Een eerste beleving

Gestart door Moonskin, oktober 06, 2013, 22:48:38 PM

Moonskin

Hoi hoi,

Sinds een tijd heb ik best veel dromen en ook heel duidelijken, dit is ook iets wat ik op zich gevraagd heb opdat ik misschien inzichten, helderheid oid in bepaalde situaties in mijn leven kan krijgen.
Ook ben ik sinds kort een boekje aan het lezen over hoe het in contact komen met je gids.. Deze ben ik nu alleen nog aan het lezen en ben net begonnen om een soort van "Gidsdagboek" bij te houden zoals in dit boek aangegeven is..
De afgelopen week ben ik wat ziekjes geweest en voelde me vanmiddag iets moe en ben een uurtje gaan liggen om even wat te rusten.. Maar de droom die daarop volgde zou ik toch hier willen vertellen, in de hoop dat ik misschien wat meer duidelijkheid kan vinden..

Ik ben in mijn huis wanneer het buiten ineens best donker word en het luchtalarm afgaat. Wanneer ik naar buiten ga en de straat inkijk zie ik dat er een soort van oefening met de brandweer gaande is en ik ga weer naar binnen. Wanneer ik weer in mijn huis ben heb ik een heel groot gevoel dat er iets is, een soort van entitieit..
Op zich vind ik dit best wat engig omdat ik hiermee nog nooit contact heb gehad, al ben ik wel al heeeel lang met dat soort dingen bezig..
Het gevoel is zo heftig dat ik een soort van naar buiten vlucht, het is nog zo onbekend en het laat zich verder niet echt zien ofzo. Wanneer ik naar buiten ga sta ik voor het raam en heb het gevoel dat het mij een soort van uitdaagd. Dat ik me niet zo druk moet maken, waardoor ik wat geirriteerd raak en zeg dat het me niet zo bang moet maken.. Ik grijp m'n spullen bij elkaar en loop weg.. Daarna draai ik me weer om en als ik door het raam kijk is het donker in huis.. ik sla tegen het raam en ik heb weer een zicht door het raam. Alles lijkt normaal.. Maar als ik dan weer binnen kom is dat gevoel er toch weer.. Ik ga weer de deur uit en loop naar mijn buurman (mijn buurman is iemand die ook wel open staat voor spiritualiteit e.d.). Hij doet open en wanneer ik naar binnen loop zeg ik tegen de entiteit dat het buiten moet blijven. Mijn buurman maant mij aan tot rust en dat het allemaal wel goed zit. Hij gaat met mij mee naar mijn huis om eens te kijken. Wanneer we aankomen is het licht aan, welke daarvoor nog niet aan was. Ik zeg tegen de entiteit dat ie het licht niet zomaar aan moet doen en het licht gaat weer uit.. Mijn buurman ik lopen naar binnen en wanneer we naar achteren lopen zit er een vrouw met donker lang haar achter in mijn tuin. Ze heeft het over een script voor een film en mijn buurman gaat weer naar huis. Wanneer ik de vrouw iets te drinken aan bied en ik naar de keuken loop om wat water warm te maken zet ik een pan onder de kraan en gaat het water vanzelf aan. Maar het laat het pannentje overlopen en geirriteerd gooi ik de pan leeg en zeg nogmaals dat het mij niet zo moet klieren.. Vervolgens gaat de doushe aan en ik zeg dat ik er even genoeg van heb.. Op dat moment word ik wakker...

Ik maak me de laatste tijd wel erg druk.. druk over wanneer ik het gevoel heb dat ik vrienden kwijt raak, of daar bang voor ben.. of wanneer ik thuis kom van een dag werken en m'n poekies lopen voor m'n voeten..
Nu heb ik het afgelopen jaar ook veel meegemaakt en ben nog steeds veel aan het meemaken..
Baan verloren, nieuwe baan begonnen, relatie beeindigd, moet m'n huisje uit omdat ze het huis willen gaan verkopen, maar ook niet genoeg geld hebben om zomaar ergens anders in te kunnen trekken...
Ben bezig met een transformatieprocess om mezelf te helen, vergeven en mezelf te accepteren voor wie ik ben zoals ik ben...

Ik hoop dat iemand mij iets meer inzicht in de droom kan geven.. Wou deze mij duidelijk maken dat ik me echt minder druk moet gaan maken, of probeerde deze me aan te geven dat er echt wel iets bij me is, maar ik me er misschien nog niet helemaal voor open kan of durf te stellen..???

Ontzettend bedankt.

