Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

#525
Citaat van: Palomino op januari 21, 2012, 19:21:14 PM
Goede avond,

Vanmiddag trok ik : Centrumkaart.... De Gehangene
                                Kruiskaart..........De Ster


...en ik kon niet eerder posten omdat de stroom was uitgevallen in ons hele blok vanmiddag... 8)

Dingen op een andere manier bekijken zodat ik me gevoelsmatig sterker ga voelen en dingen doen die bij mij horen om een crisis buiten de deur te houden.

De Gehangene heb ik omgekeerd getrokken, en als ik de Ster er bovenop leg komt de grote geel verlichte ster precies op gelijke hoogte van het hoofd van de Gehangene te liggen, en straalt de onbevangenheid van de ster speels in het hoofdje van de gehangene  :): In plaats van te blijven hangen, draai ik me om en laat me verlichten en wordt daardoor minder zwaar(moedig?).

Liefs van Palo

de stroom uitgevallen palo, ja dan laat de gehangene zich hier ook zien, waar heb je je dan op kunnen afreageren?
hier laat het wel het moment zien dat hierbij een innerlijk conflict gaande is....geen internet....verdorie......het wegvallen van internet is heden ten dage een groot probleem :-\ ;)
wij kunnen dan de grip kwijtraken...
op een hoger nivo kunnen we zien dat de gehangene omgekeerd  iets laat zien wat je volkomen negeert, en waarbij je met JEZELF in de clinch ligt.
niemand kan wten wat het leven presies inhoudt totdat we onszelf als odin ophangen aan de wereldboom, waarvan de takken zich verliezen in de sterrenhemel......http://youtu.be/Y0pPfyYtiBc

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 21, 2012, 22:43:11 PM
Citaat van: Ricca op januari 21, 2012, 22:08:35 PM
Lieve Palo en Hats :)

... Palo's beeld van de Hogepriesteres op de fiets, in volle vaart en met de maan tussen haar tanden. Ik lag in een deuk. ;D Maar toch klopte er iets niet aan dat beeld en ik dacht toen dat het me niet zou verbazen als zou blijken dat het Zwaarden Ridder was die zich verkleed had als Hogepriesteres. 8)
En wie zitten er in het KK van H. in het kleine kruis? Juist, de Hogepriesteres en Zwaarden Ridder.

Liefs van Ricca

Hi Ricca,

Waarschijnlijk zat ze  dan gewoon achterop zijn ijzeren ros, volkomen rustig en bedaard, zich niet bekommerend om de hevig schommelende kont van het paard  ;D

Liefs Palo
http://youtu.be/H2tQByk6Qo0

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 22, 2012, 00:09:58 AM
Marianne, ik was ook op, ik heb vandaag helemaal niets gedaan. Ik moest inderdaad rusten, veel geslapen ook.
Ik zal zo weer mijn bed in gaan :)

Mijn kaarten zijn de Zwaarden Koning en de Wolken

Ik zie de Zwaarden Koning als PAS OP met wat jij mij zegt en of mij aan doet. Ik ben sterk.

De Wolken...de blokkades, problemen die straks toch door de zon zullen weg waaien.

van huis uit heb je geleerd je emoties in bedwang te houden, allez wees een flinke meid, zeur niet ....hoor ik je moeder al zeggen....maar daarbij loop je steeds nu tegen allerlei dingen op!!! :-\

rianna

goedemorgen allemaal!!!
vandaag trok ik
pentakels 4  en 32 = het maantje
mijn gevoelens vasthouden ?
leifs Rianna

dameblanche

aan rianne, kijk een naar de figuur op het kaartje, zo zie ik je ook zitten.
je gebruikt de pentakels voor je af te sluitne van de buitenwereld...
uit angst en onzekerheid....
je hebt je meest essentiele delen van je lichaam bedenkt, de kruincharcra, je hartchacra, voetzolenchacra....totaal afgesloten en beschermt, in tijden van chaos kan dat goed van pas komen, opbouw van struktuur....maar je komt er niet van lossssssssss :-\

jericho

gisteren kon ik niet direct plaatsen wat die beperkingen zijn die ik mezelf opleg. Tegen 's avonds had ik hier wel een beetje een vermoeden van.

vandaag: "per ongeluk 2 kaarten voor doel vast": bekers 7 en schildknaap van bokalen
taak: de dood
kansen: de zon.

Alle kaarten lagen omgekeerd...

Geen idee of dit van belang heeft als ze allemaal omgekeerd lagen. Had waarschijnlijk de stapel gewoon omgekeerd vast  ;D

De kans krijgen om een illusie te doorprikken en zo een transformatie teweegbrengen ...wat uiteindelijk wel vreugde zal brengen...?

rianna

Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 10:07:03 AM
aan rianne, kijk een naar de figuur op het kaartje, zo zie ik je ook zitten.
je gebruikt de pentakels voor je af te sluitne van de buitenwereld...
uit angst en onzekerheid....
je hebt je meest essentiele delen van je lichaam bedenkt, de kruincharcra, je hartchacra, voetzolenchacra....totaal afgesloten en beschermt, in tijden van chaos kan dat goed van pas komen, opbouw van struktuur....maar je komt er niet van lossssssssss :-\
hoi Marianne
oh ja kan me helemaal voorstellen dat ik dat doe ja
eigenlijk ook wel om meer bij me zelf te willen blijven  dnek ik hoor
ja zou wat losser moeten zijn  zo had ik het nooit gezien eigenlijk
dank je wel
leifs Rianna

dameblanche

#532
hallo jericho, als de kaarten omgekeerd te voorschijn komen kun je ze rechtop interpreteren met een kanttekening dat daar aan gewerkt nog zal moeten worden, of gewoon negeren en rechtop interpreteren, ligt er maar al aan hoe je het wilt, je kunt zo te zien ook met de kaarten alle kanten uit....
de kaarten hebben zowel een 'rechtopstaande' betekenis als een 'onderste boven' betekenis.
net as die slogan van de belasting, leuker kunnen we het u niet maken....hihihi

bekers 7, idd de illussie, de luchtkastelen, jezelf een sluier voorhouden, met daarbij de bokalen page...en daarin ook meegaan, in je dan impulsief handelen....
je wilt ook duidelijk een keerpunt hier bereiken gaan....omdat je niet gelukkig bent met een situatie

