Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

jezus

Gestart door rosie989, april 28, 2006, 08:30:50 AM

rosie989

Ik droomde zo raar..

Ik droomde over een bepaald werelddeel. Het was volgens mij niet Nederland. Het was een land die ik niet kende, althans nu niet ken. In mijn droom was het me wel bekend. Het leek wel een film die zich afspeelde waarin ikzelf een rol speelde, en dat terwijl ik mocht toekijken hoe iets eigenlijk gebeurd was. Soort spel en eigenlijk een soort lering...de spelregels werden mij verteld ::)

Ik kan me niet compleet alles meer herinneren, wel dat een vrouw tegen mij een verhaal vertelde en dat ik zoiets had van ja zal allemaal wel..en schonk weinig aandacht aan de vrouw..

Er was een man die aan mij liet zien hoe men incarneerde , heel gek..
Hij liet mij zien hoe je dood gaat en dan weer terug komt op de aarde in een ander lichaam.
Hij liet zich doodgaan als het ware express..maar hij wist niet dat ik het zag op dat moment, ik keek toe. Hij vermoordde zichzelf..
We bevonden ons in een hele grote grot die stenen tegen het plafond had waar allerlei tekens op stonden , het waren griekse getallen dacht ik, ik zag de nummer x en dat is in het nederlands nummer 10. Deze stenen maakte hij los..Hij ging op de grond liggen in een stabiele zijligging en zorgde ervoor (hoe weet ik niet meer ) dat de grot instortte, de stenen kwamen naar beneden..
En de steen waarop het getal x stond viel op zijn hoofd, waarna hij overleed. Ik dacht nog bij mezelf waarom doe je het nou, ik kon het niet tegen houden, maar zijn vrouw (die vrouw die mijn het verhaal vertelde) wist van niks..

Opeens waren die beelden over en ik liep over de bergjes terug van de grot weg..Tot ik inene weer een man tegen kwam die zei dat hij degene was die was overleden..ik had daar geen twijfel in want ik wist dat hij het was omdat ik dat ook voelde.
hij wou mij wat leren, dat iets met je gedachte temaken had.

Ik kan me herinneren dat ik telkens probeerde met mijn gedachten om op te stijgen...soort vliegen, lijkt op een bepaalde uittreding, terwijl ik daar niet met mijn lichaam aanwezig was maar met mijn geest, maar het lukte mij niet, mijn gedachten kon mij niet omhoog krijgen op de een of andere manier terwijl hij degene was die het mij geleerd had...heel gek...

Ik stond op een rots sloot mijn ogen om de kracht naar boven te halen om te gaan stijgen. maar het lukte me niet..Toen werd ik wakker en waar ik meteen aan dacht is aan Jezus...Die zit in mijn hoofd vanaf ik de droom had..
ook in de droom deed mij de man erg bekend voor komen, ik wou hem helpen met alles, maar dat liet hij me niet toe omdat hij wou dat ik het moest zien hoe je incarneerde..

Zeer speciaal om te zien hoe iemand overlijd en naar een tijdje levend voor je neus zien staan, maar ik schrok nergens van , want zo hoorde het toch allemaal....Wel weet ik dat het een man was met een speciale gave..hij kon met me ook communiceren zonder te praten..en volgens mij bevond ik me in een hogerbewustzijn ofzo..heel gek..want ik was er niet met mijn lichaam..en ik heb al eerder dromen gehad waar ik me niet bevond met mijn lichaam maar geest, en het gevoel van stijgen vond ik zo raar misschien een begin van een uittreding in mijn droom, althans zo voelde het..ik probeerde de kracht te vinden om mijn geest te doen stijgen zodat ik kon vliegen..

Rosie

rosie989

Oh wat gek dacht echt dat ik hem neer had gezet bij de dromen was hem al kwijt ;D

Rosie

rosie989

#2
Hoi,

Ik vertelde mijn droom laatst aan iemand, die zij dat Jezus begraven is in een grot. Dus ging ik wat zoeken op het internet naar wat informatie over zijn begravenis. En blijkbaar is er tijdens het liggen in de grot een aardbeving geweest, zoiets heb ik ook in mijn droom gezien.

Even niet voor het een of ander, ik ken geen verhalen van jezus, ik ken de bijbel niet eens, nu komen er herinneringen naar boven, hoe kan ik nou de begravenis van jezus kennen?? Dan moet dit wel een herinnering zijn, eerlijk gezegd voelde het ook niet als een droom maar realiteit..