Liefs Thea  :-*



Moonskin

Hallo allemaal....

Heb op een andere site een ontzettend fijne feedback gekregen welke zo bij mij overkomt.. Zal hem hier plaatsen ter info... Wanneer anderen ook nog een advies hebben sta ik hier natuurlijk helemaal voor open..

Hallo Thea,

Dromen over een huis vertelt je je hart, je ware ik, je persoonlijkheid; de kamers van je huis zijn dan ook je hartkamers.

Als er in je droom een alarm af gaat dan betekend dit. Een waarschuwing voor je zelf, dat je een bepaalde situatie eens goed onder de loep moet nemen, het is op is moment niet erg gezond, je luistert ook erg slecht naar je lichaam, waardoor de alarm bellen gaan rinkelen.
Je lichaam heeft ook rust nodig zowel op geestelijk als op lichamelijk vlak. Luister naar je gevoel om er achter te komen wat er niet goed gaat en wat je er aan kunt gaan doen om het te verbeteren. Het kan ook staan voor emotionele en relatie problemen waar de alarmbellen voor gaan rinkelen je moet er nu echt wat aan gaan doen.

De brandweerman in een droom of visioen vertelt je dat je hulp krijgt bij woede en agressie, opgekropte emoties die spontaan tot uiting kunnen komen en je niet meer in de hand hebt, hij helpt je zodat dit opgelost kan worden en geblust van binnen waarna je het optakel hebt overwonnen.

De entiteit in je droom kan op twee manieren worden uitgelegd de ene is je angst dat je wordt gevolgd, je angst voor negatieve geesten, je innerlijke angst, angst en gevoelens die je niet kunt controleren, je bent ban voor geesten en dan trek je dit dus ook aan.

De andere uitleg is dat je bewust wordt dat er een entiteit bij je aanwezig is; je volgt en tot je door wilt dringen om iets ondernemen, of het kan een vorig leven zijn die je bezoekt; een overleden familielid. Wat je dus kunt doen als je weer het gevoel hebt dat er een entiteit in je droom aanwezig is; het gewoon je in je droom hardop vragen! Draai je om en vraag wie bent u en wat komt u doen !

Dan krijg je antwoord op je vraag; en meestal blijkt dat je het zelf bent die je angstig maakt. Het komt namelijk niet veel voor de echte negatieve entiteiten je dromen verstoren zonder daar een rede voor te hebben; en gaan dan ze ook na 1 bezoekje weer weg! De meeste geesten zijn familieleden of een vorig leven die willen je alleen maar helpen!

Maar het is wel zo als jij echt bang ben voor geesten dan trek je het ook aan; dus als je gaat slapen zeg je tegen je zelf ik ben niet bang voor geesten, ze doen niets. En ik negeer ze gewoon als ik ze zie; en laat me niet op jutten!

Weglopen is dan ook in de droom wereld het weglopen voor je verantwoordelijkheden, angst die je niet overwint.

De buurman in deze droom is je mannelijke kant; je geeft je zelf een advies. Je mannelijke kant is dus bang voor entiteiten, angst om de controle te verliezen.
Donker in een droom vertelt je dat je op dit moment geen duidelijk of goed beeld hebt in je leven. Je ziet de kansen en mogelijkheden niet, of je ervaart op dit moment alles als heel erg negatief en donker.

Als er weer licht in je droom verschijnt vertelt het je verbetering van een situatie, maar ook bewustwording dat je zelf iets aan de situatie kunt doen! Je krijgt weer inzicht en opent je zelf ook meer.

Als je droomt of een visioen hebt dat je een film, vertelt je dat je passief toekijkt hoe het leven aan je voorbijgaat. Het staat ook voor inzichten willen hebben op wat je in het verleden hebt meegemaakt. Het is belangrijk dat je tijdens te film nagaat wat er parallel loopt met je eigen leven. De karakters vertegenwoordigen je eigen karaktereigenschappen, het is je persoonlijke levenservaring. Een andere uitleg is dat je zelfreflectie als een film voorbij laat komen om hiervan te leren.

Een script schrijven of schrijven verteld een vorm van communicatie met een persoon of de communicatie die je hebt met je onbewuste geest. Het vertelt je tevens de fouten die je gemaakt hebt in het leven. Een andere uitleg is dat je dingen probeert vast te leggen zodat je er een andere of betere visie over kunt krijgen. Een andere uitleg is communiceren, je ideeën wilt uiten, maar ook leren en studeren, je creativiteit moet gebruiken. Je bent bewust bezig met je zelf te ontwikkelen en naar je innerlijke oor te luisteren.

