Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

hatsjepsoet

Hallo allemaal,

In navolging van Believe met de dagkaarten wil ik hetzelfde doen maar dan met maandkaarten.
Voor de maand februari had ik zwaarden 7. Dat is een kaart waarop ik zie dat een man op zijn tenen spullen weg haalt wat anderen niet zien en mogen zien.
Leven met een geheim? Heb ik zo onderhand niet meer. Misschien nog niet helemaal open zijn voor de ander?

Liefs H.

Carla

Het meenemen van de zwaarden kan soms ook wijzen op een gevoel dat je oneerlijk behandeld wordt of dat je iets ontnomen is. En het feit dat het meenemen van de zwaarden heimelijk gebeurt laat vaak zien dat je je in een bepaalde situatie nogal machteloos voelt. Dat je maar 5 van de 7 zwaarden meeneemt kan ook betekenen dat je probeert bepaalde beperkingen van een situatie te verwijderen, maar dat het je nog niet helemaal lukt.

Liefs,
Carla

Palomino

Hoe bereken je je maandkaart dan...?

Liefs palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: Palomino op februari 05, 2012, 01:51:13 AM
Hoe bereken je je maandkaart dan...?

Liefs palo

Ik heb hetzelfde gedaan als met een dagkaart alleen erbij gedacht dat dit voor de maand februari stond. Misschien moet het anders maar ik heb maar wat gedaan.

hatsjepsoet

Citaat van: Carla op februari 05, 2012, 00:28:44 AM
Het meenemen van de zwaarden kan soms ook wijzen op een gevoel dat je oneerlijk behandeld wordt of dat je iets ontnomen is. En het feit dat het meenemen van de zwaarden heimelijk gebeurt laat vaak zien dat je je in een bepaalde situatie nogal machteloos voelt. Dat je maar 5 van de 7 zwaarden meeneemt kan ook betekenen dat je probeert bepaalde beperkingen van een situatie te verwijderen, maar dat het je nog niet helemaal lukt.

Liefs,
Carla

Nou Carla, je weet wel de spijker op zij kop te slaan.
Ik heb inderdaad het gevoel dat mij iets wordt ontnomen en ik voel me behoorlijk machteloos.
Over die beperkingen is ook helemaal waar. Het lukt me niet om me over een bepaald iets heen te zetten.
Ik vind het toch bijzonder hoe jij dat er uit haalt. Ik blijf het moeilijk vinden om e goed te lezen en niet alleen maar omdat ze op mijzelf betrekking hebben volgens mij.
Wat is nou jouw rode draad wat betreft uitleggen van de kaarten?

Liefs, H.

Carla

Citaat van: hatsjepsoet op februari 05, 2012, 20:48:32 PM
Wat is nou jouw rode draad wat betreft uitleggen van de kaarten?

Hoi H,

Ik trek elke morgen 2 dagkaarten (een RW en een Lenormand), dat schrijf ik in ieder geval in m'n agenda op zodat ik het terug kan zien. Verder probeer ik (maar dat lukt toch niet altijd) om elke dag 's avonds even wat dingen over die dag op te schrijven. Da's een tip die Leeuwin mij gaf, en dat geeft (als je er af en toe voor gaat zitten) de mogelijkheid grotere lijnen te ontdekken. Maar voor mezelf duiden vind ik nog steeds vaak ook niet makkelijk. Soms trek ik kaarten waar ik wel een beetje van schrik, over strijd en gedoe bijv, maar dan laat ik het weer los en als ik er dan 's avonds weer naar kijk kan ik het nog steeds niet plaatsen.. Het is voor anderen makkelijker denk ik, omdat je dan onbevangen kunt zijn. Ik weet het ook niet precies  ;D

Liefs,
Carla

dameblanche

idd carla, voor anderen is het gemakkelijker om vanuit een  8)blanco pagina te vertrekken, voor jezelf blijven je wensgedachten, doemdenken, angsten en onzekerheden je pagina beinvloeden...

PinkJupiter

Hoi Carla,

Heb nog een vraag over je post.

Combineer je de betekenissen van de RW en de Lenormandkaart ?  Of hebben ze elk een eigen boodschap voor jou ?

Is wel een goede tip, die twee kaarten combineren.  Wil al langer de tarot weer bijnemen, en het kriebelt door jullie topics !!!!

PJ x

Carla

@ PJ,

Ik combineer ze!
(als het me lukt..  ;)  )

Liefs,
Carla

janice

leuk, voor februari trok ik de kaart Het Oordeel  :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

jericho

En bij mij is het staven 8 geworden voor deze maand.
Iets nieuws dat op me afkomt... iets wordt komt in beweging, de ontwikkeling is eigenlijk al een tijdje aan de gang, maar verloopt nu sneller...

jericho

Citaat van: janice op februari 06, 2012, 23:06:38 PM
leuk, voor februari trok ik de kaart Het Oordeel  :)

hey Janice, ik weet niet of je hier iets mee bent, maar voor mij staat het oordeel voor een oplossing die je vrij maakt van zorgen, ook een beetje in het vinden van de ware schat in datgene waar je mee bezig bent...

janice

dank je wel jericho, eind van de maand laat ik het weten ;)
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

Hallo,

Ik heb een maandkaart getrokken op de manier zoals het wordt beschreven bij Berthe van Soest. Zij heeft per maand beschreven hoe je tarot voor die maand kan leggen. In deze maand waren het er drie. De maand maart zou voor groei staan en deze legging zou staan voor nieuwe groei.
kaart 1 stond voor groei en deze moest je zo positief mogelijk bekijken. Hoe moeilijker de kaart hoe meer groei. De twee andere zijn de bronnen, wat je in jezelf moet aanspreken om de groei waar te maken.
Kaart 1: de Geliefden. Duidelijk, denk ik. Keuze maken met heel mijn hart.
Kaart 2 en 3: de Keizer en bokalen 4. Dat vind ik lastiger. Het zijn 4-en dus o.a. structuur, constructief, solide. De Keizer is aan het werk gaan? Bokalen 4 kan staan voor gevoel en verstand op een lijn te krijgen.

Liefs, H.

rianna

ik ga deze maand karten ook eens proberen
ik las dat  je 3 kaarten moest trekken
de eerste aan geef de groei aan
en de andere 2 hoe je die bron aan kan boren
ik trok met die gedachte dat het over de maand Maart ga de volgende kaarten
1 = pentakels Aas de groei die ik mee ga maken =het nemen en loslaten van geschenken
2 = Kelken 3 de bron die ik aan moet spreken = ik denk dat ik meer moet genieten van het leven  en de vreugde delen met andere
3 = staven 8 meer leven in het hier en nu  vertrouwen houden
liefs Rianna