van de berg afzakken

Gestart door lizzie, juni 10, 2007, 14:26:19 PM

lizzie

Lieve Rica zou je hier een verklaring voor hebben?
Ik sta op de schouders van mijn vriendin, en we staan op een berg van zand, langzaam zakken we naar beneden, maar het gebeurt heel langzaam op een rustige manier en het voelt goed!
Niets bedreigend en zij kan het heel goed aan!
Wat betekend dit volgens jouw?
Hoop dat je hier een antwoord op hebt,

Groetjes,
Lizzie

Ricca

Lieve Lizzie,

Deze droomscene zit vol symbolen die bij het basischakra horen (zand/aarde, staan/voeten, dragen/steun) en heeft daarom met de praktische zaken van het leven te maken. Misschien heb je hierbij in het dagelijkse leven veel steun van je vriendin, maar ik denk dat zij in de droom voor jouw eigen praktische kant staat: dat deel van jou dat zich met zaken als geld, werk, woning e.d. bezighoudt. Met overleven in de stoffelijke wereld. Zij staat direct op de aarde, zet haar schouders eronder (onder jou :)) en is dat deel van jou dat het zware werk doet. Maar ze is sterk, want ze kan het heel goed aan. Echt een goede 'vriendin' dus, je innerlijke steunpilaar of draagkracht. Ik denk ook aan financiële draagkracht.

Zelf ben je in de droom een iets hoger zelf, d.w.z. een meer spiritueel georiënteerde kant van jezelf. Deze kant heeft óók behoefte om gegrond en praktisch bezig te zijn, maar steunt op dit moment (nog) op de 'vriendin'.

Eigenlijk zijn jullie natuurlijk één en je zakt dan ook samen van de berg zand af. Wegzakken betekent vaak vaste grond onder de voeten verliezen, en is dan helemaal niet fijn, maar als het wegzakken in jouw droom goed voelde dan ís het ook goed. Je eigen gevoel bij dit alles is het belangrijkst. De berg zand lijkt een hobbel (obstakel, hindernis) die jullie samen hebben genomen of overwonnen. Omdat het wegzakken goed voelt, denk ik dat je aan de goede kant van de berg naar beneden komt (de top dus gepasseerd bent) en op een of andere manier een stapje dichter bij het verwerkelijken van een doel of ideaal bent gekomen. Of met de vervulling van deze opdracht dieper in het geheim van het leven bent doorgedrongen...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lizzie

Lieve Rica,

Hartelijk dank voor je antwoordt op mijn vraag, het is nu heel duidelijk!
Eerder, had ik je al eens een bericht gestuurd, met de vraag wat je nog meer deed dan dromen duiden, daar had je geen antwoord op gegeven, of het is niet ontvangen?, kan ook nog, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig, je voelt goed aan!!
Ben zelf therapeut alternatieve geneeswijze, en natuurlijk nog in de leer, over mijzelf o.a. in ieder geval wil ik je nogmaals danken, en misschien hoor ik nog van je, zou leuk zijn!!

Hartelijke groet,
Lis Reijerman
ereijerman@orange.nl