Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Mijn leenhuis

Gestart door Sunchild, december 06, 2006, 13:59:55 PM

Sunchild

Suriname

Ik bevond mij in suriname (  ??? ), waar ik op een stenen trap zat. Wij keken met z’n allen naar een voorstelling (welke weet ik niet toneel, voetbal of iets). Achter mij, boven aan de trap zaten er anderen, vrouwen. Ik voelde een spanning om mij heen, het leek een bedreigende sfeer, een sfeer van jaloersie of agressie. Het leek wel dat zij mij wel zagen en ik anders naar hen keek. Ik bleef namelijk niet onopgemerkt op de trap en de sfeer was onderling, maar ook zeker naar mij gericht. Op een gegeven moment wil ik weg en sta op, waarop de tree waar ik op sta, loslaat. Ik kijk naar beneden en zie dat de trap eigenlijk maar in de lucht hangt en dat de trap heel kort is. De weg naar beneden was eindeloos lang, zat dus heel hoog en vond het eng om de trap omhoog te lopen, als ik naar beneden keek. Bleef staan op de tree en iemand reikte haar hand uit en hielp mij naar boven. Nu kan ik iedereen zien zitten (op stoelen in rijen opgesteld) en de sfeer leekt wel te veranderen. Ik neem afscheid en geef hen een liefdevolle knuffel. Het leek alsof het hen vervreemd was, maar het was toch welkom. Met name een meisje had er moeite mee, ik gaf haar aan hoe zij zich het best kon voelen bij de knuffel. Ademen vanuit je onderbuik en je concentratie op je levenstroom etc. Zij had liefde nodig en liet het vervolgens toe...

De reis
Moest de trein of vliegtuig nemen en gaf aan twee uur onderweg te zullen zijn. Alleen een paar uur later, was ik er weer even. Waarop iemand mij vroeg, ben je heen en weer gegaan, neen zei ik (volgens mij had ik het voertuig gemist). Het kan ook zijn dat ik juist terug kwam om de knuffel te geven. (Ik weet het echt niet meer).

De apen
Zat op een gegeven moment in een hotel, waarop ik (om welke reden dan ook) de kamerdeur open deed, daar stonden een paar apen. Die door de gang begonnen te rennen.  Ik keek verrast naar de apen  ;D

Het huis
Ook zat ik in een gigantisch huis. Ontzettend mooi van binnen (beetje een victoriaanse sfeer). Ik was er gastvrouw en mijn oud geliefde was daar gastheer. Ook daar stond ik weer  bij een trap. Toen ik bovenaan de trap stond, hoorde ik beneden mensen praten. Daar hing een mysterieus sfeertje. Er was of ontbrak iets. Dat bevestigde een vrouw nog eens, door vragen te stellen, waar niet op werd gereageerd. Zij onderzocht iets. Het leek wel of er iemand afwezig was, of werd ge(ver)mist. De heren beneden, hielden het voor zichzelf en stonden wat in een kringetje te babbelen.

Begon de trap af te lopen en ik werd verrast (hij sprong opeens op) door de gastheer. Gek want ik dacht, dat, dat mijn oud geliefde was. Zo voelde dat ook. Alleen de eigenaar van het huis, was een ander. Blijkbaar waren mijn oud geliefde en ik uitgenodigd en fungeerde voor die avond gast - heer en vrouw. De eigenaar was blij mij te zien, want toen ik op het eind (onderaan) van de trap was, nam hij mij in zijn armen en omhelste mij stevig. (Toen zag ik wat ik in eerste instantie deed bovenaan de trap. Ik was met mijn oud geliefde, in zijn omgeving (kamer/huis/ruimte) en wij hadden een conflict.) Dat de man mij omhelste, was wat het was (schijn en voelbaar "hij wilt alleen in mijn broek"). Daarna werd het voor mij een middel. Want mijn oud geliefde stond op dat moment bij een deur, niet ver van ons. Hij deed een deur open en massa mensen begonnen door de deur te stromen (alsof hij een lezing/presentatie zou geven of zo iets). Dat was het moment dat ik de knuffel gebruikt heb, om hem op tilt te krijgen  ::) foei ik. Dat gebeurde ook, hij sprak mij erop aan. Daarna  ???

