Met de trein terug van een Franse vakantie

Gestart door Anja, maart 17, 2024, 17:52:05 PM

Anja

Ik voel dat ik in een rijdende trein zit, terug van een vakantie in Frankrijk. Ik voelde tijdens deze droom heel sterk, dat ik het daar weliswaar erg leuk vind, desalniettemin is het niet mijn thuis. Ik ben blij dat ik weer naar Nederland ga.
Naast mij zit een jongen/man die vroeger bij mij in de klas gezeten heeft. Hij was DE belhamel, had zeker voor zijn leeftijd, zeer ondeugende streken! Ik wissel een paar keer van plaats in deze trein en hij gaat mee, komt gelijk weer naast me zitten. Dan word ik wakker.


Zoals ik dit in deze droom voelde, zo voel ik dat ook in het dagelijks leven. Frankrijk is voor mij een mooi vakantieland maar heb daar nooit het gevoel van ik ben als het ware thuis.
Die rijdende trein geeft mij het gevoel dat ik op weg ben naar mijn doel, toch krijg ik het idee dat ik eenmalig een tussenstop moet maken (Frankrijk) en daarna (in een sneltreinvaart) naar mijn doel ga. Ikzelf bespeur minimale ontwikkelingen en opeens gaat het-zeker na die tussenstop-verder. En dan is het er ineens vlak om de hoek in plaats van ergens ver (Frankrijk dus).



Nadat ik wakker geworden ben slaap ik weer in het droom ik het volgende!
Ik geef een voor mij totaal onbekende dame een zoen op haar wang. Dan zegt ze tegen mij 'kom op, we gaan op een Franse manier dineren!'. Dan hoor ik dat er achter mij wat mensen staan (zie ze niet). Zij roepen op een onsympathieke manier Uh, gadverdamme!! Ik hoor het achter elkaar en dan word ik weer wakker!

Mijn ervaring met op z'n Frans dineren: veel aardappelen, minder/weinig groenten. En natuurlijk een wijntje erbij!  :)
Aardappelen (is ook mijn ervaring) geven weliswaar comfort weer maar op de manier van eenvoud. In tegenstelling tot groenten die vaak heel duur en uitgebreid en vooral zichtbaar willen uitpakken!! Die wijn-weet niet of het rode of witte is-zorg voor een positieve verandering in mijn leven. Mogelijk ditmaal door die voor mij tot nu toe onbekende vrouw.
Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk waarom die voor mij onbekende groep mensen stelselmatig gadverdamme roepen. Iets strookt dus niet met hun ideeën en/of opvattingen of jaloezie speelt een rol.

Wie heeft een beter idee dan ik?



ANJA




Birgit

Frans dineren is erg bourgondisch. Lekker veel en lang aan tafel genieten.
Het spreekwoord zegt: "Eten als God in Frankrijk" omdat ze op culinair gebied ver staan. Het is niet sober, meerdere gerechten staan op tafel en vette kazen horen daar nu eenmaal bij.
Bij deze droom krijg ik het gevoel dat je even mag rusten, even genieten van niets doen, rijkelijk "spiritueel voedsel" tot je mag nemen om nadien in volle vaart voorwaarts te gaan.
Je komt in een periode waar je misschien andere mensen leert kennen of interessante boeken gaat lezen die je verder op je pad brengen. 

Anja

Beste Birgit,

Vooral dat allerlaatste dat hoop ik echt!! Nieuwe boeken en mensen! Puur mijn gevoel zegt me, dat jij hierin gelijk gaat krijgen! Dat ik voor nu moet opladen dat voel ik wel ja. Ietwat vervelend voor me daar niets doen niets voor me is maar dit nu toch even moet!

Omdat tijdens mijn tweede droom die onzichtbare groep mensen stelselmatig gadverdamme roepen, denk ik dat er een aantal mensen zijn die mij die rust niet gunnen maar het zij zo. Het geluk ligt uiteindelijk een soort van om de hoek, zie een eerdere droom van me.

Maar allereest mijn grote dank voor je inbreng!


ANJA

Carla

Mijn associaties  :)

De treinreis van Frankrijk naar Nederland kan symbool staan voor een innerlijke reis, waarbij je verschillende ervaringen hebt opgedaan of nog zult opdoen.

De aanwezigheid van de jongen uit je klas, een persoon uit je verleden, kan symbool staan voor aspecten van jezelf of herinneringen aan vroegere ervaringen. Zijn ondeugende karakter kan verwijzen naar energieke of uitdagende aspecten van je eigen persoonlijkheid die je misschien onderdrukt hebt of die je niet altijd volledig erkent.

Het wisselen van plaatsen in de trein kan duiden op een gevoel van onrust of verlangen naar verandering in je leven. Het feit dat die jongen steeds weer naast je komt zitten, ongeacht waar je naartoe gaat in de trein, suggereert misschien dat bepaalde eigenschappen of herinneringen uit het verleden je altijd blijven vergezellen, ook al doe je pogingen om ze te vermijden of te negeren.

Al met al lijkt deze droom te wijzen op een innerlijke zoektocht naar 'thuis en identiteit', waarbij je verschillende aspecten van jezelf en je verleden tegenkomt. Misschien ben je op zoek naar een gevoel van stabiliteit en comfort, en dat je tegelijkertijd openstaat voor nieuwe ervaringen en avonturen.

Anja

Hoi Carla,

Ja, ik denk ook dat ik wat meer van de ondeugd van die jongen moet gaan overnemen. Me in ieder geval wat minder zenuwachtig maak, zoals die jongen van vroeger.
Dat ik op zoek ben naar wat meer stabiliteit en comfort, blijkt uit die tweede droom die ik vlak na deze heb gehad. Wat ik wel weet, is dat grote delen van mijn persoonlijkheid, een grondige herziening ondergaan, waarbij ik delen uit mijn verleden tegenkom. Daar hoort het zoeken naar een nieuw thuis ook bij denk ik.
Het is dus niet alleen een kwestie van een verlangen naar verandering, het komt er ook aan. Een deel van mijn thuis (teruggaan naar Nederland) is dus al gevonden, nu de rest nog.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar wat er gaat gebeuren!


ANJA

Carla