Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

Suzan

Goedenmiddag,

Ik trek vandaag de geliefde hier.

En ik was rustig thuis mijn kaarten aan het schudden en de geliefde springt er ineens uit.

Wat betekent het ?

kristina1975

Citaat van: Suzan op februari 04, 2012, 14:48:05 PM
Goedenmiddag,

Ik trek vandaag de geliefde hier.

En ik was rustig thuis mijn kaarten aan het schudden en de geliefde springt er ineens uit.

Wat betekent het ?

De keuze op de eerste plaats zodat jij de Liefde. Harmonie. Schoonheid. Evenwicht. Eenheid zal vinden.
Geliefden staat voor keuzes maken, keuzes waarachter jij staat die uit je binnen komen. Dus moet jij een keuze maken niet jezelf voorbij gaan en niet bang zijn gewoon luisteren naar je eigen ik. Misschien voel jij je ergens over schuldig, maak je keuze.
Jij vindt het ook fijn om (sommige) mensen om je heen te hebben.

Liefs

dameblanche

#92

dameblanche

Citaat van: assie63 op februari 04, 2012, 11:23:27 AM
goedemorgen allemaal

kelken vrouw-kelken ridder-penakels 10

naar mijn gevoel en intuitie luisteren, mijn emoties laten zien zorgt voor geluk in mijn gezin

wederom de kelken dame een intuitieve, gevoelige vrouw, met weinig gezond verstand :P, ik bedoel het ietnegatief hoor assie, maar vaak laat je je gevoel boven je verstand heersen, niks mis mee, maar het kan ook tegen je werken, hetzij je dan er voor moet oppassen dat je je niet laat beinvloeden.....hierbij kan je kennis van het paranorale eerder tegen je gaan werken als je je niet goed beschermt...

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op februari 04, 2012, 11:37:58 AM
tot in de puntjes fascinerend een groot artiest een icoon in perfectie

http://www.youtube.com/watch?v=Kn7nxWS9QKE

voor 1945 was het leven donker

http://www.youtube.com/watch?v=eoH00L7MpzA&feature=related

klapreuzje
waarop godfried bomans ooit zei; ik wou dat ik een zo,n been had.... ::)

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op februari 04, 2012, 11:50:04 AM
Goedemorgen,

vandaag had ik zwaarden 5 en de Ooievaar. De ooievaar staat voor verandering, nieuw begin. De zwaarden is juist weer een negatieve kaart. Althans, het staat voor conflicten.
Eerst ruzie maken en dan weer verder gaan?

Liefs, H.

O ja, ik ben van plan om in navolging van Believe met de dagkaarten een topic te openen met maandkaarten.

zwaarden 5 kan een ontwikkelingsproces aangeven;
vroegere moeilijkheden nu gaan begrijpen om deze in de toekomst te vermijden.....

hier vertelt de ooievaar een gevoelige vrouw, onevenwichtg op een been in het water, water van verdriet...
in eerste instantie ben je onbezonnen aan iets begonnen, niet wetende van het bestaan van de zwaarden....
vertwijfeling borrelt nu regelmatig op, je bent hierdoor nog geen stap verder gekomen...

rianna

Citaat van: marianne op februari 04, 2012, 10:08:12 AM
Citaat van: rianna op februari 04, 2012, 08:43:11 AM
goedemorgen Allemaal
op deze zaterdag trok ik
De Matigheid en van lenormand 32 = het maantje
er komt meer harmony in mijn gevoelens
liefs Rianna

matigdheid de 14e kaart van de grote arcana, de kaart maant je aan om de echte tegenstrijdigheden ter hand te nemen....pas als er spanning tussen wordt gebouwd, gaan we tegenstrijdigheden in onszelf op lossen en overbruggen..als het water tot aan onze mond komt als het ware, maar we moeten zuinig zijn, er mag niks gemorst worden, het blauw op de achtergrond wijst je ook op wishful thinking
hoi MArianne
ja dat is meestal wel het geval als er geen uitweg meer is gaan we het pas anders doen dat is een feit
tot nu toe een heerlijke dagje thuis vind het veel te koud om weg te gaan hihihi
en misschien toch in mijn achterhoofd bezig zijn met verhuizen  mijn grootste wens  maar ok alles op zijn tijd we wachten af
dank je wel
liefs Rianna

dameblanche

#97
ja hatsie het nieuwe aanschouwen, op een vrije manier plezier maken....kind...dwaas....in deze contex kun je de kaart ook plaatsen gaan...geluk ervaren als een kind....

dameblanche

#98
Citaat van: Suzan op februari 04, 2012, 14:48:05 PM
Goedenmiddag,

Ik trek vandaag de geliefde hier.

En ik was rustig thuis mijn kaarten aan het schudden en de geliefde springt er ineens uit.

Wat betekent het ?

van oudsher staat de kaart de geliefden voor beslissing, een keuze maken waar je 100% achter mag staan
ook een relatie die je diep raakt, als je voor deze relatie kiest, zeg dan met je hele hart;  ja......

assie63

Citaat van: marianne op februari 04, 2012, 16:30:24 PM
Citaat van: assie63 op februari 04, 2012, 11:23:27 AM
goedemorgen allemaal

kelken vrouw-kelken ridder-penakels 10

naar mijn gevoel en intuitie luisteren, mijn emoties laten zien zorgt voor geluk in mijn gezin

wederom de kelken dame een intuitieve, gevoelige vrouw, met weinig gezond verstand :P, ik bedoel het ietnegatief hoor assie, maar vaak laat je je gevoel boven je verstand heersen, niks mis mee, maar het kan ook tegen je werken, hetzij je dan er voor moet oppassen dat je je niet laat beinvloeden.....hierbij kan je kennis van het paranorale eerder tegen je gaan werken als je je niet goed beschermt...
ok, eerst gebruik ik mijn gevoel niet en nu moet ik meer mijn verstand gebruiken, ben blijj dat ik mijn gevoel weer gebruik, ik laat mij niet zo gauw beinvloeden hoor, en ben niet echt paranormaal dus geen zorgen, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

