De Torenval (zie kaart 5 bij Op basis van Pentakels 10

Gestart door Anja, april 18, 2024, 16:26:20 PM

Anja

1. Een plotselinge gebeurtenis:.........Zwaarden 10
2. Dit wordt vernietigd/eindigt: De Ridder van Kelken
3. Dit blijft overeind:........: De Gehangene
4. Zo gaat het verder:............Kracht

Zwaarden 10 staat o. a. voor plotselinge vijandschap, in extreme gevallen voor een soort van terreur maar ook een plotseling einde.
Omdat uit mijn laatste legging, die op Pentakels 10 gebaseerd is, juist bleek dat er meer vriendschap onderweg is, krijg ik hier eerder een gevoel van een plotseling einde van iets.

Dat iets kan weleens slaan op een plotseling verlies van een dierbare. Ik kan dit in ieder geval het sterkst plaatsen.

De Gehangene geeft mij het gevoel dat dit plotselinge einde niet binnenkort maar er wel over een tijd(je) zal zijn.

Kracht zegt me dat ik heel sterk uit dit proces kom maar ook ondersteuning zal ervaren van mensen, niet zelfden door vrouwen.



ANJA

Anja

1. Wat wordt er vernietigd:..............Pentakels 5
2. Waarom wordt dat vernietigd:...........De Kluizenaar
3. Wat wordt er bevrijd:..................Kelken 5
4. Wat ontstaat er daarna:................Matigheid

1. Hier krijg ik nu geen gevoel bij. Moet dit even laten bezinken.
2. Hier voel ik een weliswaar heel goed maar tevens (enigszins) dringend advies van een of meer personen.
3. Gevoelens van teleurstelling worden beëindigd. Meer gevoel voor realiteit, weet even niet hoe anders te zeggen.
4. Een grote voorbereiding op het volgende hoofdstuk.

Wie heeft er andere ideeën?



ANJA

Anja

Rest mij hier nog te vermelden, dat De Gehangene van de eerste legging, momenteel heel sterk op mij van toepassing is! Sterk het gevoel in een impasse te zitten.


ANJA

Anja

Toch wel bijzonder dat mijn werkgever naar een nieuw kantoor is verhuisd op nummer 16. Net nu De Toren steeds naderbij lijkt te komen.