angst voor vader?

Gestart door Nino, november 03, 2005, 15:22:31 PM

Nino

Vannacht had ik een rare droom. In mijn droom liep ik door een smal paadje in een dichtbegroeid bos. Ik liep richting mijn huis, maar was er eigenlijk heel bang voor om daar heen te gaan. Het was een wit huis met een wit hek en vooral veel groene velden eromheen, geen andere huizen....er hing een enge sfeer. Eenmaal binnen was ik nog steeds bang, voor mijn vader die thuis zou komen. Toen hij binnen kwam lopen kwam opeens een jongetje van de trap af, blijkbaar mijn broertje...
Tijdens dat ik in het huis was stond ik te koken.

Zou iemand me misschien wat duidelijkheid kunnen geven waar deze droom/nachtmerrie op duidt?

kusjes nino

Ricca

Lieve Nino,

Het smalle paadje in het dichtbegroeide bos is symbolisch voor een zoektocht. Je gaat door een geheimzinnig onbekend gebied, je innerlijke wereld en eigenlijk ben je bang voor wat je daar zult vinden. Maar je vindt iets heel moois. Het witte huis met het witte hek en de groene velden eromheen zijn symbolen voor jouzelf als persoon. Wit is de kleur van zuiverheid, het hek kan op geslotenheid wijzen en de groene velden laten zien dat je bezig bent te groeien, volwassen te worden. Het zijn positieve beelden en toch vind je dat er een enge sfeer hangt... In de droom ben je bang voor je vader die thuis zou komen. Is je vader misschien erg streng of ben je bang dat hij ergens kwaad om zal worden? Je lijkt een moeilijke relatie met je vader te hebben. Misschien moet je leren meer voor jezelf op te komen. Op het moment dat je vader binnen komt lopen, komt er opeens een jongetje van de trap af, blijkbaar je broertje... Maar het 'broertje' is gewoon een andere kant van jezelf. En misschien wel die kant die meer voor zichzelf opkomt.

In het huis sta je te koken. Voedsel te bereiden... om de honger te stillen. Geen gewone honger, maar bijvoorbeeld de behoefte aan aandacht, gezelligheid, warmte enz. enz. Het koken is het vermogen om in die behoeften te voorzien. Dus ik denk dat je nieuwe vermogens in jezelf aan het ontwikkelen bent.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love