De keuken vertelt je hart, je ware zelf, je moederlijke en verzorgende kant.
Douche vertelt je schoonmaken het oude achter je laten, opruimen van oude emoties en problemen.


Dus deze droom vertelt je hart overloopt, je bent te veel aan het doen, de alarmbellen zijn aan het rinkelen. En dat je jezelf bewust maakt van deze overmaat, en dat je oude emoties, problemen achter je moet laten jij bent dus zelf de gevreesde entiteit in deze droom. Je hebt een tijdje weggelopen voor je verantwoordelijkheden, en nu moet je bewust worden van dat wat je hebt bereikt, eb gedaan en de afgelopen tijd. Alsof je reflecteert alles nog eens goed onder ogen moet zien.

Maar om event terug te komen op de entiteiten; wat ik dus heel duidelijk bij je voel en dat bevestigd ook de droom; is dat je je graag spiritueel wilt ontwikkelen maar je bent ook tegelijk ook bang voor de entiteiten die het met zich mee brengt. De angst dat ze je iets aan doen en dat je dan geen controle meer hebt over je lichaam; alsof je wordt bezeten! Je hoeft niet bang te zijn voor geesten; je moet krachtiger zijn en zeggen ik ben niet bang voor entiteiten! En wat heel belangrijk is dat je aan geeft wat je grens is, dus negeer de entiteit als je daar geen behoefte aan hebt. Ze gaan van zelf weg, maar je moet ze niet in het nauw drukken, hun grens overschrijden ( dus niet schreeuwen, boos worden, in paniek raken en rare dingen doen), alleen dan worden ze boos!

Groetjes Marjan

Ricca

Lieve Thea,

Een paar opmerkingen. Je hebt je droom de titel 'Een eerste beleving' meegegeven, maar dat is niet helemaal wat het is.

Citaat van: MoonskinIk ben in mijn huis wanneer het buiten ineens best donker word en het luchtalarm afgaat. Wanneer ik naar buiten ga en de straat inkijk zie ik dat er een soort van oefening met de brandweer gaande is en ik ga weer naar binnen.

Er is geen echte brand, er is slechts een soort oefening van de brandweer. En dat is ook wat de droom is: een soort oefening. Niet een oefening in contact leggen met gidsen, maar een oefening in het overwinnen van angst (de plotselinge duisternis) en het omgaan met angstige gedachten (element lucht = gedachten; luchtalarm = alarmerende gedachten). De droom is ook geen waarschuwing voor het een of ander. Dromen zijn zelden waarschuwingen. Waarschuwingen zijn negatieve suggesties en het dromende zelf is veel te wijs om met negatieve suggesties te komen. Tussen haakjes: interpreteer tarotkaarten ook nooit als waarschuwingen, daarmee doe je de kaarten tekort.

De droom is dus een oefening en daarmee zeg ik tegelijkertijd dat er niet echt een entiteit in je droom aanwezig is. Alleen je eigen angst daarvoor. Zie je nu dat de titel van de droom niet zo goed is en dat er van het woordje 'eerste' een suggestie uitgaat dat er nog meer van dit soort angstige belevingen zullen volgen? Je had hem beter 'Een laatste nachtmerrie' kunnen noemen. :) Het is wel belangrijk hoe je je eigen dromen benoemt.

Natuurlijk is een nachtmerrie ook altijd een uitlaatklep en door het ervaren van de angst, kan de angst ook weer verdwijnen. Daarom zijn nachtmerries eigenlijk helende dromen. En er kan ook een helende werking van uitgaan naar de andere angsten in je leven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Moonskin

Lieve Ricca,

Dank je voor je inzicht en opmerkzaamheid...

Ik heb voor de titel "Een eerste beleving" gekozen alleen omdat dit voor het eerst in mijn hele leven is dat ik zo realistisch zoiets heb mogen ervaren. Het was mij een hele beleving omdat een aantal mensen in mijn omgeving al wel zulke ervaring hebben meegemaakt, maar ik dit nog nooit, zelfs niet in de droomwereld.

