Zwarte kat Zwarte geit

Gestart door morticia, oktober 06, 2009, 13:19:42 PM

morticia

Net voor ik wakker werd droomde ik over onze zwarte kater Jora.

Hij schoot door de voordeur naar buiten (waar hij in mijn werkelijke wereld regelmatig zit te wachten en waar ik steeds bang ben dat hij door de deur naar buiten schiet en onder een auto terecht komt)
Net voor dit voorval kijkt hij me heel happy met hele grote, bijna demonische, ogen aan en schiet naar buiten.  Een paar minuten later komt hij terug met een zwarte zwangere geit.  Jora geeft me een blik van 'zie je nu wel, ik ben echt wel voorzichtig, vertrouw me nu maar'.  Ik ga zitten bij de zwangere geit en aai haar over haar dikke buikje. In mijn droom is de geit even groot als mijn kat.

Die zwangere geit daar weet ik zo geen verklaring voor.  Ik kan het symbolisch niet zo goed plaatsen.
Wat denken jullie van het geheel?

Morticia

meissie

Hoi Morticia,

Dit is wat er in de online symbolen encyclopedie staat.
Geen idee of je er iets mee kan, maar misschien helpt het.

Groetjes!

Geit:
Wie geiten ziet grazen zal betrokken worden in een kleine zaak. Als de geit in de droom mekkert dan kunnen we in het waakbestaan rekenen op mekkerende mensen die het niet eens zijn met ons of met datgene dat we doen. Meestal kunnen we het de ander nooit naar de zin maken als we in de droom een geit zien verschenen. Toch komt de anders soms terecht met kritiek. Zien we geiten rondspringen dan krijgen we te maken met lichtzinnigheid. Als de geit aan onze kleding vreet dan zal iemand ons schade berokkenen waardoor we ons gezicht verliezen. Overigens zijn geiten die iets aanvreten altijd negatief uit te leggen.

Bok:
De bok die ons op de horens wil nemen symboliseert psychische schade dat door eigen schuld is ontstaan. Soms heeft de bok een seksuele betekenis en staat dan symbool voor mannelijke oerkracht. Daarbij zullen vaak gevoelsmatige slachtoffers vallen. Ze kan ook in de droom verschijnen als het kwaad zelf, en we moeten de verschijning van de bok dan ook altijd serieus nemen. Het spreekt voor zich dat mensen die in het dagelijks leven met bokken in aanraking komen vaker over deze dieren zullen dromen dan anderen, toch dienen ook zij het verschijnen van het dier in de droom serieus te nemen.

morticia

Meissie,

dank je voor je opzoekingswerk  ;)
Eerlijk gezegd vind ik de uitleg voor geit en bok te eenzijdig negatief uitgelegd.
Als we de bok (steenbok) in tarot of astrologie bekijken zijn de beelden en negatief en positief uitgelegd.
De duivel (tarot) is ook genot, feesten, humor.
Als ik denk aan de steenbok in astrologie is dit een heel aards teken.  Met saturnus als heerser worden zaken opgezet volgens de regels, stevig en solide.
Zoals ik eerder in mij leven ook mocht ervaren dat saturnus geen negatieve planeet is maar wel een goeie leermeester.

Vooral 'de zwangere zwarte geit' kan ik geen plaats geven.  Daar zit ik mee in de knoop.

PS.  De uitleg voor geit en bok lijkt me een visie vanuit de katholieke kerk.  Daar was de duivel ook de slechterik  ;)


Pink

#3
Hallo Duus,

Ik ben nog even aan het puzzelen. Zwanger wijst op het ontstaan van iets nieuws maar ik heb het gevoel dat er een relatie is met je eerdere droom. kan er alleen het gevoel nog niet helemaal onder krijgen.

Wordt vervolgd.

Pink

Ricca

Een geit is ook een moedersymbool (geitenmelk / geitenkaas). Ze is heel klein, een soort speelkameraadje van de kat. Misschien speel je met het idee van moederschap.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

morticia

Citaat van: Ricca op oktober 07, 2009, 13:20:39 PM
Misschien speel je met het idee van moederschap.

Ricca,
ik heb voor mezelf beslist dat ik geen kinderen zal baren.  Dus moederschap, misschien in een andere manier...
Nog een andere kat erbij, who knows. Of een derde zaak...
Het feit dat ze zwart wijst misschien op materie...