Hulp gevraagd bij uitleg over deze belangrijke droom

Gestart door myvision, februari 01, 2012, 04:48:40 AM

myvision

Ik volg samen met iemand een spirituele cursus.
hij haalt me bij mij thuis op en brengt me ook weer thuis na afloop.

Een (pc)vriendin zit bij mij thuis in een schommelstoel en ligt te slapen op een gegeven moment gaat ze naar boven toe.

Tussen hem en mij is verwaring over het tijdstip van vertrekken, ik denk dat het 41 km rijden is maar het blijkt 14 km te zijn.
Kwartier rijden dus zegt hij tegen me.

We staan buiten naast een soort flatgebouw er is ook een bushalte, we staan te praten en er rijd een auto voorbij, de mensen in de auto roepen/wijzen naar boven.
Er hangen reuze slingers aan het flatgebouw.

Ik moet iets lezen (dit is weer ergens anders), ontcijferen ergens, daarin blijkt te staan dat hij mij mee wil nemen op een trip naar frankrijk.

We gaan naar zijn werk daar is een receptie er is een vrouw aanwezig en een man denk ik.
hij begint over mij mee nemen op het reisje naar frankrijk en of dat stil gehouden kan worden voorlopig.
Er duikt een kind omhoog achter de balie die zegt je krijgt 3 jaar de tijd.

We gaan naar de 1e verdieping, daar is zijn kantoor. Het is een grote ruimte met meerdere bureau's.
Deze staan allemaal aan de zijkant tegen de muur aan.
Het is er licht de muren zijn rood en de bureau's zijn van blank hout.
Zijn werkplek is de tweede aan de linkerkant.
Er staat een pc op en een flatscreen tv deze is zwart.

Hij steld me voor aan zijn collega's er is er eentje die me met zijn linkerhand een hand geeft.
En er zijn er twee die mij negeren.
Bij eentje steek ik mijn hand uit, maar hij loopt langs me heen naar de open keuken aan de achterkant.

We gaan naar de 2e verdieping en hebben een gesprek over het reisje naar frankrijk er is een soort jubileum daar (50 jarig bestaan)
maar we kunnen ons eigen plan trekken als we daar zijn zegt hij tegen me.
Als we gaan, gaan we met het vliegtuig het is ongeveer anderhalf uur vliegen.

*Er was nog iets met verpakkingen waar je in kon knijpen en dan gebeurde er iets,
weet niet of dat op zijn werk was of later in de droom in het winkelcentrum,
het was iets grappigs wat eigenlijk niet mocht, we hadden er lol om.
Zoiets als hard drukken in een shampo fles zodat de dop er af vliegt.*

Op de 2e verdieping is een winkelcentrum we lopen er doorheen en ik moet langs een kassa.
Ik loop voorop hij achter me, er staan dozen in de weg en kan er niet langs.
Ik moet mijn buik in houden en grap met de kassiere over 20 kilo afvallen.
Ze is aardig en verteld iets (weet niet meer wat) over de spullen die er staan.
Het lukte me om er door te komen uiteindelijk, ik zie niet of het hem moeite kost om er langs te komen.

Ik bedenk me dat ik een vriendin moest bellen om te zeggen dat ze gelijk had dat hij me mee ging vragen op een reisje.

Ik wordt wakker en dacht shit het is een droom, het voelde allemaal heel werkelijk.
Ik kijk op de klok het is half 6 (dat lijkt belangrijk op dat moment)

Bedankt alvast
Liefs,Sandra

Pink

#1
Goedemorgen Sandra,

Wat een mooie droom! De spirituele cursus en het flatgebouw zijn het leven zelf. De reuzeslingers om het flatgebouw geven aan dat het leven gevierd mag worden. Je verlaat jezelf (je wordt opgehaald) om aan het eind van de reis weer bij jezelf terug te komen (thuisgebracht worden). In wezen verlaat je jezelf natuurlijk nooit maar het gevoel van afgescheidenheid is wel kenmerkend voor een Aards leven.

De auto staat voor ego en het ego is ons vervoermiddel op Aarde. De mensen met wie je de reis maakt, beelden allemaal een deel van jezelf uit. De vriend staat voor het creatieve, scheppende deel in ons. Het intellectuele deel dat vormt, denkt, ordent en handelt. De vriendin en jij staan verbeelden het voedende deel van het menselijk bestaan. Beiden zijn nodig want alleen als de creatie gevoed wordt, kan hij uitgroeien en vorm krijgen. In dat voedende deel zie ik dan twee componenten. Het deel dat op pad gaat(jijzelf) en het deel dat zaken van een afstand bekijkt en het allemaal wel best vindt (de vriendin die slapend in de schommelstoel zit). Dit kan betekenen dat je jezelf "kleiner" houdt dan je in werkelijkheid bent.

Dit wordt bevestigt in het volgende deel van de droom. Zowel 41 als 14 vormen opgeteld het getal 5. Vijf staat voor een ontdekking. Het handelende deel is er bijna (een kwartierje rijden) en het voedende deel is wat voorzichtiger. We doen er bijna drie kwartier over (3 x 14 = 42). De voorzichtigheid wordt nog eens benadrukt door de bushalte voor het flatgebouw. Diezelfde voorzichtigheid geeft jou echter wel de mogelijkheid om een ander bewustzijnsniveau (de andere plaats) te ondekken wat de bestemming van de reis is. Frankrijk, een Frank Rijk. Frank is synoniem voor onafhankelijk.  Je bent dus op weg naar onafhankelijkheid maar wilt die liever nog even stil houden. Je geeft jezelf drie jaar. Dat is de periode die je denkt nodig te hebben om je onafhankelijkheid te verwerven.

