wat betekend mijn droom?

Gestart door Mlous, februari 16, 2006, 22:25:20 PM

Mlous

hey allemaal,

Ik droomde vannacht erg veel, en zoals gewoonljik onthield ik mijn droom. Maar nu had ik het idee dat ik echt de betekenist moest achterhalen. ::)

Ik droomde dat ik mij mijn oma in de auto stapte en ze nogal wild ging rijden. Ik voelde me niet echt veilig, hoewel ik wist dat me niks zou overkomen. we reden door lege groende weides en stopten bij een groot vierkant gat ( met bodem) in de grond. Het is alsof het een uitgegraven put is. Vanaf dit punt is mijn oma weg. Ik ga afdalen in de "put" via een witte zachte wand die op geperst zout lijkt, ik doe dit voorzichtig want de wand is vrij los. Iemand boven me gaat ook ineens afdalen en doet dit vrij snel en ik word even bang dat die persoon op me valt. Dan zie ik dat hij of zij het overleeft en ik laat me ook naar beneden vallen en sta dan op de bodem.

Er zijn nog meer mensen om me heen, een stuk of 4 en ze gaan naar rechts iets zoeken. Ik ga de andere kant op, maar na een tijdje blijkt dat ik hier niets vind en ga daarheen waar er meer mensen zijn. mn broertje is er volgens mij ook. Hier zie ik heel veel mooie glimmende stenen liggen, onder andere in fel groen en roze! we nemen zo veel mogelijk mee. in onze broekzakken etc..

Ik vroeg me af hoe ik die wand weer op moet kimmen. Maar besef dan dan ik op moet schieten want het water komt uit de put omhoog. Dit water is een  beangstigend, maar helpt ons allemaal omhoog te komen.

Eenmaal omhoog bij een richel is er een aantrekkelijke jongen die ik blijkbaar ken. hij staat iets lager dan mij. ik bijt een dopje van een soort breaker ( yogurtdrink) af neem een slok, geef hen een kus en dan komt hij bij me en ik houd hem vast...

Dit was mijn droom, ik hoop dat iemand me kan helpen met het duiden ervan.

liefs,

Mlous

Ricca

Lieve Mlous,

Wat heb je mooi gedroomd... :)

Je oma staat in deze droom voor een wijze kant van jezelf en deze kant brengt jou op een natuurlijke manier (door groene weides) naar een dieper niveau van bewustzijn of van jezelf (het uitgegraven gat in de aarde). Een onderaardse grot staat vaak voor het onbewuste. Maar dit gat is open, de inhoud is niet verborgen... daarom denk ik dat het voor een soort halfbewust gebied staat, een gebied met net iets meer diepgang... De rit ernaartoe vind je wel eng, maar toch weet je dat je niets ergs zal overkomen. Dat is die oma-wijsheid in jezelf, waar je diep van binnen toch wel op vertrouwt. De groene weides staan ook voor groei en frisheid. Eenmaal bij de groeve is je oma weg. Je innerlijke wijsheid heeft je naar de rand van het gat gebracht, nu ga je zelf verder. Je nieuwsgierigheid is gewekt...

Het gat is vierkant (aardesymbool) en heeft een bodem. Hier kun je iets tot op de bodem uitzoeken. De wanden zijn van zout, geperst zout maar toch vrij los, dus bieden weinig houvast. Als je ziet dat een andere persoon (waarschijnlijk een moedige kant van jouzelf) de afdaling overleeft, vat jij ook de moed op om je naar beneden te laten vallen. Ik vind dit heel mooi uitgebeeld. Het is een soort overgave, passief, precies wat nodig is om een diepere laag van jezelf te bereiken. Zout (ook een aardesymbool) is een waardevolle stof die noodzakelijk is voor het fysieke leven en het afdalen langs de zoutwand symboliseert dat je bezig bent de kwaliteit van je leven te verbeteren.

Beneden gekomen weet je nog niet precies waarnaar je op zoek bent. Er zijn meer mensen aanwezig, waarschijnlijk allemaal aspecten van jezelf. Eerst zoek je daar waar de anderen niet zoeken... en je vindt niets... Pas als je je bij de anderen voegt, vind je heel veel mooie glimmende stenen... een verborgen schat... Je broertje, die er dan ineens ook bij is, zou een ondernemende kant van jezelf kunnen zijn. De glimmende stenen staan voor iets moois in jezelf, iets van blijvende waarde, iets dat glans aan je leven geeft. Je zou hierbij kunnen denken aan onvermoede eigenschappen, talenten, vermogens, krachten enz. Ze liggen gewoon voor het oprapen (en dat is ook wat je doet als je je broekzakken ermee vult). Omdat stenen aardesymbolen zijn, zijn het vermogens die je in de alledaagse praktijk van het leven kunt gebruiken. De kleuren zijn een aanwijzing. Groen en roze zijn de twee kleuren die horen bij het hartchakra, dat te maken heeft met liefde geven en ontvangen, je hart laten spreken, meeleven, begrip hebben, oprechtheid, en ook groei, vrijheid, ruimte voor jezelf enz.

Je vindt het ondertussen wel beangstigend dat je niet weet hoe je weer uit de put moet komen. Misschien zit je in het dagelijks leven ook wel een beetje in de put? Het water dat omhoog komt symboliseert enerzijds die angst, maar het is tevens een 'redmiddel', want het brengt je weer terug naar het vertrouwde niveau. De aantrekkelijke jongeman op de richel komt je bekend voor... hij zou de personificatie van je bewustzijn kunnen zijn (je innerlijke Magiƫr), hij helpt je immers om de mooie stenen naar het bewuste niveau te brengen, m.a.w. om je van je talenten e.d. bewust te worden... Dat gebeurt op het moment dat jullie elkaar omarmen.

Ik denk dat je hele mooie eigenschappen in jezelf ontdekt / opgediept hebt. Dat zal in je leven voelbaar, merkbaar worden... en dan is het aan jou om er iets mee te doen. De (edel)stenen die in dromen voorkomen zijn gewoonlijk de hele bekende stenen. Je zou ook eens in boeken (of op sites) over edelstenen kunnen kijken of er groene of roze stenen zijn die je herkent of die je speciaal aanspreken. En die dan misschien gaan dragen als sierraad. Je zou er ook nog meer eigenschappen kunnen ontdekken die bij die stenen horen...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love