Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

kristina1975

#720
Citaat van: marianne link=topic=4020.msg54096#msg54096
oeh oeh oeh, en je hebt ook nog eens de mooiste kaartjes :-[
staven 8;  hoop op verandering ten aanzien van de liefde...
de 8 staven zijn aan het landen, er broeit iets, ook zet je je belangeloos in hiervoor, je in kunnen zetten zonder er iets voor terug te verwachten, ofte wel alles is mooi meegenomen :-*

Marianne, ik snap niet eens dat jij ons allen bij houdt en alweer mijn dank!
Ik merk en voel de veranderingen ook iedere dag :) misschien dat ik hierom minder slaap :(   begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij met al die veranderungen....nieuwe kennis over mezelf eigenlijk bwter gezegdkennis hoe met jezelf en omgeving om te gaan dankzij oa je interpretaties en uitleg en advies.
Gisteren werd ik wel weer verlegen bij een jongen, hij is lief, vriendelijk etc
Ben benieuwd, ik merk wel dat hij iets raakt in me....

Ik heb vandaag staven 7 en de tuin. Ik dacht hij alweer staven, nu staven 7 ook al zie ik de grpen jonge blaadjes als positiviteit t geeft me een gevoel van terugval na Staven 8 van gisteren.
Ik moet dus niet terugval in mijn oude ik hebben. Niet door hem...ik zie hem vandaag vast ivm zaken ...
De tuin voelt bij mij.fijn.  Gekkie is dat ik net pas voor t eerst las dat de tuin ook over vleiers en charmeurd een waarschuwing geeft...
Hij is dat zeker niet en kijken wie wel.
Nu weer een poging om tw slapen
Xxx

assie63

goedemorgen allemaal vandaag

kelken 7-staven 9-dood



ik moet een keuze maken, zodat ik het verleden kan afsluiten en opnieuw kan beginnen

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 29, 2012, 20:20:58 PM
Hallo Allemaal,

Mijn weekend kaarten waren de volgende...

Zaterdag: Centrumkaart...Zwaarden Schildknaap
                 Kruiskaart.........Pentakels 10

Het was een hectische dag met veel spanning, er deden veel gedachten de ronde, maar niet zozeer bij mij... Ik ben lekker gaan sporten om dit gevoel uit mijn lijf te rennen en te genieten van de heerlijke frisse winterlucht met een zonnetje dat af gen toe tuusen de wolken doorscheen. Later is er weer gesproken en 's avonds is het heel gezellig geworden toen een  goede vriendin met haar broer kwam eten en we héérlijk hebben gegeten.

Zondag: Centrumkaart...De Hogepriesteres (omgekeerd)
               Kruiskaart........Bekers 5

Het was een heerlijke dag vandaag, weer heerlijk met de honden wezen wandelen en lekker gesport.
De Hogeproiesteres vertelde me dat ik rustig en ontvankelijk mag zijn en naar mijn intuI'tie mag luisteren, want die is goed! Vooral als er teleurstellingen zijn, dan mag ik mijn houding veranderen en eens even kijken wat er wèl is in plaats van te zeuren wat er niet is.

Liefs van Palomino.

P.S.........Vanaf morgen ga ik mijn dagkaarten 's avonds trekken en ze daarna (of misschien een dag later) op het forum plaaten.

hallo palo,
maakt eigenlijk niet veel uit of je nu s,avonds of s,morgens of te wel s,middags een kaartje trekt, een tip misschen wel, noteer het voor jezelf ook in een schriftje...
bekijk het eventueel later dan ook nog eens voor jezelf, omdat de tarot kaarten het karacter van de spirituele ontwikkeling weerspiegelen, het zijn dan ook meer richtingaanwijzers die verwijzen naar eventuele lessen die nog geleerd moeten worden...
zo is het ook van belang of je nu meer kaarten van de grotye arcana trekt en ook welke hulpkaarten je erbij trekt, zwaarden wijst weer op conflikten etc.....
op die manier kun je ook een bepaalde situaitie of probleem voor jezelf in kaart brengen.

je doet dat eveneens door middel van [intensief] sporten of lekker wandelen, je zorgt dan dat je volop in beweging blijft waarbij je hoofd meer ruimte creeert in je hoofd...

de zwaarden schildknaap, zoals alle hofkaarten wordt een ideaalbeeld getoont,
op de kaart zien we een figuur staan die meesterlijk en onbelast omgaat met de luchtelementen...
en daardoor ga je ook rennen, zwemmen en de natuur in, om het onbelaste te kunnen creeeren en bemachtigen.
je bent iemand die enthousiast haar problemen wil oplossen, een voortreffelijk beoordelingsvermogen heeft, maar je gaat met de wind mee, je staat in die dingen nog niet vast met beide voeten aan de grond...
het lijkt alsof je die positie niet durft in te nemen, omdat je daar nog niet stabiel genoeg in bent???
hier laat ik het even bij....