Voordat dit doel bereikt wordt, is er werk aan de winkel. Nu je bestemming duidelijk is, verplaatst je je naar de volgende etage. De rode muren zijn symbool voor kracht, energie, leven, seksualiteit en macht. Ik ben wel benieuwd naar de precieze kleur rood (donker, helder, een beetje oranjerood) want dat kan iets zeggen over de verhouding van deze eigenschappen tot elkaar.

De bureaus in het kantoor staan voor je eigen kwaliteiten. Het feit dat je aangeeft dat het gaat om de bureaus van een ander, kan betekenen dat je je weinig vertrouwen hebt in de kwaliteiten die jou naar je bestemming (de onafhankelijkheid) kunnen brengen. Het zwarte flatscreen bevestigt dit. Je hebt ze niet in beeld en bent er niet mee verbonden. Een collega biedt je de helpende hand (zijn linkerhand) maar daar tegenover staan twee collega's die je negeren. Een daarvan loopt linea recta door naar de open keuken. Je mag die collega heel dankbaar zijn want een keuken is het hart van je bestaan. De plaats waar getransformeerd wordt. De plaats dus waar je twijfels omgevormd worden tot iets dat je wel naar je bestemming brengt.

Je gaat hiervoor naar de 2e etage. opnieuw wordt je aandacht gevraagd voor het inzicht (de som het 50-jarig jubileum is 5). Vijftig wordt trouwens ook vaak genoemd als leeftijd in combinatie met de overgang van de vrouw.  De leeftijd waarop ze "uitgezorgd" is en haar eigen plan kan gaan trekken.

In het winkelcentrum kan je alles krijgen dat je nodig hebt op je weg naar onafhankelijkheid. Maar wat veel belangrijker is, je mag er achterlaten wat je niet meer nodig hebt (20 kilo afvallen). Dat alles mag spelenderwijs. Je mag reuzeslingers ophangen rond het flatgebouw zodat dit voor iedereen zichtbaar is en hebt de bevestiging van anderen niet meer nodig.

Op het moment dat je dit inzicht tot je hebt genomen word je wakker. Dit is dus wat je mag meenemen naar je waakleven. En half zes = 5.30 = 8. Een liggende acht is het lemniscaat. Het symbool van verbinding en oneindigheid.

Pink





myvision

Hallo Pink

Allereerst bedankt voor je duiding ik heb deze met bewondering gelezen.
Veel herkenning en er valt ook het een en ander mee op zijn plek voor mij.
Voor deze droom had ik aan de engelen, gidsen, kosmos  gevraagd om antwoorden over het contact met de man die in deze droom voorkomt. Na de droom wist ik zeker dat ik antwoord gekregen had maar zat met de interpretatie.

Het rood waar je benieuwd naar was is donker rood, terwijl ik het op wil schrijven hoor ik innerlijk steenrood.

Die drie jaar die ik mezelf geef dat klopt echt helemaal, ik moet een periode van drie jaar door namelijk waarvan inmiddels even ruim een jaar om is. Na die periode van drie jaar ben ik idd onafhankelijk, dus nog even doorzetten. Deze periode geeft veel remmingen omdat ik graag vooruit wil, maar de reis is net zo belangrijk als het doel dus idd is er zoals je mooi zegt werk aan de winkel hierin.
Je hebt het er ook over dat ik me kleiner hou dan ik in werkelijkheid ben en ook dat ben ik me bewust geworden de afgelopen tijd, faalangst, bindingsangst, onzekerheid hebben me heel lang klein gehouden maar daar ben ik ook hard mee aan het werk. Doodeng maar ik merk wel resultaat dat door je angsten heen gaan een positieve uitwerking heeft en ruimte om te mogen zijn, dus zeg ik tegen mezelf keep up the good work haha.

Al met al klopt de hele droom en zie ik de situatie helder zoals jij die uitlegt, had ik alleen de hoop op meer inzicht over het contact met die persoon waar ik over droomde. Ik denk dat hij in mijn leven is gekomen om me door deze periode te slepen? Ben er in elk geval van overuitgd dat wij een zielenafspraak hebben.
Aan de andere kant heb ik geen idee wat ik er mee aan moet.

Sorry dat het even geduurd heeft voor ik een reaktie terug kon geven, drukke week gehad hier waar ik volledig mijn aandacht bij nodig had.

THNX vanuit het Hart

Liefs Sandra

Pink

Hallo Sandra,

Graag gedaan en inleven in jouw droom was me een waar genoegen. Het is trouwens niet nodig om je te verontschuldigen voor het uitblijven van een reactie hoor. Iedereen mag daar de tijd voor nemen die nodig is en als mensen niet reageren is het ook OK.

Over het rood. Als de eigenschappen kracht, energie, leven, seksualiteit en macht in juiste verhouding tot elkaar staan dan wordt dit weergegeven als een helderrode kleur. Steenrood kan in dit geval betekenen dat er nog wat sprake is van verstarring/verharding in levenkracht. Dit komt ook wel een beetje naar voren in het verhaal dat je vertelt.

Ik heb nog even naar je droom gekeken maar kan er niets uithalen dat inzicht geeft in de relatie tussen jou en de man. Misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit niet hoeft te weten. De man is er voor je en daar mag je intens van genieten. En wie weet komt het antwoord dan in een andere vorm tot je, als een verrassing op een onverwacht moment.

Pink