Ik snap er zelf helemaal niks van vind het zelf een beetje eng zelfs.
Dus ga ik er meer over lezen om de herkenning te vinden van wat ik allemaal zag in mijn droom.

Heel vreemd genoeg droom ik ook over gevangenissen en arrestaties, en herinnerde me dat ik ooit in de gevangenis zat...of iets in die richting.

Ook heb ik iets gelezen over de 10 geboden en het getal tien..
Het 10e gebod is:

Wees blij en gelukkig met wat je hebt, of wie je bent.
Als je tevreden bent dan hoeft je ook niet jaloers te zijn op
andere mensen en kinderen.

Misschien is dit wat ik zou kunnen gaan leren..

Het getal 10 heeft ook zijn eigen betekenis...
Tien staat voor de woorden van God in de vorm van de tien geboden Ook waren er tien plagen van Egypte. Het getal tien staat voor het absolute en van het recht. De mens heeft 10 vingers om te tellen en als er tien mannen zijn kan de dienst in de joodse synagoge doorgaan. Het getal kan gemaakt worden door de eerste 4 getallen bij elkaar op te tellen. (1 + 2 + 3 + 4). Ook kent men de tien geheime namen van god

Het getal op de steen werd weergegeven als x en dat is romeins, de andere tekens (er waren er maar genoeg) kan ik me niet meer herinneren..nu ben ik opzoek naar getallen in allerlei talen...heel interessant allemaal..

Rosie

luna

Citaat van: rosie989 op april 30, 2006, 09:46:20 AM
Even niet voor het een of ander, ik ken geen verhalen van jezus, ik ken de bijbel niet eens, nu komen er herinneringen naar boven, hoe kan ik nou de begravenis van jezus kennen?

Je kan het als kind ergens hebben opgevangen en onbewust hebben opgeslagen.  

luna

#4
Rosie, alle getallen hebben een bepaalde betekenis.
Volgens mij maak je het enkel eng voor jezelf  ;)

Maak eens een lijstje van de betekenis van alle getallen.

rosie989

CiteerJe kan het als kind ergens hebben opgevangen en onbewust hebben opgeslagen

Nou dat lijkt me dus duidelijk niet, bij ons in de familie werden er niet en vooral niet gesproken over begravenissen en dan niet die van Jezus het is niet echt de gespreksstof om dat met een kind te gaan besprken hoe Jezus begraven is. En dan is het nog zo de aardbeving vele mensen weten dit allemaal niet eens..En ja ik zat op een katholieke school en er werd over de bijbel gesproken, haha ik luisterde nooit want het interesseerde me niet.. Ik ken heel de bijbel niet, en het verhaal van jezus ken ik ook niet..



Hetgeen ik zag in mijn dromen is mij niet aangepraat of als kind verteld, ik ken mijn jeugd helemaal en zelfs kan ik vele verhalen vertellen over mijn jeugd , ja zelfs van toen ik een meisje van 2 was...en als mensen zulke dingen vertellen over jezus dan onthoud ik dat wel hoor, haha als ik ergens schijterig van was als kind was het voor begravenissen dus had ik dat wel onthouden...

Sterker nog ik las net ergens op een site iets over mozes dat hij op een berg stond met de 10 geboden in zijn hand...
Deze berg heb ik gezien...in de droom..daar heb ik in mijn droom gestaan..om omhoog te vliegen, te stijgen..

En weet je wat het gekke is,..

Als dit mij verteld zou zijn...door iemand uit het verleden...toen ik nog een kindje was waardoor het in mijn onbewuste is komen te liggen, hoe kan ik dan weten hoe deze grot eruit zag en dat er een aardbeving aanwezig was, ik ben nu wel over het verhaal aan het lezen en kom toch erg veel herkenningen tegen, waar mijn oergevoeletje van gaat trillen, dat lijkt mij geen aangepraatte of aangesproken feiten van anderen in kindertijd..

Dit is nou een innerlijk weten....een oergevoel waar ik het al maanden over heb..maar niet begrepen wordt...het wordt door weinig mensen begrpen overigens het is geen vooroordeel maar de harde waarheid..meer een oordeel, een eigen mening die op waarheid gebaseerd is..mijn waarheid :)

Mijn gevoel en ervaringen zijn mijn waarheden, zoals iedereen dat heeft..en als dat draadje doet trillen ..van het innerlijke weten dat is machtig..(heh ik kan het moielijk uitleggen) maar er zal vast iemand zijn op het forum die dat heel goed begrijpt..

