Een stickertje plakken is inderdaad een modeverschijnsel, en helaas ken ik niemand meer zonder sticker. Ik spaar ze. Ik heb al ADHD- ODD-ik ben hoogbegaafd, ook ben ik autistisch, ik heb ooit border-line gehad, maar die is niet meer in :-\. Dat is niet 2017. Gisteren is er nog een psychiater mijn huis uitgerend,omdat ik volgens haar te intelligent ben, en zij niet meer tegen mij op kon.  :-[

ach ja het houd een mens bezig. ;D en het houd het UWV op afstand.