Er waren vast een hoop dingen, die ik bij ontwaken nog wel wist, maar te eigenwijs was om het helemaal uit te werken  :-X Heel jammer, ik onthoudt mij dromen de laatste tijd veel en veel minder.

Zou iemand mijn geheimen in mijn onderbewust zijn, willen onthullen. Leer ik mezelf ook weer een beetje beter kennen. Dank.

Veel liefs,
Sun

Dragonvlaai

Ok dit is gewoon mijn eerste gevoel, wie weet help ik je brainstormen  ;)

Jij en je oude geliefde hebben een mooie tijd gehad, maar was tijdelijk ( het mooie huis, gastheer/ gastvrouw ). Denk dat het misschien nooit écht van jou is geweest, die relatie, nooit echt een thuisgevoel ( Suriname is niet jouw land maak ik op uit de  ??? ). Je vraagt je dus duidelijk af: wat doe ik hier? Blijkbaar was er tijdens jullie relatie een climaat waar makkelijk conflicten ontstonden. Je bent in je droom steeds toeschouwer van een bepaalde situatie en je kunt er steeds niet bij. Misschien kon je jezelf niet zogenaamd verlagen ( maar dat klinkt zo negatief  ::)) naar dat niveau. De ene x is het een conflict, de andere x een gevoel dat er iets mist. Zou kunnen dat je dit in jullie relatie zo was en dat je dit van een afstandje probeerde te bekijken om te constateren wat er precies mis was? Ik denk een gebrek aan warmte ( dat knuffel-verhaal ), die jij wellicht heel hard nodig hebt. En die hij misschien niet kon geven op de manier die jij graag wilde ( misschien uitte hij het vooral lichamelijk ). Die trein geeft aan dat je toch weg wilde, maar misschien niet helemaal klaar was of zelfs niet wilde kwetsen... Die apen icm het hotel zouden weer kunnen staan voor de behoefte om eruit te breken en even "gek" te kunnen doen of vrij te zijn, misschien had je niet verwacht dat je het wel prima zou vinden op jezelf. Achter elke deur een verrassing...

x

Sunchild

#2
Citaat van: Dragonvlaai op december 07, 2006, 15:19:52 PM
Ok dit is gewoon mijn eerste gevoel, wie weet help ik je brainstormen  ;)

Jij en je oude geliefde hebben een mooie tijd gehad, maar was tijdelijk ( het mooie huis, gastheer/ gastvrouw ). Denk dat het misschien nooit écht van jou is geweest, die relatie, nooit echt een thuisgevoel ( Suriname is niet jouw land maak ik op uit de  ??? ). Je vraagt je dus duidelijk af: wat doe ik hier? Blijkbaar was er tijdens jullie relatie een climaat waar makkelijk conflicten ontstonden. Je bent in je droom steeds toeschouwer van een bepaalde situatie en je kunt er steeds niet bij. Misschien kon je jezelf niet zogenaamd verlagen ( maar dat klinkt zo negatief  ::)) naar dat niveau. De ene x is het een conflict, de andere x een gevoel dat er iets mist. Zou kunnen dat je dit in jullie relatie zo was en dat je dit van een afstandje probeerde te bekijken om te constateren wat er precies mis was? Ik denk een gebrek aan warmte ( dat knuffel-verhaal ), die jij wellicht heel hard nodig hebt. En die hij misschien niet kon geven op de manier die jij graag wilde ( misschien uitte hij het vooral lichamelijk ). Die trein geeft aan dat je toch weg wilde, maar misschien niet helemaal klaar was of zelfs niet wilde kwetsen... Die apen icm het hotel zouden weer kunnen staan voor de behoefte om eruit te breken en even "gek" te kunnen doen of vrij te zijn, misschien had je niet verwacht dat je het wel prima zou vinden op jezelf. Achter elke deur een verrassing...

x

Hi Dragonvlaai,

Wat lief dat je helpt  ;)

Moet eerlijk bekennen dat ik de uitleg nog niet zo gezien had, maar het heeft mij zeker aan het denken gezet. Ook de dingen die je toelicht. Suriname is inderdaad niet (het land waar mijn ouders vandaan komen) mijn thuis. Zelf heb ik het gevoel dat het huis zich niet in Suriname bevond, maar waar ik naar toe ging, nadat ik in het hotel verbleef.