centrumkaart de hoge priesteres;
vorm je eigen mening en leef die na, scherm je eigen leven ook af....maar wat weerhoudt je, verdriet, angst, geestelijke uitputting.... :-[

dameblanche

goeie morgen believe,
ja ik probeer bij te houden, je ziet wel eens dat ik wel eens iemand over het hoofd lees, niet bewust hoor, maar dan is mijn leesbril weer vettig  ;D

verandering van de staven 8 naar de 7......
de hoop op verandering....daar blijf je eigenlijk in hangen, omdat je staads wanneer je een stapje vooruit denkt te zetten weer 2 stappen achteruit gezet WORDT....

de staven 7 is ook de knok-kaart, je moet er ook hard voor knokken eigenlijk.
de staven 7 is de kaart van het energie werk, als we daadwerkelijk begrijpen gana waar het om gaat en wat er aan de hand is kunnen we ons ontwikkelen gaan;
we kunnen ons of opwerken en de diepte in gaan..
hier is niet de tuin een waarschuwing voor blokkades maar de staven 7....
de tuin is een positieve kaart en heeft betrekking op je vrienden-kring :-*

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 30, 2012, 07:00:33 AM
goedemorgen allemaal vandaag

kelken 7-staven 9-dood



ik moet een keuze maken, zodat ik het verleden kan afsluiten en opnieuw kan beginnen

kelken 7 daar is hij weer hatsie,
je zult over je eigen schaduw moeten heen springen...
waarom je hele hebben en houden ophangen aan een fantasie, durf je de werkelijkheid niet te betreden, ben je bang voor de werkelijkheid, ja er zulle nzeker stappen moeten ondernomen worden, en die durf je niet te zetten, want dat is de werklijkheid betreden gaan, met als zijn angsten en onzekerheden die er bij horen.... en daar ben je als de dood voor......dan maar liever in een fantasie leven, daar komt dan ook nog eens bij  van zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, bepaalde achterdocht en waakzaamheid treden dan naar voren..... ;)

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden  9
kelken 3
rider van kelken
ergens wakke rover liggen maar wat niet zo somber is als het lijkt ik  kom meer in balans
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 30, 2012, 09:25:19 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden  9
kelken 3
rider van kelken
ergens wakker over liggen maar wat niet zo somber is als het lijkt ik  kom meer in balans
liefs Rianna
meestal laten de 9 zwaarden ook leed van iemand anders zien, leed van anderen, dingen die buiten ons om gebeuren, leed die de kinderen hebben...waar je van wakker ligt, maar waar je in principe niks aan kunt doen[kelken 3]
de ridder van kelken geeft hierbij aan dat je je door je eigen emoties laat meeslepen hierin...
het staat eigenlijk ook los van elkaar...

klaproos1945

goedemorgen allemaal

doel~pentagrammen ~6 de heer

taak~zwaarden 8 ~vissen

kans~de wereld~zeis

de zwaarden ridder heeft als taak het innerlijke kind en de vrouwelijkheid

vriendelijk te gaan benaderen en te verlossen van gebondenheid en de onderdruking

hij mag geen schaduw meer de wereld in brengen ???

dameblanche

#728
Citaat van: klaproos1945 op januari 30, 2012, 10:09:55 AM
goedemorgen allemaal

doel~pentagrammen ~6 de heer

taak~zwaarden 8 ~vissen

kans~de wereld~zeis

de zwaarden ridder heeft als taak het innerlijke kind en de vrouwelijkheid

vriendelijk te gaan benaderen en te verlossen van gebondenheid en de onderdruking

hij mag geen schaduw meer de wereld in brengen ???


2 in een zie ik hier staan klaproosje

pentakels 6 geeft en evenwicht in geven en nemen, maar wie stel je daar voor, de figuur met de weegschaal in de hand of de aalmoezenier...
je wilt je werkelijke behoeftes aan het licht brengen gaan, maar je voelt je gevangen in je zelf.....
hoe moet ik dat doen, hoe kan ik dat zo goed mogelijk aangeven zonder dat ik iemand voor het hoofd stoot....
ja de wereld laat het je zien, je wordt je bewust ook waar je grenzen en mogelijkheden liggen, maar je staat in ongelijkwaardige relaite met je zelf....
je schuift je steeds onder.....je vindt je zelf niet de moeite waard om op de voorgrond te treden......
de zwaarden ridder maant je aan het zwaard ter hande te nemen vandaag en je te laten zien, je energiek op te stellen......

klaproos1945

Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 10:34:35 AM
Citaat van: klaproos1945 op januari 30, 2012, 10:09:55 AM
goedemorgen allemaal

doel~pentagrammen ~6 de heer

taak~zwaarden 8 ~vissen

kans~de wereld~zeis

de zwaarden ridder heeft als taak het innerlijke kind en de vrouwelijkheid

vriendelijk te gaan benaderen en te verlossen van gebondenheid en de onderdruking

hij mag geen schaduw meer de wereld in brengen ???


