Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom

Gestart door Ikke, januari 05, 2005, 16:14:35 PM

Ikke

Hoi Allemaal

Afgelopen nacht heb ik een droom gehad, die al de hele dag door mijn hoofd spookt! Ik kom er niet goed uit, wat het nou betekent.

Ik droomde dat ik in de kelder van een groot gebouw was, en daar was ik foto's aan het kijken. Op een bepaald moment zag ik een paar foto's liggen die ik nog niet had doorgekeken. Deze bleken van de begrafenis van mijn Opa te zijn (In het echt is mijn opa ruim 10 jaar geleden overleden) Het waren 5 foto's. Op de ene foto stond ik met mijn zussen, naar de kist te kijken waar mijn opa in lag (op de foto hadden we dezelfde leeftijd als toen hij overleden was). Deze foto durfde ik niet echt goed te bekijken, omdat ik het naar vond om mijn opa zo te zien liggen.
Op de tweede foto stond mijn oma, naar mijn opa in de kist te kijken en hield mijn opa zijn hand voor zijn gezicht, wat mij een beetje verbaasde, omdat je je niet kan bewegen als je dood bent.
De andere 3 foto's weet ik niet meer, en in mijn droom besteedde ik daar ook niet zoveel aandacht aan.
Ik weet wel dat ik erg verdrietig werd bij het zien van deze foto's en ze liever niet aan anderen liet zien, omdat hun ook verdrietig zouden worden.

Wie kan me helpen, om wat meer inzicht in deze droom te krijgen?

Liefs Nienke

Carla

De kelder is het terrein van het onbewuste, foto's zijn momentopnames. Je bekijkt foto's van een moment van 10 jaar geleden, in een *kelder*.

Wat is er -behalve de dood van je opa- pakweg 10 jaar geleden nog meer gebeurd, iets waar je blijkbaar nog niet de tijd voor genomen hebt om het een plek te kunnen geven? Je hebt het ook over een foto waar je met je zussen opstaat, hoe is de verhouding met je zussen vandaag de dag? Is dit misschien een richting die de droom je zou willen wijzen, de huidige verhouding met 1 of meer van je zussen?

Ik moet daar ook aan denken omdat je vertelt dat je die foto niet goed durfde te bekijken, jij schrijft dat je dat niet durfde omdat je het naar vond je opa zo te zien liggen. Jouw opa is dood daar, hij ligt in zijn kist. Jij vindt het dus (in je droom) moeilijk om naar de dood te kijken, om iets wat 'afgelopen is' iets wat 'gestorven' is onder ogen te zien.

Dat er iets is wat je onder ogen zou moeten zien denk ik mede ook omdat in jouw droom je opa zijn hand voor zijn ogen houdt, en dat is eigenlijk 2 kanten op symbolisch: wederom dat niet onder ogen willen zien, maar ook jouw gedroomde verbazing "omdat je je niet kan bewegen als je dood bent."

Blijkbaar is er toch echt nog iets 'onaf', niet helemaal dood en begraven, jij kan wel denken (in je bewuste gedachten) dat het (wat het dan ook is) wel zo is, maar je droom wijst je een andere richting.

Ik ben benieuwd o0f je hier iets in kunt herkennen, verlies niet uit het oog dat het jouw droom en dus ook *jouw* symboliek is, en dat anderen je op z'n hoogst een aanzetje kunnen geven tot de interpretatie. Voelt het voor jou niet goed, dan klopt het gewoon niet.

Manuel

Hallo Ikke,


Ik ben een leek op het gebied van dromenverklaring, dus zie dit eerder als een mogelijke aanwijzing dan dat je deze enigzins serieus neemt: (niet serieus nemen dus.) Omdat je het over het geval 5 hebt, en dat je opa zijn hand voor zijn gezicht doet, en dat je verdriet hebt, krijg ik de gedachte dat jij misschien iets gedaan hebt waar je zelf achteraf spijt van hebt? Misschien iets waar je jezelf (nog) niet bewust van bent??

Ikke

Hoihoi!

Als eerste bedankt voor de reacties!!

Ik heb de reacties even laten bezinken :) en dat het wat wat mijn zus(sen) te maken heeft, klonk voor mij eigenlijk wel logisch.

Ik zal het even kort uitleggen, want me zus en ik hebben allebei dezelfde vriendengroep, alleen ligt me zus niet zo goed in die vriendengroep zeg maar. Wat ik toch wel moeilijk vind, omdat ik af en toe het gevoel heb dat ik niet weet welke kant ik moet kiezen en of ik wel moet kiezen.
En de avond voor de droom, gingen we met z'n allen afspreken (ook m'n zus) en toen leek het weer goed te gaan.
Maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit, wat ik er nou allemaal van moet denken.

Liefs Nienke

P.S. Manuel, elke expert is als leek begonnen :P

Carla

Hallo Nienke,

ik kan me voorstellen dat je dan in een akelige situatie komt te zitten, aan de ene kant je eigen zus, aan de andere kant je vrienden.. dat levert op z'n minst een loyaliteitsconflict op. En dat is nooit leuk om uit te moeten pluizen. Sterkte!

Ikke

Dank je wel!

Liefs