Dat ik toeschouwer van een situatie ben en er niet bij kom, klopt voor mijn gevoel. Het belletje ging ook rinkelen toen je de vrouw aanhaalde. Volgens mij ben ik de vrouw zelf, een kant van mij, die op dit moment een situatie onderzoekt, vanuit het gevoel dat er iets niet klopt. Daar kan ik mij in vinden en het ook betrekken op mijn huidige situatie.

Over de knuffels, ondanks de sfeer (die ik opmerkte) besloot ik toch te knuffelen, dat begrijp ik niet helemaal. Doorbreek ik de sfeer met liefde? De trap is volgens mij ook heel belangerijk, omdat het steeds weer voorkomt in de droom. Met het hotel zou je het wel eens goed kunnen hebben, vrijheid speelt ook de acceptatie is er, ergens.... of misschien wel meer dan ik zelf besef.  ;)

Dank je  :-*

Liefs,
Sun

Sunchild

Ps.
Boven aan de trap, weet ik dat er iets niet klopt. Kijk naar beneden en zie een paar mannen praten, waaronder de man die mij knuffelt (later).

Deze man wist het wel, hij weet wat er niet klopt, hij ging er alleen niet op in.

Onderaan de trap, neem ik deze man alsnog in mijn armen, in plaats van de man waar ik van hou, de man waar ik van hou had ook geen aandacht voor mij, hij was aan het werk. En omdat ik weet dat het niet echt is, de omhelsing, besluit ik dit te gebruiken, om de aandacht te trekken van de man waar ik wel van hou.

Dit zou wel eens kunnen slaan op de laatste paar dagen. Ik ben nu ook aan het uitzoeken, wat er niet klopt, voor mijn gevoel... Hoop niet dat ik er in door sla (de apen)  ;D ;D ;D

Dragonvlaai

Ik denk dat die trap ervoor zorgt dat je afstand kunt nemen. Een hulpmiddel dus. Je verplaatst je via de trap steeds naar boven, niet naar beneden, dus misschien heeft t te maken met een hoger aspect van jezelf waar je inkruipt als je objectief moet zijn.

Als je die knuffels met die ander gebruikt om aandacht te trekken van je eigen man, zou het best kunnen dat je hem laat zien wat jij eigenlijk zelf nodig hebt. Ik bedoel, je wil aandacht van hém en gebruikt die ander. Je komt terug van die trap en geeft die man een knuffel. Zou ook kunnen gaan om acceptatie van jezelf, aandacht besteden aan jezelf ( dat zag jouw hogere zelf wel, je focust t alleen op hem ). De situatie die jij beschrijft met die hordes mensen en die vermeende lezing, blijkbaar allemaal mensen die jouw man willen zien, geeft naar mijn idee aan dat hij jou niet altijd ziet staan, te druk is met van alles, en dat jij hem zijn ogen uit wilt steken, laten zien dat je wel bestaat. Misschien wil je droom jou dat vertellen.

Sunchild

Citaat van: Dragonvlaai op december 11, 2006, 11:12:34 AM
Ik denk dat die trap ervoor zorgt dat je afstand kunt nemen. Een hulpmiddel dus. Je verplaatst je via de trap steeds naar boven, niet naar beneden, dus misschien heeft t te maken met een hoger aspect van jezelf waar je inkruipt als je objectief moet zijn.

Erg  8) 8) 8)

Dank je!  :D

Dragonvlaai

 ;D

wel een leuke om te gebruiken als je ruzie met iemand hebt: "Ik ga effe op de trap zitten."