Palomino

Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 09:03:07 AM
Citaat van: Palomino op januari 21, 2012, 19:21:14 PM
Goede avond,

Vanmiddag trok ik : Centrumkaart.... De Gehangene
                                Kruiskaart..........De Ster


...en ik kon niet eerder posten omdat de stroom was uitgevallen in ons hele blok vanmiddag... 8)

Dingen op een andere manier bekijken zodat ik me gevoelsmatig sterker ga voelen en dingen doen die bij mij horen om een crisis buiten de deur te houden.

De Gehangene heb ik omgekeerd getrokken, en als ik de Ster er bovenop leg komt de grote geel verlichte ster precies op gelijke hoogte van het hoofd van de Gehangene te liggen, en straalt de onbevangenheid van de ster speels in het hoofdje van de gehangene  :): In plaats van te blijven hangen, draai ik me om en laat me verlichten en wordt daardoor minder zwaar(moedig?).

Liefs van Palo

de stroom uitgevallen palo, ja dan laat de gehangene zich hier ook zien, waar heb je je dan op kunnen afreageren?
hier laat het wel het moment zien dat hierbij een innerlijk conflict gaande is....geen internet....verdorie......het wegvallen van internet is heden ten dage een groot probleem :-\ ;)
wij kunnen dan de grip kwijtraken...
op een hoger nivo kunnen we zien dat de gehangene omgekeerd  iets laat zien wat je volkomen negeert, en waarbij je met JEZELF in de clinch ligt.
niemand kan wten wat het leven presies inhoudt totdat we onszelf als odin ophangen aan de wereldboom, waarvan de takken zich verliezen in de sterrenhemel......http://youtu.be/Y0pPfyYtiBc

Ja Marianne dat innerlijk conflict is er, met mezelf in de clinch leggen ook...Maar dat internet er niet was vonden we eigenlijk niet erg hoor, we zijn er lekker met de honden op uit geweest en daarna uit eten geweest. Thuis gekomen in het donker hebben we overal kaarsjes laten branden... :D. Alleen het feit dat ik 's morgens niet kon douchen na het hardlopen vond ik minder leuk.
Ik ga nu even de vogels raadplegen voor mijn kaarten van vandaag... :)

Dank voor je duiding en een hele fijne dag,

Liefs Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

#534
Goeiemorgen Allemaal,

Vandaag viel Bekers 6 (centrumkaart) spontaan uit het deck gedurende het schudden, en een kraai liet me vervolgens Zwaarden 9 (Kruiskaart) trekken.

De spontaniteit waarmee Bekers 6 uit m'n deck viel, (of eigenlijk zichzelf omdraaide tijdens het schudden) is de spontaniteit die de kaart in zich heeft. Spontaan geven en ontvangen, delen en uitwisselen van gevoelens. Zwaarden 9 geeft exact aan wat er zonet gebeurde, dat het spontane delen en uitwisselen van gevoelens niet altijd wordt gewaardeerd in de buitenwereld, dat dit daar strijd veroorzaakt. Maar het wanhopige van Zwaarden 9 bleef uit en het liefdevolle van Bekers 6 hield stand.  :D

Liefs en een fijne zondag Palomino


Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

..vervolg

en nu is erover gesproken en werden en gevoelens uitgewisseld en kunnen de handen voor de ogen worden weggehaald om verder te kijken.

Liefs Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

sep

Hoi Allemaal,

Vandaag trek ik de magier, we hebben net een goeie afspraak gemaakt, waar onder een nieuw begin met een frisse start te maken. met alles te zien wat mooi is, en weer te genieten van de kleine dingen.

Iedereen een fijne dag

liefs sep     

hatsjepsoet

Citaat van: Believe75 op januari 22, 2012, 00:22:44 AM
Citaat van: rianna op januari 21, 2012, 18:11:15 PM
Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 17:01:26 PM
dat bedoel ik niet rianne.....
fout, dat woord moeten we bannen, wegblazen....
als je vanuit je centrum kan werken zit je altijd goed, dan ligt het aan die ander of hij/zij de boodschap begrpen heeft.... ;)
ja heb je ook weer gelijk in ja
:):):)

Marianne heeft alweer gelijk!!! Centrum...ik leer ook steeds beter....wanneer ik naar mijn echte binnen luister gaat het goed en anders problemen, spijt en gemis  :-[

Maar wel moeilijk , vindt je niet Believe? Luisteren naar je centrum lijkt wel te zijn afgeleerd. Waarom weet ik niet. Waarom vertrouwen we zo slecht op onszelf? Ik ben bijna halverwege de 40 en kan het nog niet. Raar, toch?

Liefs, H

klaproos1945

hallo allemaal

doel~de weg
taak ~de wolken
kans~de hond

de ridders bekers ziet kans om door de wolken heen zijn weg te vinden :(

klaproosje

hatsjepsoet

Goedemiddag,

Vandaag was Gerechtigheid mijn dagkaart. Een Grote Arcanakaarrt, dus een invloed die ik de komende tijd zal merken.
Bij Gerechtigheid denk ik aan het handelen vanuit het geweten, doen wat goed is of volgens heersende normen en waarden/recht.

Liefs, H.