Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

berg

Gestart door Damaris, november 14, 2016, 13:48:10 PM

Damaris

zwaarden Aas staat voor het doorzien van de wijsheid van de kosmos en de bewustwording van onze Goddelijke aard. In zwaarden 2 zoek je de ultieme waarheid om rust te vinden in jezelf. Hierbij kun je door de onbegrensdheid  van de mogelijkheden de weg kwijt raken  en verzanden in innerlijke twijfel. Bij zwaarden 3 slaat deze twijfel om in dodelijke smart vanwege onbegrijpelijk verdriet in de wereld. Wat is in Godsnaam de zin van het bestaan? in zwaarden 4 rust je uit om evenwicht te zoeken in de chaos van de verwarring. Bij zwaarden 5 neem je manmoedig de draad weer op om je schaduw te verhelderen, alles moet anders, alles moet op zijn kop. je zoekt het in het rechtlijnige weten, gesteund door je enorme verlangen naar harmonie en liefde in zwaarden 6. Al je pogingen tot opheldering zijn vruchteloos gebleken zodat je bij zwaarden 7 het roer omgooit en je twijfel radicaal omzet in vernieuwde inzicht dat een speelse benadering nodig is. In zwaarden 8 slaat het spelen om in een verwoede poging om alleen met zwart te winnen in het ingewikkelde schaakspel van het leven. in zwaarden 9 geef je het op. Het is wreed maar je kunt niet winnen met alleen maar zwart. Je hebt de witte stukken van nieuw inzicht nodig. Het offer dat nog resteert is overgave. Bij zwaarden 10 neem je dit offer aan en leg je het oude denken af om in stilte opnieuw te beginnen.  Met het gerijpte weten van de stilte ga je bij de zwaarden 10 aan de slag.

bron: De stok van Toth. Dick Schoofs

Gabriëlla

Hey Damaris!

Daar heb ik ook weleens last van hoor en ik denk met mij wel meerdere! Niet voor niets luidt er een spreekwoord dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dit gezegde heeft natuurlijk wel een bredere achtergrond maar dit is er een euvel van. Jezus was een zeer bijzonder en minstens even moedig man! Ook ik zou zo'n kruisiging niet aan kunnen!
Of je nu wel of geen spel speelt: ik denk dat het ten alle tijden belangrijk is dat je voor jezelf weet dat je je best doet om hetgeen er op je pad komt naar eer en geweten af te handelen. God en Jezus reiken geen diploma's met cijfers uit! Jouw hier virtueel kennende, heb je vast wel over soorten karma's gelezen. Mede hierom krijg ik een zeer genuanceerd beeld van God, waardoor gevoelens van bevrijding en kosmische ondersteuning.


GABRIELLA

Damaris

nieuwe droom.

Ik zit op de top van de berg. Ik zit op de plek van God (gezien vanuit mijn andere droom). Tegenover mij zitten twee dames. Ik weet niet wie het zijn. Aan de linkerkant lijkt iemand te zitten die gestudeerd heeft (ik in mijn andere droom), daarnaast zit een hele lieve dame (plek van mijn hoger zelf in mijn ander droom). Ik zit afwachtend te kijken naar beide dames. Dan zegt de dame die gestudeerd heeft, wat denkt U wat er gebeurd als U dood bent. Ik antwoord dat weet ik niet, ik ben namelijk nog nooit dood geweest, althans dat denk ik.
dan zegt de lieve dame tegen me. U heeft gezegd dat U in een andere wereld leeft klopt dat? ik antwoord, ik heb helemaal niets gezegd. Ik hoor mijzelf namelijk niets zeggen. Wat U nu zegt is de interpretatie van hetgeen U denkt dat ik gezegd zou hebben. De gestudeerde dame zegt dus U leeft niet in een andere wereld. Ik zeg dat ik dat niet weet. Dan geef ik een uiteenzetting van wat wel of niet waargenomen zal kunnen worden, en dat dit allemaal niet te bewijzen is. Beide dames zijn dan ontzettend stil, maar ik weet niet wat ze van mijn verhaal geloven. het gesprek blijft doorgaan, totdat de beide dames boos beginnen te worden en de berg afrennen.

Damaris