Sunchild

Yep, zo van; Mijn hogerzelf zoekt nu afstand  ;D ;D ;D

Hoger zitten biedt een beter uitzicht ;)

Dragonvlaai

 8) En het klootjesvolk mag t lekker zelf uitzoeken, BENEDEN! ( oooo, wat erg )

Ricca

#9
Lieve Sun,

Het laatste deel van de droom (in het grote huis) is het minst symbolisch en staat waarschijnlijk dicht bij de dagelijkse werkelijkheid van je werk en je oudgeliefde. Het begin daarentegen is supersymbolisch en eigenlijk de conclusie van de hele droom.  

Een stenen trap is zeer solide en stevig en aards (steen = element aarde). Vanaf deze veilige plek kijk je naar een voorstelling of wedstrijd (beide vallen onder de noemer spel), het spel van je eigen leven. En blijkbaar is er veel warmte in je leven (Suriname is een warm, tropisch land), maar op wedstrijdmomenten kan het er ook erg heet aan toe gaan (de sfeer van spanning, jaloezie en agressie om je heen).  

De trap blijkt echter in de lucht te hangen, het is een korte trap die heel hoog hangt. Als je opstaat krijg je een gevoel van hoogtevrees dat wijst op onzekerheid over concrete wereldse ambities (bijvoorbeeld i.v.m. je werk of met je rol als vrouw - er zitten allemaal vrouwen op de trap). De trede waarop je staat laat los: even heb je het gevoel vaste grond onder je voeten te verliezen. Maar er is altijd hulp. *Iemand* (zelf invullen :)) reikt je de hand en helpt je naar boven. Boven heb je een beter overzicht en meteen verandert de sfeer in een liefdevolle sfeer. Het loslaten van de tree wijst op een andere manier ook op loslaten of afscheid nemen. Geen enkel afscheid is voor eeuwig... Als je afscheid kunt nemen met liefde en vergezeld van goede gedachten zal er bij een volgende ontmoeting (oooooit...), meer overeenstemming, meer inlevingsvermogen en meer begrip zijn. Een deel van jezelf (het meisje) heeft daar nog moeite mee, maar je helpt haar om liefde toe te laten. :-*  

De zwevende trap (eigenlijk een onmogelijkheid) wijst ook op de onbegrensde mogelijkheden van het leven en vraagt om een zekere avontuurlijkheid. Bijvoorbeeld een reis... de volgende etappe op je levensweg.

Nog even over de apen. Ze verbinden het begin en het eind van de droom. Ze weerspiegelen je speelse, ondeugende kant die in het grote huis zichtbaar wordt (uit de mouw komt :P) in de manier waarop je met primitieve instincten omgaat om een resultaat te behalen - dat waarover je zonder een greintje spijt 'foei ik' zei. ;D Het speelse hoort ook bij het spel waar je vanaf de stenen trap naar kijkt... Maar omdat je de apen in een hotel ziet (waar je logeert) denk ik vooral aan de uitdrukking 'in de aap gelogeerd zijn' en een zekere ontgoocheling die je misschien toch hebt gevoeld bij de ontwikkelingen in je leven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sunchild

#10
Citaat van: Dragonvlaai op december 12, 2006, 11:51:58 AM
8) En het klootjesvolk mag t lekker zelf uitzoeken, BENEDEN! ( oooo, wat erg )

:o.........

........Daar heb je ook kl@ten voor nodig ;D ;D  ;D

Sunchild

#11
Lief Ricca,

Met sommige dingen, in jouw uitleg, kan ik mij heel goed vinden. Het zijn letterlijk dingen die in de afgelopen week in mijn leven plaatsvonden (loslaten, nieuwe ontmoeting, primitieve kanten en ondeugendheid). Zou je toch denken dat dat het is, maar ik lees meer. Mijn hoofd gaat er bijna van spinnen, sommige dingen lees ik niet helder genoeg denk ik. Daarom laat ik het even bezinken en het lees een paar keer over, totdat het kwartje wel valt  ;)

Kom erop terug  :-*

Heel veel liefs en veel dank,
Sun