Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

crematie

Gestart door Miriam, juli 09, 2008, 11:01:06 AM

Miriam

Mijn vriendin (leonie)heeft gister een aparte droom over mij (miriam)gehad, en nu zijn we ellebei benieuwd wat de betekenis heeft.

ik(leonie) droomde dat ik op Miriam's crematie was, ik (leonie)stond een toespaak te houden voor miriam in een gele zaal, en ik(leonie) zag mijn vriend en miriams ouders.

Ik(miriam) vroeg haar hoe ze wist dat het mijn crematie was en ze zij: omdat ik je miste en je zat de hele tijd in mijn gedachten.

Weet iemand de betekenis van deze droom?

Liefs miriam

Ricca

Lieve Miriam,

De droom van je vriendin is een mooi voorbeeld van een verschuiving zoals die wel vaker in dromen voorkomt: een ervaring of emotie die in werkelijkheid bij een bepaalde situatie hoort, wordt in de droom naar een andere situatie verschoven. De ervaring of emotie zélf blijft min of meer gelijk.

Ik denk dat je vriendin, Leonie, in haar leven zélf een verandering doormaakt die vergelijkbaar is met 'sterven'. Een soort afscheid van haar oude zelf. Dit is een positieve verandering, een echte vernieuwing, maar het afscheid van het oude zelf kan toch heel verdrietig maken, bijna alsof ze een vriendin verliest... (en dat is de reden waarom jij in de droom figureert). Door te dromen over jouw crematie, stelt het onbewuste haar in staat om dit verdriet ook echt te voelen en dat is een wezenlijk onderdeel van de vernieuwing.

Het geel van de zaal is een kleur die bij de zonnevlecht past, het 3e chakra, centrum van de wil en van het ego en verbonden met het element vuur (crematie). Waarschijnlijk is je vriendin op zoek naar een meer liefdevolle werkelijkheid en is ze bezig met de overgang van een ego-gecentreerd bewustzijn (leven vanuit de wil) naar een bewustzijn dat gedragen wordt door het hart. Ze laat het ego 'sterven' zodat de weg vrijgemaakt wordt voor een nieuwe manier van leven waarbij liefde en begrip en mededogen centraal staan. Mogelijk geldt dit op de eerste plaats in haar relatie met zichzelf, bijvoorbeeld door het begrijpen van de herkomst van haar innerlijke verwondingen en daar begrip voor opbrengen. De kern van de symbolische dood is eigenlijk zelf-acceptatie.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Miriam

hoi Ricca,
Bedankt voor de uitleg van deze droom!
Ik kan me er helemaal in vinden als ik naar haar kijk zo..
Ik denk dat ze er zelf ook wel veel mee kan, en dat ze begrijpt wat je bedoeld!

Dank je wel! ;D