Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Liesbeth

Dag allemaal,
Ik wil mij even voorstellen.
Ik ben 64 jaar en ben met prépensioen uit het Basisonderwijs🐸
Al mijn hele leven heb ik affiniteit met, helder zien, helder voelen, symbooltaal,
werken met energie ( waaronder Reiki) en droomduiding.
Ik wil graag meer leren van en met anderen.
Op dit moment wil ik heel graag aan de slag met de Tarotkaarten.
Mijn eerste vraag is: waar begin ik? Welk boek, welke kaarten? Mijn leerstijl is intuïtief met daarbij veel lezen en  veel ervaring opdoen.
Ik woon in midden Nederland en wil heel graag samen leren!
Hartegroet,

Liesbeth

Geert

#1336
Welkom op dit forum.



Lena

Van mijn kant ook een hartelijk welkom .

Liefs

Lena

libram

#1338
hallo Liesbeth,

ook namens ondergetekende, welkom op deze site.

waar begin je mee om met Tarot kaarten aan de slag te gaan???  Zo te zien ben je daar al mee begonnen  ;D ;D
voor samen de Tarot te leren kennen is dit forum mijn inziens uitermate geschikt. Doe je leggingen, geef jouw mening en vraag het anderen.

zelf ben ik eerst gaan lezen, een tarot deck aangeschaft en de kaarten één voor één bekeken naar wat voor  betekenissen de kleuren, symbolen het plaatje in geheel bij mij opriepen. Daarna gewoon leggingen gaan doen.

wat boeken betreft hebben de boeken van Rachel Pollack: "De 78 graden der Wijsheid"  en "de Hermetische tarot" van Dio Raman, mij veel inzicht gegeven.
Deze twee boeken heb ik hier nog staan. Daarbij heb ik ook nog het boek: "de beeldspraak van de tarot"van Adriaan Krabbendam (is een grammatica van de beeldspraak, met name specifiek die van de Tarot, ) geeft inzicht in mythologische/esoterische symbooltaal. Verder nog een paar boeken over Tarot  o.a."De geheimen van de Tarot"van Elisabeth Laszloë
een paar Tarot Deck's heb ik ook nog wel voor je.

Zelf woon ik in Noord Holland en ben zoals je wellicht gelezen hebt mijn bibliotheekje aan het opruimen.
Mocht je in de buurt zijn mag je ze gerust komen ophalen bij mij.

liefs,
libram



Jelle

Goedemorgen CW-leden,

Ik ben 25 jaar in dit leven en woonachtig in België. Samen met mijn vriendin heb ik 2 kindjes.

Al van jongs af aan ben ik in het contact met het spirituele/paranormale. Men moeder ziet identiteiten en werkt met tarotkaarten, men zus is meer bezig met het pendelen en nummerlogie.

Zelf heb ik lichte ervaring in astrale projectie, aura's, aanvoelen van identiteiten.
Momenteel word ik al een tijdje "geblokkeerd" om een uittreding te doen.

Recent ben ik begonnen om lenormand te leren. De link leggen met diverse kaarten vind ik wel moeilijk. Maar toch voelt het goed wat ik voorspel.
Ik heb een serieuze aantrekkingskracht naar de kaarten toe, alsof me roepen haha.

Op men rechterarm komt er een sleeve tattoo van alle symbolen van Lenormand.

Vele groeten,
Jelle

Carla

Welkom Jelle!

Ik ben wel benieuwd hoe die sleeve zal worden, tzt een foto zou ik wel leuk vinden   :)

Jelle

Citaat van: Carla op april 04, 2018, 11:13:14 AM
Welkom Jelle!

Ik ben wel benieuwd hoe die sleeve zal worden, tzt een foto zou ik wel leuk vinden   :)
Foto's zullen er zeker komen, 36 afbeeldingen op 1 arm moet wel lukken haha.

Lena


Geert

Welkom aan boord Jelle.

Anam Kara

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anam Kara. Natuurlijk niet mijn echte naam :-) Ik woon en leef in het zuiden. Heb een volwassen zoon en een kleinzoon. Al heel wat jaartjes op "Het Pad"....Nu heb ik de tarot ontdekt en heb mezelf een deck Chrysalis Tarot cadeau gedaan. Prachtige kaarten, die me als mens en kunstenares, erg aantrekken en een ware ontdekkingsreis. Een ontdekkingsreis die ik samen met jullie hoop te delen, als de mod's en de admin's dat natuurlijk goed vinden.

Nou dat was het wel zo'n beetje. Als je vragen hebt of nieuwsgierig bent naar meer van mij stel ze gerust. Je mag (bijna) alles van me weten....Nou ja behalve mijn pincode dan hahaha.

Fijne dag allemaal en ik hoop velen van jullie hier te mogen ontmoeten en er ervaringen mee te mogen uitwisselen.

Lieve groet,

Anam Kara <3

Carla

Van harte welkom Anam Kara!

Lena

Ook van mijn kant een hartelijk welkom .
Veel lees - en schrijfplezier.

Enjoy the club .

Liefs.

Lena

Geert

Hoi Anam Kara, welkom bij dit forum.

Anam Kara

Hey Geert, Lena en Carla,

Dank voor jullie welkom.

<3

Sofie

Hoi allemaal,

Ik ben Sofie, uit België, 37 jaar.
Kaarten, energie, spiritualiteit, liefde, de maan, natuur, ... Het intrigeert me allemaal.
Ik volgde cursussen tot zelfontdekking en ontwikkeling.
Een cursus tarot interesseert me ook, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.

Ik ben dankbaar dat ik me hier kan laten inspireren.

Sofie