Het klopt helemaal wat je zegt wanneer het voor mij beter zou zijn om te oefenen mijn angsten te overwinnen, maar daar ben ik al mee bezig om de juiste manier te vinden om die te overwinnen. Ik ben al sinds enkele maanden bezig met EMDR om deze angsten die in het heden niet meer dienen los te laten en hier kracht voor in de plaats te laten komen en zelfvertrouwen. Het luchtalarm werd ook beschreven als een soort van waarschuwing, niet voor de entiteiten, maar voor de stress die mijn leven op het moment best overheerst, welke indirect natuurlijk zeker te maken heeft met mijn angsten en ook met angstige of voor mij beter gezegd negatieve gedachten.
Ik weet heel goed dat deze droom in de verste verte niets met een gids te maken heeft gehad, een gids of beter gezegd, mijn gids zou op deze manier geen contact met mij zoeken.

Ik ben er toch van overtuigd dat er een entiteit in mijn droom was, welke na mijn droom nog best lang is blijven hangen (qua gevoel dan), dit was in het begin angstig, maar later heb ik deze geaccepteerd en voelde de angst langzaam wegzakken. Wanneer lichten spontaan uit en aan gaan, water gaat spontaan stromen zoals een entiteit dat kan laten doen, ben ik zelf van mening dat dit zo was.. Of deze entiteit ikzelf was, een dierbaren uit het hiernamaals, of gewoon een dwalende entiteit die oppikte dat ik even wakker geschud moest worden om weer helder te zien, daar ben ik nog niet over uit.

Ik ga op het moment door een behoorlijk transformatie en ik denk dat deze droom daar helemaal bij hoorde.
Zowel de attentie om duidelijk te maken dat het goed zou zijn om mijn stress te verminderen, problemen te verhelderen en op te lossen alswel mijn emoties onder controle te krijgen, maar ook te laten stromen.

In het algemeen noem ik deze droom ook gewoon een droom en zeker geen nachtmerrie, zo heb ik hem ook niet ervaren.. Het was een heftige droom.. Maar ik wist diep van binnen dat het goed was.

Ik probeer altijd het positieve uit alles te halen, vandaar ook mijn vraag over de droom.. Maar ook zo met lenormand kaartjes en tarotkaartjes probeer ik in de eerste instantie altijd positief te duiden, dan wel dat ik uit de minder positieve kaartjes de positieve boodschap kan halen.. De waarschuwingen zie ik als handvaten om allert te zijn bij bepaalde situaties die zich in het dagelijks leven voor kunnen doen..

Maar ik ben en zal altijd blijven een positieve en spontane dame, die liefdevol in het leven staat, ook in de donkere momentjes.. <3

Nogmaals mijn dank lieve Ricca, heb altijd veel aan andermans inzichten en ik ben van nature een weegschaal en hou ervan meerdere kanten van alles te kunnen bekijken..

Heel veel liefs Thea  :-*

Ricca

Lieve Thea,

Natuurlijk is je eigen gevoel het belangrijkst bij de interpretatie van een droom, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van jouw uitleg. :) In dromen kan echt álles, ook lampen die vanzelf aan en uit gaan en kranen die spontaan gaan lopen - zónder dat daar entiteiten aan te pas komen. Als dergelijke dingen in het dagelijks leven gebeuren, ja, dan is er wel iets aan de hand, maar in dromen... is dat nog maar de vraag.

Omdat je blijkbaar nogal bezig bent met gidsen/geesten en dit soort ervaringen bijna verwácht...

Citaat van: MoonskinWanneer ik weer in mijn huis ben heb ik een heel groot gevoel dat er iets is, een soort van entiteit.. Op zich vind ik dit best wat engig omdat ik hiermee nog nooit contact heb gehad, al ben ik wel al heeeel lang met dat soort dingen bezig..

... heb je die verwachtingen meegenomen in je middagslaapje. En misschien onbewust toch ook een paar vooropgezette ideeën over de manier waarop zo'n contact tot stand kan komen. Ook al zeg je zelf dat je heel goed weet dat een gids niet op deze manier (via het hele repertoire met lamp en kraan en douche) contact zal zoeken, en dat is ook zo, ergens ben je misschien toch bang dat dat er gewoon bijhoort.

Je loopt in de droom steeds heen en weer tussen buiten en binnen, buiten zoek je geruststelling en binnen maak je jezelf een beetje bang.

Marjan van een ander forum zei: "Je hoeft niet bang te zijn voor geesten; je moet krachtiger zijn en zeggen: ik ben niet bang voor entiteiten!" Helaas wordt het woordje 'niet' door het onbewuste niet opgepikt. Voor het onbewuste maakt het geen verschil of je zegt "ik ben bang voor..." of "ik ben niet bang voor...". In beide gevallen heb je het over angst. Als je jezelf toespreekt, vermijd dan het woordje 'niet'! Je kunt jezelf beter vertellen dat je in een veilig universum leeft (en dat is nog waar ook :) ) En dat natuurlijk ook echt geloven.

