Angstaanjagende droom

Gestart door Monika, november 17, 2005, 06:52:01 AM

Monika

Deze nacht heb ik een hele rare droom gehad. Ik was op mijn werk in de keuken toen er iemand van de familie van mijn ex-man kwam zeggen dat mijn ex-man en zijn grootvader overleden waren. Men kwam mij vragen of ik de begrafenis wou bijwonen en of ik dan problemen ging maken. Ik wou dit niet geloven daar zijn grootvader al een paar jaar eerder overleden was en zei dat het op een begrafenis niet de plaats was om problemen te maken. Ik antwoorde dat ik er moest over nadenken. Na toch veel emotie ging in uit de keuken naar de gang toe en daar stond ineens een kleine witte lijkkist, volgens het familielid met de as van mijn ex-man. Daarnaast  stond een ziekenhuisbed met de grootvader erin maar deze was heel oud geworden en ook kleiner. Hij was boos op mij en vroeg me of hij of zijn kleinzoon niet goed genoeg waren voor mij om hun begraving bij te wonen. Ik zei dat dit niet zo was. Toen herhaalde hij dat ik korter bij moest komen en hem eens goed vasthouden, ik durfde dit niet maar hij bleef het maar herhalen. Toen schrok ik wakker en was er een donderslag en een bliksemflits. Telkens wanneer ik mijn ogen dicht deed zag ik het laatste beeld terug. Mijn hart ging als een razende tekeer.

rosie989

lieve monika,

Dromen over de dood en/of overlijden is lang niet altijd zo beangstigend als dat het lijkt. De dood zou kunnen staan voor een nieuw begin/een afscheid van iets/ afscheid van het oude en het begin van het nieuwe. Het begraven van het oude en het ondervinden van het nieuwe ;)
Er bloeit waarschijnlijk wel een nieuw idee in je wat wel eens met je handelen te maken zou kunnen hebben (werk)

In het laatste beeld wat je zag, wat zich telkens herhaalde zal wel een duidelijke boodschap zitten. Beelden die je dan ziet in dromen , zijn uittingen van je onderbewuste die jou iets duidelijk proberen te maken. Dit beeld herhaalde zich duidelijk.

Wat dacht je van een verzoening met jezelf? ;)

Liefs rosie


Ricca

Lieve Monika,

De dood en begrafenis van je ex-man zijn waarschijnlijk een aansporing om hem eindelijk helemaal los te laten. Blijkbaar ben je nog door negatieve gevoelens aan hem gebonden, want zijn familie is bang dat je op de begrafenis problemen gaat maken. Je wilt eerst niet geloven dat je ex dood is. De reden waarom je het in de droom niet gelooft is, omdat zijn grootvader óók gestorven zou zijn, maar die wás al dood... Het kan volgens jou dus niet kloppen wat er van je gevraagd wordt (het bijwonen van de dubbele begrafenis): je hebt het gevoel dat jou onterecht iets gevraagd wordt. Misschien zoek je een reden om aan de oude negatieve gevoelens te blijven vasthouden in de persoon van de grootvader die onmogelijk nu gestorven kan zijn. Je wilt erover nadenken...

Dan heb je het over veel emotie in de keuken. Kijk zelf goed naar welke emoties dat waren. Dat is jouw reactie op de aansporing van je eigen onbewuste... Vervolgens kom je bij de de kleine witte lijkkist met de as van je ex. De laatste resten die je mag loslaten. Het wit is een positieve kleur van zuiverheid. Maar als 'bewijs' dat het allemaal niet klopt, ligt daar de grootvader in een ziekenhuisbed, springlevend! Hij is kleiner dan hij in werkelijkheid was, dus hij is alleen maar een droombeeld (als we in dromen een echte ontmoeting met een overledene hebben, lijkt deze meestal juist iets gróter geworden). En grootvader is boos. Hij wil dat je hem vasthoudt. Enerzijds wijst dit op het vasthouden aan je eigen boosheid, maar het is ook een oproep om je eigen boosheid te omarmen... Zodat je deze los kunt laten... En op dat moment ervaar je hoe moeilijk en beangstigend dat voor jou is. Die angst is de enige reden dat je nog aan je boosheid vasthoudt. Er is geen andere reden om boos te zijn.

Dit waren mijn ingevingen bij de droom. Ik ben benieuwd of je er iets aan hebt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love