..ik kan me niks meer herinneren...

Gestart door ninja, februari 13, 2007, 22:44:55 PM

ninja

Lieve forum,
Het is al maanden lang dat ik weet dat ik intense dromen heb, maar dat ik me s'ochtends niks meer kan herinneren. Niet eens de sfeer of de stemming van de dromen. Het is niet prettig. Voelt als een soort blokkade.  :-X
Weten jullie misschien waarom gebeurt dat bij mensen, en of er iets is wat ik kan doen om "mijn dromen terug te krijgen"?
Laatse tijd, moet ik veel eerder opstaan en ik word wakker door een alarm clock, terwijl ik vroeger vanzelf wakker werd. Kan dat een reden zijn: de manier waarop je je slaap 'onderbreekt' ? Hoe worden jullie wakker en ervaren jullie dat op die manier?
Groeten Ninja

janice

wakker worden met een alarm zorgt er bij mij ook voor dat ik mn dromen direct vergeet, alleen in het weekend weet ik ze te onthouden > geen wekker en ik wordt geleidelijker wakker en ik beweeg amper wanneer ik wakker ben > zo onthou ik mn droom het beste. ik haal het gewoon terug door te blijven liggen zoals ik lag en er weer aan terug te denken.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sylvia

Ik word nooit gewekt door een wekker, wel door een zoen! Maar ik heb toch ook het idee dat het belang heeft hoe je wakker wordt, als ik meteen in de 'realiteit' stap met mijn gedachten is alles weg, enkel als ik 'in' mezelf blijf (lig je automatisch stil) en al de rest nog even niet aanpak, blijft het helder en kan ik de ervaring overhevelen naar mijn hoofd. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel! En als ik toch meteen in actie moet schieten, dan weet ik dat ik gedroomd heb maar kan hem niet vinden! Syl

ninja

Lieve Jeanice en Syl, bedankt voor jullie reacties. Ik herken heel veel in jullie woorden. Het is inderdaad niet zozeer de wekker, maar juist het "meteen in de realiteit stappen" , zonder een moment van terugdenken naar de nacht-voorstellingen. Nu, dat het s'ochtends lichter is, merk ik dat ik eerder vanzelf wakker word en meer tijd heb om overna te denken, voor dat ik met alles opnieuw begin. Eerder naar bed gaan helpt ook! En met een kus wakker: dat is helemaal fantastisch!