We worden niet door duisternis of ongewenste entiteiten overvallen. Tenzij je de duisternis zelf opzoekt. Wend je in zo'n geval tot de gastvrouw (jijzelf) in plaats van je tegen de gast te verzetten, want die gast is slechts je eigen angst/weerstand.

Heel vaak begint een droom met de conclusie, waarna de rest van de droom laat zien waar die conclusie op gebaseerd is. In deze droom is dat ook zo. Nu kijk ik opnieuw naar het begin van de droom: het luchtalarm dat slechts bij een oefening van de brandweer hoort. Het luchtalarm is dus eigenlijk een loos alarm (ook een mooie titel voor je droom :P).

Het verbaast me wel dat je nauwelijks ingaat op de betekenis van de vrouw achter in de tuin. Wat was jouw gevoel bij haar? Leek ze op iemand die je kent of misschien op jezelf? Hoe oud was ze? Wat voor kleding droeg ze? Wat was de kleur van haar kleding? Heeft ze nog iets gezegd? Zoveel mogelijk info graag, want voor mij komt ze nog niet echt uit de verf.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Moonskin

Hoi Ricca,

Het zou heel goed kunnen kloppen dat ik in mijn middagdutje mijn verwachtingen mee heb genomen, dan wel onbewust, omdat ik alleen maar echt moe was van de reis terug naar huis.. Zaterdag hebben we m'n zus d'r verjaardag gevierd.. Maar op de terugreis heb ik wel in mijn boekje over communiceren met je spirituele gids gelezen.. Dus zou heel goed kunnen wat je zegt.. Ook wat je zegt over dat onbewust al een soort van idee krijgen, al zou ik dat weer interpreteren als een soort van kennismaking...

Vind het ook een goede opmerking over het woordje niet, niet gebruiken... Dat is ook zo met affirmaties, of wensen naar het Universum... Wanneer je iets niet wilt kan je dat het beste omdraaien en zeggen wat je dan wel wilt dat gebeurd... Niet wordt boven nog steeds als een soort van wel geinterpreteerd... Voor zover mij dat bijgebracht is...  :)

De duisternis is zeker niet iets waarna ik op zoek ben... No thanx  :) en ik heb ook zeker niet het gevoel dat het kwaad ofzo wou doen... Ik ben ook niet bang in de droom, vind het wel eng...

Ook het lose allarm is bij mij niet van toepassing... Op het moment ervaar ik echt heel veel stress in mijn leven, heb ik behoorlijk wat probleempjes op te lossen... Maar ja, ik ben wel met dat alles bezig en kan daar nu op dit moment ook verder niet veel aan doen... Hmmm toch nog eens proberen voor de geest te halen wat die brandweer mannen nu precies aan het doen waren.. Heb me er ook niet heel diep op gefocust..
Bij nader inzien ben ik hier nog niet helemaal over uit...

De vrouw met het donker lange haar... Deze zit in mijn achtertuin wanneer ik weer thuis kom met mijn buurman bij mij... Zodra hij de vrouw ziet zegt hij dat het goed is en gaat dan ook weer terug naar zijn eigen huis... De spanning in huis begint dragelijker te worden en ik voel me ook rustiger worden.. (Bedenk ik me nu)... Ik loop naar buiten naar de vrouw, de vrouw is aan het schrijven op een papier, ik groet haar en vraag of ze iets te drinken wil.. Thee zegt ze.
Ze geeft me een vertrouwd gevoel, het is een beetje alsof ik haar ken... Ik loop dan naar binnen en zet een "pannetje" onder de kraan om water in te doen voor de thee, de kraan gaat uit zichzelf aan.. Wanneer het "pannetje" dan overloopt raak ik ietwat geirriteerd en gooi het pannentje leeg en zeg dat deze niet helemaal moet overlopen... De vrouw zegt dan... Ohwwww das leuk voor in het script!! en dan gaat de doushe stromen.. Ik loop m'n slaapkamer binnen op weg naar de doushe en zeg dat deze moet stoppen met stromen omdat dit zonde is van het water (per slot wil er niemand een doushe nemen op dat moment)... Dan heb ik er genoeg van en word ik wakker....

Het pannetje dat overstroomt staat voor mijn emoties, dat deze overstroomd en ik daar geirriteerd van raak zegt me dat ik de consequenties moet aanvaarden voor mijn eigen acties... Dit klopt best wel..  :-\

De vrouw in de droom werd aan mij uigelegd als mijn innerlijke zelf.. hogere ik... Vrouw in een droom kan ook staan voor je vrouwelijke kanten, verzorgend, vriendelijk, liefde.