Inderdaad Meduus in getallen is enorm veel te vinden, alleen vraag ik me nog wel af in welke taal het precies allemaal was er waren enorm veel tekens aanwezig die uit een oude tijd komen (symbolen) helaas kan ik deze niet helemaal herinneren..alleen de x die op een steen stond en op zijn slapen viel (zijn hoofd)...


Ik was ook eerder in de waan dat je je dingen niet kon gaan herinneren, maar nu ik het zelf mee maak door de bewustzijnverruiming..sta ik er zelfs versteld van...

Het is niet alleen deze droom die mij helpt te gaan herinneren , het zijn er meerdere de laatste tijd,...en heb het idee dat er meer zal volgen zodat ik vele angsten kan gaan verwerken...(nooitgedacht)

Liefs Rosie

luna

Citaat van: rosie989 op april 30, 2006, 14:13:16 PM
En ja ik zat op een katholieke school en er werd over de bijbel gesproken, haha ik luisterde nooit want het interesseerde me niet.. Ik ken heel de bijbel niet, en het verhaal van jezus ken ik ook niet..

Je zat op een katholieke school en er werd over de bijbel gesproken....

rosie989

CiteerJe zat op een katholieke school en er werd over de bijbel gesproken.p

Zoals ze dat op elke school doen..wij deden op school ook elke dag een gebedje, vraag mij eigenlijk af of ze dat op meerdere scholen deden...en dan nog praatte ze niet over de begravenis van Jezus en de dingen die ik zag in mijn droom...enfin doet er even niet toe...

Naar mijn weten is het niet iets wat in mijn onbewuste ligt van wat men mij verteld heeft, het is een pure herinnering, dat gepaard gaat met een boodschap.

Liefs Rosie

luna

#8
Citaat van: rosie989 op april 30, 2006, 16:27:35 PM
het is een pure herinnering, dat gepaard gaat met een boodschap.

Wat bedoel je eigenlijk Rosie?
Een vorig leven?  Jouw herinnering aan Jezus?

Shooon

Citaat van: rosie989 op april 30, 2006, 09:46:20 AM
Hoi,

Ik vertelde mijn droom laatst aan iemand, die zij dat Jezus begraven is in een grot. Dus ging ik wat zoeken op het internet naar wat informatie over zijn begravenis. En blijkbaar is er tijdens het liggen in de grot een aardbeving geweest, zoiets heb ik ook in mijn droom gezien.

Even niet voor het een of ander, ik ken geen verhalen van jezus, ik ken de bijbel niet eens, nu komen er herinneringen naar boven, hoe kan ik nou de begravenis van jezus kennen?? Dan moet dit wel een herinnering zijn, eerlijk gezegd voelde het ook niet als een droom maar realiteit..

Ik snap er zelf helemaal niks van vind het zelf een beetje eng zelfs.
Dus ga ik er meer over lezen om de herkenning te vinden van wat ik allemaal zag in mijn droom.

Heel vreemd genoeg droom ik ook over gevangenissen en arrestaties, en herinnerde me dat ik ooit in de gevangenis zat...of iets in die richting.

Ook heb ik iets gelezen over de 10 geboden en het getal tien..
Het 10e gebod is:

Wees blij en gelukkig met wat je hebt, of wie je bent.
Als je tevreden bent dan hoeft je ook niet jaloers te zijn op
andere mensen en kinderen.

Misschien is dit wat ik zou kunnen gaan leren..

Het getal 10 heeft ook zijn eigen betekenis...
Tien staat voor de woorden van God in de vorm van de tien geboden Ook waren er tien plagen van Egypte. Het getal tien staat voor het absolute en van het recht. De mens heeft 10 vingers om te tellen en als er tien mannen zijn kan de dienst in de joodse synagoge doorgaan. Het getal kan gemaakt worden door de eerste 4 getallen bij elkaar op te tellen. (1 + 2 + 3 + 4). Ook kent men de tien geheime namen van god

Het getal op de steen werd weergegeven als x en dat is romeins, de andere tekens (er waren er maar genoeg) kan ik me niet meer herinneren..nu ben ik opzoek naar getallen in allerlei talen...heel interessant allemaal..