#100
Hallo lieve sneeuwmannen en sneeuwvrouwen,

Vandaag heb ik met behulp van de miauwtjes van onze poes als Centrum kaart Bekers 3 en als Kruiskaart de Keizer getrokken... :)

Conclusie: genieten zonder de structuur uit het oog te verliezen en met beide beentjes op de grond blijven aan......eigenlijk op het ijs... vandaag heb ik voor het eerst mijn kunstschaatsen ingeruild voor nieuwerwetse friese doorlopers  :P Zonder kapsones kan ik zeggen dat ik best goed kon schaatsen, pirouetjes draaien, een rondje achteruit, sprongetjes maken en nog veel meer leuke kunstjes...maar op die lange ijzers vandaag was het een compleet ander verhaal. Ik voelde me alsof ik voor het eerst op schaatsen stond en kon er ab-so-luut niet mee uit de voeten. Natuurlijk was dat niet mijn eigen schuld en was het te wijten aan de laarzen die niet genoeg steun gaven. Tjonge, ik had het gevoel constant te struikelen over mijn eigen voeten, die lange dingen zaten me enorm in de weg. Steeds als er van die mannen en vrouwen soepel en relaxed langs gleden op hoge en lage noren, met hun handen losjes op de rug, een gelijkmatige slag met dito geluid, ontspannen converserend met elkaar…terwijl ik me als een kleuter op dubbele ijzertjes voel en me bijna lopend voortbeweeg en eigenlijk alleen maar bezig ben om mezelf staande en enigszins in evenwicht  te houden ha ha ha.
Het toppunt is een dame van middelbare leeftijd (zoals ik zelf !) die met haar gehakte schoentjes op het ijs staat terwijl ze mij gadeslaat en zegt: ,, Het gaat goed hoor….!”
Doorzetten. Niet alleen maar letten op eventuele scheuren in het ijs waarin ik klem kan komen te zitten en dan écht op m’n plaat ga. Ontspannen…! Ha ha ha, gelukkig kan ik lachen om me zelf. Sep glijdt gemakkelijk voor, achter of naast mij op haar hockey schaatsen. Ik zeg dat ze maar niet te dichtbij moet komen schaatsen omdat ik niet voor mij zelf in sta…
Tussen al mijn gestuntel door kan ik gelukkig nog wel heel erg genieten van het perfecte schaatsweer, windstil met een heerlijk zonnetje. Voelt niet als -15.
Na ongeveer en uur ploeteren gaat het langzamerhand beter en worden mijn slagen langer en meer ontspannen, het lijkt er een beetje op dat ik aan het schaatsen ben. Maar nog bij lange na niet voldoe ik aan het beeld van mijn gevisualiseerde zelf, een beeld van een Palo die  sportief , kalm en met soepele slag over het ijs scheert. Na anderhalf uur komen we weer bij een gedeelte waar niet ijverig is geveegd en dus heel veel sneeuw ligt. Ik besluit mijn schaatsen in te wisselen voor mijn voeten, en ren nog een kwartiertje met Seppa mee door de sneeuw op het ijs.
Morgen weer een dag.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

goede morgen

doel~bekers koning~muizen

taak ~zon~ruiter

kans~pentagrammen 2~vrouw

klaproosje

kristina1975

Goedemorgen allemaal,  Palo is ook lekker aan het genieten van de sneeuw, ik ook :) Lekkerrrrr, gisteren heerlijk gewandeld en straks ook weer.

Ik heb net de Zegewagen en de Vrouw getrokken.
De Zegewagen snap ik en voel ik, ik ben ook steeds blijer met mijn eigen ik. De Vrouw....tjaaa hoe gedraag ik me als een Dame, luisteren naar mijn intuitie en meer teruggetrokken zodat de man niet onzeker voelt en ik moet ook niet onzeker zijn. Geen reden ervoor!

Klaproosje, wat zegt de Vrouw aan jou?

Fijne dag allemaal,
XXX

dameblanche

aan assie...
6 op de 10 mensen hebben paranormale vermogens, het is aan diegene zelf om deze te willen ontwikkelen en te sturen....
het is dus niks 'bovenwonderlijks' als je paranormale gaves bezit...  sommigen ontwikkelen dit zeer goed en kunnen er nog een mooie som geld aan overhouden, maar daar is het echter niet voor bedoelt...
het is geenszins bedoelt om er lichtzinnig mee om te gaan of voor persoonlijk gewin.
het is dus de kunst om de geest tot rust te laten komen om je 6e zintuig te kunnen gaan ontwikkelen.
ook jij hebt paranormale vermogens, je staat er immers open voor....

door elke dag kaartjes te trekken voor je zlef leer je er mee om te gaan, kaartjes geven boodschappen door,, kaartjes wijzen je op zowel emotionel zaken als praktische zaken.
zo worden verschillende aspecten bij jou belicht, de ene keer wordt je hier op gewezen, de andere keer weer daar, daardoor kan er wel eens verwarring optreden....

de kelken koningin is een fijngevoelige dame, die om in evenwicht te kunnen blijven, niet alleen moet afgaan op haar gevoel, maar ook op haar verstand......en dat kan dagelijks verschillen, al naar gelang dat wat op je pad komt.... ;)

rianna

goedemorgen alllemaal
vanmorgen trok ik
de pentakeles 2 en 25 = de ring
er is een goede balans in mijn relatie
liefs Rianna