2 in een zie ik hier staan klaproosje

pentakels 6 geeft en evenwicht in geven en nemen, maar wie stel je daar voor, de figuur met de weegschaal in de hand of de aalmoezenier...
je wilt je werkelijke behoeftes aan het licht brengen gaan, maar je voelt je gevangen in je zelf.....
hoe moet ik dat doen, hoe kan ik dat zo goed mogelijk aangeven zonder dat ik iemand voor het hoofd stoot....
ja de wereld laat het je zien, je wordt je bewust ook waar je grenzen en mogelijkheden liggen, maar je staat in ongelijkwaardige relaite met je zelf....
je schuift je steeds onder.....je vindt je zelf niet de moeite waard om op de voorgrond te treden......
de zwaarden ridder maant je aan het zwaarde ter hande te nemen vandaag en je te laten zien, je energiek op te stellen......

marianne zou je me willen begleiden in het nieuwe topic wat er geopend is door mij
dit bericht en dat van gister zou ik daar in willen hebben en dit dan iedere dag in de
dagkaart en blindevlek 2012 willen doen

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag het Oordeel. Pittige kaart.

Liefs, H.

dameblanche

een oordeel gaan vellen, hatsie..maar dan een oordeel over jezelf, over de gebeurtenissen van de afgelopen periode, evalueren, ijken wat je wel en wat je niet meer wil, doorstrepen wat je niet verder brengt en onderstrepen wat je wel verder kan brengen ;)

assie63

Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:52:34 AM
Citaat van: assie63 op januari 30, 2012, 07:00:33 AM
goedemorgen allemaal vandaag

kelken 7-staven 9-dood



ik moet een keuze maken, zodat ik het verleden kan afsluiten en opnieuw kan beginnen

kelken 7 daar is hij weer hatsie,
je zult over je eigen schaduw moeten heen springen...
waarom je hele hebben en houden ophangen aan een fantasie, durf je de werkelijkheid niet te betreden, ben je bang voor de werkelijkheid, ja er zulle nzeker stappen moeten ondernomen worden, en die durf je niet te zetten, want dat is de werklijkheid betreden gaan, met als zijn angsten en onzekerheden die er bij horen.... en daar ben je als de dood voor......dan maar liever in een fantasie leven, daar komt dan ook nog eens bij  van zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, bepaalde achterdocht en waakzaamheid treden dan naar voren..... ;)
hatsie??, of bedoel je assie  ;D nee ik ben niet bang voor de werkelijkheid eigenlijk, en ik leef niet echt in fantasie, ik moet in bepaalde zaken stappen ondernemen, en dat maakt mij een beetje onzeker, maar ik ben niet bang voor de werkelijkeheid,
en leef zeker niet in fantasie, ja ben wel wat achterdochtig en waakzaam, maar kan slecht tegen onrecht, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

Goede avond allemaal,

Vanavond trok ik Bekers 5 als Centrumkaart en De Magiër als Kruiskaart.

Ik bepaal zelf welke zaken voor mij een teleurstelling zijn door de manier waarop ik er naar wens te kijken, er mee om ga en wat ik er mee doe, er zijn talloze keuzes die ik kan maken, en talloze manieren van handelen en duizenden manierennom ergens naar te kijken en om zaken te benaderen.

Liefs Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 09:45:40 AM
Citaat van: rianna op januari 30, 2012, 09:25:19 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
zwaarden  9
kelken 3
rider van kelken
ergens wakker over liggen maar wat niet zo somber is als het lijkt ik  kom meer in balans
liefs Rianna
meestal laten de 9 zwaarden ook leed van iemand anders zien, leed van anderen, dingen die buiten ons om gebeuren, leed die de kinderen hebben...waar je van wakker ligt, maar waar je in principe niks aan kunt doen[kelken 3]
de ridder van kelken geeft hierbij aan dat je je door je eigen emoties laat meeslepen hierin...
het staat eigenlijk ook los van elkaar...

hoi Marianne
het kan dat er dingen zijn die me toch eventjes vasthielden  berichtjes over kleinkinderen  die me aandacht even nodig hadden
maar echt wakker liggen doe ik er neit van want het zijn gewoon puber probleempjes die wel los zullen lopen
en weet je luisteren kost helemaal niets en daar zijn moeders voor  hihihih
en ja als ik me er in stort dan  komen er altijd emoties los in wat voor situaties ook thats me hihihi
is helemaal goed gekomen hoor trouwens
dank je wel
liefs Rianna