Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

rianna

@Marianne
ja dat klopt ik krijg wel inzichten maar kan ze nog niet echt thuis brengen dat komt vast ook nog
dank je wel
liefs Rianna

dameblanche

koning, koningin, ridder en page zijn hofkaarten.
deze kaarten kunnen ook mensen zijn die in je leven komen, die of hulp of advies kunnen bieden, ook kunnen zij je leerproces op een of andere manier beinvloeden...
een kelken ridder is een soort van idealist, iemand die verborgen krachten heeft, uiterlijk lijkt hij kalm, maar innerlijk verbergt hij een energie die tot een explosie kunnen leiden...
de kist hierbij...dan gaat het om iemand die nogal ik-gericht kan zijn....

dameblanche

ik zie je daar ook staan aan die waterkant, dromerig, turend, en inderdaad de eentjes om je heen, melanchonie....
maar de puntjes heb ik gezet om een en ander laten bezinken, je zult zelf 100% achter beslissingen moeten gaan staan..vicky..

hatsjepsoet

@Marianne:
Zeer interessante uitleg, bedankt. Ik zal eens kijken op wie ze zouden kunnen slaan, heb wel een vermoeden. Die ik-gerichte zou overigens ook op mij kunnen slaan. En nu ik toch zo aan het nadenken ben, die andere ook. Ik ben uiterlijk vaak kalm maar voel vaak wat anders. Ik weet niet of ik een idealist ben.

Interessant om te achterhalen of het op twee verschillende mensen slaat of op mij. Of kan dat niet?

Liefs, H.

kristina1975

Sorry ik zal voortaan mijn dromen niet hier neerzetten

Citaat van: Ricca op maart 25, 2012, 11:05:35 AM
De droom van Believe en de uitleg van Marianne zijn verplaatst naar het Dromenforum.
De dagkaart is ook meeverhuisd (dat kon niet anders).

Ricca

kristina1975

Ik heb net de zwaarden 6 en het Hart getrokken.

Ik móet t verleden achter laten om mijn hart gelukkig te maken.

Xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag 

penakels 3-staven 2-hogepriester

mijn energie in andere zaken steken

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik

De Wereld en 1 = de ruiter
alles valt op zijn plaats vervulling van wensen
ik trek er op uit
liefs Rianna

dameblanche

aan hatsie,
ik heb sterk het vermoeden dat jij nu net niet ik-gericht bent,
je houdt rekening met andere mensen, zozeer dat je daar zelf bij in schiet...
het feit dat je anderen niet wil kwetsten uit voorzorg zelf ook niet gekwetst te willen worden, omdat je weet hoe dat kan voelen....
de kist geeft ook aan dat jezelf in een overdenkingsproces zit,
de kist brengt pijn met zich mee, een einde van iets, en daar heb je wel degelijk mee te maken....
een einde van iets...
ik heb je nu zelf eens laten nadenken over wie of wat die kelken page voor staat...

er is een kelken page op je pad gekomen....
iemand die je op een andere manier naar het leven heeft laten kijken, je hebt ontdekt dat er ook nog andere gevoelens in je aanwezig kunnen zijn, maar je houdt rekening met.....

aan het verhaal met die kelken page is een einde gekomen [kist]
toch idealiseer je die kelken page alsnog......
voor jezelf is het echter een leerproces...
kijk naar die kelken page, hij houdt de beker hoog in zijn handen, maar als kelken page weet hij nog niet wat in die beker zit...
als koningon weet men ondertussen wat in die beker zit, de wijsheid, maar als kelken page bestaat het nog te veel in de verbeelding.....

liefs marianne

dameblanche

goede morgen believe,

de zwaarden 6 voeren je naar de overkant, je houdt je schuil achter het hoofddoek....
je kunt slecht beslissen, beschikt over een minderwaardigheidsgevoel, van huis uit niet goed ontwikkelt, je laat liever anderen beslissen....
de veerman roert zijn stok in het water, hij roert in je gevoelens, maar je wil er eigenlijk niet van weten, je bent bang voor wat er allemaal naar boven komt drijven....
harte-zeer, liefdesverdriet.....

dameblanche

goede morgen assie, harde schijf weer okè???

