2 raven in hangmat

Gestart door Julia, mei 24, 2005, 10:35:45 AM

Julia

Mijn droom:

Ik zie een hangmat, ik wil er in.  t' Is waarschijnlijk voor kinderen want het oogt klein (+/- 1 m.). De omgeving is wit en licht. Ik draai me om, en kijk weer naar hangmat. Twee grote zwarte raafachtige vogels zijn in de hangmat (als een rollade) verstrikt. Ze liggen in een horizontale lijn achter elkaar (kop - staart - kop) met hun vleugels dicht, en bewegen zich niet.

Wie helpt, ik kom er niet uit  :), groet Juul

Palomino

Hi Juul,

Een hangmat is en plek waar je lekker kunt relaxen en uitrusten, dat is iets waaraan je behoefte hebt.
Ik neem aan dat die hanmat tuussen twee bomen of palen hangt...die palen staan voor jou en je man en de hangmat staat voor Joost en ook voor de rust die je zo graag zou zien in hem.
...Je wil die hangmat IN : Je wil Joost zo graag begrijpen.
De twee raven( jij en Joost) die verstrikt zijn geraakt in de hangmat geven aan dat je jullie er momenteel niet uitkomen met z'n tweeën...dat je (nog) geen mogelijkheid ziet om dit op te lossen (vleugels dicht) en dat er nog niet echt verandering,beweging zit naar een oplossing toe (geen beweging in de raven).

Het zwarte van de raven geeft ook aan dat je op het moment een beetje in het duister tast met de situatie zoals hij is.
Maar de omgeving is wit en licht, dat geeft aan dat je wel degelijk gelooft in een oplossing en niet de moed opgeeft.

Liefs,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Julia

Citaat van: Palomino op mei 24, 2005, 13:59:08 PM
Ik neem aan dat die hanmat tuussen twee bomen of palen hangt...die palen staan voor jou en je man

Hé Palo, neen, ik kan mij geen achtergronden/ondergrond herinneren, ook geen palen/(palm)bomen. De kleur van de hangmat was gebroken wit en de stof was zijde (afgelopen vakantie heb ik er zelf zo één gekocht in Mexico). Bedankt voor je visie! Lieve groet, Julia  :)

Opti-Mystique

#3
Ha Juul,

Ik was net ff bij "De Tuinen" en daar stond een dromenencyclopedie... Heb met jouw droom in mijn achterhoofd ff stiekem geloerd: rollade's en hangmatten stonden er niet in, maar bij raaf werd verwezen naar "kraai" en deze staat voor veranderingen in je leven of de noodzaak daartoe. Omdat veel mensen opzien tegen veranderingen, wordt dit gesymboliseerd door de kleur zwart...

En aansluitend heb ik de Dromenencyclopedie van Georg Fink uit de bieb getrokken en die zegt over de Raaf:

"De zwarte vogel vliegt als pechvogel door onze dromen, als de duistere gedachten die ons bedreigen. De lijkvogel uit de mythologie is als droomsymbool een waarschuwing, die ons de raad geeft om duistere gedachten door heldere te vervangen, om op de tot dusver gekozen levensweg om te draaien, omdat deze ons in het niets zou kunnen leiden."
Dan wordt weer naar de kraai verwezen en deze zegt:
"Kraaien symboliseren vaak het spreekwoord twee kraaien pikken elkaar de ogen niet uit. Krijsende kraaien worden beschouwd als een voorteken van een verlies of van grote veranderingen in intieme relaties, hetgeen negatieve gevolgen voor de dromer zou kunnen hebben."

Hier wederom niets over hangmatten of rollade's... :-\

Liefs van Dolf

Palomino

#4
Citaat van: Julia op mei 24, 2005, 16:23:42 PM


De kleur van de hangmat was gebroken wit en de stof was zijde (afgelopen vakantie heb ik er zelf zo één gekocht in Mexico).

Heb je die hangmat al gebruikt in Mexico,zo ja, welke herinneringen heb je daarbij, wat voor gevoel ?

Liefs,Palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Lieve Juul,

Een hangmat is een symbool van ontspanning, van schommelingen of van in slaap wiegen/sussen. De zwarte raven kunnen voor sombere of negatieve gedachten of gevoelens staan die aan banden gelegd zijn (rollade), waardoor er weer rust is (de hangmat). Hun aantal (2) lijkt op een conflict te wijzen. Waarschijnlijk in jezelf. Een conflict dat in bedwang gehouden wordt door het rollade-netje (dat eventueel ook een symbool van medicatie kan zijn). Het is niet echt opgelost, maar voorlopig is er rust. En dat is goed, want de omgeving is wit en licht.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love