Rosie
Wauw wat mooi dat je een deel zeg maar van jezus heb gedroomt.
Misschien herrinner je iets van je vorige leven ?Want die meneer had toch ookal iets laten zien van hoe je dood ging en dan weer in een ander lijf ter aarde kwam? In het eerste stuk laat die meneer jou zien dat je over je vorige leven droomt .  Verder weet ik hetniet echt  :-\
Succes!

rosie989

#10
CiteerWat bedoel je eigenlijk Rosie?
Een vorig leven?  Jouw herinnering aan Jezus?

Hoi Meduus,

Dat is wat ik aan het ontdekken ben, eerlijk gezegd wist ik niks van Jezus nu ik er vandaag meer over gelezen heb stond ik versteld van de beelden die ik heb gezien in mijn droom. Ook weet ik als droom uitlegster dat je in dromen herinneringen kan krijgen uit een vorig leven. Dus ben ik puur voor mijzelf aan het uitdokteren wat precies de boodschap helemaal is, toen ik wakker werd was ook het woord Jezus heel belangrijk, en had het idee dat hij de man die ik dus zag mij liet zien hoe incarnatie inwerking ging..ik stond er niet eens van te kijken in mijn droom...want ik wist dat al ;) het zou een tipje kunnen zijn naar een herinnering... ;)

hoi Shoon dank je voor je reactie! ;)

Liefs Rosie

rosie989

FF voor Shoon,

CiteerWauw wat mooi dat je een deel zeg maar van jezus heb gedroomt.
Misschien herrinner je iets van je vorige leven

Dat zie je misschien heel goed ga zo door met het droomdokteren ;) als je goed oplet vooral op de uitleggingen van Ricca kan je veel leren , en eerlijk gezegd zie ik dat ergens bij je, pssst...vraag me niet waarom hahaha

Rosie

Shooon

Citaat van: rosie989 op april 30, 2006, 22:26:08 PM
FF voor Shoon,

CiteerWauw wat mooi dat je een deel zeg maar van jezus heb gedroomt.
Misschien herrinner je iets van je vorige leven

Dat zie je misschien heel goed ga zo door met het droomdokteren ;) als je goed oplet vooral op de uitleggingen van Ricca kan je veel leren , en eerlijk gezegd zie ik dat ergens bij je, pssst...vraag me niet waarom hahaha

Rosie
Haha ja mijn moeder vertelde mij al van ricca dat ze heel wijs is enzo. Bedankt ! alleen sorry misschien ben ik wel heel dom alleen dat laatste snap ik niet echt ! Liefs shoon

rosie989

haha

Ik wil je een tipje geven, noem jezelf niet dom als je iets niet snapt ;) Vraag er gewoon naar dan leer je het gewoon haha

Citeeren eerlijk gezegd zie ik dat ergens bij je, pssst...vraag me niet waarom hahaha

Hiermee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat het zo aanvoeld dat je heel ver komt met dromen uitleggen. tijdens het typen van berichten zie ik soms wel eens beelden en daarbij komt dan een gevoel. Ik moest erg denken aan mijn droom van het vliegtuig dat ik nog niet zolang geleden gedroomt had. In deze droom liet een mevrouw mij zien hoe ik omhoog moest stijgen en vliegen ;) Wat eigenlijk betekent dat er zeker groei in te vinden zal zijn.

Persoonlijk gezien vind ik dat ook altijd mooi om dit te zien bij mensen het maakt me erg vrolijk en blij :D

Liefs Rosie



peter put

er is een leraar geweest die o.a. ook jezus lessen heeft geleerd...de dromen wijzen volgens mij op een contact met wat je het christus of boedhabewustzijn kan noemen...het is 1 deel van de triniteit...
een stuk van die leraar is ook verbonden aan je + met ervaringen van 'anderen' die ons zijn voorgegaan in het zoeken naar een Pad
(bedoelt als Weg en niet de diersoort)...
dit alles is mischien voor sommigen te spiritueel om droomsymboliek te zijn, maar het hogere zelf brengt zijn eigen symbolen  naar beneden. wat je ook voelt, is dat met deze symbolen ook bepaalde figuren zijn verbonden, noem ze archetypes van bewustwording...
een leuke oefening voor je:

beeld je in aan je voeten, hiermee verbonden, een lichtgevend spiegelbeeld vanjezelve. stel bij het uitademen een cirkel van licht voor die over je kruin naar je lichtend spiegelbeeld gaat. aan de kruin van je spiegelzelf is er een opening waarin licht sijpelt. laat dit bij het inademen naar je toe trekken...

doeiii

(p.s. ivb met Michael enzo heb ik je gemaild)
p