pent.3
op deze kaart zie je zwarte pentakels...
deze staan voor de aanmoediging om de diepte in te gaan, schatten te vinden en nieuwe wegen te laten oplichten assie....
al zo vaak aangereikt gekregen :P, de staven 2 geeft aan dat je hierbij geen halve maatregel moet nemen...je bent je leven welliswaar onder de loup aan het nemen, maar als het iets te pittig wordt sluit je je deurtje weer....

dameblanche

#491
de wereld als doel..rianne,
wie heeft dat niet...
de grote arcana laat ons die weg van dwaas naar wereld bewandelen, elke keer komen we een stapje dichterbij....
van onschuld en op een naieve manier het ontdekken  van de wereld, als durfal, en nog onwetend van de valkuilen van het leven...via hoge priesteres, magier, keizer, keizerin..ect...
uiterlijkheden willen bemachtigen, naar ons innerlijk...te beginnen bij de kaart kracht.
deze reeks leidt ons weer naar de vereniging van uiterlijkheden en innerlijkheden [zon]
dan is het nog maar ee nklein stapje via het oordeel; het afsluiten van een bestaande situatie zodat men ongehinderd verder kan gaan naar de voltooing..de wereld...

je kracht en opgave liggen nu daarin rianne

hatsjepsoet

@Marianne:
Bedankt weer voor je uitleg.

Goedemorgen allemaal,

Vandaag de Duivel omgekeerd en de Maan van Lenormand.
De Duivel ligt al tijden omgekeerd in de stapel. Ooit eens omgedraaid en ik heb het zo gelaten. "Geldt"  de omgekeerde betekenis nu dan ook?
Ik vind het wel een bijzonder iets wanneer de Duivel omgekeerd ligt. Ben er nog niet uit wat dat betekend. De Duivel zelf staat voor een hoop mindere kanten van de mens, is  mijn mening:  verleidingen, macht. Omgekeerd betekend dan dat het aan het afnemen is? Dat ik doorzie wat er bij mij speelt en daar iets mee ga doen? Daar zou de Maan van Lenormand dan bij kunnen helpen geloof ik want die stond werken aan je dromen.
Of hebben beide kaarten nu dezelfde betekenis gekregen aangezien de Duivel omgekeerd is?

Liefs, H.

heijdenv

#493
Goedemorgen allemaal.

Ik trok als dagkaart de ridder van kelken met als ondersteuning zwaarden 6. Ik kon de combinatie niet goed plaatsen dus ik trok twee aanvullende kaarten een "tweede dagkaart" zeg maar, zwaarden 3, en een "tweede ondersteunende kaart" de keizer.

Als ik er zo naar kijken denk ik dat de ridder van kelken en zwaarden 6 me willen zeggen dat ik zoals Marianne eerder heel mooi schreef met moeite fictie en feiten heb gescheiden maar veel moeite heb om een beslissing daarover te nemen of met moeite de beslissing heb genomen (ik weet alleen niet of dat op liefdesgebied of werkgebied is, ik kan het niet plaatsen op het moment). Als zwaarden 3 daar betrekking op heeft dan heb ik de beslissing met pijn in mijn hart al genomen en is het nu de tijd van verwerken. De keizer wil me denk ik waarschuwen om dit vooral liefdevol te doen en mezelf niet alsnog moet troosten met illusies.

Klopt het een beetje Marianne? Ik vind hem moeilijk vandaag....

Daarbij is eind vorige week de opa van mijn lief overleden, morgen is de begrafenis en koffietafel. De afgelopen dagen hebben we best veel contact gehad; ik vraag me af of de kaarten daar ook op kunnen wijzen...?

Liefs Vicky

dameblanche

goede middag hatsie...
de omgekeerde duivel...
je hebt hem zo gelaten......
hij zit omgekeerd in het deck, niks is toeval, hoe ouder we worden, hoe meer we ervan bewst worden dat toeval niet bestaat,
alles heeft een rede
en als je van de trappen valt ben je zo beneden..
kennen we dat kinderliedje nog?

de omgekeerde duivel is de schaduw van de kaart de geliefden..
hierbij wordt oder de aandacht gebracht dat je wel degelijk een keuze hebt,
je denkt dat je vastgelkluisterd zit [geketend[] zit aan een bepaalde situatie.
niks is minder waar, we hebben altijd een keuze, anders als bij dieren hebben we het vermogen om te kunnen kiezen.

mede door de kaart de maan kom je tot inzichten en kun je de donkere kant in je aanvaarden..... :P