De douche die aangaat... Het afspoelen/schoonspoelen van mijn lichaam mbt negatieve emoties, gevoelens of gedachten... maar ook het schoonmaken/afspoelen/loslaten van lasten...

Liefs Thea  :-*

Ricca

#6
Lieve Thea,

Heb je al meer ontdekt over wat de brandweerlui in het begin van de droom aan het doen zijn? Wat moest daar geblust worden? Jouw al te vurige wensen?

Mijn vragen over de vrouw in de tuin heb je nog niet beantwoord. Wat was haar leeftijd? Wat voor kleding droeg ze? Wat was de kleur van haar kleding? Zulke details kunnen heel belangrijk zijn.

Citaat van: MoonskinDe duisternis is zeker niet iets waarna ik op zoek ben... No thanx :)

Natuurlijk niet bewúst, maar het kan ook onbewust gebeuren. Als er in je leven nog kwesties uit het verleden spelen die niet opgelost zijn, en als je je dan niet bewust bent van de manier waarop je die in het heden projecteert op andere mensen, zal dat ook je contact met de andere wereld kleuren. Alles wat bijvoorbeeld met je ouders of met anderen uit het verleden nog niet is opgelost, opgehelderd en vergeven, komt in je latere relaties terug, ook in je relaties met onstoffelijke wezens. En als je dan contact met gidsen zoekt, speel je wel een beetje met vuur (brandweer!), want dan loop je de kans om in aanraking te komen met entiteiten die op zijn minst onbetrouwbaar zijn of die in het gunstigste geval zélf misleid zijn.

Je bent zó benieuwd naar gidsencontact, en ook automatisch schrift en vorige levens vind je superinteressant (lees ik in andere topics), maar om werkelijk contact te maken, moet je persoonlijke leven wel op orde zijn en moet je met je verleden in het reine zijn (douche). Het spirituele moet goed geworteld zijn in het aardse, anders heeft het spirituele geen houvast. Mensen die een spirituele kant op gaan, hebben nog wel eens de neiging hun lagere chakra's te verwaarlozen. Daarom was ik ook zo benieuwd naar de kledingkleur van de vrouw in de tuin, want die kleur kan je iets zeggen over welk chakra een rol speelt bij haar/jouw activiteiten in de droom.

De tuin herinnert eraan dat de droomwereld ook een soort proeftuin is, waarin je dingen kunt onderzoeken of uitproberen zonder dat dat meteen consequenties heeft voor je waakleven. Je schept in de droom zelf een situatie om te onderzoeken hoe dat voelt en er lering uit te trekken. En dan helpt het niet om de angst en ook de boosheid die je voelt (je vlucht naar buiten, roept de buurman te hulp, bonst op het raam, roept tegen de 'entiteit' dat hij je niet zo bang moet maken, bent kwaad op jezelf enz.) te bagatelliseren.

De vrouw in de tuin is in ieder geval niet je hogere zelf, dat past niet in de droom als geheel, en ook zou je haar dan vanzelf uitvoeriger hebben beschreven, want een ontmoeting met het hogere zelf maakt diepe, diepe indruk... De vrouw is gewoon een aspect van jouzelf en omdat ze bezig is een script te schrijven, neem ik aan dat zij jouw verbeeldingskracht is. De fantasie/verbeelding is een scheppende kracht die samen met jouw gedachten en angsten zowel jouw leven als jouw dromen gestalte geeft. De toekomst ligt niet vast. Het script van je leven is niet af, er wordt tijdens je leven voortdurend aan gewerkt - door jezelf.

Ze wil wel thee drinken... Dat scheelt maar één letter met Thea... Thee proeven in de proeftuin... jezelf beproeven in de droomsituatie...

Citaat van: MoonskinVrouw in een droom kan ook staan voor je vrouwelijke kanten, verzorgend, vriendelijk, liefde.

Vrouwelijke energie is de kracht van passiviteit, je openstellen, toelaten, toestaan, aanvaarden. Je hoeft niet altijd iets te dóen, soms is niets doen gewoon het beste. Als je klaar bent voor begeleiding door gidsen, zal de gids er vanzelf zijn. Daar hoef je niets voor te doen, behalve ervoor zorgen dat jijzelf er klaar voor bent d.w.z. in harmonie met jezelf bent...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love